Finferries

jungmanni

Minkälainen firma on Finferries?

25

7334

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+17

      ex destia / lauttapelvelut, luulis olevan tiedossa. !!!

      • Abobo

        Ex. Tielaitos - valtion virasto, jossa valtion virastokulttuuri.


      • kokemusta on
        Abobo kirjoitti:

        Ex. Tielaitos - valtion virasto, jossa valtion virastokulttuuri.

        Täys paska firma. Mulkut ja tyhmät pomot. perseestä koko lafka. Jengiä lähtee lätkimään ja saa potkuja. Älkää koskeko kepilläkää tätä firmaa


    • Hessuhoo1

      Miksi losssikuskit pitää tauot 20 minuuttia just ruuhka aikaan perjantai iltana kun mökkiläiset on menossa mökeilleen ? Entiset lossikuskit sanoi etteivät kehtaa seisottaa lossia kun autoja on rantatäysi ! Ja työ on yhtä taukoa !!

      • MitaanTietamaton

        Lossikuskien kanssa tauoista keskustelleena kysymys ei ole entisistä tai nykyisistä kuskeista, vaan entisistä ja nykyisistä yhtiön määräyksistä.

        Ennen yhtiölle riitti, että kuskit hoitivat lossin kulun paikallisesti parhaalla tavalla, nykyisin pitää noudattaa valtakunnallista sääntökokoelmaa tai jättää kuljettaminen muille.


      • Anonyymi

        Veikkaan, että laki määrää nuo tauot. Eipä ole rekkakuskeillakaan mieleen kun on pidettävä ne pakkoutauot jottei piirturi piippaa ja poliisi sakota.


    • Hessuhoo1

      Miksi niillä on tauot 30min?

      • MitaanTietamaton

        Lossikuskien taukojen perusteista tarkemmin tietää lauttayhtiö. Vaikka en lossia kuljetakaan, niin en ole kyseenalaistanut oman työurani aikana määrättyä 30 min taukoa, kun siitä on työnantaja nimennuukaan sanonut, että sellainen lepoaika työstä on pidettävä.


      • kutenarmeijassakin

        Laki sääteinen tupakkitauko.


    • SkönäriPyykkivesissä

      Ihan hyvä firma lyhyellä kokemuksella. Siellä on lauttoja ja lauttoja. Olin sellaisessa jossa oli kovat vaatimukset, oikea merikapteeni ja oikea ylikonemestari. Ihan ok työympäristö ja homma toimi myös konttoriin päin.

      Jos kerran bussikuskilla ja rekkamiehillä on piirturi taukojen varmistamiseksi, niin ihan varmasti myös lauttojen on pidettävä tauot. Kokemuksesta voin kertoa, että taukojen pitäminen ihmisten ollessa jonottamassa lautalle rassaa lauttamiehiä todella paljon.

      Menen varmasti uudestaan tuonne jos jobia tarjotaan.

    • Anonyymi

      Nykyisin losseissa on gps joilla valvotaan että tauot pidetään silloin kun ne on aikataulussa määrätty. Tarkistakaa aikataulut netistä älkääkä tulko rantaan odottamaan tauon aikana.

      • Anonyymi

        Täysin paska firma.henkilöstöpolitiikka aivan hanurista, osa-aikaisia työntekijöitä otetaan kokoajan lisää ettei kenellääkkän ole töitä kuin muutamia päiviä kuukaudessa.

        Työsopimukset tehdään vain muutamaksi päiväksi kerrallaan ja aina eri lauttapaikoille ette vaan tarvitse maksaa päivärahoja ja kilometrikorvauksia.

        Ei kyllä voi suositella kenellekkään työpaikaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin paska firma.henkilöstöpolitiikka aivan hanurista, osa-aikaisia työntekijöitä otetaan kokoajan lisää ettei kenellääkkän ole töitä kuin muutamia päiviä kuukaudessa.

        Työsopimukset tehdään vain muutamaksi päiväksi kerrallaan ja aina eri lauttapaikoille ette vaan tarvitse maksaa päivärahoja ja kilometrikorvauksia.

        Ei kyllä voi suositella kenellekkään työpaikaksi.

        Mutta pomo tienaa hyvin.
        250 000€/v.
        Siinä jää kovasti parjatut hyvinvointialueiden pomot ihan kakkoseksi.

        Valtion firma, niin tiedot julkisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta pomo tienaa hyvin.
        250 000€/v.
        Siinä jää kovasti parjatut hyvinvointialueiden pomot ihan kakkoseksi.

        Valtion firma, niin tiedot julkisia.

        ''Mutta pomo tienaa hyvin.''

        Yleensä pomot tienaa hyvin. Tj. Mats Rosin on viiden muun firman johdossa.
        250k vuodessa kuudesta paikasta.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin paska firma.henkilöstöpolitiikka aivan hanurista, osa-aikaisia työntekijöitä otetaan kokoajan lisää ettei kenellääkkän ole töitä kuin muutamia päiviä kuukaudessa.

        Työsopimukset tehdään vain muutamaksi päiväksi kerrallaan ja aina eri lauttapaikoille ette vaan tarvitse maksaa päivärahoja ja kilometrikorvauksia.

        Ei kyllä voi suositella kenellekkään työpaikaksi.

        Yhden Merenkulkijan pohdintoja:

        Omaan itse laajan merenkulkutaustan ja Yliperämiehen pahvit.

        Ajattelin kokeilla uutta alustyyppiä ja päädyin Kansimieheksi yhdelle lautalle. Näin pääsisi opettelemaan kaikessa rauhassa sellaisen ajamista.

        Paljon hyvää tuossa varustamossa esimerkiksi mielenkiintoiset alukset, vuorottelu ja palkkaus joka tulee ajallaan.

        Nuorelle merimiehen alulle tämä rederi on kuitenkin the End.

        Vakituista jobia ei välttämättä saa koska vanhat skönärit pitävät kiinni viroistaan viimeiseen asti.

        Tuuraajia on paljon, niin lyhyitä kuin pitkäaikaisia.

        Itse lähdin pitkän tuurauksen jälkeen takaisin laajempaan liikenteeseen kun kipparin jobia ei löytynyt.

        En kadu käyntiäni siellä mutta en paljon voi suositella nuorelle muuta kuin tietyn praktiikan kerryttämistä varten tai kesäjobiksi siihen mennessä kun koulu taas jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden Merenkulkijan pohdintoja:

        Omaan itse laajan merenkulkutaustan ja Yliperämiehen pahvit.

        Ajattelin kokeilla uutta alustyyppiä ja päädyin Kansimieheksi yhdelle lautalle. Näin pääsisi opettelemaan kaikessa rauhassa sellaisen ajamista.

        Paljon hyvää tuossa varustamossa esimerkiksi mielenkiintoiset alukset, vuorottelu ja palkkaus joka tulee ajallaan.

        Nuorelle merimiehen alulle tämä rederi on kuitenkin the End.

        Vakituista jobia ei välttämättä saa koska vanhat skönärit pitävät kiinni viroistaan viimeiseen asti.

        Tuuraajia on paljon, niin lyhyitä kuin pitkäaikaisia.

        Itse lähdin pitkän tuurauksen jälkeen takaisin laajempaan liikenteeseen kun kipparin jobia ei löytynyt.

        En kadu käyntiäni siellä mutta en paljon voi suositella nuorelle muuta kuin tietyn praktiikan kerryttämistä varten tai kesäjobiksi siihen mennessä kun koulu taas jatkuu.

        Ihan sujuvasti kirjoitat. Olet nähnyt maantien jatkeen, et muuta;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Mutta pomo tienaa hyvin.''

        Yleensä pomot tienaa hyvin. Tj. Mats Rosin on viiden muun firman johdossa.
        250k vuodessa kuudesta paikasta.....

        Niinkö.

        2021
        Toimitusjohtaja.
        Maksetut palkat ja luontaisedut.
        212968,45€
        Tulospalkkio
        70840,00€

        Tieto saatu Finferries tilinpäätös 2021
        https://www.finferries.fi/media/vuosikertomukset/2021/suomen-lauttaliikenne-konsernin-vuosikertomus-ja-yritysvastuuraportti-2021.pdf,download
        En oikein usko, että Finferries maksaa Rosinille palkkaa siitä, että hän on muualla töissä.
        jos maksaa, niin sehän olisi tutkinnan aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö.

        2021
        Toimitusjohtaja.
        Maksetut palkat ja luontaisedut.
        212968,45€
        Tulospalkkio
        70840,00€

        Tieto saatu Finferries tilinpäätös 2021
        https://www.finferries.fi/media/vuosikertomukset/2021/suomen-lauttaliikenne-konsernin-vuosikertomus-ja-yritysvastuuraportti-2021.pdf,download
        En oikein usko, että Finferries maksaa Rosinille palkkaa siitä, että hän on muualla töissä.
        jos maksaa, niin sehän olisi tutkinnan aihe.

        Harvat ammattijohtajat ovat vain yhden firman hommissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvat ammattijohtajat ovat vain yhden firman hommissa.

        Sittenhän Rosinilla on tosi hyvä palkka, jos pelkästään Finferries maksoi viime vuonna 283 826,45 euroa.
        Paljonhan ne muut firmat mahtaa maksaa?


    • Anonyymi

      Juoruämmien ja ämmien luvattu varustamo

    • Anonyymi

      Selkäänpuukottajien firma

    • Anonyymi

      Turun saaristossa Nauvo-Korppoo väli on muutettu lossiväliksi ja pätevyysvaatimukset ovat nykyään kahden päivän kurssi. Vanhat työntekijät lähtivät ja uudet tilalle. Palkka aleni.

      • Anonyymi

        Ja varmasti tulee tapahtumaan monelle muullekin linjalle.


      • Anonyymi

        Sinulle tulee posti hieman myöhässä.......


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      4009
    2. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2062
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      722
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      715
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

      Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe