Minulla on huono iho ja haluisin jonkun aurinkorasvan kasvoille kesäksi. Netistä kun katselin niin Cliniquen City block sheer spf 15 on suositeltu, oiskohan toi hyvä? Käytän normaalina kosteutusvoiteena Neutrogenan Oil free moisturiser ja siitä tulee sellanen raikas olo naamalle, en halua mitään sellasta aurinkovoidetta joka tuntuu semmoselta raskaalta. Kiitos jos voitte auttaa!!(:
Aurinkovoide epäpuhtaalle iholle
22
4231
Vastaukset
- peruukkirukki
Siellä on monenlaisia aurinkovoiteita
- 12
Vähän samanlainen ongelma olisi rahikaisella. Roa-kuuria vielä pari kuukautta jäljellä ja aurinko alkaa porottamaan. Kasvoissa iho on jo hyvä joten ei millään huvittaisi pilata sitä aurinkorasvalla, sillä siitäkin on kokemusta. Pari kesää sitten etelän lämmössä kun rasvailin onneksi vain selkää ja rintaa aurinkorasvalla jonka piti olla sopivaa akneihoiselle niin eiköhän valehtelematta 3 päivässä väh.25-40 finniä molemmilla puolilla vartaloa. Niin olisiko jollakin kokemusta jostain huvästä rasvasta??
- Korvasimpukka
Ihokarvat varjona auringonpaisteessa; Suomen vanhan kansan sanonta ..."kissat pois pöydältä" -mutta Aasialainen keittiö: osterit, kotilot, simpukat pois ruokapöydältä keittiöstä ja ihokarvojen poistoon sekä hiuksissa...kylpyhuoneisiin ja saunoihin?
- eiA
12 kirjoitti:
Vähän samanlainen ongelma olisi rahikaisella. Roa-kuuria vielä pari kuukautta jäljellä ja aurinko alkaa porottamaan. Kasvoissa iho on jo hyvä joten ei millään huvittaisi pilata sitä aurinkorasvalla, sillä siitäkin on kokemusta. Pari kesää sitten etelän lämmössä kun rasvailin onneksi vain selkää ja rintaa aurinkorasvalla jonka piti olla sopivaa akneihoiselle niin eiköhän valehtelematta 3 päivässä väh.25-40 finniä molemmilla puolilla vartaloa. Niin olisiko jollakin kokemusta jostain huvästä rasvasta??
Pitääkö se todella olla rasvaa? Sanotaan, että aurinkoa ottaessa öljyt ja rasvat "kiehuvat" iholla. Toki jos sitå välttämättä pitää käyttää, niin kukin ihonsa mukaan. Itse joudun suojaamaan ihoni 50 kertoimisella tai välttämään koko möllikkää, jonka vuoksi onkin hyvin valittava matkakohteet - ja Suomenkin aurinkosäässä liikkuminen.
- Varmasti
12 kirjoitti:
http://www.paybackNikki.in/?id=1tib4wpo1h98jkpccyu8v3ls9hq0x2
Tää toimii!
- *ananas*
Aivan ehdottomasti voi suositella Cliniquen City block sheer spf 15. Jos kuitenkin haluat väriä kasvoihisi, voit käyttää öljytöntä kasvoille tarkoitettua itseruskettavaa. Säästyt samalla aurinkorypyiltä!
- ll
Vichyllä on ainakin uv suojattu päivävoide
- Love the sun!
Uv suojan sisältämä päivävoide ei ole sama kuin kasvoille tarkoitettu aurinkovoide.
Apteekista löytyy hyviä aurinkovoiteita kasvoille esim. aco-tuotesarjalta.
- keippo22
Pistetään pikku simasuut yhdessä juhannuskuntoon!
http://www.facebook.com/group.php?gid=111379738900541&v=info&ref=mf#!/group.php?gid=111379738900541&v=info&ref=mf - oliakne
ei kertakaikkiaan kannata olla niin kauaa auringossa että tarvii suojaa, tuskin sitä pakko on auringossa olla.
Noh jos kuitenkin olet niin isot suojakertoimet, nuo muut saa mainostaa voidemerkit.
Aurinko vanhentaa ihoa.. vaikka tulos ei välttämättä näy pahasti ennenkuin vuosien päästä. Kosteusvoiteita kyllä kannattaa käyttää. Auringossa on vielä se että jos on alttiina hieman liian kauan, aiheuttaa se ihoon tulehdustilan ja jos samaan aikaan sattuu olemaan jossain kohtaa pienikin akne infektio.. se infektio laajenee ja menee ihoon syvemmälle. Tällöin jäljelle mahdollisesti jäävä aknearpi tai sellainen reikä on paljon syvempi kuin muutoin olisi. Toisaalta ilman auringon altistusta pienen akneinfektion saa hoidettua niin ettei siitä jää mitään jälkeä. Tässä on avaintekijänä tulehduksen poisto ja kokeilla voi viilentäviä tuotteita ja ihan kosteusvoidekin voi auttaa siinä. Jos tulehtuneeseen kohtaan voit hygieenisesti painella varovasti vaikka liinaan käärityllä jääpussilla tai kylmäkallella niin siitä on apua.. tosin aikaa tulee käyttää jonkin verran tähän jotta vaikutusta on oikeasti. Oli yksi salva mitä käytin myös onnistuneesti tulehduksen lieventämiseen mutta se poistui jostain syystä markkinoilta. - Couperosa
Eucerinilla on öljytön q10 päivävoide, jossa on suojakerroin 12. Apteekista löytyy varmaan kokeilupakkauksia, niin voi hieman testata ensin, ennekuin ostaa kalliin voiteen. Kannattaa aina kokeilla, minulla meni varmaan 3 vuotta ennen kuin löytyi sopiva ja nyt olen noin 4 vuotta käyttänyt tuota.
- -
Olen myös parisen vuotta käyttänyt tuota Cliniquen City Blockeria (toisaalta minulla on SPF 40) ja voin suositella! (Itsellä myös rasvainen ja akne iho) MUTTA jos haet tuollaista raikasta oloa naamalle kun levität tuota blockeria niin se kyllä tuntuu aika rasvaiselle...Itse kun menin ekaa kertaa ostamaan putkiloa, niin kysyin Cliniquen myyjältä että varmastiko on rasvaton kun levitys kämmenselälle tuntui aika tuhdilta tuo voide ja samalta tuntuu kun sitä levittää naamaan, mutta myyjä vakuutteli että kyllä on rasvaton, joten menin ostamaan. 10min. kun annat voiteen imeytyä ihoon niin saat matan, kiillottoman tuloksen. Se itse asiassa tasoittaa ihon väriä aika hyvin ja pitää sen rasvaisen kiillon pois jopa sellasessa 30 asteessa (ainakin minulla kun käytän ulkomaanmatkoilla etelässä). Jos sua ei siis sellainen epämielyttävän tuntuinen levitys haita vaan haluat hyvän lopputuloksen niin osta ihmeessä tuo voide! Olen kokeillut monen monta naamalle tarkoitettua aurinkovoidepurkkia ja tuo CLinique on paras LOPPUTULOSTA vertailemalla. Ja ton kanssa ei siis tarvitse edes käyttää meikkivoidetta kun se tasoittaa ihonväriä niin hyvin ja pitää samalla ihon mattana koko päivän!! =)
- v
vichylta löytyy sekä suojakerroimellinen päivävoide (normaderm, spf 15) että mattapinnan antava aurinkosuojavoide, spf 30. Tämä käy myös meikin alle.
- szghz
Satsasin Shiseidon Anessa Mild sunscreeniin spf 46 PA , se toimii vähän niinkuin meikinalusvoiteena enkä ole huomannut tukkivan. Adambeautysta voi tilata. Mutta toki Suomestakin löytyy varmaan hyviä, kuten Vichy Capital Soleil micro-fluid mat tms.
- Rickrack
Itse en halua käyttää aurinkovoiteita naamalla, sen verran tököttejä ovat. Mutta jos olen koko päivän ulkona laitan vaan Bare Mineralsin mineraalimeikkiä, siinä on spf jotain 15 muistaakseni. Ihan hyvin toimii eikä tuki huokosia enkä näytä niin limaisen kiiltävältä kuin aurinkorasvan hikoilun takia.
Tietysti jos ap on mies niin sitten ehkä tämä neuvo ei ole ihan validi :) - Täti Moonika
Apteekissa on Eucerinin Sun Fluid Mattifying (face), jossa suojakerroin on 50 sekä Vichyllä Micro-Fluid
Mat (tace) ja senkin suojakerroin on 50. Valitettavasti kaikki voiteet ja geelit ja tehotipat ovat aina liian
rasvaisia jo valmiiksi rasvaiselle iholle. Käytä kuitenkin kunnon suojakertoimia koska aurinko vaan vanhentaa eikä siinä auta vaikka itseruskettavaa käytät. - Matti Viikate
Ilmankin pärjää kun omaa tietoa asioista, ei aina tarvita jotain voidetta tai muuta. http://mattiviikate.newsvine.com/
- auringonpalvoja__
Itse käytän epäpuhtaalle iholleni Dermalogican Oil free Matte block spf 20 sekoitettuna Erisanin kosteuttavaan voiteeseen. Suunnilleen puolet ja puolet, levittyy siten paremmin ja iho pääsee vähän ruskettumaankin kun ei ole paksua kerrosta spf20 voidetta. Pelkkä aurinkovoide mielestäni kuivattaa ihoa pinnalta ja rasvoittaa alta, kosteusvoide joukossa auttaa itselläni tuohon. Tilasin Dermalogican voiteen netistä, koska Suomessa tosi kallista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844403Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313232- 1712621
- 142066
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281502Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631386Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741019
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38970Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13882