Oleskelulupien käsittelyaika?

Tiedonjanoinen__

Suoraan kysymykseen kaipaisin suoria vastauksia :)

Eli kun puoliso on syntyperäinen suomalainen ja puoliso on jostain muualta, kuinka pitkä oli oleskelulupanne käsittelyaika tässä lähiaikoina? Tarkoitan tapausta jossa kaikki muu on ollut selvää ja oleskelulupahakemus on suomalaisen toimesta jätetty poliisille täällä Suomessa.
Suurkiitos jo etukäteen vastanneille!

Toinen vaihtoehto olisi hakea viisumia ja vaikka olen hyvin ystävällisissä merkeissä kirjotellut suurlähetystöön jo vuoden verran, ja he ovat varsin hyvine meistä perillä, silti hieman pelottaa että "ei" tulisi viisumianomukseen :( Senverran pessimistiseksi nämä nettikirjoittelujen lukemiset ovat minut saaneet.

Terv. Tietoja kaipaava

3

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryhti-reiska

      MULLA OLI PINOSSA KAUVAN YHTEENSÄ 7 KUUKAUTTA PAIKKALLISPOLIISI JA MAAHANMUUTTOVIRASTO........! MUTTA MAAHANMUUTTOVIRASTO VAAN 1 KK. ON KIINNI KUINKA OLET OLLUT FILIPIINEILLÄ JOS AIJOT KYSYÄ VIISUMIA TULOON ..JA KYSY SUORAAN MAHDOLLISUUDET SOITA JA KYSY.. JOS SANOO KANNATTAA HAKEA MAAHANMUUTOVIRASTOSTA NIIN JOS JÄTAÄT VIISUMIIN ANOMUKSEN 100% ON EI SIELLÄ LÄHETYSTÖSTÄ. JOS OLET OLLUT PALJON MAASSA NIIN HYVÄT POHJAT ON ETTÄ ASIAT LUISTAA .! KUNNON HÄÄT PALJON MAASSA NIIN HYVIN MENEE. ! MINÄ TEIN SUOMESSA HAKEMUKSET HÄNEN PUOLESTA . HENKILÖKOHTAISESTTI MAAHANMUUTOVIRASTO OLI HYVÄ SOITIN PALJON JA NEUVOIVAT PALJON...! PS AJAN VOI NÄHDÄ MAAHANMUUTOVIRASTON SIVUILTTA KUINKA ON MENNYT KESKIMÄÄRIN EI KAIKKI TAPAUKSET

      • Tiedonjanoinen__

        Kiitos vastauksestasi! :)

        Tänään sain maistraatista tiedon että liittomme on rekisteröity myös Suomessa :)

        Olen juuri ryhtymässä täyttämään Schengen-viisumihakemusta ja lähetän sen sitten vaimolle. Hän menee oitis alkuviikosta viemään kaiken vaaditun Makatiin sekä haastateltavaksi. 15 päivää menee odotellessa ja sitten saamme viisumipäätöksen tietoomme.

        Toimistolta kyselin jo tänään kolleegan tuuraamaan mikäli äkkilähtö tulee :D Nyt tuntuu tuo auringonpaistekin jotenkin kirkkaammalta :)

        Jos jostain kohtalon oikusta ei viisumia myönnetä, laitan paperit sisään poliisin kautta Migrille. Suoraan olen Makatiin ollut yhteydessä ja he kyllä tietävät että oleskeluluvan käsittelyä varten me viisumia haemme. Eli tuo viisumin saanti jouduttaisi yhteistä kesänviettoamme aikalailla. Toivottavasti kaikki menee kuten on tarkoitettu :)


    • --------------------

      ja taas lähetystössä pompotettiin ja kyykytettiin sitä ennen, mutta migri hoiti asiat hienosti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe