Pankkivelka + ositus

sarastro1

Lyhyt kuvaus tilanteesta; nopeasti naimisiin, ei avioehtoa, oman talon osto, osake johon hän sijoitti äitinsä asumaan vuokralle(omistin siitä 50%) ja minun osakkeen myynti pois. 1v naimisissa, mies lopettaa työt kuin seinään ja jää kotiin juomaan viinaa ja polttelemaan tupakkaa, johon hänellä ei ole varaa. Pankista otetiin lainaa taloa varten, samaan lainaan ympättiin miehen velat (oli master card, oli jatkuva joustoluotto ja joku muu, yht. n 20 000). Lainaa oli suurimmillaan yhteensa 360 000€, minun tulot ei koskaan riittänyt ko. lainan hoitamiseen ja sopimus oli että kun mies tienaa 6000€/kk, hän hoitaa asiat niin että kaikki ei jää minun tulojen varaan. Kun mies lopetti työt 1v naimisissa olon jälkeen´minä otin jalat alle ja aloin hakemaan oikeutta. Talo myytiin 240 000€, osake myytiin 60 000€. Jäljelle jää vieläkin velkaa ja kun kerran avioehtoa ei ole tämä ilmeisesti siirtyy kokonaisuudessaan minun maksettavaksi, koska mies on heittäytynyt täysin rahattomaksi.
Kertokaa jos tiedätte miten ihmisille on käynyt... joudunko yksin maksamaan myös tuon ex-mieheni velan vai saako sen osituksessa irrotettua erilliseksi velaksi miehelle takaisin? Miehen velka kasvaa jatkuvasti minulle kaikenlaisilla kuluilla. Pelkään että joudun maksumieheksi koko loppu elämäksi. Tämä samainen mies kun lopetti työt seinään saa tuomion firmansa rahojen kavaltamisesta, minulta hän vei osakkeen, säästöt ja loppu elämän hyvin voinnin taloudellisesti.

4

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastuu

jos laina on teidän yhteinen molempien nimet alla niin silloin miehesi joutuu maksaan puolet ositus kannattaa tehdä silloin katsotaan tulot ja menot tai jos hän on ottanut omalle nimelle kaiken niin sinun ei tarvitse niistä huolehtia tämä on totta.... käy velkaneuvojalla tai kysy pankista

• Ei tullu aikasemmin mieleen miettiä, mitään muuta ku "ihanaa miestä"?

• sarastro1

Jätän tämän kommentin omaan nojaansa.... narsistit pystyy tekemään ihan tavallisista ja normaaleista ihmisistä ajattelemattomia ja itseäänkin pelkääviä. Joten näillä mennään mitä on.

• sarastro1

Nythän kävi sitten niin että joudun ottamaan koko lainan omiin nimiin, koska pankki ei suostu että laina jaetaan puoliksi. Siis jään velkaa 50 000e enkä omista mitään. Mies senku porskuttaa, hymy huulilla. Olis kirveellä tekemistä!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe