Pöydällä aivan tuliterä masiina, käyttis Win7 mutta lisäämäni 2TB SATA levy ei asennu.
On kokeiltu jumppareita (master / slave) ja vaihdettu piuhan paikkaa, mutta ei :(
Voiko BIOS :n puolella olla jokin asetus väärin?
SATA ei tunnistaudu
16
158
Vastaukset
ymmärtääkö emo kahden teran kiintolevyjä?
- vierasvara
Asus M4A785TD-V Evo, AM3, 785G, DDR3,
Crossfire X
Ymmärtääkö??
- 21
SATA-levyssä ei ole master/slave jumppereita, joissain levyissä voi olla SATA I / SATA II -valinta jumpperilla. Lähteekö levy ollenkaan pyörimään, sen tuntee jos sormella koskettaa levyn runkoa kun pistät virrat päälle?
- vierasvara
Kyllä lähtee ja kun jumppereita kokeilin, niin toisinaan winukka tyssäs (kait olin tyhjän kovon asettanut tällöin isännäksi?)
- Tihl6Q3qG0
vierasvara kirjoitti:
Kyllä lähtee ja kun jumppereita kokeilin, niin toisinaan winukka tyssäs (kait olin tyhjän kovon asettanut tällöin isännäksi?)
Sata-levyissä ei ole master-slave-juttuja.
- vierasvara
Tihl6Q3qG0 kirjoitti:
Sata-levyissä ei ole master-slave-juttuja.
on kiva lukia vanhan kertausta, jengi ghyl paskaa syytää mutta tosiasia jää bittiavaruuteen :D
- 12
vierasvara kirjoitti:
on kiva lukia vanhan kertausta, jengi ghyl paskaa syytää mutta tosiasia jää bittiavaruuteen :D
ja mitähän paskaa siinä on ettei SATA-levyissä ole master/slave-jumpperia?
- Der Zyxel
12 kirjoitti:
ja mitähän paskaa siinä on ettei SATA-levyissä ole master/slave-jumpperia?
Kyl järki sanois jos sitä olis että mihin vittuun tarvitaan masteria tai slavea jos kaapeliin saa kiinni vain yhden satakiintolevyn. Eikö tapahdu älyllistä ajattelua siellä vierasvaran päässä, häh? Lakkaa jankkaamasta paskaa niin voidaan sua ehkä auttaa.
- Der Zyxel
Tarkista Biosasetukset. Tarkemmin en googlaamatta pysty auttamaan.
- vierasvara
sorry et ole menny jumppereita sörkkimään. Anteeksi kamalasti!!
Nyt kun on anteeksi pyydetty, niin jatketaan..
Jumpperit selvisi jo aikaisemmin, mut toisen pitää toistaa samaa asiaa.. - Pyyhis
vierasvara kirjoitti:
sorry et ole menny jumppereita sörkkimään. Anteeksi kamalasti!!
Nyt kun on anteeksi pyydetty, niin jatketaan..
Jumpperit selvisi jo aikaisemmin, mut toisen pitää toistaa samaa asiaa..Helpoin tapa varmistaa, onko levy toiminnassa on katsoa se suoraan biosista. Asuksen emossa biosiin pääsee painamalla del kun emo tekee post:ia. Levyt näytetään jossain valikossa riippuen emolevystä. S-ata levy toimii yleensä vain laittamalla piuha kiinni. Jos mitään ei tapahdu on tietenkin mahdollista, että levy tai johto on rikki. Vaihda johdot levyjen kesken, sillä ainakin selviää onko piuha rikki.
- vierasvara
Pyyhis kirjoitti:
Helpoin tapa varmistaa, onko levy toiminnassa on katsoa se suoraan biosista. Asuksen emossa biosiin pääsee painamalla del kun emo tekee post:ia. Levyt näytetään jossain valikossa riippuen emolevystä. S-ata levy toimii yleensä vain laittamalla piuha kiinni. Jos mitään ei tapahdu on tietenkin mahdollista, että levy tai johto on rikki. Vaihda johdot levyjen kesken, sillä ainakin selviää onko piuha rikki.
asiallista tekstiä alkaa tulemaan ja neuvoja useampiakin. Täst´ mie tykkään :D
ja kokeilemaan.. - vierasvara
vierasvara kirjoitti:
asiallista tekstiä alkaa tulemaan ja neuvoja useampiakin. Täst´ mie tykkään :D
ja kokeilemaan..kokeilin toista 2TB kovoa ja ilmoitus oli seuraavanlainen:
reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
(anteeksi kirotusvirheet sekä pienet alkukirjaimet, mul oli äikkä 5 yläasteel:D)
Minun diagnoosi olisi, että uusi kovo yrittää olla ns. isäntä ja ei löydä käyttistä toiselta levyltä, onko näin? ja jälleen neuvoja kiitos! - 12
vierasvara kirjoitti:
kokeilin toista 2TB kovoa ja ilmoitus oli seuraavanlainen:
reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
(anteeksi kirotusvirheet sekä pienet alkukirjaimet, mul oli äikkä 5 yläasteel:D)
Minun diagnoosi olisi, että uusi kovo yrittää olla ns. isäntä ja ei löydä käyttistä toiselta levyltä, onko näin? ja jälleen neuvoja kiitos!BIOSsista vaihdat käynnistymään toiselta levyltä.
- vierasvara
12 kirjoitti:
BIOSsista vaihdat käynnistymään toiselta levyltä.
Sitä jo yritinkin. Asetukset oli CD, C ja kolmantena tämä lisäämäni levy. Kait mä katsoin jonkin kohdan huonosti?
Sen yhden levyn kanssa käyn liikkeessä, saavat testata sen siellä :) - Der Zyxel
vierasvara kirjoitti:
Sitä jo yritinkin. Asetukset oli CD, C ja kolmantena tämä lisäämäni levy. Kait mä katsoin jonkin kohdan huonosti?
Sen yhden levyn kanssa käyn liikkeessä, saavat testata sen siellä :)joo, tuo on buuttijärjestys, sieltä löytyy vielä erikseen kiintolevyjärjestys...hard disk boot priority tms. sinnepäin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu842119Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4232001Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101390Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751357- 671283
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071025Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun81982Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266977Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut254968- 131888