Afgaani vinttikoirasta haaveileva

Afgaanin vintti koira fany

Minusta Afgaanit on aivan ihania koiria ne ovat niin näyttäviä ja upeita.Minkälainen luonne niillä on ,minkälaisiin oloihin ne sopeutuvat,voiko niitä pitää kerros talossa,tarvitseeko ne paljon liikuntaa,voiko niiden kanssa harrastaa mitään vai onko ne sellaisia ihania sohva koiria

4

699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevätsipuli

Afgaaneista yleensä todetaan, että ovat sisällä rauhallisia, ulkona aktiivisia. Oma sohvaperunani on ainakin tällainen. Ei ikinä pyydä vapaaehtoisesti ulos, mutta lähtee mukaani aina ilolla. Ja lenkki menee iloiten ja reippaasti kunnes käännytään kotia kohti.

Luonteeltaan afgaani on usein pidättyväinen, mutta arka se ei saa olla. Yleensä ovat sellaisia, että rakastavat kiihkeästi "omia ihmisiään", mutta vieraille antavat armollisen hännänheilautuksen vasta pitkän tuttavuuden jälkeen. Afgaanista myös sanotaan, että sen kanssa pärjää hyvin, kun on aina hiukan sitä ovelampi.

Minulla on afgaani kerrostalossa ja se toimii ihan hyvin. Oikeastaan en edes ymmärrä mitä se omakotitalo asiaan edes auttaisi, paremminhan tulevat usein ne kerrostalokoirat ulkoilutettua kun on "pakko" lähteä oikein kunnolla lenkille. Tassujen pesu on tietysti omassa talossa vaivattomampaa ja siistimpää.

Afgaani ei varsinaisesti ole mikään "harrastuskoira" ei ainakaan perinteisessä mielessä. Mikäli afgaania haluaa kouluttaa esim. TOKO:on tai agilityyn, se onnistuu kyllä, mutta menetelminä kannattaa tuskin käyttää ihan perinteisiä konsteja. Afgaani kun ei tee mitään ihan vain muita miellyttääkseen. Kyllä afgaaneja kilpailee TOKO:ssa ja agilityssäkin. Yleisimmät harrastusmuodot ovat varmaan näyttely ja vinttikoirajuoksut maastossa tai radalla. Paras ja helpoin harrastus on mielestäni yhteinen ulkoilu! Ja tietysti turkin hoito, joka ei suinkaan aina ole kivaa. Siinä pitää varautua aika paljoon.

Toivottavasti tästä oli jotain apua..

• Afgaanin vintti koira fany

Kiitos neuvosta ja vihjeistä,tunnen koiraa jonkun verran ystävälläni on se,minusta se on hurmaava.kiitos vielä

• kevätsipuli
        Afgaanin vintti koira fany kirjoitti:

Kiitos neuvosta ja vihjeistä,tunnen koiraa jonkun verran ystävälläni on se,minusta se on hurmaava.kiitos vielä

Vinkiksi.. Suomen afgaaniliiton sivuilta saa vielä enemmän ja laajempaa tietoa afgaaneista! Varoituksen sanana, että siellä on ihania kuvia jotka eivät yhtään helpota afgaani-kuumetta! =D
        www.dlc.fi/sa-fa

• Hippel
        kevätsipuli kirjoitti:

Vinkiksi.. Suomen afgaaniliiton sivuilta saa vielä enemmän ja laajempaa tietoa afgaaneista! Varoituksen sanana, että siellä on ihania kuvia jotka eivät yhtään helpota afgaani-kuumetta! =D
        www.dlc.fi/sa-fa

Meidän 1-vuotias afgaani on ainakin niin mukaavuudenhaluinen, että ei mitään rajaa. Omistaa parhaan paikan meidän sohvasta ja herättelee ihanalla kuonon pöykkimisellä aamupisulle.

Meidän afgaani osaa pyytää kun haluaa ulos ja on oikein innokas juoksija. Tykkää kaikesta liikkuvasta, ottaa kaikenlaista tavaraa suuhunsa ja menee karkuun jne. En vaihtais mistään hinnasta muuhun, on niin ihanan kömpelökin - pää kopisee kun lujaa leikitään sisällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5392
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4171
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      29
      2312
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2148
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1825
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1484
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1322
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1128
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      22
      1028
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1021
    Aihe