Typistetty Amstaffi

AmericanStaff

Itse olen suunnitellut ottavani tämän vuodenaikana typistetyn amstaffin. Onko täällä ketään ketä tänävuonna on ottanut tai ottamassa? Tiedän ettei Suomesta saa ja en tarvitse teidän tyhmiä kysymyksiä esim. miksi typistetty, se on oma asiani ja en sitä jaksa täällä perustella kaikille. Toivon tämän hieman edes auttavan siinä ettei niitä tule.

7

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkianiitähuh

      Jos täytyy tulla täältä kyselemään et nähtävästi ole paneutunut yhtään kyseiseen rotuun. Kysy ensin edes vanhemmiltasi lupa ennen kun rupeat koiraa hankkimaan.

    • uytr

      **KELE!

      • AmericanStaff

        Kuule lähinnä jo''kyselen onko joku ottanut. Itselläni on jo selvää mistä kennelistä sen otan! Laitonta typistää Suomessa, eei laitonta omistaa typistettyä koiraa Suomessa.


      • zxcvbnoijhb
        AmericanStaff kirjoitti:

        Kuule lähinnä jo''kyselen onko joku ottanut. Itselläni on jo selvää mistä kennelistä sen otan! Laitonta typistää Suomessa, eei laitonta omistaa typistettyä koiraa Suomessa.

        Mutta on se ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ vaikka olisi tehty missä! Aasi. Toivottavasti joku leikkaa sinun jalkasi irti, koska olisit kivempi ilman sitä...


      • AmericanStaff
        zxcvbnoijhb kirjoitti:

        Mutta on se ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ vaikka olisi tehty missä! Aasi. Toivottavasti joku leikkaa sinun jalkasi irti, koska olisit kivempi ilman sitä...

        Mene noita kieltojasi tyrkyttämään niihin maihin missä se ei ole kiellettyä. Se vaan jopa joidenkin rotujen kohdalla on nähty hyödylliseksi, kun katsoo rodun käyttötarkoituksia. Nyt siis en puhu amstaffista. Ja hauskinta on se, että viellä 14 vuotta sitten se ei ollut täällä kotimaassammekaan kiellettyä. Olisi ihan kiva jopa tietää kuinka moni esim. dobberin, rotikan, dogon yms. rotujen kasvattajat viellä typistäisi pentunsa jos olisi sallittua. Onneksi täällä palstalla löytyy näitä asiallisenkestustelun suosijoita ;D


      • lollziisiisi
        AmericanStaff kirjoitti:

        Mene noita kieltojasi tyrkyttämään niihin maihin missä se ei ole kiellettyä. Se vaan jopa joidenkin rotujen kohdalla on nähty hyödylliseksi, kun katsoo rodun käyttötarkoituksia. Nyt siis en puhu amstaffista. Ja hauskinta on se, että viellä 14 vuotta sitten se ei ollut täällä kotimaassammekaan kiellettyä. Olisi ihan kiva jopa tietää kuinka moni esim. dobberin, rotikan, dogon yms. rotujen kasvattajat viellä typistäisi pentunsa jos olisi sallittua. Onneksi täällä palstalla löytyy näitä asiallisenkestustelun suosijoita ;D

        Koiraa jalostetaan käyttötarkoituksen mukaiseksi, ei leikellä. Se että jotkut kasvattajat haluaisivat typistää jos voisivat, ei tarkoita että se olisi oikein. Veikkaan että olet jonkun ammattikoulun autonasennuskoulutuksen saanut lippa vinossa mopolla ajava kylän "kovin" jätkä, joka haluaa nyt jostain syystä "kovan" koiran. Ehkä joku "kovis" tatskakin löytyy, kenties tribaali.

        Typistys ei ole sallittua, koska se on eläinrääkkäystä, miksi se on niin vaikea ymmärtää?


      • ajhg
        lollziisiisi kirjoitti:

        Koiraa jalostetaan käyttötarkoituksen mukaiseksi, ei leikellä. Se että jotkut kasvattajat haluaisivat typistää jos voisivat, ei tarkoita että se olisi oikein. Veikkaan että olet jonkun ammattikoulun autonasennuskoulutuksen saanut lippa vinossa mopolla ajava kylän "kovin" jätkä, joka haluaa nyt jostain syystä "kovan" koiran. Ehkä joku "kovis" tatskakin löytyy, kenties tribaali.

        Typistys ei ole sallittua, koska se on eläinrääkkäystä, miksi se on niin vaikea ymmärtää?

        Korvien typistys on Suomessa ollut kielletty v 1977. Häntien 1996.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe