Kyselen kannattaako ostaa pojalle kevari?, Viim. kesänä hankittiin mopo. nyt hän haluaa kevarin ja on menossa kevarikouluun......???
Kannattaako ostaa kevari
20
6713
Vastaukset
- asdhgfkläl
Riippuu pojan ajo taidoista, loppuen lopuksi ei sillä kevarilla itseään tapa itsessäni olen sen huomannut kun mulla oli mopo joka kulki 78km/h tasasella ja hommasin kevarin niin siihen nopeuteen on tullut sellanen et ei ajele enää niin kovaa kun muuten sakkoo ropisee. Poika ois kuitenkin onnellinen jos sais kevarin, sitten kun on autokorttia hommaamassa niin onhan siitä kevari kortista ja silleen apua.
PS:kevari kuitnkin kulkee hyvin ja siinä on kunnon jarrut ja muutenkin suunniteltu kovammalle teholle ja vauhdille, kun taas mopo ja jos poikasi ei saa kevaria hän SAATTAA alkaa virittää mopoa silleen että se kulkee kovempaa ja se ei ole halpaa jos jää kiinni.7
Äitini pelkää hirveästi kun lähden ajamaan mutta mulla on ollu mopo 10v saakka ja oon elämäni aikana kaatunu 2 kertaa ja kummallakaan ei ole sattunut pahasti.
Muista 2 tahti kevarit voivat tulla kalliiksi, 4tahti vie vähemmän bensaa huollot halvempia ainoa miinus on vähempi teho, mutta siitähän ne äidit tykkää kun ei pojalla ole niin tappo vehje alla
toivottavsti olin avuksi XD- yksi äiti
Kiitos! olen jo vähän taipumassa kevarin puolelle. Emme vieläkää tiedä millainen kannattaa ostaa!
- asdhgfkläl
yksi äiti kirjoitti:
Kiitos! olen jo vähän taipumassa kevarin puolelle. Emme vieläkää tiedä millainen kannattaa ostaa!
Lisäys miettikää mihin käyttöön pyörä tulee, jos paljon ajoa 4tahti ja jos vähän niin 2 tahti mutta voihan ne molemmat ostaa esim 4 tahdin vähään ajoo ja 2 tahti paljoon ajoon mutta 22 tahti voi tulla kalliiksi jos ajaa paljon.
Ja 2 tahdeissa on kuristukset esim husqvarna sms kuristettu 9kw eli noin 12hevossoimaa ja kuristukset poistettuna 18kw eli 25hevosvoimaa ja kuristukset poistettuna kevari tulee hiukan kalliimmaksi mutta täysitehoisella on paljon mukavampi ajella! - pyörähullu:)
yksi äiti kirjoitti:
Kiitos! olen jo vähän taipumassa kevarin puolelle. Emme vieläkää tiedä millainen kannattaa ostaa!
Jos kemmua ostamassa niin itse olen ainakin luottanut yamahan 4-t koneisiin. Ne kuluttavat vähän ja kestävät ajoa ilman isompia remppoja. Kannattaa myös harkita esim. Riejuja vaikka rs2 mallia, sillä siinä on sama tekniika kuin yamaha ybr:ssä mutta hienommassa paketissa. Suht varma ja pitkälle kehitetty kone löytyy myös Honda cbr:stä.
Ja kyllä. Kevari kannataa ostaa ihan siksikin että kortista saa B-ajokorttia hommatessa hyötyä jopa 500€ ihan autokolusta riippuen.
Ainut huono puoli kevarin hankkimisessa lienee "pyöräkuume" joka saattaa iskeä hyvinkin nopeasti:) - jjjuha.g
Mene nyt muualle kertomaan kuinka hyvin se ktm mopo kulkee ja kuinka kauan naperolla semmonen on ollut. Ei kukaan asiaa tuolta kantilta miettivä halua kuunnella teinin kevari hehkutusta. Ei helvetti mistä näitä idiootteja oikeen satelee, koko teksti oli niin naurettavaa. Ei mitään hyötyä ja selvästi jonkun pikku teinin kirjoittama.
- pyörähullua
jjjuha.g kirjoitti:
Mene nyt muualle kertomaan kuinka hyvin se ktm mopo kulkee ja kuinka kauan naperolla semmonen on ollut. Ei kukaan asiaa tuolta kantilta miettivä halua kuunnella teinin kevari hehkutusta. Ei helvetti mistä näitä idiootteja oikeen satelee, koko teksti oli niin naurettavaa. Ei mitään hyötyä ja selvästi jonkun pikku teinin kirjoittama.
Aika hyviä vaihtoehtoja nuo. Meillä jammu YZF ja on varma peli. YBR vaan paljon halvempi...
Samoin honda CBR ja siintäkin halvempi malli...
Riejusta ei tarkka tietoa, mutta taitaa olla espanjasta?
4 tahtisten kulutus ja huoltovarmuus aikas hyvät. - fisubar
yksi äiti kirjoitti:
Kiitos! olen jo vähän taipumassa kevarin puolelle. Emme vieläkää tiedä millainen kannattaa ostaa!
Myynnissä olis varmatoiminen pirteä honda NSR. Joka on varmasti hyvä vaihtoehto. itsellä ollut 4 v ja olen erittäin tyytyväinen ollu. Nyt vaan pitäis saada pois tallista pölyttymästä :/
Katso: http://www.nettimoto.com/honda/nsr/982543 Jos kiinnostaa! - fdhfdhd
ööh olet vähän hakoteillä sillä 4t kevareiden huollot ovat kalliimpia. 2t kuluttaa kyllä vähän enemmä mut huollot halvempii. ja siis jos rahaa on niin suosittelen 2t kevaria. jos pitkää matkaa haluaa ajaa niin sitte 4t. itellä on 2t kevari eikä ole mitään vikoja ollut eikä uponnut rahaakan mitenkää paljon siihen koska huollan sitä hyvin ja säännöllisesti. pyörää käytin keväällä huollossa jolloin vaihettiin kampiakselit ja nämä alekerran jutut muutkin. maksoi 1700e. kaveri käytti 4t kevarinsa huollossa jolla siis ajettu suunnillee yhtä paljon ja huolto maksoi noin 3000e :P. mutta siis jos bensarahaa on ja tykkäät ajella vähän enemmä lähiseudulla ja haluat tehoa enemmä niin osta 2t(kannattaa laittaa tt:ksi). jos taas pitkää matkaa ajelet niin suosittelen 4t. tehoa ei läheskään yhtä paljon mutta kuluttaahan se pari litraa vähemmän :)
- yksi isä
yksi äiti kirjoitti:
Kiitos! olen jo vähän taipumassa kevarin puolelle. Emme vieläkää tiedä millainen kannattaa ostaa!
Jos rahaa on 4 tahti uutena on hyvä vaihtoehto, Yamaha tai Honda esim. Käytettynä samat.
Laillisuus asiaa kevarin suurin teho on 11 kw joten viritetyt vehkeet kannattaa kiertää kaukaa.
Vakio kestää, kuluttaa vähemmän ja poliisin kanssa pärjää paremmin, naapureita unohtamatta.
Virivehkeissä kun on tuó mökäputki, ääni kuin korppusahassa.
Ja kyllä nuoret oppii ajamaan vastuullisesti kun vähän neuvoo...
Meillä äitihenkilö oli vastaan tytön kevaria, nyt toinen kesä menossa ei pahaa sanaa. - Kannattaa varmaan
fdhfdhd kirjoitti:
ööh olet vähän hakoteillä sillä 4t kevareiden huollot ovat kalliimpia. 2t kuluttaa kyllä vähän enemmä mut huollot halvempii. ja siis jos rahaa on niin suosittelen 2t kevaria. jos pitkää matkaa haluaa ajaa niin sitte 4t. itellä on 2t kevari eikä ole mitään vikoja ollut eikä uponnut rahaakan mitenkää paljon siihen koska huollan sitä hyvin ja säännöllisesti. pyörää käytin keväällä huollossa jolloin vaihettiin kampiakselit ja nämä alekerran jutut muutkin. maksoi 1700e. kaveri käytti 4t kevarinsa huollossa jolla siis ajettu suunnillee yhtä paljon ja huolto maksoi noin 3000e :P. mutta siis jos bensarahaa on ja tykkäät ajella vähän enemmä lähiseudulla ja haluat tehoa enemmä niin osta 2t(kannattaa laittaa tt:ksi). jos taas pitkää matkaa ajelet niin suosittelen 4t. tehoa ei läheskään yhtä paljon mutta kuluttaahan se pari litraa vähemmän :)
kaverisi ja sinun vaihtaa polkupyöriin, noilla huoltohinnoilla olette ajaneet motonne niin huonoon kuntoon ettei tainnut alkuperäisiä osia jäädä lainkaan.
Vaihda nuo summat toisin päin ja ota nolla perästä niin ollaan lähempänä oikeaa. - gfdgfdg
Kannattaa varmaan kirjoitti:
kaverisi ja sinun vaihtaa polkupyöriin, noilla huoltohinnoilla olette ajaneet motonne niin huonoon kuntoon ettei tainnut alkuperäisiä osia jäädä lainkaan.
Vaihda nuo summat toisin päin ja ota nolla perästä niin ollaan lähempänä oikeaa.sanompa vaa että oot aika helvetin ihmeellinen jätkä jos saat -09 kotariin tehtyä noin 200h kohdalla 900 eurolla huollon. siinä siis vaihetaan yleensä vaikka kuinka paljon alakerran osia. mee vaikka kysymää kotarin omistajilta ni ei se iha halpaa oo ku joutuu isompii huoltoi tehä. :I mutta siis meinaan että jos rahaa on niin kannattaa sijoittaa heti kunnon kevariin. ktm ja tm ovat parhaita ja kestävimpiä 2t kevareita jos niitä huoltaa säännöllisesti. niissähän siis käytetään parhaimpia osiakin josta tämä korkea hinta johtuu. eli jos rahaa on isukilla ja haluat tehokkaan ja kestävän 2t kevarin niin suosittelen noita kahta merkkiä, eikä kyllä husse ja hondakaan kaukana perässä tule, iha käypä pelejä nekin :)
- gasdfafsfd
fdhfdhd kirjoitti:
ööh olet vähän hakoteillä sillä 4t kevareiden huollot ovat kalliimpia. 2t kuluttaa kyllä vähän enemmä mut huollot halvempii. ja siis jos rahaa on niin suosittelen 2t kevaria. jos pitkää matkaa haluaa ajaa niin sitte 4t. itellä on 2t kevari eikä ole mitään vikoja ollut eikä uponnut rahaakan mitenkää paljon siihen koska huollan sitä hyvin ja säännöllisesti. pyörää käytin keväällä huollossa jolloin vaihettiin kampiakselit ja nämä alekerran jutut muutkin. maksoi 1700e. kaveri käytti 4t kevarinsa huollossa jolla siis ajettu suunnillee yhtä paljon ja huolto maksoi noin 3000e :P. mutta siis jos bensarahaa on ja tykkäät ajella vähän enemmä lähiseudulla ja haluat tehoa enemmä niin osta 2t(kannattaa laittaa tt:ksi). jos taas pitkää matkaa ajelet niin suosittelen 4t. tehoa ei läheskään yhtä paljon mutta kuluttaahan se pari litraa vähemmän :)
Aika paska läppä, sori vaa itellä YZF-R125 ja 12tkm huolto makso 330e ja siinäki vaihettii vaikka mitä pientä osaa ja siihe kuulu tarkistuksia yms. Ja tuo edellisen huoltojen hinnat jos pitää paikkaa molemmilla on leiponu ja ne on muutenki vaihtanu nelarissa lähes kaikki osat (tai ostanu isomman pytyn, teharin, säätäny ruiskun yms.)
Ps. mulla ois rahaa helposti räsää tai muihi 2t pyörii, mutta en halua enää ajaa moottorisahoilla.
Pps. Suomi24 on paska paikka näiltä osin, käytä www.motot.net - Anonyymi
jjjuha.g kirjoitti:
Mene nyt muualle kertomaan kuinka hyvin se ktm mopo kulkee ja kuinka kauan naperolla semmonen on ollut. Ei kukaan asiaa tuolta kantilta miettivä halua kuunnella teinin kevari hehkutusta. Ei helvetti mistä näitä idiootteja oikeen satelee, koko teksti oli niin naurettavaa. Ei mitään hyötyä ja selvästi jonkun pikku teinin kirjoittama.
Tä on hauskaa ku oot tällänen 40 vuotias mies joka otti vähän nakkia joltain kevari tyypiltä. Se varmaa rikko sun sivupeilin ku olit nii suolane sille ja nyt iniset täällä
- Anonyymi
jjjuha.g kirjoitti:
Mene nyt muualle kertomaan kuinka hyvin se ktm mopo kulkee ja kuinka kauan naperolla semmonen on ollut. Ei kukaan asiaa tuolta kantilta miettivä halua kuunnella teinin kevari hehkutusta. Ei helvetti mistä näitä idiootteja oikeen satelee, koko teksti oli niin naurettavaa. Ei mitään hyötyä ja selvästi jonkun pikku teinin kirjoittama.
Tästähän olikin sitten hyötyä :D
- Jöne17
Juu, kannattaa.
- 3333ES
juu. osta es
- Anonyymi
Osta ymaha wr lähtee ehkä aloittelijalta käsistä mutta kyllä kotarit pääsee kattomaan takavaloja
- Anonyymi
ei sillä weeralla pääse katsomaan edes virimopojen takavaloja.
- Anonyymi
Kyllähän se vaan niiin on että kevarilla ittensähengettömäksi saa paljon helpommin kuin mopolla, se että mopo virittetään kulkemaan 70 jos ei saa kevaria ei ole mikään peruste kevarin hankintaan, jos poika on vastuuuntuntoinen ja älykäs niin kevari on ok, jos rahaa löytyy, mutta pari vuotta mopolla kouluu ei ole mikään häpeä tai mahdottomuus...mun on pakko saada - fiilikset menee useasti muutamassa viikossa ohi, ja sen jälkeen voidaan asiaaa miettiä objektiivisemmin ja järjen kanssa
- Anonyymi
eniten moottoripyörä kuolemia tapahtuu nimen omaan nuorille
https://www.liikenneturva.fi/sites/default/files/materiaalit/Tutkittua/Tilastot/tilastokatsaukset/tilastokatsaus_moottoripyorailijoiden_henkilovahingoista.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082