kylpylään

pulikoimaan

olemme seitsenkuisen pojan kanssa lähdössä kylpylään. riittääkö pojalle uimahousut, vai onko jonkinlaisia "allasvaippoja" myynnissä? jos on, niin mistä löytäisin..?

14

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      on olemassa.. kulkee nimellä Swimpants, muistaakseni oli Liberon. Ihan tavan kaupoista löytyy, ei ihan pienimmistä ehkä mutta Prisma/Citymarket myy ainakin!

    • kanssa EI SAA

      mennä kylpylään. Alle yksi vuotias lapsi ei saa uida vedessä, jonka puhdistukseen on käytetty klooria. Vesi kantaa muutenkin paljon bakteereja, jotka ovat vaarallisia noin pienelle. Kysäseppä asiaa neuvolastasi - tuskin suosittelevat kylpylään menoa!!

      • ap

        kyllähän vauvauintiinkin viedään jo neljän kk:n ikäisenä, eikös hallien vesikin kloorilla puhdisteta..?!


      • ole...
        ap kirjoitti:

        kyllähän vauvauintiinkin viedään jo neljän kk:n ikäisenä, eikös hallien vesikin kloorilla puhdisteta..?!

        Ei. Vauvauintiin vaihdetaan uusi vesi, jossa ei ole klooria. Sen vuoksi jos yksikin lapsi kakkaa kesken tunnin niin uinnit siltä päivältä keskeytetään.


      • ....
        ole... kirjoitti:

        Ei. Vauvauintiin vaihdetaan uusi vesi, jossa ei ole klooria. Sen vuoksi jos yksikin lapsi kakkaa kesken tunnin niin uinnit siltä päivältä keskeytetään.

        ...niin ja vauvauinnissa on paljon tarkempaa peseytyminen ennen uintia juuri sen kloorittomuuden vuoksi...


      • hallissa
        .... kirjoitti:

        ...niin ja vauvauinnissa on paljon tarkempaa peseytyminen ennen uintia juuri sen kloorittomuuden vuoksi...

        vauvauinti on juuri siksi viikonloppuna aamulla varhain, että vesi on uusi ja puhdas ennenkuin muut siin pulikoivat


      • uu
        hallissa kirjoitti:

        vauvauinti on juuri siksi viikonloppuna aamulla varhain, että vesi on uusi ja puhdas ennenkuin muut siin pulikoivat

        Ai eli ei kylpylään alle vuoden ikäisenä?


      • ainakaan
        uu kirjoitti:

        Ai eli ei kylpylään alle vuoden ikäisenä?

        Mä en ainakaan veis. Siis altaaseen, voihan sinne kylpylään muuten mennä ;)


      • 7+8=<3
        ainakaan kirjoitti:

        Mä en ainakaan veis. Siis altaaseen, voihan sinne kylpylään muuten mennä ;)

        Niin ja siis mitäs niin kamalan kauhean vakavaa siinä kloorissa on ettei esim 10kk sais viedä kylpylään mutta jo 12kk eli vuoden ikäisen saa?!?


      • hoh hoijaa

        Todellakin alle vuoden ikäisen saa viedä uimahalliin uimaan. Ihan samaa kloorivettä vauvauinneissa, kun muutenkin.


      • .....
        hoh hoijaa kirjoitti:

        Todellakin alle vuoden ikäisen saa viedä uimahalliin uimaan. Ihan samaa kloorivettä vauvauinneissa, kun muutenkin.

        On todettu että alle vuoden ikäisen kehittyvät keuhkot eivät kestä klooria (astmariski ja infektioriskit). Vauvaunnit ovat aina aamuisin (jolloin klooria ilmassa vähän) tai kloorittomassa vedessä, ei ikinä päivän seisoneessa likavedessä ja ilmassa missä klooria ehtinyt koko päivän haihtua. Ja vauvauinnit ovat LÄMPIMÄSSÄ VEDESSÄ. Normaali kylpylän 25-26 asteinen vesi ei todellakaan sovi 7 kk ikäiselle pulikointivedeksi. Kyllähän se kylpyvesikin mitataan ruumiinlämpöiseksi. Ja kylpylän säännötkin varmasti tuon kieltävät. Jos vauva kakkaa veteen, joudutaan koko kylpylän allas sulkemaan ja tyhjentämään. Uimavaippakaan ei ole varma ja osa kylpylöistä kieltää niiden käytön.

        Viime aikoina on ollut tosi paljon näitä omatoimisia vauvojen kylvettäjiä. Mitä järkeä on viedä vauva kylpylään missä voi viivähtää vain hetken. Pieni vauva ei todellakaan kestä viileää vettä muutamia polskauksia kauempaa. Olin itse eräässä uimahallissa missä henkilökunta tuli sanomaan vauvaa kylvettävälle suorat sanat. Itse olisin soittanut suoraan lastensuojeluun. Pieni vauva oli ihan kylmissään. Varmaan typerykset ajattelivat viedä sen saunaan lämmittelemään löylyihin ja taas uudelleen veteen kunnes oli ihan sininen...


      • ei todellakaan
        hoh hoijaa kirjoitti:

        Todellakin alle vuoden ikäisen saa viedä uimahalliin uimaan. Ihan samaa kloorivettä vauvauinneissa, kun muutenkin.

        Ei kyllä todellakaan voi viedä alle vuoden ikäistä uimahalliin, koska vedenlämpötila on siellä liian alhainen vauvalle. Vauvalla ei vielä lämmönsäätelykyky toimi siten, että se ei olisi lapselle haitaksi.


      • 7+8=<3
        ..... kirjoitti:

        On todettu että alle vuoden ikäisen kehittyvät keuhkot eivät kestä klooria (astmariski ja infektioriskit). Vauvaunnit ovat aina aamuisin (jolloin klooria ilmassa vähän) tai kloorittomassa vedessä, ei ikinä päivän seisoneessa likavedessä ja ilmassa missä klooria ehtinyt koko päivän haihtua. Ja vauvauinnit ovat LÄMPIMÄSSÄ VEDESSÄ. Normaali kylpylän 25-26 asteinen vesi ei todellakaan sovi 7 kk ikäiselle pulikointivedeksi. Kyllähän se kylpyvesikin mitataan ruumiinlämpöiseksi. Ja kylpylän säännötkin varmasti tuon kieltävät. Jos vauva kakkaa veteen, joudutaan koko kylpylän allas sulkemaan ja tyhjentämään. Uimavaippakaan ei ole varma ja osa kylpylöistä kieltää niiden käytön.

        Viime aikoina on ollut tosi paljon näitä omatoimisia vauvojen kylvettäjiä. Mitä järkeä on viedä vauva kylpylään missä voi viivähtää vain hetken. Pieni vauva ei todellakaan kestä viileää vettä muutamia polskauksia kauempaa. Olin itse eräässä uimahallissa missä henkilökunta tuli sanomaan vauvaa kylvettävälle suorat sanat. Itse olisin soittanut suoraan lastensuojeluun. Pieni vauva oli ihan kylmissään. Varmaan typerykset ajattelivat viedä sen saunaan lämmittelemään löylyihin ja taas uudelleen veteen kunnes oli ihan sininen...

        Ei hyvää päivää näitä juttuja, ..... vois ottaa asioista selvää ennen ku alkaa lateleen täällä!!!! Ensinnäkin kylpylöissä ei seiso sama vesi altaissa koko päivää vaan se uudistuu koko ajan ja varsinkin lasten altaan vesi uudistuu nopeammin kun on vähemmän vettä. Vauvauinnit on n. 32-33 asteisessa vedessä ja kylpylöissä on myös sen lämpöistä vettä (varsinkin lasten altaassa). Aulangon kylpylässä on allas jossa on jopa 37 asteista vettä. Kylpylähän ei siis ole sama asia kuin uimahalli;) Minkään kylpylän säännöt ei kiellä vauvoja. Vauvat kakkaavat TODELLA harvoin veteen, meidän vauvauinnin vetäjä on ollut yli 15 vuotta vauvauinneissa mukana ja kuulemma hänen aikana on käynyt 5 kakkavahinkoa..että siitä voitte päätellä mikä on todennäköisyys että vauva kakkaa veteen. Ihan hyvin voi isompikin lapsi tai jopa aikuinen kakata veteen (vaikkapa vahingossa). Sit tuohon että alle vuoden ikäisen kehittyvät keuhkot eivät kestä klooria niin tarkoittanee että suurissa määrin,suomen kylpylöissä ei käytetä klooria mitään hirveän suuria määriä vaan siihen on tarkkaan määritellyt rajat niin että siitä ei ole terveydelle haittaa.

        Me ollaan käyty meidän pikkumiehen kanssa kylpylässä 7kk iästä lähtien ja sitä ennen käytiin vauvauinnissa..aina ollaan kylpylässä vähintään 2tuntia polskimassa ja pikkumies tykkää ihan hirveästi vedessä olemisesta. Suosittelen kaikkia ainakin kokeilemaan tällaista yhteistä tekemistä, ja tietysti vauvan ehdoilla:)


      • TätäMieltä
        ei todellakaan kirjoitti:

        Ei kyllä todellakaan voi viedä alle vuoden ikäistä uimahalliin, koska vedenlämpötila on siellä liian alhainen vauvalle. Vauvalla ei vielä lämmönsäätelykyky toimi siten, että se ei olisi lapselle haitaksi.

        Kai jokainen vanhempi saa itse päättää viekö lapsensa uimaan vai ei! Meidän paikkakunnalla vauvauintiin saa viedä jo 3kk ikäisenä ja siitä saakka ollaan sielä käyty. Pääsiäisen aikana oltiin kolme päivän kylpylälomalla, vauva silloin n.8kk ja joka päivä oltiin parikin tuntia uimassa. Poika nauttii, sen näkee ilmeestä! Yleensä jos käydä muulloin kuin vauvauinti aikana uimassa sukelletaan vain 1krt/käynti. Varsinkin nyt kun paikkakunnan uimahalli on huollossa ja vauvauintia ei ole, ollaan käyty naapuri paikkakunnalla ihan vain senkin takia että sukellusrefleksi pysyy. Mitää haittaa ei ole ollut!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe