GALLUP: Minkä ikäisenä äidiksi?

Kysyjätär

Itse olin 17v kun esikoinen syntyi ja toisen lapseni sain 30v.
- äippä 31v siilinjärveltä.

Ekan tyttömme nimeksi tuli Jenna Emilia ja toisen Juulia Eveliina. Mies pari vuotta vanhempi. Voitte itsekkin laittaa pientä ekstraa jos huvittaa tehdään tästä varsinainen mammojen palsta. (: !

33

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UmmNoora&Saara

25-vuotiaana äidiksi ekalle, 26-vuotiaana tokalle ja nyt 27-vuotiaana kolmannelle...

• Kysyjätär

lapsia ja aika peräkkäin ootte kyllä tehny.. saanko udella kuinka monta heistä on tyttöjä tai poikia..? me ei kyllä varmaan kahta lasta enempää hankita, minusta se on jo vähän liikaa mutta mielipiteensä kullakin. alkuperäinen toivomushan meillä oli että saataisiin kummatkin tyttö sekä poika mutta sukupuoli ei ole pääasia vaan kaksi tervettä ihanaa lasta , en vaihtaisi heitä koskaan mihinkään.. !

• UmmNoora&Saara
        Kysyjätär kirjoitti:

lapsia ja aika peräkkäin ootte kyllä tehny.. saanko udella kuinka monta heistä on tyttöjä tai poikia..? me ei kyllä varmaan kahta lasta enempää hankita, minusta se on jo vähän liikaa mutta mielipiteensä kullakin. alkuperäinen toivomushan meillä oli että saataisiin kummatkin tyttö sekä poika mutta sukupuoli ei ole pääasia vaan kaksi tervettä ihanaa lasta , en vaihtaisi heitä koskaan mihinkään.. !

kaks ekaa on tyttöjä.. kolmas selviää näinä päivinä rv 39 menossa eli siis synnytän periaatteessa hetkellä millä hyvänsä... tietysti poika olisi kivaa vaihtelua mutta eipä sillä suurtakaan merkitystä kun tuskin tämäkään viimeiseksi jää:) Itse ainakin haaveilen 5-6 lapsen pesueesta. Se on kyllä totta että vähän turhan peräkanaa ovat tulleet ja nyt onkin ajateltu pitää muutaman vuoden tauko ennen seuraavaa että ehtii vähän paremmin keskittyä näihin jo olemassaoleviin lapsiin:)

• Kysyjätär
        UmmNoora&Saara kirjoitti:

kaks ekaa on tyttöjä.. kolmas selviää näinä päivinä rv 39 menossa eli siis synnytän periaatteessa hetkellä millä hyvänsä... tietysti poika olisi kivaa vaihtelua mutta eipä sillä suurtakaan merkitystä kun tuskin tämäkään viimeiseksi jää:) Itse ainakin haaveilen 5-6 lapsen pesueesta. Se on kyllä totta että vähän turhan peräkanaa ovat tulleet ja nyt onkin ajateltu pitää muutaman vuoden tauko ennen seuraavaa että ehtii vähän paremmin keskittyä näihin jo olemassaoleviin lapsiin:)

Paljon onnea sinulle UmmNoora&Saara , niin se poika varmaan todella olisi kivaa vaihtelua välillä mutta saa nähdä sitten tuleeko entistä enemmän vaan akka valta.. :) saanko kysyä oletteko jotain uskovaisia vai ihan muuten vaan haluaisitte noin paljon lapsia? ei kai niitä koskaan voisi olla liikaa mutta kun itse ajattelen niin minulla olisi kyllä huoli siitä että miten pystyisin noin monta lasta elättämään tarjoilijan ja mieheni on sähkömies niin niillä palkoilla. tai kestäisinkö sitä tuskaa enää edes, mutta synnyttäminenhän on sen arvoista.. Kätilö kyllä sanoi että olen yksi aurinkoisempia synnyttäjiä mitä hän on nähnyt.. : D vaikka pidin itseäni pahimpina silloin..

• UmmNoora&Saara
        Kysyjätär kirjoitti:

Paljon onnea sinulle UmmNoora&Saara , niin se poika varmaan todella olisi kivaa vaihtelua välillä mutta saa nähdä sitten tuleeko entistä enemmän vaan akka valta.. :) saanko kysyä oletteko jotain uskovaisia vai ihan muuten vaan haluaisitte noin paljon lapsia? ei kai niitä koskaan voisi olla liikaa mutta kun itse ajattelen niin minulla olisi kyllä huoli siitä että miten pystyisin noin monta lasta elättämään tarjoilijan ja mieheni on sähkömies niin niillä palkoilla. tai kestäisinkö sitä tuskaa enää edes, mutta synnyttäminenhän on sen arvoista.. Kätilö kyllä sanoi että olen yksi aurinkoisempia synnyttäjiä mitä hän on nähnyt.. : D vaikka pidin itseäni pahimpina silloin..

Täällä vieläkin ollaan jännityksessä kun tämä ennätysvauva ei tahdo ottaa syntyäkseen... tytöt ovat molemmat syntyneet vähän ennen aikojaan joten automaattisesti vähän oletettiin että niin kai tämäkin sitten vaan ei kun ei, kaveri on oma persoona heti alusta saakka:)
        ...Uskossa kyllä olen mutta se ei ei niinkään ole vaikuttanut ainakaan minun lapsenhankintapuuhiini. Enemmänkin kohdallani on vaikuttanut se että itse olin yksinäinen lapsi. Minulla toki on veli mutta ikäeromme ja perheongelmien takia jäimme aika etäisiksi toisillemme. Jotenkin olen aina tiennyt että jos lapsia ylipäänsä teen niin teen niitä sitten useamman että edes vanhempana on itsellä sakkia ympärillä ja lapsilla sitten toisensa turvana läpi elämän:)
        Miehelleni taas on luonnollista haluta suuri perhe kun hän itse on kuusilapsisesta perheestä. Yleensäkin hänen maassaan ja kulttuurissaan perheet ovat suuria. Häntä nauratti paljon kun meitä sanottiin neuvolassa tuleviksi suurperheellisiksi nyt kun kolmas lapsi syntyy.
        Toimeentulo ei juurikaan meitä huoleta kun molemmilla on aina riittänyt työtä niin paljon kun on tehdä jaksanut... synnytys kyllä huolettaa... synnytykseni ovat olleet ns. helppoja ja nopeita.... molemmat ovat olleet syöksysynnytyksiä vaan olenpa kiljunut sen vartin mitä sitä tuskaa on kestänyt kuin pieni eläin...

• Äiti 22v

Esikoisen sain vähän alta 19 vuotiaana ja toinen lapsi syntyy 2 viikon sisällä.

• Kysyjätär

Onnea sinullekkin sitten sinne synnytykseen , vitsi kun muistankin kyllä miten ihanaa aikaa se oli olla raskaana mut toisaalta sitä kyllä oli kamala hinku jo että millon sen pikkusen saa tänne maailmaan ja pääsee tästä pötsistä eroon.

• ---

35v. saa esikoiseni! :)

• Kysyjätär

ja onkos hän sitten ainokaiseksi jäänyt.. ?

• "vanha juttu"

Esikoispojan sain 27-vuotiaana, pikkuveli syntyi kun olin 30-vuotias! Esikoinen sai juuri ajokortin ja nuorempi sai mopokortin muutama kuukausi sitten! Ihanaa olla kahden kohta aikuisen pojan äiti!

• Kysyjätär

teiniikäkin hyvin antoisaa aikaa, kun alkaa talossa olla kaksi komeaa miestä. meidänkin täällä perheessähän on saman ikäinen tyttö tuo jenna kun teidän poika siellä. jenna saa mopokortin nyt kesäkuussa.

• k-s

Terveiset sinne Siiliin.
      Eka poika 32v, toka 35v, ja kolmannen syntyessä ennätän täyttää 38v.

• Kysyjätär

Minnekkäs suuntaan sinne pitäisi lähettää terkkuja.. ? Ootko kenties jostain tästä läheltä päin.. ? Nykyään kyllä huomaa että aika moni on alkanut kolmenkympin tienoilla lapsia hankkimaan jopa neljänkympin vasta.!

• Henni78

Esikko syntyi kun olin 29-vuotias ja toinen kolme vkoa sitten ja ikää nyt 31 vuotta minulla. Mies täyttää 36 (henkinen ikä useimmiten 17..) Esikoinen poika ja tämä toinen on tyttö. Kolme lasta on ollut suunnitelmissa, mutta se kolmas joutuu näillä näkyminen odottelemaan muutaman vuoden, että vanhemmat lapset ehtivät hieman kasvaa ja mies samaten :)

• Kysyjätär

täältä löytyy paljon näitä samanikäisiäkin äityleitä vielä näin paljon jotka on just tässä kolmenkympin tienoilla pikkuisen myöskin saanut. juu todella näissä meidän miehissä ei ole kyllä aina kehumista , tuossa minunkaan 33-vuotiaassa kollissa mutta eipä kerrota sitä heille. : D

• tämäkin äiti

Sain ainokaiseni 19-vuotiaana.

Enempää lapsia en ole halunnut, kovin tyytyväinen olen elämäämme näin. Lapsi siis on neljäsluokkalainen nyt.

• Kysyjätär

Enkä tykännyt siitä sitten yhtään. Koska kaikilla muilla mun kavereillani oli sisaruksia. Isoveljeä olisin aina toivonut ja ei mitään vikaa pikkuisessa sisaruksessakaan olisi ollut. Toisaalta hyvä etteivät vaan enempää lapsia 'kärsimään' hankkineet heillä oli/on nimittäin aika riitainen avioliitto mutta siitä opin vaan etten halua ikinä lasteni oppia sellaista kokemaan.

• tämäkin äiti
        Kysyjätär kirjoitti:

Enkä tykännyt siitä sitten yhtään. Koska kaikilla muilla mun kavereillani oli sisaruksia. Isoveljeä olisin aina toivonut ja ei mitään vikaa pikkuisessa sisaruksessakaan olisi ollut. Toisaalta hyvä etteivät vaan enempää lapsia 'kärsimään' hankkineet heillä oli/on nimittäin aika riitainen avioliitto mutta siitä opin vaan etten halua ikinä lasteni oppia sellaista kokemaan.

Kurjaa, että kärsit ainokaisuudestasi.

Sitä olen joskus miettinyt, että mahtaako lapseni jossain elämänsä vaiheessa kärsiä siitä. Tähän asti on ainakin lähinnä tuohtunut uteliaiden sukulaisten kyselyihin ja kertonut, että ei pidä pikkulapsista.

Niinkuin en erityisesti minäkään, pikkulapsiajan toivoin menevän nopeasti ohi, vaikka toki lastani rakastin.

Lapseni isä on kuollut ja uusikaan mies ei lapsia halua.

• Kysyjätär
        tämäkin äiti kirjoitti:

Kurjaa, että kärsit ainokaisuudestasi.

Sitä olen joskus miettinyt, että mahtaako lapseni jossain elämänsä vaiheessa kärsiä siitä. Tähän asti on ainakin lähinnä tuohtunut uteliaiden sukulaisten kyselyihin ja kertonut, että ei pidä pikkulapsista.

Niinkuin en erityisesti minäkään, pikkulapsiajan toivoin menevän nopeasti ohi, vaikka toki lastani rakastin.

Lapseni isä on kuollut ja uusikaan mies ei lapsia halua.

Ihan kamalia aina nämä tämmöiset jutut että isi on mennyt taivaaseen. Saanko kysyä milloin tapahtui ja mitä tapahtui..? Ehkä se uusi miehesi haluaa myöhemmin lapsia, odottele nyt vaikka kolmisen vuotta ja sitten kun esikoisesi on 13v eli alkaa olla murrosikäinen niin sitten voisikin olla kiva hetki hankkia pikkuista jälleen taloon. Katsos vähän niinkuin meillä , olihan Jennakin nyt 13-vuotiaaseen saakka ainut lapsi.

• naaata
        Kysyjätär kirjoitti:

Ihan kamalia aina nämä tämmöiset jutut että isi on mennyt taivaaseen. Saanko kysyä milloin tapahtui ja mitä tapahtui..? Ehkä se uusi miehesi haluaa myöhemmin lapsia, odottele nyt vaikka kolmisen vuotta ja sitten kun esikoisesi on 13v eli alkaa olla murrosikäinen niin sitten voisikin olla kiva hetki hankkia pikkuista jälleen taloon. Katsos vähän niinkuin meillä , olihan Jennakin nyt 13-vuotiaaseen saakka ainut lapsi.

kuulostat harvinaisen ärsyttävältä ihmiseltä.. tai vaihtoehtoisesti hutelolta piripäältä joka koittaa päteä mammailun saralla.

• Neljän äiti

Noh, olin 22 kun ensimmäiseni syntyi. Kaikille tosin yleensä sanon, että 23, koska se kuulostaa jostain syystä ihmisten mielestä vähän paremmalta. Mutta siis jonkin verran alle 23. Toisen sain reilua vuotta myöhemmin ja kolmannen 28-vuotiaana. Neljännen syntyessä olin 30. Nyt olen 33-vuotias ja vauvakuume olisi kova, mutta toisaalta niin on tarve tehdä välillä uraakin. Olen toki sitä välissä aina tehnytkin ja mies on hoitanut oman osuutensa koti-isyydestä, joten sikäli valittamista ei ole. Mutta vähän alkaa varmaan kiirettä pidellä sen seuraavan kanssa, jos sellaisen vielä tekisi ennen kuin ikä tulee vastaan. Mutta meillä on iso talo ja seitsemän hengen auto, joten menisi tässä vielä yksi...

Niin, kolme ensimmäistä ovat poikia ja viimeinen on prinsessa, joka pyörittää koko talon miehiä pikkusormensa ympärillä. Toinen prinsessa olisi sikäli ihan hyväksi, että ei yksi pääsisi hallitsemaan tätä valtakuntaa.

• Kysyjätär

suurperhe. (: miksi ihmeessä sanot että 23 koska 22 on aina nuorempi ja parempi kuules.. ! nuoruudesta ei pidä valittaa. itsestäni oli ainakin hienoa olla nuori äiti. noniin ja viidennelle olisi hyvä paikka just tässä kun olet 33-vuotias ! tehkää ihmeessä. jos kuulostamisesta puhutaan niin minusta viisi lasta kuulostaa paremmalta kuin neljä , onhan kädessäkin viisi sormea. : D Minkäs nimisiä lapsia teiltä löytyy.. ?

• äiti23-
        Kysyjätär kirjoitti:

suurperhe. (: miksi ihmeessä sanot että 23 koska 22 on aina nuorempi ja parempi kuules.. ! nuoruudesta ei pidä valittaa. itsestäni oli ainakin hienoa olla nuori äiti. noniin ja viidennelle olisi hyvä paikka just tässä kun olet 33-vuotias ! tehkää ihmeessä. jos kuulostamisesta puhutaan niin minusta viisi lasta kuulostaa paremmalta kuin neljä , onhan kädessäkin viisi sormea. : D Minkäs nimisiä lapsia teiltä löytyy.. ?

Täällä olaan kohta 3v tytön äiti eli sain hänet kun olin 20v ja toista odotellaan ja joulukuus pitäs hänen saapua.. eli silloin 23v
        Poika olo on, mutta sen näkee sit h hetkel.. ellei lääkäri vahinkos kerro :) Pää asia on että lapsi on terve..
        Olen halunnut aina 2 lasta joten miun kiintiö on kohta täynnä.. ja se unelma tyttö ja poika, mut sille ei voi miteen jos tulee tyttö kyllähän se helpottaa nois vaae asiois :)

• äitiskä
        äiti23- kirjoitti:

Täällä olaan kohta 3v tytön äiti eli sain hänet kun olin 20v ja toista odotellaan ja joulukuus pitäs hänen saapua.. eli silloin 23v
        Poika olo on, mutta sen näkee sit h hetkel.. ellei lääkäri vahinkos kerro :) Pää asia on että lapsi on terve..
        Olen halunnut aina 2 lasta joten miun kiintiö on kohta täynnä.. ja se unelma tyttö ja poika, mut sille ei voi miteen jos tulee tyttö kyllähän se helpottaa nois vaae asiois :)

Kerkesin juuri täyttää 20 v kun esikoinen syntyi samassa kuussa, 30.1.2010.. Eli tuore äiti vielä olen kun tyttö on pian vasta 4 kk :)

• mai....
        äitiskä kirjoitti:

Kerkesin juuri täyttää 20 v kun esikoinen syntyi samassa kuussa, 30.1.2010.. Eli tuore äiti vielä olen kun tyttö on pian vasta 4 kk :)

mäkin oon 20 ja esikoinen 4kk vanha :)

• äiti87--
        äiti23- kirjoitti:

Täällä myös 23 vuotias äiti. Sain pojan ollessani 19v ja tyttö syntyy loppukesästä. Itse olen ainoa lapsi ja toiveissa ollut 2-3 lasta.

• <sfk

kun olin 37. Tyttö nyt 3v. ja toinen lapsi suunnitelmissa:)

• kohta tulee eka

Esikoinen syntymässä hetkenä minä hyvänsä ja ikää mulla 35v. En tiedä kumpi on tulossa. =D Haluaisin kyllä enemmänkin biologisia lapsia mutta en tiedä haluaako lapsen isä. Jos ei biologisia niin sitten ehdottomasti adoptoin ettei lapsi jää ilman sisaruksia. Lapsen isän mielestä maailmassa on liikaa ihmisiä ja paljon orpoja. Oikeassahan hän on. Silti olen ikionnellinen että olen saanut kokea raskausajan ja innolla odotan pikkuista. Ihan pienestä pitäen olin vauva-hullu ja halusin paljon lapsia.

• tahtoiskans

Kauheen nuorina.Tuntuu, että alkaa oleen jo aika vanha ensisynnyttäjäksi kun on nyt jo 23v.

• Meillä näin

Sain ainoan lapseni 22 vuotiaana. Menee nyt yläasteelle. Ero tuli lapsen ollessa pieni enkä enempää lapsia halunnut. Kahdestaan ollaan edelleen lapsen kanssa :) Parisuhteessa en ole ollut eron jälkeen,ei ole sellaista miestä löytynyt enkä ole parisuhdetta juurikaan kaivannut.

• myös 22

Hei, ihan kuin meillä - tosin avioiduin uudelleen, miehen kanssa, joka ei omia biologisia lapsia halua. En koskaan pitänyt erityisemmin vauva- tai pikkulapsiajasta, ole parempi äiti nyt isolle lapselle ( nyt 12 v) kuin pitkästyneenä hiekkalaatikon reunalla. Joka tapauksessa olen vuosi vuodelta kiitollisempi siitä, että tuo ainokainen on nuorena tehty :)

• äiti30v

Sain esikoisen 26 vuotiaana ja toisen 29 vuotiaana. Molemmat poikia.

• neljän äiti

Esikoisen sain 19vuotiaana, toisen 21v ja kolmannen 23vuotiaana. Iltatähden sain 34vuotiaana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe