Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

olen teidän sheriffi

inka(prv)

heippa kaikille!
eli siis minä valvoilen tämän palstan menoa tästä lähtien.
olen 25v kahden lapsen äiti.. molemmilla lapsilla on kielellisiä häiriöitä. vanhempi lapsistani menee nyt syksyllä kouluun ja aloittaa dysfasia-luokalla.pojallani diagnosoitiin dysfasia v.2000 ja se lieveni 2003 kielelliseksi erityishäiriöksi monen vuoden puheterapian ja kuntoutuksen ansiosta.
tyttäreni on nyt aloitus vaiheessa kielellisiä ongelmia on selvästi näkyvillä mutta ei niin pahoja kuin pojalla lopullinen diagnoosi saadaan syksyllä 2004 kun kaikki tutkimukset on tehty.
Olen myös ammatiltani hoitsu ja työskennellyt paljon afasia ja dysfasia ym sairastavien aikuistan kanssa ja esim aivoinfarktyista toipuvien kanssa

mutta tässä näin aluksi kuka minä olen..

9

1321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 lapsen Äippä

      Heips!
      Olen neljän lapsen äiti ja nuorimmalla lapsellani todettiin erittäin vaikea dysfasia viisi-vuotiaana epäily oli jo alle kolmi-vuotiaana. Tämän takia kuntoutus pääsi hyvin alkuunsa ajoissa. Mukaan elämäämme tuli pictot ja viittomat. Pelko oli että poikamme ei kehity normaalisti, koska vaikeuksia oli sekä puheen kehityksen- että ymmärtämisen puolella.

      Nyttemmin kun poika on 9v. niin hänen puheensa on selvää (tosin sanat perusmuodoissaan ja aikamääreet hieman hakusissa)ja kavereitakin on, vaikka varmastikkin huomaavat puheessa erikoisen vivahteen. Uskon, että puhe selkeytyi yhteistyöskentelyn ansiosta (puheterapeutti, koti ja hoitajat koulu). Helminauha pysyi kokonaisena, kun kaikki tekivät työtä lapsen eteen.