1985 Yamaha 40 Kerosene

jlkjh.k

Ostin tuossa juuri halvalla vm. 1985 Yamaha 40 Kerosene moottorin. Koska kyseisiä pelejä en tunne, niin miten mahtaa, olla, käytkö siihen normaali -95 oktaaninen bensa. Polttoöljylläkin se ilmeisesti kulkisi, mutta unohdan sen jo alkuunsa. Eli onko jotain huomioon otettavaa, että kone toimisi mahdollisimman hyvin. Myyjän mukaan peräöljyt ja bensapumpun kalvo on vaihdettu viime syksynä. Itse ostaessani pidin itsestäänselvyytenä että perusbensala myös suoraan kulkee, mutta onko varmasti näin?

9

5415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raipe99

      Kyllä toimii perusBensalla jossa on riittävästi 1-2 pros 2t öljyä.

    • Yam 15 kerosine

      Sinulla menee hippasen polttoaineissa käsitykset sekaisin. Kerosiinikoneen puristussuhde on melko matala, johtuen kerosiinin matalasta "oktaaniluvusta", eli itsesyttyvyydestä puristuksessa. Polttoöljyä taas käytetään diesel-moottoreissa, joissa puristussuhde on n. tuplaten korkeampi kuin bensa-koneissa. 95 oktaaninen käy sinun moottoriin mainiosti, moottorihan toimisi vaikka vanhalla 92:sella, jos sitä vain saisi. Kerosine-koneen huonot puolet on huonompi hyötysuhde bensalla (kuin vastaava bensa kone), eli soppaa palaa enempi, sekä väljänä huonompi käynnistyvyys, koska puristukset ovat jo valmiiksi matalat.

      Jos haluat soutaa, niin laita polttoöljyä tankkiin ;)

      Jos haluat käyvän moottorin, niin 95 tai moottoripetrooli ovat oikeat vaihtoehdot, toki 98 tai 99:kin käy.

      Jos itselläni olisi vastaava kone, niin ottaisin moottorista kannen pois ja katsoisin, että voiko siitä koneistaa tavaraa pois. Mitenkään välttämätöntä puristusten nosto ei ole, mutta teho, kulutus ja käynnistyvyys paranisi.

      • KR69

        Kyllä se kuumana polttoöljyllä kulkee,savu ja haju vaan ei ole eco ihmisten mieleen.(ajettu on)
        Vois koittaa petrooli tankkiin laittaa st 1 re 85:ttä,mutta se alkoholin ja 2t öljyn seos ei kai toimi??
        Ken sen tietäisi??


    • Tosi on

      Ajettu 20 hv Kerosenellä 10 kesää seoksella 30% 95 bensaa 70% polttoöljyä tai dieseliä öljyä noin 1% vähemmän kuin käynnistys bensaan sekaan. 95 bensaa hitaan ajon ja käynnistystankkiin ohjeen mukainen öljy.

      • Tosi on

        Polttoainepumpun kalvoja ja kärkiä saa "Voimakone" hakusanaksi nettiin. Itse tilasin kaksi sarjaa kalvoja ja toisen sarjan kalvosta leikkasin pienempään pumpuun uuden kalvon (sarja 15€ kpl)


      • Anonyymi

        Voiko toimia tuolla polttoaineella ja jos voi eikö kannattaisi hyödyntää autoihinkin samanlaista coctailia?


    • Anonyymi

      Ajettiin 50/50 pö ja bensan sekoituksella tietty 2öljy kans hyvi toimi ainut et savutti ni kytät pysäytti kyseli millä ajatte No poika vastas et polttoöljyllä rupes intiollee sakoilla ni kysyttiin et mikälaki kieltää besavehkeellä polttoöljyllä ajamisen sit ihmeteltiin puoltunttii ku laras lakikirjaa ei löytynyt sano et menkää maksimi siitä🤣

      • Anonyymi

        Oliko kirjana Suomen lakikirja? Pitääkö poliisi arjessaan mukanaan tuota, epäilemme juttujasi...


      • Anonyymi

        Käsittääkseni laki ei erottele eri moottorityyppejä. Eli ei se polttoöljyn käyttö ole sen laillisempaa bensa- kuin diesemoottorissakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe