Oleskelulupien käsittelyaika?

Tiedonjanoinen__

Suoraan kysymykseen kaipaisin suoria vastauksia :)

Eli kun puoliso on syntyperäinen suomalainen ja puoliso on jostain muualta, kuinka pitkä oli oleskelulupanne käsittelyaika tässä lähiaikoina? Tarkoitan tapausta jossa kaikki muu on ollut selvää ja oleskelulupahakemus on suomalaisen toimesta jätetty poliisille täällä Suomessa.
Suurkiitos jo etukäteen vastanneille!

Toinen vaihtoehto olisi hakea viisumia ja vaikka olen hyvin ystävällisissä merkeissä kirjotellut suurlähetystöön jo vuoden verran, ja he ovat varsin hyvine meistä perillä, silti hieman pelottaa että "ei" tulisi viisumianomukseen :( Senverran pessimistiseksi nämä nettikirjoittelujen lukemiset ovat minut saaneet.

Terv. Tietoja kaipaava

3

657

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryhti-reiska

MULLA OLI PINOSSA KAUVAN YHTEENSÄ 7 KUUKAUTTA PAIKKALLISPOLIISI JA MAAHANMUUTTOVIRASTO........! MUTTA MAAHANMUUTTOVIRASTO VAAN 1 KK. ON KIINNI KUINKA OLET OLLUT FILIPIINEILLÄ JOS AIJOT KYSYÄ VIISUMIA TULOON ..JA KYSY SUORAAN MAHDOLLISUUDET SOITA JA KYSY.. JOS SANOO KANNATTAA HAKEA MAAHANMUUTOVIRASTOSTA NIIN JOS JÄTAÄT VIISUMIIN ANOMUKSEN 100% ON EI SIELLÄ LÄHETYSTÖSTÄ. JOS OLET OLLUT PALJON MAASSA NIIN HYVÄT POHJAT ON ETTÄ ASIAT LUISTAA .! KUNNON HÄÄT PALJON MAASSA NIIN HYVIN MENEE. ! MINÄ TEIN SUOMESSA HAKEMUKSET HÄNEN PUOLESTA . HENKILÖKOHTAISESTTI MAAHANMUUTOVIRASTO OLI HYVÄ SOITIN PALJON JA NEUVOIVAT PALJON...! PS AJAN VOI NÄHDÄ MAAHANMUUTOVIRASTON SIVUILTTA KUINKA ON MENNYT KESKIMÄÄRIN EI KAIKKI TAPAUKSET

• Tiedonjanoinen__

Kiitos vastauksestasi! :)

Tänään sain maistraatista tiedon että liittomme on rekisteröity myös Suomessa :)

Olen juuri ryhtymässä täyttämään Schengen-viisumihakemusta ja lähetän sen sitten vaimolle. Hän menee oitis alkuviikosta viemään kaiken vaaditun Makatiin sekä haastateltavaksi. 15 päivää menee odotellessa ja sitten saamme viisumipäätöksen tietoomme.

Toimistolta kyselin jo tänään kolleegan tuuraamaan mikäli äkkilähtö tulee :D Nyt tuntuu tuo auringonpaistekin jotenkin kirkkaammalta :)

Jos jostain kohtalon oikusta ei viisumia myönnetä, laitan paperit sisään poliisin kautta Migrille. Suoraan olen Makatiin ollut yhteydessä ja he kyllä tietävät että oleskeluluvan käsittelyä varten me viisumia haemme. Eli tuo viisumin saanti jouduttaisi yhteistä kesänviettoamme aikalailla. Toivottavasti kaikki menee kuten on tarkoitettu :)

• --------------------

ja taas lähetystössä pompotettiin ja kyykytettiin sitä ennen, mutta migri hoiti asiat hienosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe