Tehokkain punkkiaine

ei ekspot

eikä mikään panta, punkkeja on tosi paljon.

14

4187

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irlanninsetteri

apteekin myrkkypantoja enkä myrkkyliuosta,koska aiempi koirani sai epilepsiaoieita myrkkypannoista,ja ne pitää ottaa pois jos koira ui.Itse käytän koirillani yrttipantaa ja keitän seoksen
      yksi purkki timjamia
      yksi purkki rosmariinia
      4 valkosipulin kynttä
      keitän seoksen kattilassa noin 2 litraa vettä ja annan jäähtyä
      lisään 2 sitruunan mehun
      siivilöin ja laitan spraypulloon ja ruiskutan koirat päivittäin liuoksella ja on tepsinyt.
      Pidän spraypullon jääkaapissa.
      Meillä on toiminut hyvin jo vuosia,luonnollinen vaihtoehto myrkyille punkkeja vastaan!!!
      Suosittelen

• kiitos vinkistä

Ja karvanlaatuun ei aine vaikuta? Eikä töhnää karvaa? Mikä tuossa aineessa on se idea mihin perustuu, hajuko?

• irlanninsetteri
        kiitos vinkistä kirjoitti:

Ja karvanlaatuun ei aine vaikuta? Eikä töhnää karvaa? Mikä tuossa aineessa on se idea mihin perustuu, hajuko?

on pehmeä ja pitkä ja valitettavasti aivan samanvärinen kuin punkkien väri,joten vaikea aina edes punkkeja huomata.Sekoitus ei todellakaan aiheuta mitään karvoille.Haju joka sekoituksesta tulee estää etteivät punkit jää koiriin.Kuten joskus leikkimielisesti mainitsen että koirani tuoksuvat Ranskalle Provencelaisille mausteille!

• Biologi47
        irlanninsetteri kirjoitti:

on pehmeä ja pitkä ja valitettavasti aivan samanvärinen kuin punkkien väri,joten vaikea aina edes punkkeja huomata.Sekoitus ei todellakaan aiheuta mitään karvoille.Haju joka sekoituksesta tulee estää etteivät punkit jää koiriin.Kuten joskus leikkimielisesti mainitsen että koirani tuoksuvat Ranskalle Provencelaisille mausteille!

Mitenköhän kuvittelet, että jokin yrttisotkun haju karkoittaa sellaiset niveljalkaiset, joilla ei ole edes hajuaistia?

• sivustaseuraaja
        Biologi47 kirjoitti:

Mitenköhän kuvittelet, että jokin yrttisotkun haju karkoittaa sellaiset niveljalkaiset, joilla ei ole edes hajuaistia?

Meillä käytettiin kaikki keinot, ja jokailtaisissa punkkitarkastuksissa oli 30 punkki YHDESSÄ koirassa ennätys yhdellä kertaa, kuvastaa ongelman laajuutta. Valeluliuoksista ei juuri hyötyä, ja suhteessa riskeihin älytön, joten yhden kesän jälkeen lopetettiin. Ainoastaan valökosipulin käyttö on meillä oikeasti osoittanut tepsivänsä. Olkoon Placeboa tai ei, mutta punkkien määrä romahti yksittäistapauksiin nopeasti.

Käsittääkseni punkkeja ei tunneta vielä tarpeeksi, että voitaisiin täysin selittää, miksi joku auttaa jossain tapauksissa, ja joku taas ei jollekin koiralle käy ja riitä. Kukaan ei voi myöskään aukottomasti väittää placeboiksi noita vanhoja menetelmiä. Mutta meille ainakin on tärkeintä, että punkkien määrä väheni.

On muuten yhtä lailla jännä juttu sekin, että toisiin ihmisiin punkit iskevät kiinni, ja toisiin ei ole koskaan iskenyt. Olen itse miettinyt, että voisiko sama ruokavalio vaikuttaa tähänkin asiaan, miksi samoissa ympäristöissä liikkuville toisille punkit ovat riesa, ja toiset eivät edes ongelmaa ole huomannut.

• punkiton

käytössä jo toista kertaa, olen ollut tyytyväinen, ei oo punkkeja näkyny eikä muitakaan öttisiä.. :)

• irlanninsetteri

mutta sen tiedän että puistotyöntekijät täällä Skånessa Ruotsissa saavat valkosipulikapseleita työnantajaltaan ja eivät saa punkkeja kuten he jotka eivät syö.Itse kokeillut samaa metodia jo vuosia ja toiminut.Saman asian ole myös koirillani huomannut kun heillä punkkipannat ja liuos jotka spayaan koiraani,joten en nyt ihan placebona koko hommaa pidä.Ainakin meillä toimii!!!(ja eihän se myrkyllistä ole koirille)

• Biologi47
        irlanninsetteri kirjoitti:

mutta sen tiedän että puistotyöntekijät täällä Skånessa Ruotsissa saavat valkosipulikapseleita työnantajaltaan ja eivät saa punkkeja kuten he jotka eivät syö.Itse kokeillut samaa metodia jo vuosia ja toiminut.Saman asian ole myös koirillani huomannut kun heillä punkkipannat ja liuos jotka spayaan koiraani,joten en nyt ihan placebona koko hommaa pidä.Ainakin meillä toimii!!!(ja eihän se myrkyllistä ole koirille)

Joo, vaaraa ulkoisesti annostellusta yrttisotkusta koiralle ei varmasti ole. Sisäisesti nautittu valkosipuli on muuten koiralle myrkkyä.

Punkkien torjunnan haaste on siinä, ettei niitä pysty millään konstilla karkoittamaan tai hämäämään. Ne kiipeävät heinänkorsiin odottamaan. Ne havaitsevat kohteen lähettämän lämpösäteilyn ja liikkeen kasvistossa, asettavat eturaajat valmiusasentoon ja tarttuvat sekunnin murto-osassa ohi kulkevan eläimen tai ihmisen kyytiin. Yrttisotkujen tuoksu ei varmasti estä IR-säteilyn kulkua tai mekaanista liikettä kasvistossa. Sen tuoksu on muutenkin yhdentekevää, koska hajuaistia punkilla ei edes ole.

Koska punkkien pääsyä koiran iholle ei voi mitenkään estää, on ainoa vaihtoehto tuhota kaikki punkit, jotka pääsevät iholle. Tähän perustuu apteekin aineet. Jos koira sattuu kuulumaan siihen 1/10000 vähemmistöön, joka on yliherkkä jollekin aineelle, niin silloin kannattaa vaihtaa tuotetta. Vaihtoehtoja on useita.

Voit puolestani käyttää ihan rauhassa yrttisotkuja koirallasi, mutta muiden palstalaisten käännyttäminen pois oikeista tehoaineista on kyllä aika moraalitonta toimintaa.

Muutenkin on aivan naurettavaa nämä "meillä toimii" lausunnot. Ei ole mitenkään mahdollista tutkia asiaa itse kovin objektiivisesti. Pystytkö pitämään koirasi punkkialtistuksen jatkuvasti vakiona? Pystytkö varmasti löytämään sieltä turkin seasta jokaisen kiinnittyneen punkin? Se, että ei ole koirassaan yhtään punkkia nähnyt, ei tarkoita, että käytetty torjuntasysteemi toimii.

Minä itse luotan tieteellisesti tutkittuihin, turvallisiin ja tehokkaisiin aineisiin. Toivottavasti mahdollisimman moni ajattelee samoin ja hankkii koiralleen ihan oikean punkkisuojan apteekista. Borrelioosia on koiralla hyvin vaikea diagnosoida kun se ei osaa oireistaan valittaa. Myöhään aloitettu hoito taas on hirvittävän kallis, pitkäkestoinen ja huonosti tehoava.

• eiiiiiiiiiiieiiiiiii
        Biologi47 kirjoitti:

Joo, vaaraa ulkoisesti annostellusta yrttisotkusta koiralle ei varmasti ole. Sisäisesti nautittu valkosipuli on muuten koiralle myrkkyä.

Punkkien torjunnan haaste on siinä, ettei niitä pysty millään konstilla karkoittamaan tai hämäämään. Ne kiipeävät heinänkorsiin odottamaan. Ne havaitsevat kohteen lähettämän lämpösäteilyn ja liikkeen kasvistossa, asettavat eturaajat valmiusasentoon ja tarttuvat sekunnin murto-osassa ohi kulkevan eläimen tai ihmisen kyytiin. Yrttisotkujen tuoksu ei varmasti estä IR-säteilyn kulkua tai mekaanista liikettä kasvistossa. Sen tuoksu on muutenkin yhdentekevää, koska hajuaistia punkilla ei edes ole.

Koska punkkien pääsyä koiran iholle ei voi mitenkään estää, on ainoa vaihtoehto tuhota kaikki punkit, jotka pääsevät iholle. Tähän perustuu apteekin aineet. Jos koira sattuu kuulumaan siihen 1/10000 vähemmistöön, joka on yliherkkä jollekin aineelle, niin silloin kannattaa vaihtaa tuotetta. Vaihtoehtoja on useita.

Voit puolestani käyttää ihan rauhassa yrttisotkuja koirallasi, mutta muiden palstalaisten käännyttäminen pois oikeista tehoaineista on kyllä aika moraalitonta toimintaa.

Muutenkin on aivan naurettavaa nämä "meillä toimii" lausunnot. Ei ole mitenkään mahdollista tutkia asiaa itse kovin objektiivisesti. Pystytkö pitämään koirasi punkkialtistuksen jatkuvasti vakiona? Pystytkö varmasti löytämään sieltä turkin seasta jokaisen kiinnittyneen punkin? Se, että ei ole koirassaan yhtään punkkia nähnyt, ei tarkoita, että käytetty torjuntasysteemi toimii.

Minä itse luotan tieteellisesti tutkittuihin, turvallisiin ja tehokkaisiin aineisiin. Toivottavasti mahdollisimman moni ajattelee samoin ja hankkii koiralleen ihan oikean punkkisuojan apteekista. Borrelioosia on koiralla hyvin vaikea diagnosoida kun se ei osaa oireistaan valittaa. Myöhään aloitettu hoito taas on hirvittävän kallis, pitkäkestoinen ja huonosti tehoava.

mihis tuo "tieto" persutuu?

Minä ja moni muu annamme koirillemme valkosipulia, oikeaa, kuureina ja hyvin ovat elossa ja virkeinä.

• -jke-

Ehdottomasti tehokkain ulkoloistenlahtaukseen kehitelty aine on Bayvantic. Teho perustuu kahden eri yhdisteen yhteisvaikutukseen: Toinen tappaa punkit ja toinen herkistää ne reagoimaan tähän aineeseen voimakkaammin. Tosin kyseinen tuote taitaa myös olla kaikkein hintavin tarjolla olevista vaihtoehdoista.

• hinta ku hinta

Joo tätä meillä kanssa nykyään käytetään. Exspotista tuli ilkeitä hermosto-oireita koiralle ja eläinlääkäri suositteli tätä bayvanticia. Nyt ekaa kertaa laitoin eikä ainakaan tästä mitään ongelmia tullut. Minäkään en noihin yrttihömpötyksiin usko mutta annan toki toisille oikeuden siihen =D

• Punkinpoistoa

Jos punkki löytyy koiralta, niin paras poistoväline on punkkirauta. Vaivaton ja yllättävän tehokas. Suosittelen. Kokemusta tuli juuri!

Minusta kaikkein paras poistoväline on punkkilasso jolla saa ihan pienenkin punkin kaulasta otteen. Muilla poistimilla on tosi hankala saada irti sellaista punkkia joka on juuri kiinnittynyt eikä ole ehtinyt vielä turvota isommaksi.

Meillä ollut käytössä nyt frontline liuos ja ei se ainakaan ole oikein toiminut eli punkkeja on ollut muutamia joka päivä.

• missäliikutte
        ****** kirjoitti:

Minusta kaikkein paras poistoväline on punkkilasso jolla saa ihan pienenkin punkin kaulasta otteen. Muilla poistimilla on tosi hankala saada irti sellaista punkkia joka on juuri kiinnittynyt eikä ole ehtinyt vielä turvota isommaksi.

Meillä ollut käytössä nyt frontline liuos ja ei se ainakaan ole oikein toiminut eli punkkeja on ollut muutamia joka päivä.

kuten ei mikään muukaan lääkitys, kaikissa on sivareita, toiset saa niitä helpommin kuin toiset.

Joskus ihmetyttää miten ihmiset kuvittelevat koiran ollessa kyseessä, että kaikki olisi aina joka-tai.

Jos liikutte alueella, jolla punkkeja paljon, niin kyllä ne vaan tarttuu vaikka olisi mikä suojaus. Meillä koirat paljon vapaana, uivat usein, nuuhkivat kaikki heinikot ja punkkeja on. Kaverin koira ui samoin, mutta kulkee enimmäkseen teitä, ei möyri pusikoissa ja punkkeja ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe