Kyynisyyskö älykkyyden merkki?

tomppa2006

Miksi monet nettikirjoittajat eivät pysty näkemään tai kokemaan mitään hyvää? Kyynisyys ja negatiivisuus vain lisääntyvät kirjoitteluissa. Kuvitellaanko että ilkeilevä sanavalmius ja julmuus kanssakirjoittajia kohtaan ovat älykkyyttä?

99

871

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruveta täs arvailemaan jonkun vaikuttimia ja aivoituksia,kauhee älä mölö kohta pystys.
      Mä takaan vaan itteni ja koitan olla sovus omien arvojen kans,yleensä onnistun.

• tomppa2006

...kun tulee itsensä kanssa toimeen...

• viivi-amaldiina

kantsi alkaa tohtoroimaan, anna olla. Se ei tuo sinullekkaan mitään positiivistä.

• tomppa2006

...tarkoitus alkaa tohtoroimaan tai tuomitsemaan...

Tiedän monenlaista älykkyyttä, mutta kyynisyys ei sitä ole mielestäni missään muodossa. Olen niin peruspositiivinen ihminen, ettei minun tarvitse sitä positiivisuutta erikseen tavoitella. En tiennyt että tällä palstalla pitää hyväksyä kyynisyys, eikä asiasta voi keskustella vaan asiasta pitää vaijeta.

*hymyilee*

• tomppa2006 kirjoitti:

...tarkoitus alkaa tohtoroimaan tai tuomitsemaan...

Tiedän monenlaista älykkyyttä, mutta kyynisyys ei sitä ole mielestäni missään muodossa. Olen niin peruspositiivinen ihminen, ettei minun tarvitse sitä positiivisuutta erikseen tavoitella. En tiennyt että tällä palstalla pitää hyväksyä kyynisyys, eikä asiasta voi keskustella vaan asiasta pitää vaijeta.

*hymyilee*

uskonu nyt vaan Kotikiusattua ja jättänyt tämän aiheen sikseen.

• tomppa2006
        minttupuu kirjoitti:

uskonu nyt vaan Kotikiusattua ja jättänyt tämän aiheen sikseen.

...kai se sitten on uskottava, että...

Älykäs henkilö on välinpitämätön, elämän tai asioiden arvon kieltävä, häikäilemätön, tunteista piittaamaton tai ivallinen.

• tomppa2006 kirjoitti:

...kai se sitten on uskottava, että...

Älykäs henkilö on välinpitämätön, elämän tai asioiden arvon kieltävä, häikäilemätön, tunteista piittaamaton tai ivallinen.

ja keskustele niinpaljon kuin haluat sanon silti et aloituksesi aihe on takuuvarma pottuilu ketjun siemen.
        Onneks mä en oo älykäs ja sun kriteerit jää täyttämättä.

• tomppa2006
        koti-kiusattu kirjoitti:

ja keskustele niinpaljon kuin haluat sanon silti et aloituksesi aihe on takuuvarma pottuilu ketjun siemen.
        Onneks mä en oo älykäs ja sun kriteerit jää täyttämättä.

...sitä sellaiseksi...

Vilpittömästi.

• Siinäkö yksi syy, ettei sua oo juuri näkynyt :/
      En minäkää juuri muuta kuin toisinaan 'haavi auki' lueskelen.

Ps. myös nimin. Sanin, siis ex tavallaan..

• tomppa2006

...klikkasin jo itseni pois keskustelusta, mutta palasin kun kurkkasin tekstisiäsi...

Kiva nähdä sinua pitkästä aikaa. Olen havainnut tämän saman ilmiön muillakin palstoilla ja ikäväkseni huomannut, että loppujen lopuksi palstat kuihtuvat muutaman peruskyynikon vuoksi. Olen vähentänyt tosi paljon kirjoittelua. Kyllä minun mielestäni tällaisen asian saa suoraan sanoa, eikä täällä tarvitse ruveta ketään myötäilemään sen takia.

• tomppa2006 kirjoitti:

...klikkasin jo itseni pois keskustelusta, mutta palasin kun kurkkasin tekstisiäsi...

Kiva nähdä sinua pitkästä aikaa. Olen havainnut tämän saman ilmiön muillakin palstoilla ja ikäväkseni huomannut, että loppujen lopuksi palstat kuihtuvat muutaman peruskyynikon vuoksi. Olen vähentänyt tosi paljon kirjoittelua. Kyllä minun mielestäni tällaisen asian saa suoraan sanoa, eikä täällä tarvitse ruveta ketään myötäilemään sen takia.

ei turhia 'nuoleskeluja'.. mieluummin sitte sivussa/poissa täysin.
        Mutta hieno juttu oli nähdä sinuakin, edes vilaukselta.
        Nautitaan keväästä ja muusta!

• tomppa2006
        Sibone kirjoitti:

ei turhia 'nuoleskeluja'.. mieluummin sitte sivussa/poissa täysin.
        Mutta hieno juttu oli nähdä sinuakin, edes vilaukselta.
        Nautitaan keväästä ja muusta!

...nautitaan elämästä...

Keväästä ja sen kauneudesta, tänä iltana erittäin hieno ilma. Ja huomenna senkun vaan paranee. Nyt tämä poika lähtee jääkiekon pariin...

• GloriaJoy

ihmiset ovat kokeneet liikaa sallimatta sen koskettaa aidosti sisikuntaansa ja vain ihmisten haamut seurustelevat keskenään.

PRINSESSA

Kaikkina iltoina salli prinsessa hyväiltävän itseään.
      Mutta hyväilijä tyydyttää vain oman nälkänsä,
      ja hänen kaipauksensa oli arka mimoosa,
      suurisilmäinen satu todellisuuden edessä.
      Uudet hyväilyt täyttivät hänen sydämensä katkeralla hurmalla
      ja hänen ruumiinsa jäällä, mutta hänen sydämensä tahtoi enemmän.
      Prinsessa tunsi ruumiita, mutta hän etsi sydäntä;
      hän ei ollut koskaan nähnyt muuta sydäntä kuin omansa.

Prinsessa oli köyhin koko valtakunnassa:
      hän oli elänyt liian kauan kuvitteluista.
      Hän tiesi että hänen sydämensä täytyi kuolla ja murentua kokonaan,
      sillä totuus kalvaa.
      Prinsessa ei rakastanut punaisia suita, ne olivat vieraita.
      Prinsessa ei tuntenut juopuneiden silmiä, joissa oli jäätä pohjalla.
      Ne olivat kaikki talvilapsia,
      mutta prinsessa oli äärimmäisestä etelästä ja vailla oikkuja,
      vailla kovuutta, vailla huntuja ja vailla kavaluutta.

Edith Södergran

• tomppa2006

...tämän runon sanoman minä ymmärsin...

Rakkaus ja kyynisyys eivät asu samassa kehossa.

• ---

miksi aloittaja sai syyttelyä päälleen ettei tästä aiheesta saa keskustella onko muutaman kyynikön kaikkeen vastenmielinen ajattelutapa vallannut alaa eikä enää ajatella omilla aivoilla

• k/k

Lupaan olla sekaantumatta seuraavaan aloitukseen,tekispä mieli sanoa että tapelkaa pojat, voittaja saa tupakan.

• tomppa2006

...aivan samaa asiaa...

Ei minun ollut tarkoitus alkaa syyttelemään nimeltä ketään yksittäistä henkilöä, vaan kerroin alavireisestä sävystä jota palstalla havaitsen.

• t.l.

Kohta pitää lähteä, mutta jos mä kans jotakin vastaisin. Jos olisin "tohtori" niin saattasin sanoa, että yksinäisyys ja jotenkin jumiutuminen jonkinlaiseen olotilaan saattas olla yks vaikuttava seikka. En nyt tiedä kuinka paljon kielteistä kirjoittelua on ollut, nyt näyttää olevan ihan sellaista "tavallista" kielenkäyttöä kirjoituksissa, ainakin niissä mitä itse olen lukenut.
      Turhautuminen ja tylsä olo on myös monasti kielteisen ilmauksen vaikuttava tekijä. No, en mä osaa sitä sen kummemmin sanoa, ehkä se kuitenkin on sitä surumielistä elämän säveltä, noin niinku yksinkertaisesti sanottuna.
      Hyvää työpäivää tai vapaapäivää sinulle lukija :)

• Pandion haliaetus

Pikku kyynisyyttä esiintyy ihmispolossa päivittäin .
        Iso ja mahtava kyynisyys polkee kansakunnan alleen ja pistelee poskeensa meidät polot
        ja röyhtäisee päälle.

Hyvät kaikille tähän väliin ja sinulle t.l alkavaan työpäivään.

• tomppa2006

...yksinäisyys ja huono olotila aiheuttavat negatiivista käyttäytymistä...

Surumieliset elämän sävelet kuuluvat jokaiseen elämään, mutta siinä rypeminen ei auta ketään. Kaikkein vähiten kirjoittajaa itseään.

*hymyillään*

• .--.
        tomppa2006 kirjoitti:

...yksinäisyys ja huono olotila aiheuttavat negatiivista käyttäytymistä...

Surumieliset elämän sävelet kuuluvat jokaiseen elämään, mutta siinä rypeminen ei auta ketään. Kaikkein vähiten kirjoittajaa itseään.

*hymyillään*

ja huono olotila eivät aiheuta kyynisyyttä. Kyynisyys on osa ihmisen luonnetta, oli hän iloinen, tai surullinen.
        Palstalla kyynisyyttä on turha vatvoa, sillä kukin voi olla vastuussa vain omastaan.

• tomppa2006
        .--. kirjoitti:

ja huono olotila eivät aiheuta kyynisyyttä. Kyynisyys on osa ihmisen luonnetta, oli hän iloinen, tai surullinen.
        Palstalla kyynisyyttä on turha vatvoa, sillä kukin voi olla vastuussa vain omastaan.

...kyynisyys lisääntyy yksinäisyyden ja huonon elämäntilanteen vuoksi...

Esimerkisksi parisuhteessa eläminen kyynisen ihmisen kanssa on varmasti sietämätöntä. En ymmärrä miksi asiasta ei voi keskustella, jos ei kohdista sitä kenenkään persoonakohtaisesti. Eihän tämä nyt mikään tabu ole, eihän?

• .--.
        tomppa2006 kirjoitti:

...kyynisyys lisääntyy yksinäisyyden ja huonon elämäntilanteen vuoksi...

Esimerkisksi parisuhteessa eläminen kyynisen ihmisen kanssa on varmasti sietämätöntä. En ymmärrä miksi asiasta ei voi keskustella, jos ei kohdista sitä kenenkään persoonakohtaisesti. Eihän tämä nyt mikään tabu ole, eihän?

aiheet näyttävät täällä vain lisäävän ikävyyttä ja yleistä epäviihtyvyyttä.
        Toisaalta kun, kai, kyynikot eivät näe sitä ominaisuutta itsessään.
        Ehkä alkavan kesän kunniaksi kannattaisi jo alkaa miettimään aiheita, jotka nostaisivat suupielet irvin sijasta hymyyn.

• tomppa2006
        .--. kirjoitti:

aiheet näyttävät täällä vain lisäävän ikävyyttä ja yleistä epäviihtyvyyttä.
        Toisaalta kun, kai, kyynikot eivät näe sitä ominaisuutta itsessään.
        Ehkä alkavan kesän kunniaksi kannattaisi jo alkaa miettimään aiheita, jotka nostaisivat suupielet irvin sijasta hymyyn.

...yritän tässä nostattaa hyvää mielialaa vaikeasta aiheesta huolimatta...

Tottakai aina on parempi kirjoittaa mukavia avauksia, mutta en silti halua miksikään turhannaurajaksi ruveta, vaan yritän tässä ladata vastaiskua kyynisyyttä vastaan. Ikääntyminen varmaan aiheuttaa jonkinasteista turhautumista, mutta missään nimessä ei pidä alkaa vaan hakemaan niitä huonoja puolia asioista. On ihan kiva olla 5-kymppinen ihminen.

• mitäkä mies

Mielestäni tämä ja kaikki muu palstakirjoittelu on sivuseikka,merkityksetön,kaukana todellisuudesta.
      Kirjoittajan hetkellinen mielentila tai elämän tilanne heijastuu kirjoituksiin,mikä vuoksi en ota kantaa yhteenkään keskusteluun sellaisina päivinä jolloin antaisin oman "paskapäivän"vaikuttaa arvostelukykyyni.

On päiviä,etten käy edes katsomassa ko.pastaa,on päiviä jolloin ei kannata ottaa kantaa,on päiviä ettei ole hyväksi avata konetta lainkaan.

Negatiivisetkin asiat voi käsitellä keskusteluissa,mutta usein mopo täällä karkaa käsistä ja homma menee piloille,johtuen ainoastaan siitä että anonyyminä on helppoa sanoa tai kommentoida ilkeästi,kuvittelemalla itsensä muiden yläpuolelle.

Vaikka kirjoitankin "puskasta" en halua sortua ilkeämieliseen tai syyttävään keskusteluun,mutta jos joudun itse syyttäni ilkeilyn kohteeksi,lyön mielellään luun kurkkuun,mikäli kykenen:)

Olen ollut jo aika pitkään seuraamassa tilannetta palstalla,aloitin poikasena 40 puolella:) Silloin porukka oli iloisempaa,siksi mietinkin johtuuko mielialan lama,taloudellisesta taantumasta.

Hyvää kevättä sinulle ja ihan kaikille lukijoille!!

• Pandion haliaetus

Lapsenlapseni kanssa leikittiin kuurupiiloa lasken kymmeneen. Puskasta kuuluu :Ei niin nopeesti mummu vaan näin yksiii,kaksiii,kolmeee,neeeljäää,viiiisiiii...!
        Kymmeneeen jälkeen alkaa arvuuttele missä se mummun kulta oikein mahtaakaan olla.
        Kaksi paria jalkoja potkii puskasta esiin .Kun sitten mummu huikkaa missähän se kulta mahtaa olla
        kuuluu oitis :Täällä !!.Ja kun mummu löytää uuvuttavan etsimisen jälkeen puskan niin sieltä rämistään
        itku kurkussa: Miksi sää mummu heti mut löysit ja yksiiii,kaksiii,kolmeeee,neljääää,viiisiiii..

• tomppa2006

...hyvää kevättä myös sinulle...

Sieltä 40 puolelta minäkin aloitin tai ihan ensimmäiset kirjoitetut juttuni löytyvät kaupungit/Pori puolelta. Nelikymppisissä porukka oli iloisempaa, samaa mieltä siitä, mutten usko kirjoittelun loppumisen johtuneen taloudellisesta taantumasta, vaan palstalaisten kyllästymiseen jatkuvaan naljailuun ja kiusantekoon. Samat oireet näkyvissä täällä.

Minulle ei ole väliä kirjoittaako joku puskasta tai rekattuna. Ei mitään painoarvoa sillä ja itsekin olen joutunut rekkautumaan häiriköinnin ja painostuksen alla.

Kirjoittajan mielialoista palstan viihtyvyys ja hyvä meininki on kiinni, jos ollaan huonolla tuulella on turha tänne tulla jakamaan pahaa oloa. Kyynikoille tämä on hyvä paikka hakea ihan kaikista asioista huonot puolet. Aina täällä joku erehtyy vastaamaan, oikeassa elämässä tällaiset ihmiset jäävät yksin.

• mitäkä mies
        tomppa2006 kirjoitti:

...hyvää kevättä myös sinulle...

Sieltä 40 puolelta minäkin aloitin tai ihan ensimmäiset kirjoitetut juttuni löytyvät kaupungit/Pori puolelta. Nelikymppisissä porukka oli iloisempaa, samaa mieltä siitä, mutten usko kirjoittelun loppumisen johtuneen taloudellisesta taantumasta, vaan palstalaisten kyllästymiseen jatkuvaan naljailuun ja kiusantekoon. Samat oireet näkyvissä täällä.

Minulle ei ole väliä kirjoittaako joku puskasta tai rekattuna. Ei mitään painoarvoa sillä ja itsekin olen joutunut rekkautumaan häiriköinnin ja painostuksen alla.

Kirjoittajan mielialoista palstan viihtyvyys ja hyvä meininki on kiinni, jos ollaan huonolla tuulella on turha tänne tulla jakamaan pahaa oloa. Kyynikoille tämä on hyvä paikka hakea ihan kaikista asioista huonot puolet. Aina täällä joku erehtyy vastaamaan, oikeassa elämässä tällaiset ihmiset jäävät yksin.

On sellaisia hyviä kirjoittajia,joiden mitta on nähtävästi tullut täyteen,se on kaikki meiltä kaikilta pois.
        Joka ikinen kommentti on hyvä asia,jokainen omalla tyylillään,mutta ei aliarvoioiden muiden kirjoittajien mielipiteitä,menemällä henkilökohtaisuuksiin.Sitähän tämä pitäisi olla,mukavaa,kiinnostavaa,seurallista.

Omat juttuni saattavat joskus näyttää pähkä-hulluilta,jos satun olemaan sellaisessa hyvänlaatuisessa mielentilassa,mutta kaikki ovat varmaan jo huomanneet ettei AINA kannata ottaa tosissaan,varsinkaan keväällä:)

Nyt kuitenkin poikkeuksellisesti olen tosissaan,vakavana kuin....vanhasen masa.

Päin vastoin toimin,olin ennen rekattuna,nykyään aina samalla puumerkillä puskassa piilossa.
        Ei kestä kiittää,hyvä kun vielä kirjoitat:)

• tomppa2006
        mitäkä mies kirjoitti:

On sellaisia hyviä kirjoittajia,joiden mitta on nähtävästi tullut täyteen,se on kaikki meiltä kaikilta pois.
        Joka ikinen kommentti on hyvä asia,jokainen omalla tyylillään,mutta ei aliarvoioiden muiden kirjoittajien mielipiteitä,menemällä henkilökohtaisuuksiin.Sitähän tämä pitäisi olla,mukavaa,kiinnostavaa,seurallista.

Omat juttuni saattavat joskus näyttää pähkä-hulluilta,jos satun olemaan sellaisessa hyvänlaatuisessa mielentilassa,mutta kaikki ovat varmaan jo huomanneet ettei AINA kannata ottaa tosissaan,varsinkaan keväällä:)

Nyt kuitenkin poikkeuksellisesti olen tosissaan,vakavana kuin....vanhasen masa.

Päin vastoin toimin,olin ennen rekattuna,nykyään aina samalla puumerkillä puskassa piilossa.
        Ei kestä kiittää,hyvä kun vielä kirjoitat:)

...olevani lannistumaton kirjoittaja ja viestejä riittää, kun sillä päällä olen...

Toisen lyttääminen, mustamaalaaminen ja ali-arvostaminen ovat niitä perisyntejä, joita palstalla esiintyy. Sinun hyvänlaatuinen olotila on paljon parempi, mitä murehtijoiden ja maailma putoaa niskaamme tyyppien. Hurttia huumoria ja hyvää meininkiä tänne sopii sivukaupalla. Naurunrypyt kaunistavat ihmistä.

• että on älykkyyden merkki, toisaalla juuri saamistani kommenteista päätellen.

Toisten hyväksyminen tuntuu olevan vaikeaa monelle, mistä se sitten johtuu, vaikea tietää.
      Palstalla on joskus todella ahdistava tunnelma ja silloin on parasta poistua, kuten ehkä nyt teenkin.
      Puutarha kutsuu, aurinko paistaa, töitä riittää :))

Mukavaa ja lämmintä päivää!

• tomppa2006

...virittelemässä puutarhakalusteet ja kesäterassin äsken omalle pihalle...

Hieno auringonpaiste ja kesän lämpöä ilmassa.

Minäkään en löydä sitä älykkyyttä, jota jotkut kaikkeen perusnegatiiviset koittavat lietsoa. Ei tämä maailma mikään mätä paikka ole, löydän päivittäisestä elämästä paljon ilon aiheita. Aion tänä kesänä maalata terassin lattian, kun näyttää hieman kuluneelta. Kyynikko sanoisi että kauhea homma pestä ja rapsuttaa ennen maalausta. Minun mielestäni se on hauskaa puuhaa, kun todella näkee työssä oman kätensä jäljen.

• tomppa2006 kirjoitti:

...virittelemässä puutarhakalusteet ja kesäterassin äsken omalle pihalle...

Hieno auringonpaiste ja kesän lämpöä ilmassa.

Minäkään en löydä sitä älykkyyttä, jota jotkut kaikkeen perusnegatiiviset koittavat lietsoa. Ei tämä maailma mikään mätä paikka ole, löydän päivittäisestä elämästä paljon ilon aiheita. Aion tänä kesänä maalata terassin lattian, kun näyttää hieman kuluneelta. Kyynikko sanoisi että kauhea homma pestä ja rapsuttaa ennen maalausta. Minun mielestäni se on hauskaa puuhaa, kun todella näkee työssä oman kätensä jäljen.

ihan oma kesäterassi ;))

Kuuma päivä, en jaksanut touhuta pihalla niin paljon kuin olisin halunnut, mutta kesähän
        on oikeastaan vasta tulossa.
        Joka päivä on aihetta iloon, tänäänkin on tapahtunut monta kivaa juttua.
        Puuhastelu on mukavaa, kun ei tee siitä vaikeaa.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

ihan oma kesäterassi ;))

Kuuma päivä, en jaksanut touhuta pihalla niin paljon kuin olisin halunnut, mutta kesähän
        on oikeastaan vasta tulossa.
        Joka päivä on aihetta iloon, tänäänkin on tapahtunut monta kivaa juttua.
        Puuhastelu on mukavaa, kun ei tee siitä vaikeaa.

...olen muokannut siitä juuri itselleni sopivan...

Ei parane aloittaa liian rajua touhuamista pihatöissä, ettei kesäväsymys ja auringonpistos yllätä. Kyllä silti on hienoa olla ulkona pitkän talven jälkeen.

Ja tänä iltana katsotaan taas jääkiekkoa, sekin on niitä elämän mukavia juttuja. Hyvä ja kiva meininki on täälläpäin menossa.

• ei sillä ole mitään tekemistä älyn kanssa. Älykkäissä voi olla enemmän kyynikoita kuin muissa kansalaisissa, mutta tutkimustietoa asiassa ei tietääkseni ole. "Tieto lisää tuskaa", sanotaan kuluneessa hokemassa, mutta tästäkään ei olla yksimielisiä. Älykkäillä on usein enemmän tietoa asioista kuin keskivertokansalaisilla, mutta näin ei suinkaan aina ole. Älykkyys ja tiedon määrä ei välttämättä korreloi, sillä jos katsomme älykkäiden ompeluseuran Mensan ammattijakaumaa, valtaosa sen jäsenistä on aivan tavallisissa ammateissa.

• tomppa2006

...kommentointia ja pelkkää asiaa...

Kyynisyys ja älykkyys eivät ole synonyymeja, vaan itseasiassa kaukana toisistaan. Kyyniset ihmiset eivät ole seurallisia, kun taas älykkäät ihmiset ovat monesti hyvinkin. Ammatinvalinnalla ja älykkyydellä ei myöskään ole tekemistä toistensa kanssa, samaa mieltä asiasta. Älykkään ihmisen ei tarvitse olla ärsyttävä, jotta muut huomaisivat tietomäärän jota tämä kantaa sisällään. Kyynikot sitten taas ovat poikkeuksetta todella ärsyttäviä, he ikäänkuin kaipaavat sitä huomiota negatiivisella asenteella sellaisiin asioihin, jossa sitä todellakaan ei ole.

• tomppa2006 kirjoitti:

...kommentointia ja pelkkää asiaa...

Kyynisyys ja älykkyys eivät ole synonyymeja, vaan itseasiassa kaukana toisistaan. Kyyniset ihmiset eivät ole seurallisia, kun taas älykkäät ihmiset ovat monesti hyvinkin. Ammatinvalinnalla ja älykkyydellä ei myöskään ole tekemistä toistensa kanssa, samaa mieltä asiasta. Älykkään ihmisen ei tarvitse olla ärsyttävä, jotta muut huomaisivat tietomäärän jota tämä kantaa sisällään. Kyynikot sitten taas ovat poikkeuksetta todella ärsyttäviä, he ikäänkuin kaipaavat sitä huomiota negatiivisella asenteella sellaisiin asioihin, jossa sitä todellakaan ei ole.

olisivat poikkeuksetta ärsyttäviä. Mielestäni annos sopivassa suhteessa kyynisyyttä ihmisessä osoittaa tervettä maalaisjärkeä ja sitä, että uskaltaa kyseenalaistaa asioita. Ihan samoin voisin sanoa, onellisuudessaan hyrisevät ihmiset ovat ihan yhtä ärsyttäviä koska kenenkään elämä ei voi olla pelkästään (sanon jälleen) ruusuilla tanssimista.

• .--.
        firefox58 kirjoitti:

olisivat poikkeuksetta ärsyttäviä. Mielestäni annos sopivassa suhteessa kyynisyyttä ihmisessä osoittaa tervettä maalaisjärkeä ja sitä, että uskaltaa kyseenalaistaa asioita. Ihan samoin voisin sanoa, onellisuudessaan hyrisevät ihmiset ovat ihan yhtä ärsyttäviä koska kenenkään elämä ei voi olla pelkästään (sanon jälleen) ruusuilla tanssimista.

on minusta peripositiivinen ominaisuus, joka pyrkii hyvään ja järkevään, niin itselle, kuin mahdollisesti muillekin.
        Kyynisyys on taas ilkeyteen ja vahingontekoonkin pyrkivä luonnevika, jolla ivataan ja aliarvioidaan muita.
        Minä liitän narsismiin useinkin kyynisyyden.

• tomppa2006
        firefox58 kirjoitti:

...voi tehdä myös positiivisella tavalla...

Kyyninen ihminen tekee sen tunteista piittaamatta ja toisia loukkaamalla. Hän on elämän kovettama, säälimätön ja välinpitämätön, eikä voi sietää että joku tietää häntä enemmän.

Kaikille ihmisille tulee huonoja päiviä, mutta sen ei pitäisi muuttua kyynisyydeksi koko elämää kohtaan. Maalaisjärjen käyttö on hyvin suositeltavaa ja järjen käyttö sallittua. Tämä ei tarkoita, että kaikien asioiden pitäisi olla hyvin, vaan sitä että kaikki asiat eivät ole huonosti.

• .--. kirjoitti:

on minusta peripositiivinen ominaisuus, joka pyrkii hyvään ja järkevään, niin itselle, kuin mahdollisesti muillekin.
        Kyynisyys on taas ilkeyteen ja vahingontekoonkin pyrkivä luonnevika, jolla ivataan ja aliarvioidaan muita.

arvioi kyynisyyden asteen varmasti omalla tavallaan ja ihan varmaa on, että kun puntari heilahtaa äärimmäisyyksiin, on tuloksena enemmän tai vähemmän negatiivinen tuotos. Minä omalta osaltani rajaisin tuon kyynisyyden enemmän asioita kyseenalaistavaksi, meitä ihmisiähän on monenlaisia. Mitä enemmän joutuu olemaan erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä, sitä suvaitsevaisemmaksi kai pitäisi tulla?

• tomppa2006 kirjoitti:

Kyyninen ihminen tekee sen tunteista piittaamatta ja toisia loukkaamalla. Hän on elämän kovettama, säälimätön ja välinpitämätön, eikä voi sietää että joku tietää häntä enemmän.

Kaikille ihmisille tulee huonoja päiviä, mutta sen ei pitäisi muuttua kyynisyydeksi koko elämää kohtaan. Maalaisjärjen käyttö on hyvin suositeltavaa ja järjen käyttö sallittua. Tämä ei tarkoita, että kaikien asioiden pitäisi olla hyvin, vaan sitä että kaikki asiat eivät ole huonosti.

asioihin yleensä suhtautumisista, en kateellisista, äärimmäisen negatiivisesti asioihin suhtautuvista henkilöistä, heidän kanssa onkin hankala tulla toimeen mutta siihen tarvitaan kyllä muutakin kuin kyynisyys jotta tuollaiset luonteenpiirtet pinnalle pääsevät putkahtamaan.
        Aika kevein perustein muuttuu mieli jos kyynisyys valtaa koko elämän muutaman huonon päivän vuoksi, silloin on jo muutakin vikaa, vikaa, vikaa...

Tuossa vastauksessasi tuo keskimmäinen lause oli suoraan Wikipedisan määrittelyä mutta jätit sen harmittavasti kesken. Kävin tarkistamassa, taidan sittenkin olla jonkun sortin kyynikko tai sitten elämä on opettanut määrättyjä asioita.

Näin aurinkoisena päivänä saa kyynisyys kyytiä niin ja kaikka ei kannata aina ottaa niin vakavasti:)

• .--. kirjoitti:

lukea, mitä Wikipedia sanoo narsismista. Siellä ei mainita kyynisyyttä yhdessäkään lauseessa. Eikä sitä mainita missään niistä lukemistani kirjoista, jotka asiaa koskettavat. Kyynisyys on siis elämänasenne, ei luonnevika. Narsismi on luonnevika, mutta ei mielisairaus.

• .--.
        Teotwawki kirjoitti:

lukea, mitä Wikipedia sanoo narsismista. Siellä ei mainita kyynisyyttä yhdessäkään lauseessa. Eikä sitä mainita missään niistä lukemistani kirjoista, jotka asiaa koskettavat. Kyynisyys on siis elämänasenne, ei luonnevika. Narsismi on luonnevika, mutta ei mielisairaus.

on vain meidän tavallisten taatiaisten kirjoittamaa, ei mitään punnittua ja mitattua tiedettä, jos et satu tietämään.

• 17+
        tomppa2006 kirjoitti:

tähän lainaukseen tekstistäsi

"Kyyninen ihminen tekee sen tunteista piittaamatta ja toisia loukkaamalla. Hän on elämän kovettama, säälimätön ja välinpitämätön, eikä voi sietää että joku tietää häntä enemmän. "

että loppuosalla ei ole mitään tekemistä kyynisyyden kanssa. Eikä paljon muunkaan tuossa :))

• kyynisyyson tyhmää
        .--. kirjoitti:

Kyynisyys kertoo lähinnä ilkeästä ja pahansuovasta luonteesta eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä älykkyyden kanssa, vaikka tyhmemmät ja varsinkin kyynikot niin mielellään ajattelevat. Kuka tahansa osaa vinoilla ja olla epäystävällinen, sillä nuiva käytös ei vaadi suuria älynlahjoja.
        Paljon vaikeampaa ja vaativampaa on olla kiva ja ystävällinen, siihen vasta älyä tarvitaankin eli asia on juuri päinvastoin kuin ap. väittää.

• sukeltaja15

että joka palstalla on muutama ihminen kelllä ei ole muuta kuin tuoli ja tietokone elämässään.
      sellainen ihminen kadehtii väkisinkin toista jolla tuntuu olevan elämää huoneen seinien ulkopuolella.
      nettikiusaaja luulee olevansa älykkäämpi muita
      hän luo draamaa ja riitaa
      nuuskii muiden asioita
      esiintyy kymmenillä nikeillä
      penkoo vanhoja asioita ja härnää ja kiusaa muita
      joskus hyökäten raivoisasti pikku kännissä toisen kirjoittajan kimppuun
      sitten onkin seuraava aamu ja rapulassa pitää olla vielä häijympi
      se on säälittä'vä ihminen jonka häijyys syö vain sitä itseään
      tälläkin palstalla muutama atk ajan hylky

• tomppa2006

...ei tietotekniikka-aika ainakaan mitään yksinäisyyttä poista...

Päinvastoin ihmiset joilla ei ole elämää huoneen seinien ulkopuolella hautautuvat entistä syvemmälle sinne seinien sisäpuolelle. Toisten tekemisten ja kirjoitusten toisteleminen on aika surkuhupaisaa näillä foorumeilla.

• 17+

on minusta lähinnä sitä, ettei oleteta vastapuolella olevan rehdit aikeet vaan ollaan epäluuloisia tarkoitusperistä, näin just. Ei mitään tekoa älykkyyden kanssa. Eikä älyllä viisauden.

On palstalla joo aika kieleteinen sävy vallalla, se on totta.
      Mutta sehän kansaa kiinnostaa.

• tomppa2006

...voi saada muuttumaan, jos ei ruokita sitä kielteisyyttä...

• HTZA

Kyynisyys on kaksiteräinen miekka.

Toiselta puolen se on luonteenpiirre,joka syntyy siitä että ajatus ei kulje samaan tahtiin kuin muilla.
      Eli, puuttuu kyky nopeaan, nokkelaan sanailuun.
      Se purkautuu sitten tyyliin: "No taas, yritä sinä vaan, kyllä minä tiedän..."
      Tällainen ihminen toimii kyynisesti, ihan tarkoituksella.

Toinen terä on sitten älykkyyden tuoma ikävystyminen.
      Ja tämä puoli ei aina ole tahallista, vaan vaistomaista.
      Yksi älykkyyden tuomista ominaisuuksista on hyvä muisti.
      Hyvällä muistilla voi sanailla mistä vaan ja samalla tasolla kuin keskustelukumppanikin.
      Siinä kyllä kompastuu helposti, koska ihan kaikkea puhumaansa ei lyhytkestoinen muisti jaksa pitää sisällään.

Älykkäästä ihmisestä tulee helposti kyyninen, hän kun muistaa, melkein, kaiken, lukee kaiken ja omaksuu kaiken tiedon helposti, ei välttämättä kyllä ymmärrä kaikkea.
      Joten tautofonisuus, samojen asioiden toisto, aiheuttaa, helposti, kyynisen vastauksen.
      Toistan: Näillä ihmisillä se ei ole luonteenpiirre, vaan vaistomainen toiminto.

• Anjaniina

ihan yks yhteen mene, että älykkäällä on hyvä muisti
        Aika moni proffa on hajamielinen.
        Älykäs voi olla sellainenkin, joka on jonkin päävamman kärsinyt ja muisti pettää.

• HTZA
        Anjaniina kirjoitti:

ihan yks yhteen mene, että älykkäällä on hyvä muisti
        Aika moni proffa on hajamielinen.
        Älykäs voi olla sellainenkin, joka on jonkin päävamman kärsinyt ja muisti pettää.

ei ole huonomuistinen.
        Hänellä on vain muuta mielessä, kun käsillä oleva asia.
        Tässä esimerkki, jonka naiset voivat ymmärtää:
        Teatterin jälkeen, iltapalalla, puhuu nainen innostuneesti nähdystä esityksestä, mutta mies on jo lakanoiden välissä.

Hajamielinen on hyvä esimerkki yhdestä, älykkään, kyynisyyden muodosta, vastauksensa tuntuvat siltä että hän ei arvosta toista, mutta hän ei tarkoita ilkeyttä tai välinpitämättömyyttä.
        Ajatuksensa vain ovat muualla.

• tomppa2006

...älykkyys ei ole yhtä kuin hyvä muisti...

Suurempaa älykkyyttä on looginen ajattelu, jossa yhdistetään oleelliset asiat ja karsitaan epäoleelliset pois sotkemasta ratkaisun löytymistä. Älykkäästä ihmisestä ei tule yhtään sen helpommin kyyninen kuin typeryksestäkään. Älykkyydellä ja kyynisyydella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kyynisyys on asenne (huom.lainaus Teolta), jonka monasti juuri pettyneet ja elämän ilon kadottaneet ihmiset valitsevat ja pahoittavat tätä kautta lähellään olevien ja läheistensä mielen.

• HTZA
        tomppa2006 kirjoitti:

...älykkyys ei ole yhtä kuin hyvä muisti...

Suurempaa älykkyyttä on looginen ajattelu, jossa yhdistetään oleelliset asiat ja karsitaan epäoleelliset pois sotkemasta ratkaisun löytymistä. Älykkäästä ihmisestä ei tule yhtään sen helpommin kyyninen kuin typeryksestäkään. Älykkyydellä ja kyynisyydella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kyynisyys on asenne (huom.lainaus Teolta), jonka monasti juuri pettyneet ja elämän ilon kadottaneet ihmiset valitsevat ja pahoittavat tätä kautta lähellään olevien ja läheistensä mielen.

sitten kaksi, jotka edustamme eri koulukuntaa.
        Hyvä niin, sillä sellainen edistää epäilyä ja kyseenalaistamista, ja siten edistää kehitystä.
        Edelleen, olen sitä mieltä että ympäristökin luo kyynisyyttä.
        Ja taatusti enemmän kuin kyyninen itse.

• Anjaniina
        HTZA kirjoitti:

ei ole huonomuistinen.
        Hänellä on vain muuta mielessä, kun käsillä oleva asia.
        Tässä esimerkki, jonka naiset voivat ymmärtää:
        Teatterin jälkeen, iltapalalla, puhuu nainen innostuneesti nähdystä esityksestä, mutta mies on jo lakanoiden välissä.

Hajamielinen on hyvä esimerkki yhdestä, älykkään, kyynisyyden muodosta, vastauksensa tuntuvat siltä että hän ei arvosta toista, mutta hän ei tarkoita ilkeyttä tai välinpitämättömyyttä.
        Ajatuksensa vain ovat muualla.

vaan se, että ajatukset ovat jo muualla, edistää käsilläolevan unohtamista.
        Tässä esimerkki jonka mieskin ymmärtää :
        Paljonko miehen luulet muistavan taksimatkasta kotin, jos ajatukset ovat lakanoiden välissä.
        Siksipä-häneltä saattaa jäädä tärkeää huomaamatta.
        Esim, että vaimo lirttasikin kapelimestarille "sillä silmällä"
        Kuinkas älykkääksi se mies itsensä tuntee kun vaimo karkaa kapellimestarin matkaan?

• tomppa2006
        HTZA kirjoitti:

sitten kaksi, jotka edustamme eri koulukuntaa.
        Hyvä niin, sillä sellainen edistää epäilyä ja kyseenalaistamista, ja siten edistää kehitystä.
        Edelleen, olen sitä mieltä että ympäristökin luo kyynisyyttä.
        Ja taatusti enemmän kuin kyyninen itse.

...me emme voi vaikuttaa ympäristöömme...

Ainoa mihin pystymme vaikuttamaan on oma itsemme ja asenteemme.

• kednah

Jonka jokaisen pitää kestää. Kivulla tai toisella. Omat juttuni rankataan hyvinkin näppärästi pois, toisaalta en niistä piittaa, päiviä menee lukematta.
      Naisten tarinat riippuvat, kuten Seksi-Sulon jutut kuukausia. Ei tasan käy onnen lahjat.

Toisaalta jo vaimovainaa sanoi, tuolla metodilla et ikinä menesty. Sanot ihmisille liikaa...
      Olen kai liikaa suoranpuhuja.

• --

tuossa nyt mitään kyynisyydestä?

Sanakirjan mukaan kyyninen = välinpitämätön, elämän t. asioiden arvon kieltävä; häikäilemätön, tunteista piittaamaton; ivallinen

• tomppa2006

...tällaisilta ihmisiltä voi sulkea oven...

• HTZA

"Ei tasan käy onnen lahjat." pitäisi varoittaa sinua, olet tulossa kyyniseksi, koska sinusta tuntuu että et kiinnosta ketään.

Minä luen aina aloituksesi, hölmötkin, mutta harvoin näen aihetta kommentointiin.
        Vaikea on minun neuvoa antaa, mutta se että on oma itsensä, huomataan kyllä kirjoituksissa.
        Voi, tietysti olla, että elämäsi on, kuten kirjoituksissasi kuvaat, jos niin on, niin harvinainen olet.

• .,.

Kyynisyys voi olla kaikkea tätä:

Cynism, termen har f l e r a olika likartade betydelser. Den mest populära betydelsen avser en närmast känslokall livsåskådning (kanske även illusionslös och att tro det värsta om människan). Det kan även syfta på att bara se människan och/eller samhället som det är, utan att påverkas av vedertagna regler och normer. Den senare betydelsen är egentligen mer korrekt då termen ytterst härstammar ifrån den kyniska skolan i antikens Grekland vilken inte förespråkade känslokyla utan oberoende och självbehärskning. Den mest kända cynikern var Diogenes från Sinope.

Kopsattu Wikiltä.

Älykäskin voi olla ilkeä, mutta typerys on sitä vielä useammin.

• tomppa2006

...pessimisti on realisti, joka ei häpeä myöntää sitä, sanoo kyynikko...

• HTZA

Toiselta puolen se on luonteenpiirre,joka syntyy siitä että ajatus ei kulje samaan tahtiin kuin muilla.

Hyvällä muistilla voi sanailla mistä vaan ja samalla tasolla kuin keskustelukumppanikin.
        Siinä kyllä kompastuu helposti, koska ihan kaikkea puhumaansa ei lyhytkestoinen muisti jaksa pitää sisällään.

Älykkäästä ihmisestä tulee helposti kyyninen, hän kun muistaa, melkein, kaiken, lukee kaiken ja omaksuu kaiken tiedon helposti, ei välttämättä kyllä ymmärrä kaikkea.
        Joten tautofonisuus, samojen asioiden toisto, aiheuttaa, helposti, kyynisen vastauksen.
        Toistan: Näillä ihmisillä se ei ole luonteenpiirre, vaan vaistomainen toiminto

• .,.

Aatella kuinka hyvin ruottalaiset osasivat kiteyttää asian. :)

• Anjaniina
        HTZA kirjoitti:

Toistan: Näillä ihmisillä se ei ole luonteenpiirre, vaan vaistomainen toiminto

naisen logiikallakin tajuaa, että puhut aivan puppua.
        Hölmö on harvoin kyyninen.
        Vai kuinka>?
        Ja minä taas väitän, että se joka ymmärtää liikaakin on kyyninen.
        Se mihin sen cynicism suuntautuu on eri asia.
        Aika moni on kyyninen pelkästään ihmisten suhteen, mutta arvostaa muita asioita.
        Ei kyynismi ole vä'lttämättäpahantahtoista...vaan ennemminkin olankohautus ja mitäs minä sanoin...

• .,.
        tomppa2006 kirjoitti:

optimisti on taivaanrannan maalari, joka ei ymmärrä sitä itse, sanoo kyynikko.

• tomppa2006
        Anjaniina kirjoitti:

naisen logiikallakin tajuaa, että puhut aivan puppua.
        Hölmö on harvoin kyyninen.
        Vai kuinka>?
        Ja minä taas väitän, että se joka ymmärtää liikaakin on kyyninen.
        Se mihin sen cynicism suuntautuu on eri asia.
        Aika moni on kyyninen pelkästään ihmisten suhteen, mutta arvostaa muita asioita.
        Ei kyynismi ole vä'lttämättäpahantahtoista...vaan ennemminkin olankohautus ja mitäs minä sanoin...

...kyynismi olekaan pahantahtoista, mutta...

Väittäisin että esim.parisuhteessa elämisen kyynisen ihmisen kanssa olevan yhtä helvettiä.

• älykäs
        tomppa2006 kirjoitti:

varo jottei päästäsi ala nousemaan savua, kun paljon pitää tälläisiäkin pohtia. Älykäs ei kuluta aikaansa turhanpäiväisiin funtsailuihin vaan hänellä on muuta puuhaa.

• Anjaniina
        tomppa2006 kirjoitti:

...kyynismi olekaan pahantahtoista, mutta...

Väittäisin että esim.parisuhteessa elämisen kyynisen ihmisen kanssa olevan yhtä helvettiä.

oikein usko tuotakaan.
        Kaikkeen tottuu.
        Mutta jos haluaa itselleenkumppanin, joka kehuu joka käänteessä, niin ei kannata kyynikkoon sortua.
        Kyyninen ihminen osaa tarvittaessa olla todella hauska.
        Lohkaisut on vailla vertaa ;))))

• voi voi
        Anjaniina kirjoitti:

oikein usko tuotakaan.
        Kaikkeen tottuu.
        Mutta jos haluaa itselleenkumppanin, joka kehuu joka käänteessä, niin ei kannata kyynikkoon sortua.

välinpitämätön,häiläilemätön,tunteista piittamaton ja ivallinen ihminen voi olla todella hauska ;(
        olet sinäkin :D:D

• Anjaniina
        voi voi kirjoitti:

välinpitämätön,häiläilemätön,tunteista piittamaton ja ivallinen ihminen voi olla todella hauska ;(
        olet sinäkin :D:D

kyynisyyden mitenkin.
        Itse en liitä kyyniseen ihmiseen automaattisesti leimaa "välinpitämätön" "häikäilemätön"
        Muutenkaan en sullo ihmisiä muotteihin, vaan koitan muistaa, että jokainen on yksilö.
        Valtavirrasta poikkeavat ihmiset, ovat yleensä niitä mielenkiintoisimpia.

• tomppa2006
        älykäs kirjoitti:

varo jottei päästäsi ala nousemaan savua, kun paljon pitää tälläisiäkin pohtia. Älykäs ei kuluta aikaansa turhanpäiväisiin funtsailuihin vaan hänellä on muuta puuhaa.

...yleensä ajattelusta on enemmän hyötyä, kuin pelkästä puuhastelusta...

Ajattelusta ei todellakaan ala savua nousemaan, mutta vanhemmiten voi olla haitallista, jos ei sitä ajatustyötä ole riittävästi.

• tomppa2006
        Anjaniina kirjoitti:

oikein usko tuotakaan.
        Kaikkeen tottuu.

...tuntuu että tunnet hyvin jonkun kyynikon...

Ihan tavalliset ihmiset eivät kehu itseään joka käänteessä. Sellaisia sitten taas kutsutaan itserakkaiksi.

*hymyilee*

• GloriaJoy

kyynisyys ei ole älykkyyden merkki, ainakaan jos älykkyyteen on sitoutunut myös viisautta. Iva ja elämässä olevien arvorakennelmien kieltäminen on mahdotonta älykkää'lle, koska hänen nimenomaan pitäisi tiedostaa elämän, elävien olentojen, ihmisten ja kaiken ympärillolevan arvo jo sinällään. Kyynikko on ihminen jolla on raastava sirpale sielussaan ja se ei ole päässyt koskaan kapseloitumaan vaan muistuttaa aina itsestään, mutta kyynikko halua kieltää sen roolin; merkityksen.

• GloriaJoy

älykkyyttä ei voida mielestäni poissulkeakkaan joidenkin kyynikkojen ominaispiirteistä, mutta kyynisyys on enemmän suhtautumistapa. Jos kyynikolla on runsaasti älyä, hän ehkä näkee aluksi asiat normaalin kyynikon tapaan lopputuloksesta käsin; eli pettyy, mutta kääntää pettymyksen ylenkatseeksi. Älykäs kyynikko pystyy jossain vaiheessa ohittamaan tämänkin vaiheen ja huomaamaan, että sykslisyydessä on eteenpäin aukeavia ovia, ja kaikki ei aina päädy umpikujaan. Vähemmän älykäs kyynikko "nauttii" kun toiset kanssaeläjät menevät kohti jotain sellaista, yleensä onnellisuutta tuottavaa vaihetta, jonka olettavat kestävän ikuisesti tai muuttavan asioita pysyväisluonteisesti jne. ja hän ivailen leikkaa 'kärjen' pois toisen hyvänmielen pyörteeltä ja muistaa jälkikäteenkin sanoa: että minähän sanoin.

• GloriaJoy
        GloriaJoy kirjoitti:

älykkyyttä ei voida mielestäni poissulkeakkaan joidenkin kyynikkojen ominaispiirteistä, mutta kyynisyys on enemmän suhtautumistapa. Jos kyynikolla on runsaasti älyä, hän ehkä näkee aluksi asiat normaalin kyynikon tapaan lopputuloksesta käsin; eli pettyy, mutta kääntää pettymyksen ylenkatseeksi. Älykäs kyynikko pystyy jossain vaiheessa ohittamaan tämänkin vaiheen ja huomaamaan, että sykslisyydessä on eteenpäin aukeavia ovia, ja kaikki ei aina päädy umpikujaan. Vähemmän älykäs kyynikko "nauttii" kun toiset kanssaeläjät menevät kohti jotain sellaista, yleensä onnellisuutta tuottavaa vaihetta, jonka olettavat kestävän ikuisesti tai muuttavan asioita pysyväisluonteisesti jne. ja hän ivailen leikkaa 'kärjen' pois toisen hyvänmielen pyörteeltä ja muistaa jälkikäteenkin sanoa: että minähän sanoin.

sanoisin että, kyynikko ei ole mehuissaan kiehuskeleva ilkiö eikä saivartelija, joten ei tällä palstalla taida olla yhtään kyynikkoa.

• tietenkin
        GloriaJoy kirjoitti:

sanoisin että, kyynikko ei ole mehuissaan kiehuskeleva ilkiö eikä saivartelija, joten ei tällä palstalla taida olla yhtään kyynikkoa.

hatza

• GloriaJoy
        tietenkin kirjoitti:

hatza

hän on varmaan kaikkein kauimpana kyynikosta kuin kukaan muu

• GloriaJoy
        GloriaJoy kirjoitti:

hän on varmaan kaikkein kauimpana kyynikosta kuin kukaan muu

hän on sumeanlogiikan luontaisesti omaava skeptikko ;-)

• ?
        GloriaJoy kirjoitti:

hän on sumeanlogiikan luontaisesti omaava skeptikko ;-)

sannoo että logiikkansa on hänelle itselleenkin joskus liian sumeaa? Ainakin ulosannin perusteella.
        Miksi suuret ajatukset pitää piilottaa rivien väliin?

Olenko tyhmä vai lukutaidoton?

;)

• GloriaJoy
        ? kirjoitti:

sannoo että logiikkansa on hänelle itselleenkin joskus liian sumeaa? Ainakin ulosannin perusteella.
        Miksi suuret ajatukset pitää piilottaa rivien väliin?

Olenko tyhmä vai lukutaidoton?

;)

hänen huumoriaan ja palstashakin-peluutaan kaikki ilmineeraa

• tomppa2006

...minäkin asian näen...

Elämän kauneuden näkeminen ja hienojen uusien asioiden kokeminen on sitä viisautta, mistä pitäisi olla kiitollinen, eikä purnata jokaisesta vastaantulevasta vaikeudesta, mihin päivittäin törmäämme. Vain hyvin harvat ihmiset hakevat huonoja puolia kaikesta ympärillään olevasta. Elämä itsessään on hauskaa, eikä haittaa vaikka kaikki ei olisikaan ihan kohdallaan. Kaikkia meitä on joskus satutettu, mutta vain harvoista tulee kyynisiä. Asenne on tärkeää.

• oltsu_man

Avauksesi on aina sisältänyt näitä aineksia eri nimillä,
      Teotwawkin turvaantui Wikipediaan apua hakemaan ja muut puolustelevat omin sanoin..myönnytyksin.
      Ihmisen luontoon kuuluu nämä kaikki ja paljon muutakin..sokeus on itseään kohtaan pahaksi kanssa-ihmisten kanssa !

• utelias 45

oltsulla ukonilmaa ja hellettä?

• tomppa2006

...nämä ainekset sillä, että keskustelen mielelläni ihmisten erilaisesta käyttäytymisestä...

Työskentelen suuressa työpaikassa ja tapaan paljon ihmisiä ja välillä joutuu hämmästelen ihmettelemaan sitä, miten eri tavalla erilaisille ihmisille joutuu asiat esittämään, jotta saa hommat hoitumaan. Yritän ainakin itse muistaa, että toiset näkevät omat puutteeni ja kummallisuuteni minua paremmin ja ainakin pystyn nauramaan itse itselleni, on sekin jotain.

Eilen illalla ihmetytti, kun sanottiin että tästä aiheesta mukamas nousee jotain älämölöä. Varsin sopuisastihan tämä keskustelu on edennyt. Vaikka me ei nyt enää olla niin nuoria, niin eikai me herkkänahkaisiksi olla tulossa?

• oltsu_man
        utelias 45 kirjoitti:

oltsulla ukonilmaa ja hellettä?

riitävästi..tai ei, ..lisää tarttis.

• Anjaniina
        oltsu_man kirjoitti:

riitävästi..tai ei, ..lisää tarttis.

lupaavat hienoja kelejä, ensviikollekin..
        Päästään tatuointeja päivettämään ;)

• ---
        Anjaniina kirjoitti:

oikein tatointejakin ;(
        ja prätkä *nauraa kippurassa*

• Anjaniina
        --- kirjoitti:

oikein tatointejakin ;(
        ja prätkä *nauraa kippurassa*

sitä ollaan sellasia herttasia mummeleita.
        Väistäppä nyt etten tuikkaa hattuneulalla...

• oltsu_man
        Anjaniina kirjoitti:

On tattoot ihmeissään ku auringon pistoksen sai...tai saavat :)
        Luin tossa iltasanomia..kesä on tullut :)

• Anjaniina
        oltsu_man kirjoitti:

On tattoot ihmeissään ku auringon pistoksen sai...tai saavat :)
        Luin tossa iltasanomia..kesä on tullut :)

pistä nenus ulos ja kun kärpänen siihen istahtaa ;) vois olettaa että on ...kesä ;)
        Hopusti nyt, grilliä kasaamaan ;) ja ne lohennahka shortsit jalkaan ;)
        Mut, mulla alko niin naurattamaan, että taidan mennä nukkumaan ;)
        Hyvää kesänjatkoa ;)

• ::::::

ketjua luettuaan, että täällä on menneet puurot ja vellit sekaisin. Kyynisyys ja vaikkapa sarkasmi on sekoitettu toisiinsa, kukin selittää omiaan.
      Ennen sivistyssanojen käyttöönottoa kaikki oli paljon iisimmin selitettävää.

• tomppa2006

...ja luulisi tietotekniikkan avulla olevan helppoa selvittää mitä kukin sivistysana tarkoittaa...

Sarkasmi on purevan ivallista.

• ---
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja luulisi tietotekniikkan avulla olevan helppoa selvittää mitä kukin sivistysana tarkoittaa...

Sarkasmi on purevan ivallista.

sekottanut tähän sanaan :)
        ei kai kukaan voi väittää kyynista
        tervetulleeksi vieraaksi ;(

• HiawathaTomppa_00

Mitä vastasit, kun kysyit itseltäsi? Ai, ei tullut kysytyksi, oo sen uskomme kaikki.

• tomppa2006

...itseltäni, olenko kyyninen ja vastasin...

En ole.

• Piiamarita

vaan asennevamma.

• Adria

Riippuu kuinka 'syvältä' kyynisyys arvioidaan. Mun mielestä pokkansa pitävä ja joka asiaan puuttumaton henkilö edustaa ihan tervettä pintakyynisyyttä. Mun mielestä kyynisyys ei ole vihamielisyyttä joksi se helposti tulkitaan.

Kyynisyys ei myöskään ole tila joka on aina päällä samalla intensiteetillä. Toki toisilla on pitempään ja syvemmältä. Sama henkilö saattaa toisaalta olla läheisistään huolehtiva ja empaattinen, mutta toisaalta välinpitämättömän kyyninen hänen mielestään toisarvoiseen asiaan. Kyynisyys on ominaisuus jota on meissä kaikissa. Asioihin ja henkilöihin voi suhtautua kyynisesti ihan oikeesti tai vain havainnoitsijan näkökulmasta. Havainnoijan kanta ei aina ole läheskään se oikea.

Jotenkin näen muunmaalaisissa enemmän käyttäytymisen kontrastia kuin meissä suomalaisissa. Tuolla muualla ihmiset ovat enemmän luontaisesti peruskyynisiä, mutta samalla rakastavat raivokkaasti. Meillä pitäisi olla joka asiaan mielin ja kielin, ellei, nähdään henkilö kyynisenä.

• No, sanotaan ainakin että kyynikko on oppinut elämästä jotakin, mitä älykäs ei välttämättä aina ole. Kyynisyys on eräs tapa suhtautua ihmisiin ja Diogeneen tasolle vietynä kieltämättä tyylikästä. Äly on vain ongelmanratkaisutaitoa, se ei välttämättä anna aina samanlaisia ratkaisuja, joistakin tulee jopa viisaita - sellaisia jotka osaavat suhtautua myönteisesti niihin ihmisiin jotka sen ansaitsevat.

• daodao

asiasta, viisaudesta on uusi kirja, jota voin suositella.
        Stefan Einhorn, Aidosti viisas

Siinä on oikein kivasti kirjoitettu mm. ennakkoluuloisuudesta. Hyviä esimerkkejä siellä.
        Tämä vastaus vaan sinulle siksi, että tuo viimeinen lauseesi toi sen mieleeni.

Jatkaisinkohan itse vielä lausettasi, että viisas osaa suhtautua viisaasti (melkein sama kuin järkevästi) kaikenlaisiin ihmisiin, useimmiten. Jokainen erehtyy joskus.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6444
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3863
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3240
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      374
      1761
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1003
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe