Kenellä on kokemusta Cipralex lääkkeestä. Lihottaako se ja kauanko menee kun se auttaa? Onko pahoja sivuoireita. Olen syönyt 10 päivää 10mg päicässä ja pää on ollut kipeä ja hikoiluttaa ja väsyttää kokoajan. Toivottasti tämä ei kestä kauaa tai lopetan koko lääkkeen ja pysyn ja mökötän taas kotona kaikki vapaa-ajat. Aurinkoista kevättä kaikille.
Cipralex
56
67697
Vastaukset
- lisa
jatka vain urheasti, ei nuo sivuoireet kauaa kestä, max 3 vko. jos jatkuu, mene lääkäriin.
- -hannele-
Kiitti kun viitsit vastata ja antaa komentteja. Se auttaa tässä tilanteessa.
- sal
-hannele- kirjoitti:
Kiitti kun viitsit vastata ja antaa komentteja. Se auttaa tässä tilanteessa.
Heips,
jos vaan jatkuu, ei auta muu kuin lopettaa. Mä kokeilin 40 päivää vain 5 mg annoksella ja sivuoireet jatkuivat kestämättöminä - mulla jatkuva suun kuivuus ja mieletön uupumus ja hirveä taistelu ummetuksen kanssa. Oireet eivät häviä kaikilla, mutta onni on, jos häviävät. Mulla hyvät vaikutukset tuntuivat viikossa, mutta totesin haittojen kuitenkin olevan hyötyjä suuremmat.
Lopettaessani otin 6 pv ajan 5 mg joka toinen päivä. Nyt, 10 päivää viimeisen tabletin jälkeen, on jatkuvaa, selittämätöntä huimausta liikkuessa, josta aion nyt soitella lääkärille. Mulla on tunne, että näitä lääkkeitä kaikkiaan tunnetaan aivan liian vähän. Hyvin yllättäviä ja voimakkaita yksilöllisiä oireita ilmenee.
Tosin lohdullista lienee, että ehkä vain yksi tuhannesta reagoi näin voimakkaasti kuin minä.
- sal
Niin, siis tämäkin lienee äärettömän yksilöllistä. Mä kärsin ruokahaluttomuudesta ja ällötyksestä, paino pysyi ennallaan vaikka söin hyvin vähän, johtunee sohvalla koomailusta ja ummetuksesta. Vettä join niin paljon janooni, että lopulta sain ohjeen syödä sipsejä tai salmiakkia, juoda vissyvettä, ja varmistaa etten juo yli 3 litraa päivässä.
- sinullekkin
Ällötystä,elikkä pahoinvointia tuo Cipralex?
Minulla vahvuus 20mg/1 tabletti /pv.
Aivan mahtava etova tunne koko aamupäivän.Yökätä piti.
Paleltaa ja vapisuttaa.Syön jo pitkälti toista kuukautta.
Jos en saisi ottaa lisäksi Opamaxia,en pärjäisi.Koskahan
helpottaa tämä uupumus?-Onko muilla kokemuksia?
- Kokeilu
Voikohan cipralex alussa jopa pahentaa kaiken-
laista haluttomuutta,paraneeko tilanne jatkossa ?- sal
Siis kaikkihan on mahdollista, mitä mahdat haluttomuudella tarkoittaa? Mulla oli sen kanssa psyykkisesti ok olo mutta fyysisesti äärimmäisen voimaton, samoin seksuaalisuus tuntui olevan katkolla. En kyllä kokenut haluttomuutta elämään yleensä, vain kovaa levon tarvetta.
Mä huomasin lääkkeellä olevan itseeni kaiken kaikkiaan "vaimentavan" vaikutuksen - suru ja vitutus lievittyi, mutta luontainen energia katosi siinä samalla. Näin ei varmaan läheskään kaikille käy. - hannelel
Alussa minullakin oli pahempi olo. Päätä särki 5 vrk, väsytti, haukoitutti, suuta kuivasi, nukkumishäiriöitä ja ummetusta. Nyt olen syönyt 3 vk ja olo on aivan ihana. Siinä mielessä että olen saanut pirteyden ja jaksamisen takasin. Ennen vain makasin ja mikään ei kiinnostanut. Nyt tuntuu kotityötkin ihan mukavilta. Seksihalut ovat vähän hukassa, mutta eiköhän nekin vielä parane. Ikävää että sal ei saanut apua. Kyllä kannattaa jatkaa vaikka ensin on paha olo. Pirteää kesää ja tsemmpiä.
- aNSCUb
hannelel kirjoitti:
Alussa minullakin oli pahempi olo. Päätä särki 5 vrk, väsytti, haukoitutti, suuta kuivasi, nukkumishäiriöitä ja ummetusta. Nyt olen syönyt 3 vk ja olo on aivan ihana. Siinä mielessä että olen saanut pirteyden ja jaksamisen takasin. Ennen vain makasin ja mikään ei kiinnostanut. Nyt tuntuu kotityötkin ihan mukavilta. Seksihalut ovat vähän hukassa, mutta eiköhän nekin vielä parane. Ikävää että sal ei saanut apua. Kyllä kannattaa jatkaa vaikka ensin on paha olo. Pirteää kesää ja tsemmpiä.
Mulle määrättiin Cipralex 10mg paniikkihäiriöön viime tammikuussa ja alussa oireet paheni aivan järettömästi. Musta tuntu kans että parempi varmaan lopettaa ku kolmen viikon jälkeen sai vielä kohtauksia. Mut kyllä ne sitten siitä rupes laantumaan ja arki rupes tuntuun ihan mukavalta. Joitain pieniä panikointeja saattoi tulla parin kuukauden päästäkin, mut ei jäänyt kierrettä päälle. Se tosiaan vie kaiken vitutuksen ja olo on kokoajan lähes rauhallinen päänsisällä.
No, mut lopetin ns. vahingossa lääkkeet kesällä, noin 5 kk syönnin jälkeen. Ajattelin parin viikon päästä että "hyvinhän mä pärjään ilman lääkkeitäkin, näköjään".. Sitten yllättäen rupee tulemaan sellaisia raivokohtauksia ihan turhista asioista, jotka ei yhtään kuulu mun luonteeseen. Varmaan tulee ne vitutukset pihalle siltä ajalta mitä tuota lääkettä söi.. Noh, alkoi tuntumaan että sitä alkaa taas löytää itestään kaikkia kuolemansairauksia, oli pakko eilen hakea lääkkeet ja nyt on toinen päivä ja AIVAN HIRVEE OLO!
- jths
moi. aika vanha juttu..mut ml ainaki omasta mielestä lihotti, ja pari kk käytön jälkeen olin n 5 kiloo laihempi, ja vuoden jälkeen 9. eli tuntuu et joo..
- kyllä se siitä, älä lopeta ...
ei ne oireet johdu lääkkeestä vaan sinun ahdistuksesta. Ei nykylääkkeillä tule juurikaan kuvaamiasi oireita. Ja jos vielä myöhemmin on oireita kysy voiko lääkkeen vaihtaa toiseksi. Tai ala käydä puheterapiassa ohessa.
Joskus ahdistus purkautuu pois fyysisinä oireina, eli ei tuo välttämättä ole paha asia: olet parantumassa.- Pökis
Olen nyt syönyt lääkettä n. 4 viikkoa sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Ekan tabletin oton jälkeen iski törkeä migreeni mutta sen jälkeen ei ole ollut mielestäni muita oireita kuin ruokahaluttomuutta silloin tällöin. Nyt kuitenkin minulla on n. viikon ajan ollut vaikeuksia hengittää. En siis saa vedettyä henkeä syvään vaan hengitykseni on kovin pinnallista. Onko kukaan kokenut samaa? Lisäksi minusta alkaa tuntua, että lääke ei enää vaikuta yhtä hyvin kuin alussa. Onko sekin vain normaalia ja menee ohi? Kiitos kaikille jo etukäteen ja mukavaa kesää! :)
- hurlumhej
Pökis kirjoitti:
Olen nyt syönyt lääkettä n. 4 viikkoa sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Ekan tabletin oton jälkeen iski törkeä migreeni mutta sen jälkeen ei ole ollut mielestäni muita oireita kuin ruokahaluttomuutta silloin tällöin. Nyt kuitenkin minulla on n. viikon ajan ollut vaikeuksia hengittää. En siis saa vedettyä henkeä syvään vaan hengitykseni on kovin pinnallista. Onko kukaan kokenut samaa? Lisäksi minusta alkaa tuntua, että lääke ei enää vaikuta yhtä hyvin kuin alussa. Onko sekin vain normaalia ja menee ohi? Kiitos kaikille jo etukäteen ja mukavaa kesää! :)
Itse olen popsinut 10mg päivässä useamman kuukauden, eikä näy vaikutuksia, edes haittavaikutuksia. Suosittelen vaihtamaan, sillä tunnen jo useita joita ei ole auttanut.. Huijausta.
- on auttanut
hurlumhej kirjoitti:
Itse olen popsinut 10mg päivässä useamman kuukauden, eikä näy vaikutuksia, edes haittavaikutuksia. Suosittelen vaihtamaan, sillä tunnen jo useita joita ei ole auttanut.. Huijausta.
ja monia monia monia muitakin! eikä ole lihottanut lainkaan. kovin on yksilöllistä.
- cprlx
on auttanut kirjoitti:
ja monia monia monia muitakin! eikä ole lihottanut lainkaan. kovin on yksilöllistä.
syön nyt toista kertaa cipralexia. ensin vuonna 2006 ja nyt talvella 2008. nyt oon syönyt vasta puolisen viikkoo. vuonna 2006 cipralexit autto hyvin. mieli parani ja pystyin elämään taas täyttä elämää. söin tuolloin niitä puolisen vuotta. vierotusoireina oli todella epämukavaa huimausta, ja piti lopetella syömistä varovasti. mä halkasin yhdestä puolet ja loppu vaihees söin varmaa 1/6 osa tablettia. mulla oli tollon 10mg:sia. nyt kun oon alotellu noita taas, niin pieniä sivuoireita on ilmennyt. kahtena ekana päivänä oli maha kipeänä ja huono olo. vieläkin on ruokahaluttomuutta, mutta alku päivinä en edes pystynyt vilkaisemaan ruokaan tuntematta suurta ällötystä. mutta helpottaa selvästi olo jo nyt. senkin vuoksi myös että tiedän, että cipralex auttaa.
- "parenpi elämä"
Minulle Cipralex oli pelastus. Olin masentunut, aina väsynyt. Mitään en olisi jaksanut ja mikään ei kiinnostanut, itsetunto alhaalla, paniikkihäiriöitä. Lääkityksen alkuvaihe oli kyllä kamala. Väsytti, tuli itsetuhoisia ajatuksia jne. Mutta, kun kesti parisen viikkoa, lääke rupesi auttamaan. Ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei kannata lopettaa kesken, koska sen teho alkaa vasta parin kolmen viikon päästä. Otan 10 mg päivässä. Ruokahalu ei ole lisääntynyt, vaikka ruoka maittaa muutenki vähän liiankin kanssa. Hyvä lääke!
- löytyy netistä
LIsta sivuoireista löytyy netistä http://www.masennusapua.info/
- etskimo
masennukseni ja itsetuhoisuus alkoi 2000-luvun alussa. jouduin psykologille ja kävin siellä 6 vuotta. keväällä hain netistä tietoa ja tajusin, että mulla on paniikkihäiriö ja masennus. välillä ollut hyviä jaksoja ja välillä huonoja.
nyt huhtikuussa tajusin hakea taas apua ja sain kk päästä ajan lääkärille ja sain cipralexia. auttoi heti. kuukauden kuluttua lääke ns. lopetti vaikutuksen, eli vaivuin taas masennukseen ja itsetuhoisuuteen ja sain valtavia raivokohtauksia. viikon päästä taas lääkäriaika ja saan jotain toista masennuslääkettä ja ajan psykiatrille. eli cipralex auttoi vain hetken. paniikkihäiriöihin cipralex on tosin auttanut, vain 2 kertaa saanut kohtauksen.
sivuoireina (kesti pari viikkoa) oli melkein kaikki ohjeissa mainitut (ummetus, kuume, niveloireet, huimaus, hikoilu, ruokahaluttomuus..). huomasin myös, että syön normaalia enemmän enkä saa enää orgasmeja.- Piipi
Olen syönyt Cipralex 10 mg n. 3 kk. Aloitin ensin 5 mg:lla kaksi viikkoa ja lopetus pitää tehdä samoin. Silloin välttyy monilta ikäviltä asioilta. Jos unohtuu illalla ottaa, seuraavana päivänä voi olla pää kipeä. On ollut kolmisen vuotta todella raskasta aikaa teinin kanssa. Kun hänen kanssaan alkoi rauhottua, mulla alkoi mennä hermot ihan mitättömistäkin asioista. On sopinut hyvin, en suutu kotiväelle niin raivokkaasti kuin ennen. En ole lihonnut enkä laihtunut.
- säikähtänyt
Piipi kirjoitti:
Olen syönyt Cipralex 10 mg n. 3 kk. Aloitin ensin 5 mg:lla kaksi viikkoa ja lopetus pitää tehdä samoin. Silloin välttyy monilta ikäviltä asioilta. Jos unohtuu illalla ottaa, seuraavana päivänä voi olla pää kipeä. On ollut kolmisen vuotta todella raskasta aikaa teinin kanssa. Kun hänen kanssaan alkoi rauhottua, mulla alkoi mennä hermot ihan mitättömistäkin asioista. On sopinut hyvin, en suutu kotiväelle niin raivokkaasti kuin ennen. En ole lihonnut enkä laihtunut.
olen syönyt cipralexiä nyt n.6 vkoa, ensin 2 vkoa 5mg ja nyt noin kuukauden 10mg päivässä.ihan sattumalta huomasin eilen että verenpaineeni on kovin alhaalla eli 88/56 ja tänään päivällä lukemat oli 83/52. Eli voiko johtua lääkkeestä,onko kellään muulla ollut tälläistä?
- pelottaa
säikähtänyt kirjoitti:
olen syönyt cipralexiä nyt n.6 vkoa, ensin 2 vkoa 5mg ja nyt noin kuukauden 10mg päivässä.ihan sattumalta huomasin eilen että verenpaineeni on kovin alhaalla eli 88/56 ja tänään päivällä lukemat oli 83/52. Eli voiko johtua lääkkeestä,onko kellään muulla ollut tälläistä?
sain reseptin cipralex 10mg tippoina aamuisin. lääkäri ei kertonut lääkkeestä oikein mitään ja nyt yritän etsiä lisätietoja tätä kautta.
minulla ei ole cipralexin rinnalla terapiaa, koska en ole löytänyt yhtäkään terapeuttia, joka tekisi kotikäyntejä. kotoa en pysty poistumaan mm. ahdistuksen takia. käytännössä olen nyt siis yksin lääkkeen kanssa. pelkään sivuoireita aivan mahdottomasti, pelkään että alussa joudun painimaan vielä pahemman ahdistuksen ja paniikin kanssa kuin tähän mennessä yhteensä.
pelkään myös laihtuvani. olen aina ollut hoikka ja paino laskee muutenkin helposti.
yritän koko ajan etsiä terapeuttia, joka aluksi ainakin tulisi käymään kotona. lisäksi hakusessa on rohkeus aloittaa lääkitys. - Allu
pelottaa kirjoitti:
sain reseptin cipralex 10mg tippoina aamuisin. lääkäri ei kertonut lääkkeestä oikein mitään ja nyt yritän etsiä lisätietoja tätä kautta.
minulla ei ole cipralexin rinnalla terapiaa, koska en ole löytänyt yhtäkään terapeuttia, joka tekisi kotikäyntejä. kotoa en pysty poistumaan mm. ahdistuksen takia. käytännössä olen nyt siis yksin lääkkeen kanssa. pelkään sivuoireita aivan mahdottomasti, pelkään että alussa joudun painimaan vielä pahemman ahdistuksen ja paniikin kanssa kuin tähän mennessä yhteensä.
pelkään myös laihtuvani. olen aina ollut hoikka ja paino laskee muutenkin helposti.
yritän koko ajan etsiä terapeuttia, joka aluksi ainakin tulisi käymään kotona. lisäksi hakusessa on rohkeus aloittaa lääkitys.Itse olen syönyt alkuun 10mg/vrk ja nyt noin vuoden 20mg/vrk. On ollut isoja elämänmuutoksia ja stressiä joka johti masennusoireisiin ja lääkkeestä on ollut suorasraa hengenpelastava apu. Painoa tulee lisää, ainakin minulle tuli ja seksuaalinen halukkuus katoaa jossain vaiheessa aika lailla nollaan. Nyt olen vähentänyt asteittain 15mg ja olen nyt 10mg:ssa kohti lopettamista noin kuukauden-kahden päästä.
Suosittelen lääkkeen käyttöä jos se on määrätty ja muista että mahdolliset sivuvaikutukset kuten suun kuivuminen ym loppuu 1-3 viikona ikana ja sitten on kuin ei mitään. MInulla ei ole ollut kyllä alussakaan mitään sivuvaikutuksia. Paino alkoi noudemaan kyllä jossain vaiheessa ja se libidon heikkeneminen ,ei muuta :) - *Weera
Allu kirjoitti:
Itse olen syönyt alkuun 10mg/vrk ja nyt noin vuoden 20mg/vrk. On ollut isoja elämänmuutoksia ja stressiä joka johti masennusoireisiin ja lääkkeestä on ollut suorasraa hengenpelastava apu. Painoa tulee lisää, ainakin minulle tuli ja seksuaalinen halukkuus katoaa jossain vaiheessa aika lailla nollaan. Nyt olen vähentänyt asteittain 15mg ja olen nyt 10mg:ssa kohti lopettamista noin kuukauden-kahden päästä.
Suosittelen lääkkeen käyttöä jos se on määrätty ja muista että mahdolliset sivuvaikutukset kuten suun kuivuminen ym loppuu 1-3 viikona ikana ja sitten on kuin ei mitään. MInulla ei ole ollut kyllä alussakaan mitään sivuvaikutuksia. Paino alkoi noudemaan kyllä jossain vaiheessa ja se libidon heikkeneminen ,ei muuta :)Minä olen vasta viikko sitten aloittanut Cipralexin ja edelleen huimaa, vatsa on ripulilla ja pahoinvointia on. Aika ikävää mutta aion jatkaa sinnikkäästi. Onneksi sain melko pitkän sairasloman (6 vkoa) niin voi potea oireita rauhassa ennen töihin paluuta. Miten pitkiä sairaslomia teille on määrätty masennukseen/uupumukseen? Aina pieni pelko takataskussa että pärjääköhän siellä töissä jo...
- eisku53
*Weera kirjoitti:
Minä olen vasta viikko sitten aloittanut Cipralexin ja edelleen huimaa, vatsa on ripulilla ja pahoinvointia on. Aika ikävää mutta aion jatkaa sinnikkäästi. Onneksi sain melko pitkän sairasloman (6 vkoa) niin voi potea oireita rauhassa ennen töihin paluuta. Miten pitkiä sairaslomia teille on määrätty masennukseen/uupumukseen? Aina pieni pelko takataskussa että pärjääköhän siellä töissä jo...
aloitin eilen 10mg. Pää kun Haminan kaupunki. Sitä ennen 20v sepramia 10mg. Otatteko ihmiset aamulla
vai illalla? - mies 44v
Kyseinen lääke vie tyystin kyvyn saada orgasmi.Hyvää kesää!
- 1234567890
Itse aloitin kahden viikon Cipralex 10mg kuurilla jonka jälkeen vaihdettiin 40mg Cipramiliin jota olen nyt syönyt reilut pari viikkoa. Iltaisin otan lisäksi 30mg Mirtazapin Orionia. Paino on noussut hieman ja mielenkiinto seksiin on hävinnyt lähes täysin. Toisaalta kuuria on kestänyt vasta reilun kuukauden joten pitää katsoa mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Mieliala on kyllä alkanut pikkuhiljaa nousemaan ja ahdistus on lieventynyt. Halu liikkua on myös palautumassa.
- dsdgsgrwey
mulla on tosi paha paniikki häiriö ja ahdistus ja pelko ja paniikki koko ajan päällä tätä on kestäny n.1v ja maha löysällä ilmavaivat jotka pahenee kun jännittää ja ne ei lopu ollenkaan mua hävettää ja ahistaa niin paljon että en pysty olemaan kuin neljän seinän sisällä yksin kaikki sosiaallinen tapahtuma pelottaa ennen ei ollut oireet näin pahoja. ja koska oon ennen käyttänyt huumeitä lääkärit eivät anna rauhottavia tai mitään vaan masennus lääkitystä! oon tulos hulluks näitten oireitten kaa ja oon miettinyt että oisiko parempi jos ei eläis perheen takia en ole vielä tehnyt mitään kuka voi auttaa -onko kellään ollut saman laisia oireita pahimmat on noi ilmavaivat ja häpeen sitä ennemmän kuin mitään-
- dsdgsgrwey
dsdgsgrwey kirjoitti:
mulla on tosi paha paniikki häiriö ja ahdistus ja pelko ja paniikki koko ajan päällä tätä on kestäny n.1v ja maha löysällä ilmavaivat jotka pahenee kun jännittää ja ne ei lopu ollenkaan mua hävettää ja ahistaa niin paljon että en pysty olemaan kuin neljän seinän sisällä yksin kaikki sosiaallinen tapahtuma pelottaa ennen ei ollut oireet näin pahoja. ja koska oon ennen käyttänyt huumeitä lääkärit eivät anna rauhottavia tai mitään vaan masennus lääkitystä! oon tulos hulluks näitten oireitten kaa ja oon miettinyt että oisiko parempi jos ei eläis perheen takia en ole vielä tehnyt mitään kuka voi auttaa -onko kellään ollut saman laisia oireita pahimmat on noi ilmavaivat ja häpeen sitä ennemmän kuin mitään-
ja mitä on annettu muille tän cipralexsin kanssa/tietääkä kukaan mikä toimii cipralexin kanssa paniikki häiriöön ja ahdistukseen ja jännitykseen????
- jdfdjfod
dsdgsgrwey kirjoitti:
ja mitä on annettu muille tän cipralexsin kanssa/tietääkä kukaan mikä toimii cipralexin kanssa paniikki häiriöön ja ahdistukseen ja jännitykseen????
Mun masennusta(2005), paniikkihäiriötä(2007) on hoidett cipralexilla ja myöhemmin optiparilla. Mulla molemmat autto tosi hyvin, cipralexistä en huomannut sivuvaikutuksia ja optiparista vieä vähemmän. Vuosi sitten paniikkihäiriö puheksi uudestaan synnytyksen jälkeen ja minulle tuli ihan meieltön lääkekammo kun sain yksityiseltä reseptin paniikkihäiriöön(optipar 20mg) ja otin kerralla sen tabletin kun muiat ohjeita ei ollut kun tabletti kerran päivässä. Istuin vessassa 1vrk tärisin, hikoilin ja luulin tulevani hulluksi, äänet kaiku päässä, kesti 4pvä enenku oireet vähän lievitty. (otin siis vain sen yhden enkä tietenkään jatkanut enää). sen jälk olen taistellu paniikkihäiriön kanssa, aj luulen kärsiväni myös ahdistuneisuushäiriöstä. Sain kuitenkin panikkihäiriön kuriin TERAPIAn avulla lääkepelkoni vuoksi, koska en siis niitä suostunut syömään. Motivaatio oli kova ja kohtaukse lievittyivät koko ajan. Nykyään(puhkeamisesta 1,5v) pystyn toimimaan suht normaalisti. kurkussa kuristuksen tunne vielä usein ja sydän hakkaa kahtasataa mutta pahimmat kohtaukset jääneet kokonaan pois.
Siksi tässä mietin että haluaisin kuitenkin lopullisesti eroon paniikkihäiriöstä(tai oireista) ja mietinkin lääkityksen aloittamsita. ei ole kiva kun herää yöllä siihen että sydän hakkaa kahtasataa ja tutnuu että tuhektuu:S tai että pyörtyy kun on kaupungilla. Mietin cirpalex lääkitystä, mutta alkoholi mietityttää sitten kasn. koska tykkään juhlia ja pelottaa ne vaikutukset sen kans, aikaisemminkin otin lääkityksen aikana mutta vaikutushan voi olla nyt eri. en haluais absolutustiksikkaan ruveat. ja ite muistan lääkityksen aikaan HIIRVEÄn olo seuraavana aamuna. Nyt ilman lääkitystä en saa pahassakaan krapulassa paniikkikohtausta. mutta se jatkuva kuristuksne tunne on inhottava:/ - epäilijä
jdfdjfod kirjoitti:
Mun masennusta(2005), paniikkihäiriötä(2007) on hoidett cipralexilla ja myöhemmin optiparilla. Mulla molemmat autto tosi hyvin, cipralexistä en huomannut sivuvaikutuksia ja optiparista vieä vähemmän. Vuosi sitten paniikkihäiriö puheksi uudestaan synnytyksen jälkeen ja minulle tuli ihan meieltön lääkekammo kun sain yksityiseltä reseptin paniikkihäiriöön(optipar 20mg) ja otin kerralla sen tabletin kun muiat ohjeita ei ollut kun tabletti kerran päivässä. Istuin vessassa 1vrk tärisin, hikoilin ja luulin tulevani hulluksi, äänet kaiku päässä, kesti 4pvä enenku oireet vähän lievitty. (otin siis vain sen yhden enkä tietenkään jatkanut enää). sen jälk olen taistellu paniikkihäiriön kanssa, aj luulen kärsiväni myös ahdistuneisuushäiriöstä. Sain kuitenkin panikkihäiriön kuriin TERAPIAn avulla lääkepelkoni vuoksi, koska en siis niitä suostunut syömään. Motivaatio oli kova ja kohtaukse lievittyivät koko ajan. Nykyään(puhkeamisesta 1,5v) pystyn toimimaan suht normaalisti. kurkussa kuristuksen tunne vielä usein ja sydän hakkaa kahtasataa mutta pahimmat kohtaukset jääneet kokonaan pois.
