ELINAN KIRJA, 1992

niinuliinulii

Luin juuri kirjan En lähde itseltäni salaa, Elinan kirja.
Kirja kertoo syöpään sairastuvasta lääkäristä, ja kirjassa tuotiin esille, että Elina on esiintynyt myös useissa tv-haasttaeluissa ja lyhytelokuvassa Keltainen valo, -92 (Outi Kaasinen).
Nyt mietinkin, mistä voisin saada lyhytelokuvan tai haastattelut nähtäväkseni?
Mikään etsintäyritys ei ole tuottanut tulosta.

Elinan tarina jäi kovasti mietityttämään ja jopa vaivaamaan minua, niin paljon samaistumista koin hänen tarinaansa.
Olen todella kiitollinen avusta ja kiinnostunut kuulemaan myös, mitä ajatuksia kirja herätti teissä?

6

1576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johtolanka.

Tarkoitatko Panu Rajalan vaimoa?

• vierass

Elina Paalasmaa kuoli joulukuussa 1993.

• Syvästi vaikuttunut

Aloittajalle: voi, miten toivonkaan, että löytäisit ko. filmin... Se oli yksi elämäni ihmeellisimpiä kokemuksia, vangitsi sekä ajatukset että tunteet pitkäksi, pitkäksi aikaa. Siinä oli aintulaatuinen tunnelma, oltiin kaikkein syvimpien (ja meille tuntemattomimpien) asioiden äärellä. Elinan ympärillä oli melkeinpä sanoisin järkyttävä hohde... Eikö tosiaankaan YLEssä ole arkistoa tai vastaavaa, joka voisi auttaa? Etkö löydä Outi Kaasista tai mahd. lähisukulaista, jolta voisit kysyä?

• Keltainenvalo

Hei! Osuin vasta nyt tälle sivulle, mutta toivottavasti joku vielä saa viestin. Jos haluat nähdä Keltaisen valon, lähetä minulle yv vaikkapa Facen kautta. Olen se Outi Kaasinen jonka profiilikuvassa on vettä. Terv. O

• Junotar

Minä hoidin Elinaa silloin syövän loppuvaiheessa. Hän kertoi myös meneillään olevasta kirjastaan En lähde itseltäni salaa ja sanoi, että haluaa mainita minut kirjassaan.
      En ole koskaan tuota kirjaa lukenut ja haluaisin saada sen jostain.
      Voiko joku kertoa, mistä ?

• Anonyymi

Useimmista kirjastoista Elinan kirja on saatavissa lainaan. Katsele netistä kirjastojen aineistoluetteloita, niistä se löytyy jos kirjastossa on. Sen saa myös kaukolainaksi jos omassa kirjastossa ei sitä ole

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4348
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      122
      2802
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2562
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      86
      1546
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      117
      1488
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1209
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1154
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      993
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      179
      984
    Aihe