Nimimerkki TrimCat kirjoitti toisessa ketjussa alla olevalla tavalla. Tämä on sen verran tärkeä asia, että teen siitä oman avauksen.
----------------------------------------------
"Raamattu neuvoo etsimään Jumalan valtakuntaa, eli etsimään maanpäällä olevia uskovaista / uskovaisia, joilla on Pyhän Hengen yhyeys. Tämä Pyhän Hengen yhteys on silmille näkymätön."
Matt. 6:33
"33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."
Luuk. 17:
"20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Sinä opetat, että pitää etsiä ihmisiä, kun etsitään Jumalan valtakuntaa. Raamattu ei opeta niin. Jeesus sanoo Raamatun lehdillä yllä mainitulla tavalla.
Miten siis etsit jotakin, josta Jeesus sanoo: JV ei tule nähtävällä tavalla. Eikä voida sanoa, että se on "täällä" tahi "tuolla".
Miten etsit sellaista?
Olet langennut siihen ansaan, jonka saatana, SRK ja vl-puhujat ovat virittäneet pahaa-aavistamattomille ihmisille. He opettavat VASTOIN JEESUKSEN SELKEÄÄ OPETUSTA, että Jumalan valtakunta on näkyvä ja se on "vain täällä" = pelkkä vl-herätysliike.
Mutta eihän Jumalan valtakunta toki tarkoita ällöttävälle tupakalle (= pahemmalle kuin sianpaskalle) haisevaa vl-joukkoa.
Jumalan valtakunta = KRISTUKSEN SISÄINEN TUNTEMUS. Kun sinulla on Kristuksen sisäinen tuntemus ja elävä usko sydämessäsi, niin silloin sinä olet Jumalan lapsi ja Jumalan valtakunnan jäsen.
Kirkkokuntien tai herätysliikkeiden raja-aidat eivät vaikuta tähän asiaan yhtikäs mitään.
Kristuksen ihminen voi oppia tuntemaan Pyhän Hengen ohjaamana:
- saarnatun sanan
- ystävän/tuttavan hlökohtaisen todistuksen
- hengellisten kirjojen/lehtien
- hengellisen musiikin
- Raamatun lukemisen
- TV:n (erittäin tärkeä mm. muslimimaissa)
- jne.
kautta.
Henkilökohtaisen uskonratkaisun ihminen voi tehdä joko toisen uskovaisen ollessa läsnä tai ollessaan ypöyksin.
Viimeksi mainitulla tavalla tapahtui minun oma uskoontuloni. Yksin työpäivän päätteeksi oman vuoteeni viereen polvistuin ja annoin pienen elämäni suuren Jumalan vahvoille käsivarsille.
Tästä minun uskoontulosta ovat monet vl:t jaksaneet irvistellä tällä palstalla. Mutta sehän on saatanan lähettiläiden tehtävä. Näitä palstalla saatanan lähettiläinä toimivia veeälliä harmittaa yhtä paljon kuin isäntäänsä VALHEEN ISÄÄ SAATANAA se, kun ihminen kertoo totuuksia Jumalan asioista ja Jumalan voimasta.
Kun ihminen tulee elävään uskoon, niin taivas ja taivaan enkelit iloitsevat. Silloin taas saatana raapii päätään epätoivoisena. Samaa tekevät ne tämän palstan vl:t, jotka irvistelevät ihmisen uskoontulolla. Silloin samasta saatanallisesta ihmisjoukosta näiden irvistelevien veeällien kanssa riistettiin saalista taivaan aittoihin.
Jumalan valtakunta
99
1257
Vastaukset
- Sentralisaatio
Samaa asiaa ei kuitenkaan tarvitse useassa ketjussa jauhaa.
minä poika teen mitä itte tykkään.
Ymmärrän toki, että veljeä ottaa tyhjään vl-nuppiin, kun totuus laitetaan omaksi avaukseksi ja vl-VALHEET paljastuvat. Yksittäisessä ketjussa se olisi jäänyt paljon vähemmälle huomiolle.
Koeta kestää ja tee parannus vl-VALHEOPEISTA!- paukkapekka
Melperi1 kirjoitti:
Ymmärrän toki, että veljeä ottaa tyhjään vl-nuppiin, kun totuus laitetaan omaksi avaukseksi ja vl-VALHEET paljastuvat. Yksittäisessä ketjussa se olisi jäänyt paljon vähemmälle huomiolle.
Koeta kestää ja tee parannus vl-VALHEOPEISTA!kun henki pihisee ja nuppi toimii niin armoa piisaa. sinullakin rakas veljeni on tuo savuton henkitorvi iskussa, nupista en ole varma
- 15+8
avaus kipeää?
- melperi.1
Melperi1 kirjoitti:
Koeta kestää ja tee parannus vl-VALHEOPEISTA!ettei ihan mitä tykkää saa tehdä. Etkö muista?
- Kerro totuus
melperi.1 kirjoitti:
ettei ihan mitä tykkää saa tehdä. Etkö muista?
Aimo Hautamäki?
- Rajaton armo
paukkapekka kirjoitti:
kun henki pihisee ja nuppi toimii niin armoa piisaa. sinullakin rakas veljeni on tuo savuton henkitorvi iskussa, nupista en ole varma
että armo on rajaton myös niille, jotka tahallaan valehtelevat Raamatun oppien sisällöstä (= vanhoillislestadiolaiset)?
- Näin uskon
Kerro totuus kirjoitti:
Aimo Hautamäki?
että Olavi-veli tuossa pelleilee.
- 2+8=?
15+8 kirjoitti:
avaus kipeää?
Yksi aihe ja yksi ketju (kunnes se täyttyy). Periaate helpottaa paljon juttujen etsimistä myöhemmin.
- Jawa mies.
Se että vl irvailee sulle ja yrittää mitätöidä sun uskosi kertoo vl.sta vaa sitä että ovat omasta uskostaan epävarmoja ja omaavat itse heikon itsetunnon joka purkautuu toisen mitätöinnillä ja halveksumisella.
Samalla tavalla toimii ihminen joka esim. on kade jollekkin menestyvälle kun ei itse kykene samaan niin mollaa silloin sitä.
Sellainen joka ymmärtää miten toinen on kokenut ja tehnyt saavuttaakseen jotain hyvää ja kallista tai uurastanut kovasti asiansa eteen niin silloin sitä ymmärtää ja osaa arvostaa eikö?!.
Vl.systeemiin kuuluu niin paljon pakkoa ja "näin se vaan on" ajattelua joten omakohtaista syvää tunnetta ei ole on vain tapaa/tottumusta ja oman kuplan sisältä katsomista jolloin halveeraaminen ja vähättelu tulee luontaisesti heiltä (ei onneksi kaikilta) mut laajasti kuitenkin.
Ota sinä melppis huomioon tämä ja aseta v.lestan kommentit oikeaan suhteeseen itsesi suhteen!
Hyvää kesän odotuksia sulle nyt paistaa aurinko tosi komeesti on tulossa upee viikonloppu...grilli kuumaksi.
(siis pihvien grillaukseen!)Joo kyllä mä aikas hyvin tiedän noiden vl-ketkujen motiivit.
Yks pahimmista irvistelijoistä on nimimerkki 14 14 - se on varsinainen PIKKUPERKELE ja VALEHTELIJA tällä palstalla.
Komia päivä on aukeamassa. Lupailee tänne pe-la 25 astetta lämmintä. Nam!
Hyvää kesän odotusta myös itsellesi!- eionoleinola
Melperi1 kirjoitti:
Joo kyllä mä aikas hyvin tiedän noiden vl-ketkujen motiivit.
Yks pahimmista irvistelijoistä on nimimerkki 14 14 - se on varsinainen PIKKUPERKELE ja VALEHTELIJA tällä palstalla.
Komia päivä on aukeamassa. Lupailee tänne pe-la 25 astetta lämmintä. Nam!
Hyvää kesän odotusta myös itsellesi!odotetaan yhdessä ikuista aamua, siellä missä olemmekin!
peukaloa alaspäin tämän avauksen kohdalle? Etkö kestä TOTUUTTA?!
- rauha annetaan
Jumala on armollinen ja pitkämielinen.
Jumala lupaa pitää omistaan huolen maailman loppuun asti.
Myös melperi1:llä on vielä mahdollisuus päästä osalliseksi osuuteen ikuisesta elamasta.
Ottamalla vaarin et kadu! rauha annetaan kirjoitti:
Jumala on armollinen ja pitkämielinen.
Jumala lupaa pitää omistaan huolen maailman loppuun asti.
Myös melperi1:llä on vielä mahdollisuus päästä osalliseksi osuuteen ikuisesta elamasta.
Ottamalla vaarin et kadu!uskovaiselle miehelle vl-VALHEITA?
Et voi olla tosissasi!- ilta tahti
Melperi1 kirjoitti:
uskovaiselle miehelle vl-VALHEITA?
Et voi olla tosissasi!alas pahuuden voimassa, Jumalan Sana ei muutu!
Parannuksen tie on sinullekin ainoa oikea tietä ikuiseen elämään ja autuuteen. ilta tahti kirjoitti:
alas pahuuden voimassa, Jumalan Sana ei muutu!
Parannuksen tie on sinullekin ainoa oikea tietä ikuiseen elämään ja autuuteen.että vaikka taivaan enkeli tulisi rauhanyhdistykselle mikrofonin taakse puhumaan Raamatun mukaisista asioista ja opeista, niin PAATUNEIDEN VL-PATUJEN suusta ei Nortti tipahtaisi eikä nykyiset vl-VALHEOPIT muuttuisi Raamatun mukaisiksi.
Saatanan ote sinussa, SRK:ssa ja vl-puhujissa on TODELLA KOVA!- huoneen laulu
Melperi1 kirjoitti:
että vaikka taivaan enkeli tulisi rauhanyhdistykselle mikrofonin taakse puhumaan Raamatun mukaisista asioista ja opeista, niin PAATUNEIDEN VL-PATUJEN suusta ei Nortti tipahtaisi eikä nykyiset vl-VALHEOPIT muuttuisi Raamatun mukaisiksi.
Saatanan ote sinussa, SRK:ssa ja vl-puhujissa on TODELLA KOVA!Jumala haluaa että sinäkin pelastuisit. Jumalakaan ei ole silti kaikkivoipa!
huoneen laulu kirjoitti:
Jumala haluaa että sinäkin pelastuisit. Jumalakaan ei ole silti kaikkivoipa!
"Jumala haluaa että sinäkin pelastuisit."
määräät, että Jumala ei ole pelastanut minua, kun en ole kykkinyt ja pokkuroinut ällöttävälle tupakalle (= pahemmalle kuin sianpaskalle) haisevan vl-äijän edessä vaan olen tehnyt parannuksen Jumalan edessä SUORAAN ILMAN IHMISVÄLIKÄSIÄ??!! Niinkö?
1.Tim. 2:5
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
"Jumalakaan ei ole silti kaikkivoipa!"
Minun Jumalani on KAIKKIVALTIAS ja KAIKKIVOIPA!!
Sinun jumalasi ei ole sitä. Sinun jumalasi on SRK, joka on maailman mittakaavassa vain yksi pieni hyttynen AASINPASKASSA, joka yrittää täällä Suomessa tehdä Jumalan työt tyhjiksi sekä johtaa ihmisiä harhaan henkensä edestä.- 88+88
Melperi1 kirjoitti:
määräät, että Jumala ei ole pelastanut minua, kun en ole kykkinyt ja pokkuroinut ällöttävälle tupakalle (= pahemmalle kuin sianpaskalle) haisevan vl-äijän edessä vaan olen tehnyt parannuksen Jumalan edessä SUORAAN ILMAN IHMISVÄLIKÄSIÄ??!! Niinkö?
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
Sinun jumalasi ei ole sitä. Sinun jumalasi on SRK, joka on maailman mittakaavassa vain yksi pieni hyttynen AASINPASKASSA, joka yrittää täällä Suomessa tehdä Jumalan työt tyhjiksi sekä johtaa ihmisiä harhaan henkensä edestä.Myös ns. vapaissakin suunnissa nostetaan käsiä.
88+88 kirjoitti:
Myös ns. vapaissakin suunnissa nostetaan käsiä.
ei opeteta, että vain oman herätysliikkeen ihmiset voivat antaa synnit anteeksi - Jumala ei voi.
Tällaista Raamatun vastaista SONTAA opettavat vain SRK ja vl-puhujat - nuo itseoikeutetut VALEHTELIJAT!- hauli hauli
Melperi1 kirjoitti:
Sinun jumalasi ei ole sitä. Sinun jumalasi on SRK, joka on maailman mittakaavassa vain yksi pieni hyttynen AASINPASKASSA, joka yrittää täällä Suomessa tehdä Jumalan työt tyhjiksi sekä johtaa ihmisiä harhaan henkensä edestä.**Sinäkö vl-PUUPÄÄ**
Autuaita ovat puupäät, sillä he pysyvät pinnalla eivätkä huku.
Jumala antaa sinulle armonajassa tehdä parannuksen kaikista pahoista teoista ja sanoista. - uli tali
Melperi1 kirjoitti:
ei opeteta, että vain oman herätysliikkeen ihmiset voivat antaa synnit anteeksi - Jumala ei voi.
Tällaista Raamatun vastaista SONTAA opettavat vain SRK ja vl-puhujat - nuo itseoikeutetut VALEHTELIJAT!Jumala ei puhuttele sinua ikuisesti.
uli tali kirjoitti:
Jumala ei puhuttele sinua ikuisesti.
Jumalaa suurempi, kun uskot sinulla olevan valta mitätöidä minun parannuksenteon suoraan Jumalalle ilman ihmisvälikäsiä sekä minun uskoontuloni?
Kun tällaista leikkiä leikit, niin tiedä: Se on kuoleman leikkiä!- talituinen
Melperi1 kirjoitti:
Jumalaa suurempi, kun uskot sinulla olevan valta mitätöidä minun parannuksenteon suoraan Jumalalle ilman ihmisvälikäsiä sekä minun uskoontuloni?
Kun tällaista leikkiä leikit, niin tiedä: Se on kuoleman leikkiä!sinulle anteeksi pahat teot kun vain pyydät ihan aluksi omalla sydämelläsi tunnollesi rauhaa, ei huulilla vaan sydämellä. Jumala ei luule, mutta kuulee, aika on jo kortilla.
Rukoilet sydämestäsi niin sydämeesi tulee kaipuu. Se on Rakkautta, Jumalan rakkautta. Ei paholaisen tarttuvaa huutoa, jota ei itse edes aisti. - acimlai nen
Melperi1 kirjoitti:
Tällaista Raamatun vastaista SONTAA opettavat vain SRK ja vl-puhujat - nuo itseoikeutetut VALEHTELIJAT!Ihmien EI VOI antaa toisen toiselle syntejä anteeksi. Hän voi vain tunnustaa Jeesukselle/PH:lle/Jumalalle suoraan omat syntinsä jotka hän on projisoinut toisiin ja pyytää ARMOA ITSELLEEN. Näin hän ottaa tukin omasta silmästään ja samalla lähtee roska lähimmäisenkin silmästä. Hän voi kyllä antaa anteeksi siinä mielessä että hän voi Pyhän Hengen avustamana lakata tuomitsemasta toista, siis lakata projisoimasta omaa syntisyyttään toiseen. Niin kauan kuin ihminen näkee toisessä ylipäätään syntiä, hän ei ole tuonut kaikkea omaa syntisyyttään Pyhälle Hengelle parannettavaksi. Pyhä Henki on se instanssi joka kykenee nyppimään synnin juurineen meistä. Ei KUKAAN IHMINEN KOSKAAN.
Näin opettaa Jeesus, mutta valitettavasti suurin osa kristityistäkin on missannut hänen opetuksensa.
Avainten valtaa siinä mielessä kuin vl:t sen käsittävät ei kertakaikkiaan ole olemassa! - just juu
acimlai nen kirjoitti:
Ihmien EI VOI antaa toisen toiselle syntejä anteeksi. Hän voi vain tunnustaa Jeesukselle/PH:lle/Jumalalle suoraan omat syntinsä jotka hän on projisoinut toisiin ja pyytää ARMOA ITSELLEEN. Näin hän ottaa tukin omasta silmästään ja samalla lähtee roska lähimmäisenkin silmästä. Hän voi kyllä antaa anteeksi siinä mielessä että hän voi Pyhän Hengen avustamana lakata tuomitsemasta toista, siis lakata projisoimasta omaa syntisyyttään toiseen. Niin kauan kuin ihminen näkee toisessä ylipäätään syntiä, hän ei ole tuonut kaikkea omaa syntisyyttään Pyhälle Hengelle parannettavaksi. Pyhä Henki on se instanssi joka kykenee nyppimään synnin juurineen meistä. Ei KUKAAN IHMINEN KOSKAAN.
Näin opettaa Jeesus, mutta valitettavasti suurin osa kristityistäkin on missannut hänen opetuksensa.
Avainten valtaa siinä mielessä kuin vl:t sen käsittävät ei kertakaikkiaan ole olemassa!on on, toki on selvää ettet tuota voi tietää, muutenhan ottaisit vaarin
- acimlai nen
SRK -keisarin vaatteista puhui Admata ja käytti tätä osuvaa ilmaisua asiasta Hakomajassa.
http://www.hakomaja.net/keskustelu/vanhoillislestadiolaisuus/11157-lopun-aikoja
Melperin tuoma, SRK-keisaria palvova, lainaus:
"Raamattu neuvoo etsimään Jumalan valtakuntaa, eli etsimään maanpäällä olevia uskovaista / uskovaisia, joilla on Pyhän Hengen yhyeys. Tämä Pyhän Hengen yhteys on silmille näkymätön."
Niin miten se nyt on, oliko se Pyhän Hengen yhteys näkyvä vai näkymätön? Tämä on ihan outo juttu. Samalla kun se on näkymätön, niin se on kuitenkin näkyvä eli vanhoillislestadiolaiset - siis vanhoillislestadiolaisten itsensä mielestä.
Minusta, kuten sanottu, Admata osuu oikeaan siinä että SRK-keisarilla ei ole vaatteita. Vanhoillislestadioaiset näyttävät vain teeskentelevän näkevänsä jotain erityistä itsessään. Tämähän on ihan naurettavaa, eikö olekin!
Asian voisi kääntää päinvastaiseksikin, jos oikein ilkeä olisi. Siis näin: Kaikki patsi vanhoillislestadiolaiset kuuluvat Pyhien yhteyteen, mutta koska vanhoillislestadiolaiset eivät siihen kuulu, niin he eivät kykene sitä myöskään näkemään. - Trim Cat
"Sinä opetat, että pitää etsiä ihmisiä, kun etsitään Jumalan valtakuntaa. Raamattu ei opeta niin."
Kyllä, Jumalan valtakunta on "sisäisesti teissä", eli Pyhän Hengen hallitsemat ihmiset muodostavat Jumalan valtakunnan. Valtakunta on hengellinen Jumalan huone. Jeesus itse sanoo, "teissä minä tahdon asua ja teissä vaeltaa".
Jumalan valtakunnan muodostavat ihmiset näkyvät ihmisinä ja se itse valtakunta on henkinen, ja näkymätön. Jeesus asuu ihmisissä henkensä kautta, ei toisena ruumiina.
On siis etsittävä Jumalan valtakunta, sen tunnistaa Pyhästä Hengestä ja hakemista helpottaa, kun tietää PH:n olevan uskovaisessa ihmisessä.
Lapsi syntyy aina Jumalan valtakuntaan, lukematta mitään hengellisiä opetuksia.- Meiliaikku
kirjoituksesi oli valaiseva.
- samaa mieltä
Meiliaikku kirjoitti:
avaus oli hyvin valaiseva.
- naurunappula 2.
samaa mieltä kirjoitti:
avaus oli hyvin valaiseva.
ei jäänyt epäselväksi :)
:D - Meiliaikku
Meiliaikku kirjoitti:
Trim Catin kirjoitusta, ymmärsitkin varmaan sen.
- cvbghj
kun ihminen tulee elävään uskoon, niin se uskoo omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisen herraan epäjumala ymmärtämättä sitä!
Jeesus ei ollut uskossa vaikka saatana yritti käännyttää Jeesusta 40 vrk ajan niin Hän pysyi kuuliaisena Isän Laille.
Kenen laille ovat kuuliaisina uskovat uskovaiset?
-murhaaja herraako?
-pedofiili herranko?
-väärän todistuksen antaja herrallekko?
jne...- Meiliaikku
päätä eikä laitaa sinun kirjoituksessasi. Mitä oikein haluat sanoa?
- Trim Cat
"..uskoo omia uskovaisia.."
Uskon kohde on Jumala, Jeesus, Pyhä Henki ja Jumalan lupaus pelastuksesta.
"Jeesus ei ollut uskossa vaikka saatana yritti käännyttää Jeesusta"
Jeesuksella oli valta ja Hän näki kaiken. Siten Jeesuksen ei tarvinnut uskoa näkymättömään.
Lakia Hän noudatti, jotta laki tuli täytetyksi. Ihminen siihen ei pysty, kuten luettolostasi ilmenee.
Olen kuulunut nuoruuteni vanhoillislestadiolaiseen liikkeeseen kodin perintönä. Liikkeeseen kuuluminen pyhäkouluineen ja raamattuluokkineen oli itsestään selvyys. Perheen arki meni omia latujaan; ei siellä ajateltu seurapuheita tai lestadiolaisuuden opetuksia. Salaa kyseenalaistin vl-opetuksia, arvostelinkin niitä ja sain vastaani aina "kootut selitykset". Nuoriso tuntui kieltäytyvän puhumasta asioista, sillä heillä ei ollut vastauksia minulle eikä ulkopuolisillekaan kyselijöille, joiden kanssa tykkäsin jutella. Tosin myönnän kyllä, että itsekin syyllistyin selittelemään asioita useissakin vaiheissa vanhoillislestadiolaisten oppien mukaan, selittelin ja puolustelin. Kerran muistan opiskeluaikoina olleeni työhommassa erään toiseen herätysliikkeeseen kuuluvan kanssa. Alettiin puhumaan uskon asioista. Tuli esille, ketkä ovat ns. "oikeita uskovaisia". Rukoilin, että saisin antaa hänelle oikean vastauksen, sillä tietystihän heti tuli mieleen, että minun pitää hänelle alkaa perustelemaan, miksi vanhoillislestadiolaisuus on ainoa oikea Jumalan valtakunta. Vastaus tuli sisältäni: "Pelastuneita ovat ne, jotka uskovat sydämestään Jeesukseen". En puhunut vanhoillislestadiolaisuudesta mitään, ja tuntui että minun ja tuon toisen ihmisen välillä oli syvä side.
Seurat rupesivat jäämään, koska minulla oli siellä hirvittävän paha olla. Vihasin niitä, pelkäsin ja jännitin vanhoillislestadiolaisia opiskelijaporukoita. Minua tultiin nuhtelemaan, että en halunnut käydä seuroissa. Jatkoin päivittäistä rukoilemista, opiskelin ja tein lujasti töitä. Sitten kolmikymppisenä löysin AA-filosofian tutustuttuani erääseen alkoholiongelmaiseen ystävään. Se aiheutti nopeasti minussa voimakkaan hengellisen heräämisen. Oli todellakin "kuin suomukset olisivat silmiltä pudonneet". Aloin lukea Uutta Testamenttia uusin silmin, ja koin että "minähän ymmärrän tämän nyt". Tuntui ihanalta, olin kuin hurmiossa monta päivää. Työkaverit sanoivat, että "kävelen metrin lattian yläpuolella". Olin löytänyt Jeesuksen syvällisesti sisimmästäni. Yritin olla mukana vanhoillislestadiolaisuudessa, ja keskustelin kaikkien tapaamieni vanhoillislestadiolaisten kanssa tästä kokemuksestani. Soitin eräälle SRK:n johtohenkilölle, ja kerroin ajatuksistani ja heräämisestäni. Hän varoitti, etten saa ruveta uskossani "yksityisyrittelijäisyyteen". Hän sanoi, että minä uskon ihan oikein, kun kuunteli asiani. Muutamien päivien kuluttua eräs vanhoillislestadiolainen suuttui minulle, ja sanoi, että ei jaksa kuunnella minua, ja että minun pitää mennä teologien kanssa puhumaan. Käski tulla seuroihin. Minusta tuntui aivan hirveältä, ajattelin, että ei voi olla totta. Erosimme, ja tultuani pyörällä työpaikkani pihaan, jonne minun oli tarkoitus mennä, minä yhtäkkiä päätin: "Minä eroan vanhoillislestadiolaisuudesta". Ja tein sen: menin sisään, kerroin työkavereille, kerroin kaikille tutuille, kerroin perheelleni. Olihan se myrskyä ja myllläkkää, mutta loppujen lopuksi kaikki meni rauhallisesti. Kunnes: valtava ahdistuskohtaus valtasi minut eräänä päivänä. Tunsin, että perustus elämältäni on hajonnut, olen "tappanut" vanhempani, minulla ei ole ketään, olen aivan yksin, helvetissä. Katsoin kellosta, kun sekunnit matelivat ja valtava ahdistus vain jatkui. Itkin ja rukoilin, vaikeroin sängyllä ja minua kouristeli. Sitten se helpotti ja tuli muutaman päivän kuluttua uudelleen. Soitin eräälle ihmiselle, ja hän sanoi: "Jeesus rakastaa sinua". Se oli kuin pelastava käsi, siihen tartuin. Kaikki muu mureni henkisesti ympäriltä, se oli ainoa mitä jäi. Itken nyt, kun kirjoitan tätä. Sitten ahdistus helpotti, ja siitä alkoi elämä, syvä hengellinen ja henkinen elämä ja etsintä. Olen saanut nyt myöhemmin tietää, että samanlaisia kokemuksia voi olla myös niillä, jotka irtautuvat voimakkaista kulteista. Elämä rakentuu niiden varaan, ja kun se häviää, on rakennettava oma perusta uudelleen. Minulle se oli Jeesus Kristus, ikikallio.
.- Meiliaikku
on, että irtautuessaan elävästä uskosta, joutuu tyhjiöön ja joutuu rakentamaan uuden elämän ja ihmissuhteet myös menee uusiksi. Itse olen koko elämäni seurannut Herraa Jeesusta uskossa, jota kutsutaan vanhoillislestadiolaisuudeksi. En ole koskaan edes miettinyt, että joku usko olisi parempi tai oikeampi., sillä minulle on Jumala saanut osoittaa oikean uskon. Olen onnellinen ihminen, että olen saanut armon Jumalalta olla tässä Hänen valtakunnassaan, josta uskossa loppuun asti pysyen pääsen kunnian taivaaseen.
- verran
Meiliaikku kirjoitti:
on, että irtautuessaan elävästä uskosta, joutuu tyhjiöön ja joutuu rakentamaan uuden elämän ja ihmissuhteet myös menee uusiksi. Itse olen koko elämäni seurannut Herraa Jeesusta uskossa, jota kutsutaan vanhoillislestadiolaisuudeksi. En ole koskaan edes miettinyt, että joku usko olisi parempi tai oikeampi., sillä minulle on Jumala saanut osoittaa oikean uskon. Olen onnellinen ihminen, että olen saanut armon Jumalalta olla tässä Hänen valtakunnassaan, josta uskossa loppuun asti pysyen pääsen kunnian taivaaseen.
haittaa kirjoituksissasi oleva puhujaveljien "nuotti". Ei nyt sitten muuta.
- meitä"
Meiliaikku kirjoitti:
saarnataan ja siinä jumalanvaltakunta eli srk-lahko on asetettu jumaliseksi - turha on vl-lestan jeesuksista puhua taikka uskosta ja kuuliaisuudesta muulle kuin SRK.lle
avasi sinulle tietoisuuden vl-herätysliikkeen ja vl-oppien MÄDÄNNÄISYYDESTÄ ja VALHEELLISUUDESTA.
Teit oikean ratkaisun, vaikka eroaminen vl-herätysliikkeestä ei todellakaan ole helppoa.
Pieni vihje sinulle, jos kirjoittelet uudelleen tänne: Tee kirjoituksiisi kappalejako. Tuo oli vähän raskas "pötkö" lukea.
Siunausta sinulle taivastien kulkija!Meiliaikku kirjoitti:
"irtautuessaan elävästä uskosta"
on uskoa SRK:n valheoppeihin ja nyökyttelyä vl-julmuudelle (mm. hoitokokoukset).Meiliaikku kirjoitti:
vl-saarnoissa hylkäämään oma lapsi, joka eroaa HENGELLISESTÄ MÄTÄPAISEESTA eli vl-herätysliikkeestä?
- Meiliaikku
Melperi1 kirjoitti:
"irtautuessaan elävästä uskosta"
on uskoa SRK:n valheoppeihin ja nyökyttelyä vl-julmuudelle (mm. hoitokokoukset).tuo on Sinun näkemyksesi elävästä uskosta. Jumalan valtakunnassa on toisenlainen näkemys
- Meiliaikku
Melperi1 kirjoitti:
vl-saarnoissa hylkäämään oma lapsi, joka eroaa HENGELLISESTÄ MÄTÄPAISEESTA eli vl-herätysliikkeestä?
kehoiteta. Todellisuus on toinen, yleensä irtaatunut lapsi itse vältteleen kaikkia uskovaisia, sukulaisiaan , myös vanhenpiaan. Välttely vähenee, kun hän itse on sinut irtaantumisen kanssa.
- Meiliaikku
verran kirjoitti:
haittaa kirjoituksissasi oleva puhujaveljien "nuotti". Ei nyt sitten muuta.
kuin puhujaveljet ja päin vastoin, siitä se nuotti tulee.
Melperi1 kirjoitti:
avasi sinulle tietoisuuden vl-herätysliikkeen ja vl-oppien MÄDÄNNÄISYYDESTÄ ja VALHEELLISUUDESTA.
Teit oikean ratkaisun, vaikka eroaminen vl-herätysliikkeestä ei todellakaan ole helppoa.
Pieni vihje sinulle, jos kirjoittelet uudelleen tänne: Tee kirjoituksiisi kappalejako. Tuo oli vähän raskas "pötkö" lukea.
Siunausta sinulle taivastien kulkija!Kiitos Melperi1!
Jatkan vielä tästä aiheesta; omasta kokemuksestani hengellisestä heräämisestä ja sen myötä irtaantumisesta vanhoillislestadiolaisuudesta.
Minä voin verrata sitä näin: Kuin olisin saanut maistaa rakkaudella tehtyä, elämän kaikkiin jäseniini tuovaa, ihanaa viiniä. Se avasi silmieni eteen tien ja totuuden, jota seurata onneen, autuuteen ja elämään. Sen jälkeen vanhoillislestadiolainen opetus tuntui kuin joisi etikkavettä (irvileuolle: ja ei tippaakaan alkoholia mukana - kaikki haihtunut).
Jouduin valintatilanteen eteen; minä saisin juoda vain toista. Ja se, joka on saanut maistaa taivaallista uutta viiniä, ei halua enää vanhaa - en ainakaan minä.
Yritin aikani tuoda sanomaa muillekin, yritin pysyä lauman mukana, "muuttaa laumaa". Sitten koin, että en enää mahdu uuden uskoni kanssa sinne. Minun oli valittava joko lauma ja entinen elämä tai uskoni. Minä valitsin uskoni. Enkä koskaan tule hyväksymään sitä, että joku sanoo sitä vääräksi. Se on minulle kaikki, mitä minulla on.
Kiertelin aikani seurakuntia. Kävin erilaisissa kokouksissa. Ja mistä tiesivätkään tulla juuri silloin ovelleni kaikki matkasaarnaajat, mormonit ja jehovat. Kaikki heidät toivotin tervetulleiksi silloiseen kotiini. Tyhjin toimin he lähtivät pois. Olen katsonut parhaaksi tavaksi olla "uskossa" etten kuulu mihinkään nimelliseen seurakuntaan, paitsi luterilaiseen kirkkoon.
Äsken kävimme miehen kanssa Ylikiimingin motoristikirkossa moottoripyörällä. Ihana päivä, kaikki tuoksut - minä elän! Kiitos Hänelle, joka on aina nähnyt minut ja rakastanut minua näin paljon!Issahawwa kirjoitti:
Kiitos Melperi1!
Jatkan vielä tästä aiheesta; omasta kokemuksestani hengellisestä heräämisestä ja sen myötä irtaantumisesta vanhoillislestadiolaisuudesta.
Minä voin verrata sitä näin: Kuin olisin saanut maistaa rakkaudella tehtyä, elämän kaikkiin jäseniini tuovaa, ihanaa viiniä. Se avasi silmieni eteen tien ja totuuden, jota seurata onneen, autuuteen ja elämään. Sen jälkeen vanhoillislestadiolainen opetus tuntui kuin joisi etikkavettä (irvileuolle: ja ei tippaakaan alkoholia mukana - kaikki haihtunut).
Jouduin valintatilanteen eteen; minä saisin juoda vain toista. Ja se, joka on saanut maistaa taivaallista uutta viiniä, ei halua enää vanhaa - en ainakaan minä.
Yritin aikani tuoda sanomaa muillekin, yritin pysyä lauman mukana, "muuttaa laumaa". Sitten koin, että en enää mahdu uuden uskoni kanssa sinne. Minun oli valittava joko lauma ja entinen elämä tai uskoni. Minä valitsin uskoni. Enkä koskaan tule hyväksymään sitä, että joku sanoo sitä vääräksi. Se on minulle kaikki, mitä minulla on.
Kiertelin aikani seurakuntia. Kävin erilaisissa kokouksissa. Ja mistä tiesivätkään tulla juuri silloin ovelleni kaikki matkasaarnaajat, mormonit ja jehovat. Kaikki heidät toivotin tervetulleiksi silloiseen kotiini. Tyhjin toimin he lähtivät pois. Olen katsonut parhaaksi tavaksi olla "uskossa" etten kuulu mihinkään nimelliseen seurakuntaan, paitsi luterilaiseen kirkkoon.
Äsken kävimme miehen kanssa Ylikiimingin motoristikirkossa moottoripyörällä. Ihana päivä, kaikki tuoksut - minä elän! Kiitos Hänelle, joka on aina nähnyt minut ja rakastanut minua näin paljon!Nyt tuli paljon selkeämpi kommentti lukea, kun oli kappalejako. :))
Jää palstalle kirjoittelemaan, sillä täällä tarvitaan AITOJA USKOVAISIA lukuisten vl-teeskentelijöiden seassa, jotka vl-teeskentelijät toki opettavat olevansa "vain me".- Trim Cat
Issahawwa kirjoitti:
Kiitos Melperi1!
Äsken kävimme miehen kanssa Ylikiimingin motoristikirkossa moottoripyörällä. Ihana päivä, kaikki tuoksut - minä elän! Kiitos Hänelle, joka on aina nähnyt minut ja rakastanut minua näin paljon!Sinun on hyvä vielä jatkaa etsintääsi ja ota Melperi mukaasi.
Melperi1 kirjoitti:
Nyt tuli paljon selkeämpi kommentti lukea, kun oli kappalejako. :))
Jää palstalle kirjoittelemaan, sillä täällä tarvitaan AITOJA USKOVAISIA lukuisten vl-teeskentelijöiden seassa, jotka vl-teeskentelijät toki opettavat olevansa "vain me".Olen näitäkin palstoja ajoittain seuraillut, en tiedä miksi. Ehkä siksi, että vanhoillislestadiolaisuus on taustani ja historiani, ja kaikki näkemykset siitä kiinnostavat. Irtautumiseni jälkeen otin avoimen linjan ja olen kertonut taustastani kaikkialla. En häpeä taustaani. Häpesin silloin, kun siinä olin, sillä se ei ollut minun oma valintani eikä minua itseäni. Irtaantuminen lestadiolaisuudesta voi olla myös irtaantumista itsenäiseksi ihmiseksi omista vanhemmista omine ajatuksineen, toiveineen ja unelmineen.
Hengellinen herääminen ei todellakaan tarkoita, että olisi "valmis". On valtavasti asioita, joita pitää kohdata. Se on "tien kulkemista" yhä parempaan, syvää hengellistä paranemista, todellista parannuksen tekoa. Minussa olevat viat, virheet, synnit ja väärät ajatukset korjaantuvat syvällisellä, parantavalla tavalla Jeesuksen ohjauksessa ja armosta.
Näinä päivinä, kun kohu seuraa toistaan, tulee kovasti tunteita pintaan, myös katkeruutta vääryyksistä, joita itsekin olen saanut kokea. Olen iloinen, että olen vapautunut vl-liikkeestä aikoinaan. Helpottaa, kun ratkaisuni osoittautuu päivä päivältä oikeammaksi ja oikeammaksi. En halua, että liikkeessä olevia ihmisiä syyllistetään, sillä siellä ei ole ajatuksenvapautta puhumattakaan sanavapaudesta. Sen sijaan "seurakunnan enkeli" ja johto saavat kantaa vastuun kaikista esille tulleista vääryyksistä.Trim Cat kirjoitti:
Sinun on hyvä vielä jatkaa etsintääsi ja ota Melperi mukaasi.
minun pitää etsiä? Vl-valheoppeja vai?
KIITOS EI!!!- kaltaisesta
Meiliaikku kirjoitti:
kuin puhujaveljet ja päin vastoin, siitä se nuotti tulee.
puheenparresta sinut ja teidät Jumalan lapsiksi eli SRK-laisiksi tunnetaan. Eikö olekin näin siionin sisällä ja ulkopuolella?
- Trim Cat
Melperi1 kirjoitti:
minun pitää etsiä? Vl-valheoppeja vai?
KIITOS EI!!!"Kiertelin aikani seurakuntia. Kävin erilaisissa kokouksissa."
"Mitä minun pitää etsiä? "
Tässä puhuttiin Jumalan valtakunnan etsimisestä ja sen etsimistä teillä tulisi jatkaa.
Mutta Melperi, etsiä voi ylpeänä, vaan löytäminen vaatii nöyryyttä! Trim Cat kirjoitti:
"Kiertelin aikani seurakuntia. Kävin erilaisissa kokouksissa."
"Mitä minun pitää etsiä? "
Tässä puhuttiin Jumalan valtakunnan etsimisestä ja sen etsimistä teillä tulisi jatkaa.
Mutta Melperi, etsiä voi ylpeänä, vaan löytäminen vaatii nöyryyttä!nöyränä saatanan valtakunnan Suomen haarakonttorin (= vl-herätysliike) syntymäkodin ja ankaran aivopesun kautta? Vain miten?
- Trim Cat
Melperi1 kirjoitti:
nöyränä saatanan valtakunnan Suomen haarakonttorin (= vl-herätysliike) syntymäkodin ja ankaran aivopesun kautta? Vain miten?
Kaiken, mitä minulla on, olen lahjaksi saanut.
- white lamb
Meiliaikku kirjoitti:
joskus miettiä asioita, meiliaikku. Kuulostaa silyä, että olisit oikein Jumalan erityisvalittu. Olet vaarallisella paikalla.
- "Vain me"
white lamb kirjoitti:
joskus miettiä asioita, meiliaikku. Kuulostaa silyä, että olisit oikein Jumalan erityisvalittu. Olet vaarallisella paikalla.
Tämä on virallinen vl-oppi. Sen mukaan ei ainoastaan Meiliaikku vaan kaikki vanhoillislestadiolaiset - ja vain he - ovat Jumalan erityisvalittuja. Vain heille on varattu taivaspaikka ja kaikki muut helvettiin.
- 5+5
Issahawwa kirjoitti:
Olen näitäkin palstoja ajoittain seuraillut, en tiedä miksi. Ehkä siksi, että vanhoillislestadiolaisuus on taustani ja historiani, ja kaikki näkemykset siitä kiinnostavat. Irtautumiseni jälkeen otin avoimen linjan ja olen kertonut taustastani kaikkialla. En häpeä taustaani. Häpesin silloin, kun siinä olin, sillä se ei ollut minun oma valintani eikä minua itseäni. Irtaantuminen lestadiolaisuudesta voi olla myös irtaantumista itsenäiseksi ihmiseksi omista vanhemmista omine ajatuksineen, toiveineen ja unelmineen.
Hengellinen herääminen ei todellakaan tarkoita, että olisi "valmis". On valtavasti asioita, joita pitää kohdata. Se on "tien kulkemista" yhä parempaan, syvää hengellistä paranemista, todellista parannuksen tekoa. Minussa olevat viat, virheet, synnit ja väärät ajatukset korjaantuvat syvällisellä, parantavalla tavalla Jeesuksen ohjauksessa ja armosta.
Näinä päivinä, kun kohu seuraa toistaan, tulee kovasti tunteita pintaan, myös katkeruutta vääryyksistä, joita itsekin olen saanut kokea. Olen iloinen, että olen vapautunut vl-liikkeestä aikoinaan. Helpottaa, kun ratkaisuni osoittautuu päivä päivältä oikeammaksi ja oikeammaksi. En halua, että liikkeessä olevia ihmisiä syyllistetään, sillä siellä ei ole ajatuksenvapautta puhumattakaan sanavapaudesta. Sen sijaan "seurakunnan enkeli" ja johto saavat kantaa vastuun kaikista esille tulleista vääryyksistä.ja hyvää kesää sulle Issahawwa! Sun kirjoituksesi antoi minulle paljon ..tosi paljon.
terv. pois potkittu jo lapsena.
- Pilkkaajat palkitaan
nimittää pelkkää omaa herätysliikettä Jumalan valtakunnaksi. Se on Jumalan pilkkaa.
- ErkkiV
Herätys liikettä nimitä itseäänJumalan valtakunnaksi
Jumalan valtakunta muodostuu uskovista joiden synnit anteeksi annetut
On tietysti myös ns. uskovia jotka eivät ole parannusta tehneet ja eli omavanhurskaat ErkkiV kirjoitti:
On tietysti myös ns. uskovia jotka eivät ole parannusta tehneet ja eli omavanhurskaatSinä, minä ja hentun Liisa tiedämme kaikki, että vanhoillislestadiolaiset eivät kutsu vl-herätysliikettä "herätysliikkeeksi" vaan "Jumalan valtakunnaksi.
Ettäs kehtaat KURJA valehdella julkisella palstalla näin pyhäpäivänä!!- ErkkiV
Melperi1 kirjoitti:
Sinä, minä ja hentun Liisa tiedämme kaikki, että vanhoillislestadiolaiset eivät kutsu vl-herätysliikettä "herätysliikkeeksi" vaan "Jumalan valtakunnaksi.
Ettäs kehtaat KURJA valehdella julkisella palstalla näin pyhäpäivänä!!lähellä toisiaan saattaa sekaannus olla valmis ja ei tuomittava
Uskonyhteisö jonka usko raamattuun perustuva on tietysti osana Jumalan valtakuntaa ErkkiV kirjoitti:
lähellä toisiaan saattaa sekaannus olla valmis ja ei tuomittava
Uskonyhteisö jonka usko raamattuun perustuva on tietysti osana Jumalan valtakuntaa"Uskonyhteisö jonka usko raamattuun perustuva on tietysti osana Jumalan valtakuntaa"
Vl-herätysliike ei opeta, että se on osa Jumalan valtakuntaa. SRK ja vl-puhujat opettavat, että vl-herätysliike ON JUMALAN VALTAKUNTA. Ja vain se on.
Ymmärrän kyllä sinua. Yrität venkoilla tämän asian kanssa, koska HÄPEÄT SUUNNATTOMASTI oman herätysliikkeesi RÖYHKEYTTÄ, kun se opettaa olevansa Jumalan valtakunta. Ei mikään osa JV:sta vaan KOKONAAN!
Johan tuollaista opetusta jokainen yhtäänkään sivistynyt ihminen häpeää. Mutta ÖRVELÖT opettaa noin ja ÖRVELÖT uskoo tuohon hävyttömään opetukseen.- Melperille
Melperi1 kirjoitti:
"Uskonyhteisö jonka usko raamattuun perustuva on tietysti osana Jumalan valtakuntaa"
Vl-herätysliike ei opeta, että se on osa Jumalan valtakuntaa. SRK ja vl-puhujat opettavat, että vl-herätysliike ON JUMALAN VALTAKUNTA. Ja vain se on.
Ymmärrän kyllä sinua. Yrität venkoilla tämän asian kanssa, koska HÄPEÄT SUUNNATTOMASTI oman herätysliikkeesi RÖYHKEYTTÄ, kun se opettaa olevansa Jumalan valtakunta. Ei mikään osa JV:sta vaan KOKONAAN!
Johan tuollaista opetusta jokainen yhtäänkään sivistynyt ihminen häpeää. Mutta ÖRVELÖT opettaa noin ja ÖRVELÖT uskoo tuohon hävyttömään opetukseen."Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu." (Luuk:6:45)
Melperille kirjoitti:
"Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu." (Luuk:6:45)
Joh 3:16
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Oletko "vain me" -vl-SEKOILIJA?- Meiliaikku
ErkkiV kirjoitti:
On tietysti myös ns. uskovia jotka eivät ole parannusta tehneet ja eli omavanhurskaatLisäksi, että siellä olevilla ovat synnit anteeksi , on myös Pyhän Hengen ohjaus ja virvoitus . SE ON VAIN JUMALAN VALTAKUNNASSA, ei ulkopuolella valtakunnan. Langennut ihminen vain niin mielellään rakentaisi tikapuita suoraan taivaaseen, ettei tarvitseisi tulla armosta ahtaasta portista sisälle ja kilvoitella Jumalan sanan mukaisesti.
- acimlai nen
Meiliaikku kirjoitti:
Lisäksi, että siellä olevilla ovat synnit anteeksi , on myös Pyhän Hengen ohjaus ja virvoitus . SE ON VAIN JUMALAN VALTAKUNNASSA, ei ulkopuolella valtakunnan. Langennut ihminen vain niin mielellään rakentaisi tikapuita suoraan taivaaseen, ettei tarvitseisi tulla armosta ahtaasta portista sisälle ja kilvoitella Jumalan sanan mukaisesti.
Ry:n oviko on Jumalan valtakunnan ahdas portti?
- Meiliaikku
Melperi1 kirjoitti:
"Uskonyhteisö jonka usko raamattuun perustuva on tietysti osana Jumalan valtakuntaa"
Johan tuollaista opetusta jokainen yhtäänkään sivistynyt ihminen häpeää. Mutta ÖRVELÖT opettaa noin ja ÖRVELÖT uskoo tuohon hävyttömään opetukseen.Melperi hyvä. Onko Jumalan valtakunta jaettu eri osiin? Yhdessä osassa Jeesusta seuraa Melperi ja Issahawwa toisessa Meiliaikku Trim cat .... vai mitä puhut osasta Jumalan valtakuntaa. Ei mitään osia, vaan koko valtakunta omaksi ja kaikki suuresta Jumalan armosta.
- Meiliaikku
acimlai nen kirjoitti:
Ry:n oviko on Jumalan valtakunnan ahdas portti?
parannus ja syntien anteeksiantamus Jumalan valtkunnasta.
Meiliaikku kirjoitti:
Melperi hyvä. Onko Jumalan valtakunta jaettu eri osiin? Yhdessä osassa Jeesusta seuraa Melperi ja Issahawwa toisessa Meiliaikku Trim cat .... vai mitä puhut osasta Jumalan valtakuntaa. Ei mitään osia, vaan koko valtakunta omaksi ja kaikki suuresta Jumalan armosta.
Oletko oikeasti noin tyhmä?
Onko Jumalan valtakunnan jakamattomuus mielestäsi siis sitä, että kaikki uskovaiset on tungettu yhden pienen maan pieneen herätysliikkeeseen, jonka saarnamiehet opettavat sätkä suussa, naama harmaana ja keuhkot täynnä tervaa:
"Vain me olemme oikeita uskovaisia! Vain me kelpaamme Jumalalle!"
Raamattu opettaa, että Jumalan valtakunnan jäseniä ovat kirkkokuntaan, herätysliikkeeseen, ikään, sukupuoleen, ihonväriin, varallisuusasemaan jne. katsomatta ympäri maailmaan kaikki ne
JOIDEN SYDÄMESSÄ PALAA KRISTUS-TULI!
Mutta pidä sinä vl-VALHEOPPISI - minä pidän oman Raamatun mukaisen oppini. Molemmat olemme tyytyväisiä - ainakin minä.Melperi1 kirjoitti:
Onko Jumalan valtakunnan jakamattomuus mielestäsi siis sitä, että kaikki uskovaiset on tungettu yhden pienen maan pieneen herätysliikkeeseen, jonka saarnamiehet opettavat sätkä suussa, naama harmaana ja keuhkot täynnä tervaa:
Raamattu opettaa, että Jumalan valtakunnan jäseniä ovat kirkkokuntaan, herätysliikkeeseen, ikään, sukupuoleen, ihonväriin, varallisuusasemaan jne. katsomatta ympäri maailmaan kaikki ne
Mutta pidä sinä vl-VALHEOPPISI - minä pidän oman Raamatun mukaisen oppini. Molemmat olemme tyytyväisiä - ainakin minä.Liekkejä on monta, valo on yksi, hän yhdistää meidät. Hän on puu, me olemme oksat.
- teuta
Meiliaikku kirjoitti:
Melperi hyvä. Onko Jumalan valtakunta jaettu eri osiin? Yhdessä osassa Jeesusta seuraa Melperi ja Issahawwa toisessa Meiliaikku Trim cat .... vai mitä puhut osasta Jumalan valtakuntaa. Ei mitään osia, vaan koko valtakunta omaksi ja kaikki suuresta Jumalan armosta.
Ja kuinka se Jumalan valtakunta olikaan , sen täällä olo ei ole mahdollinen , sillä se on muualla
Se ei ole maanpäällinen , eikä koskaan tule maanpäälliseksi , Jumalan valtakunta on taivaallinen . - Trim Cat
Melperi1 kirjoitti:
Mutta pidä sinä vl-VALHEOPPISI - minä pidän oman Raamatun mukaisen oppini. Molemmat olemme tyytyväisiä - ainakin minä."Onko Jumalan valtakunnan jakamattomuus mielestäsi siis sitä, että kaikki uskovaiset on tungettu yhden pienen maan pieneen herätysliikkeeseen, jonka saarnamiehet opettavat sätkä suussa, naama harmaana ja keuhkot täynnä tervaa:"
Lukisitko tämän ylemmän http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9068246/44074440 uudestaan?
Tulee vaikutelma, että puhuttaessa Jumalan valtakunnasta luet sen "vl", jonka jälkeen otteesi herpaantuu ja alat osoittelemaan vl:ä, vaikka sitä ei sinulle olisi edes mainittu. Miksi luet sen niin? Johtuuko se siitä, että omatuntosi sanoo Jumalanvaltakunnan olevan vl:ssä, etkä millään haluaisi sitä uskoa todeksi? - acimla i n e n
Trim Cat kirjoitti:
"Onko Jumalan valtakunnan jakamattomuus mielestäsi siis sitä, että kaikki uskovaiset on tungettu yhden pienen maan pieneen herätysliikkeeseen, jonka saarnamiehet opettavat sätkä suussa, naama harmaana ja keuhkot täynnä tervaa:"
Lukisitko tämän ylemmän http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9068246/44074440 uudestaan?
Tulee vaikutelma, että puhuttaessa Jumalan valtakunnasta luet sen "vl", jonka jälkeen otteesi herpaantuu ja alat osoittelemaan vl:ä, vaikka sitä ei sinulle olisi edes mainittu. Miksi luet sen niin? Johtuuko se siitä, että omatuntosi sanoo Jumalanvaltakunnan olevan vl:ssä, etkä millään haluaisi sitä uskoa todeksi?"Tulee vaikutelma, että puhuttaessa Jumalan valtakunnasta luet sen "vl", jonka jälkeen otteesi herpaantuu ja alat osoittelemaan vl:ä, vaikka sitä ei sinulle olisi edes mainittu. Miksi luet sen niin? Johtuuko se siitä, että omatuntosi sanoo Jumalanvaltakunnan olevan vl:ssä, etkä millään haluaisi sitä uskoa todeksi? "
Jos joku sanoo olevasa ei-vl, mutta sanoo olevansa uskovainen, niin vl:t eivä pidä henkilöä Jumalan valtakuntaan kuuluvana. - liperin vl
Meiliaikku kirjoitti:
parannus ja syntien anteeksiantamus Jumalan valtkunnasta.
on siellä, missä on Jeesus Kristus läsnä. Jumalan sana sanoo: "Matt. 18:20
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Eli Jumalan valtakunta voi olla myös pieni ja voi Jumalan sanan mukaan olla siellä tahi täällä. Sen takia on vähän vaarallista tuomita jotain "toista Jumalan valtakuntaa".
Me uskomme pyhäin yhteyteen eli siihen mikä koostuu kaikista Kristukseen uskovista, Hänet elämänsä Herrakseen ottaneista ja Häntä ja Hänen käskyjään seuraamaan lähteneistä uskovista ja siitä syntyy sydämestä sydämeen, uskosta uskoon syntynyt Jumalan valtakunta. - Trim Cat
acimla i n e n kirjoitti:
"Tulee vaikutelma, että puhuttaessa Jumalan valtakunnasta luet sen "vl", jonka jälkeen otteesi herpaantuu ja alat osoittelemaan vl:ä, vaikka sitä ei sinulle olisi edes mainittu. Miksi luet sen niin? Johtuuko se siitä, että omatuntosi sanoo Jumalanvaltakunnan olevan vl:ssä, etkä millään haluaisi sitä uskoa todeksi? "
Jos joku sanoo olevasa ei-vl, mutta sanoo olevansa uskovainen, niin vl:t eivä pidä henkilöä Jumalan valtakuntaan kuuluvana."Jos joku sanoo olevasa ei-vl, mutta sanoo olevansa uskovainen, niin vl:t eivä pidä henkilöä Jumalan valtakuntaan kuuluvana"
Varmasti sellaisiakin sanojia on.
Tuollainen joidenkin ihmisten tiukka rajalinjanveto on peruja hoitokokousajoilta. Silloin oli henkien "tunnistaijia" ja heidän oppinsa on SRK:n toimesta saatettu seurakuntaan. Siitä ei ole SRK:luopunut, ainakaan virallisesti.
Ihmisen valtuudet eivät riitä rajaamaan Jumalan valtakunnan rajoja. Esim. suuren uskovaisten joukon keskellä yksikin "ei uskovainen" -tekee valtakuntaan uuden rajan.
Samoin, vaikkapa vl:lle syntyvä pieni lapsi syntyy uskovaisena Jumalan valtakuntaa, hän ei synny vl:ksi.
Myös ateistin lapsi syntyy samalla tavalla Jumalan valtakuntaan. Trim Cat kirjoitti:
"Jos joku sanoo olevasa ei-vl, mutta sanoo olevansa uskovainen, niin vl:t eivä pidä henkilöä Jumalan valtakuntaan kuuluvana"
Tuollainen joidenkin ihmisten tiukka rajalinjanveto on peruja hoitokokousajoilta. Silloin oli henkien "tunnistaijia" ja heidän oppinsa on SRK:n toimesta saatettu seurakuntaan. Siitä ei ole SRK:luopunut, ainakaan virallisesti.
Ihmisen valtuudet eivät riitä rajaamaan Jumalan valtakunnan rajoja. Esim. suuren uskovaisten joukon keskellä yksikin "ei uskovainen" -tekee valtakuntaan uuden rajan.
Samoin, vaikkapa vl:lle syntyvä pieni lapsi syntyy uskovaisena Jumalan valtakuntaa, hän ei synny vl:ksi.
Myös ateistin lapsi syntyy samalla tavalla Jumalan valtakuntaan."Ihmisen valtuudet eivät riitä rajaamaan Jumalan valtakunnan rajoja."
SRK ja vl-puhujat määrittävät Jumalan valtakunnan rajan: Se on siinä, missä kulkee vl-herätysliikkeen raja.
Sanot, että ihmisen valtuudet eivät siihen riitä. Totta. Jumala ei sellaisia valtuuksia em. tahoille ole antanut. Jääkö siis ainoaksi vaihtoehdoksi, että VALHEEN ISÄ SAATANA on nuo valtuudet antanut SRK:lle ja vl-puhujille?
"Samoin, vaikkapa vl:lle syntyvä pieni lapsi syntyy uskovaisena Jumalan valtakuntaa, hän ei synny vl:ksi.
Myös ateistin lapsi syntyy samalla tavalla Jumalan valtakuntaan."
Ai sinäkin käytät tuota "lapsi- ja vammais" -korttia.- 19+6
Melperi1 kirjoitti:
"Ihmisen valtuudet eivät riitä rajaamaan Jumalan valtakunnan rajoja."
SRK ja vl-puhujat määrittävät Jumalan valtakunnan rajan: Se on siinä, missä kulkee vl-herätysliikkeen raja.
Sanot, että ihmisen valtuudet eivät siihen riitä. Totta. Jumala ei sellaisia valtuuksia em. tahoille ole antanut. Jääkö siis ainoaksi vaihtoehdoksi, että VALHEEN ISÄ SAATANA on nuo valtuudet antanut SRK:lle ja vl-puhujille?
"Samoin, vaikkapa vl:lle syntyvä pieni lapsi syntyy uskovaisena Jumalan valtakuntaa, hän ei synny vl:ksi.
Ai sinäkin käytät tuota "lapsi- ja vammais" -korttia."Ai sinäkin käytät tuota "lapsi- ja vammais" -korttia."
Kaikki vl:t tuota käyttävät, koska se on vl-opetuksen mukaista. Trim Cat on tietääkseni itsekin vl, vaikka hoitokokousten siunauksellisuudesta onkin eri mieltä SRK:n johdon kanssa. - vk
liperin vl kirjoitti:
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Eli Jumalan valtakunta voi olla myös pieni ja voi Jumalan sanan mukaan olla siellä tahi täällä. Sen takia on vähän vaarallista tuomita jotain "toista Jumalan valtakuntaa".
Me uskomme pyhäin yhteyteen eli siihen mikä koostuu kaikista Kristukseen uskovista, Hänet elämänsä Herrakseen ottaneista ja Häntä ja Hänen käskyjään seuraamaan lähteneistä uskovista ja siitä syntyy sydämestä sydämeen, uskosta uskoon syntynyt Jumalan valtakunta.Jumalan valtakunta on armon valtakuntana maan päällä ja täällä löydettävissä ja kunnian valtakuntana taivaassa.
- liperin vl
vk kirjoitti:
Jumalan valtakunta on armon valtakuntana maan päällä ja täällä löydettävissä ja kunnian valtakuntana taivaassa.
armon valtakuntana kaikkialla siellä, missä otetaan uskossa, armosta ja lahjaksi vastaan Kristuksen sovitustyö omalle kohdalleen ja kerran sitten kunnian valtakuntana taivaassa.
- Yli koko maanpiirin
liperin vl kirjoitti:
armon valtakuntana kaikkialla siellä, missä otetaan uskossa, armosta ja lahjaksi vastaan Kristuksen sovitustyö omalle kohdalleen ja kerran sitten kunnian valtakuntana taivaassa.
Eikä missään saatanallisessa vl-herätysliikkeessä.
- Trim Cat
Melperi1 kirjoitti:
"Ihmisen valtuudet eivät riitä rajaamaan Jumalan valtakunnan rajoja."
Ai sinäkin käytät tuota "lapsi- ja vammais" -korttia."Jääkö siis ainoaksi vaihtoehdoksi, että VALHEEN ISÄ SAATANA on nuo valtuudet antanut SRK:lle ja vl-puhujille?"
Ei niitä valtuuksia ole ihmisillä. Ns hoitokokousoppi perustui paljolti muutaman ihmisen kykyyn nähdä näitä rajoja ja sieluntiloja. Sen vuoksi ne sotkut tulisi selvittää SRK:n toimesta.
Usein eri hengellisyyksiä voi erottaa, mutta se ei oikeuta rajanvetoon.
"Ai sinäkin käytät tuota "lapsi- ja vammais" -korttia"
Selitätkö tuon, en ole kuullut aikaisemmin tuollaisesta, tai laita linkki, jos sitä on jossakin käsitelty? liperin vl kirjoitti:
Me uskomme pyhäin yhteyteen eli siihen mikä koostuu kaikista Kristukseen uskovista, Hänet elämänsä Herrakseen ottaneista ja Häntä ja Hänen käskyjään seuraamaan lähteneistä uskovista ja siitä syntyy sydämestä sydämeen, uskosta uskoon syntynyt Jumalan valtakunta.Jumalan Valatkunta ei ole vain joukko ihmisä, tai yksittäiset seurakunnat, jotka luulevat olevansa ainuita oikeita, vaan se on juuri seurakunta, jonka Herra on Kristus.
Meitä Pyhiä on tosi paljon, kaikkialla maailmassa.
Shalomvk kirjoitti:
Jumalan valtakunta on armon valtakuntana maan päällä ja täällä löydettävissä ja kunnian valtakuntana taivaassa.
Totta kai armo kuuluu Jumalan Valtakuntaan, mutta se ei ole fokus, vaan ainoastaan tulos.
Jumalan Valtakuntaa ei pääse muuta kun uudestisyntyneet ihmiset. Heille Jeesus on Herra.- 5+5
Trim Cat kirjoitti:
"Jos joku sanoo olevasa ei-vl, mutta sanoo olevansa uskovainen, niin vl:t eivä pidä henkilöä Jumalan valtakuntaan kuuluvana"
Myös ateistin lapsi syntyy samalla tavalla Jumalan valtakuntaan.koskaan esim. seuroissa ojentanut niitä jotka sanovat: vain vl.on oikea uskovainen?
Ei ole vl.lahkossa yhtään ihmistä joka uskaltaa ääneen sanoa totuuden tässä asiassa
kaikki on "samaa" mieltä. - Trim Cat
5+5 kirjoitti:
koskaan esim. seuroissa ojentanut niitä jotka sanovat: vain vl.on oikea uskovainen?
Ei ole vl.lahkossa yhtään ihmistä joka uskaltaa ääneen sanoa totuuden tässä asiassa
kaikki on "samaa" mieltä.Tuollaistaa rajanvetoa olen kuulluut/lukenut ainoastaan täällä keskustelupalstalla.
- Pohdintaa.
että pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta-------->Suuruudenhulluutta, johon täytyy yhdistyä jonkinasteista mielenterveydellistä problematiikkaa.
- liperin vl
että vanhoillislestadiolaisuus on muuttunut herätyskristillisyydestä olokristillisyydeksi.
- J.S.
on antanut SRK:lle vl-opit. Näitä oppeja kaikki voivat kuulla tänä kesänä suviseuroissa Liperissä.
- Irvokasta
että vanhoillislestadiolaiset kutsuvat herätysliikettään Jumalan valtakunnaksi.
- vähän
mutta asiaa.
- tämä on tär-
keä asia.
- olet puuttunut
odella tärkeään asiaan.
- nuo käsityk-
set ovat usein aika jyrkkiä. Oletko Sinä varma, että loppupelissä pärjäät painissa saatanan kanssa? Eikö nöyryydellä ja hiljaisuudella saavutettaisi enemmän kuin sinuntapaisellasi meuhkaamisella?
- sinä, Melperi,
ihan terve?
- On se tär-
keää etsiä ensin JUmalan valtakunta ja sitten vasta alkaa horista omiaan.
- toisaalta upeaa,
että noin rääväsuinen mies kuvitteelee olevansa uskomassa.
Oletko kuullut, että Jumala rakastaa nöyryyttä ja hiljaisuutta. Niitä, jotka eivät mitään ole.
Varo vain, kun kuolemasi hetkellä olet Jumalan edessä... hui!!! - voisit lukea
Jumalan valtakunta -käsitteestä esim. jostakin SRK:n kirjasta, niin asia valkenisi.
- ka rakastaa
tietoa, rakastaa kuria, tyhmä se, joka nuhteita vihaa.
Hyvä ihminen on Herralle mieleen, mutta juonittelijan hän tuomitsee.
Vääryyden varassa ei kukaan kestä, mutta vanhurskas on vankasti juurillaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5211640- 641186
- 62881
- 62874
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18857- 79785
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 30707
- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701