Siksi tässä mietin että haluaisin kuitenkin lopullisesti eroon paniikkihäiriöstä(tai oireista) ja mietinkin lääkityksen aloittamsita. ei ole kiva kun herää yöllä siihen että sydän hakkaa kahtasataa ja tutnuu että tuhektuu:S tai että pyörtyy kun on kaupungilla. Mietin cirpalex lääkitystä, mutta alkoholi mietityttää sitten kasn. koska tykkään juhlia ja pelottaa ne vaikutukset sen kans, aikaisemminkin otin lääkityksen aikana mutta vaikutushan voi olla nyt eri. en haluais absolutustiksikkaan ruveat. ja ite muistan lääkityksen aikaan HIIRVEÄn olo seuraavana aamuna. Nyt ilman lääkitystä en saa pahassakaan krapulassa paniikkikohtausta. mutta se jatkuva kuristuksne tunne on inhottava:/Onko kellään vastaavaa oiretta, kun mulla!?Olen syönyt lääkettä masennukseen kaksi ja puoli vuotta..ei ole mielestäni auttanut, vaikka annos nostettu jo maksimiin..
Minulla katosi kaikki seksihalut kokonaan ja kyky orgasmiin..
Olen myös lihonut tai tavallaan pöhöttynyt ihan hirveästi (noin 10-20 kg vuoden aikana, vaikka liikun, enkä syö enemmän ku ennen)..
Nyt sit päätin lopettaa lääkkeen ja mulle tuli selvempi olo ku niiden kanssa!!Mut tulee kokoajan just noita outoja näkökenttähäiröitä, vähän niinku sähköiskuja päähän ja tuntuu, että kaatuu..sitten epätodellisia, hetkellisiä oloja ja tärinää..
Mut seksihalut palas rytinällä takaisin ja turvotus rupes häipyyn jo viikossa..
Eniten olen kiinnostunut tosta lihomisesta, sillä en ole sille muuta järellistä selitystä keksinyt, ku tuo lääke..
Olo on kevyempi ja mieli virkeämpi, vaikka ajattelin, et lääkkeen pitäisi toimia juuri niin, eikä ilman lääkettä oleminen..
Syödessäni lääkettä muutuin myös flegmaattiseksi ja sain ihme raivareita, joita en saa yleensä..ehkä eivät sopineet mulle, mutta en kyllä aijo syödä enää!! :)
Kertokaa vaikutuksista painoon! :)
Iloista kesää ja voimia kaikille! :) - Cipralexiä
epäilijä kirjoitti:
Onko kellään vastaavaa oiretta, kun mulla!?Olen syönyt lääkettä masennukseen kaksi ja puoli vuotta..ei ole mielestäni auttanut, vaikka annos nostettu jo maksimiin..
Olen myös lihonut tai tavallaan pöhöttynyt ihan hirveästi (noin 10-20 kg vuoden aikana, vaikka liikun, enkä syö enemmän ku ennen)..
Nyt sit päätin lopettaa lääkkeen ja mulle tuli selvempi olo ku niiden kanssa!!Mut tulee kokoajan just noita outoja näkökenttähäiröitä, vähän niinku sähköiskuja päähän ja tuntuu, että kaatuu..sitten epätodellisia, hetkellisiä oloja ja tärinää..
Eniten olen kiinnostunut tosta lihomisesta, sillä en ole sille muuta järellistä selitystä keksinyt, ku tuo lääke..
Olo on kevyempi ja mieli virkeämpi, vaikka ajattelin, et lääkkeen pitäisi toimia juuri niin, eikä ilman lääkettä oleminen..
Syödessäni lääkettä muutuin myös flegmaattiseksi ja sain ihme raivareita, joita en saa yleensä..ehkä eivät sopineet mulle, mutta en kyllä aijo syödä enää!! :)
Iloista kesää ja voimia kaikille! :)Olen syönyt lääkettä vasta pari kuukautta. Jostain syystä paino on alkanut laskea. Olen laihtunut parissa kuukaudessa jotain 7-8 kg, eli kilon viikossa. Näyttää, että painon lasku kiihtyy. Ruokahalua ei oikein ole.
Seksihalut ovat vähentyneet jo tässä ajassa. Näköhäiriöitä on ollut kerran, aivan kuin kirkkaita kipinöitä, hikoilua.
Minulla loppui aggressiivisuus kokonaan, pystyn olemaan töissä ja minulla on hyvä mieliala. Sivuvaikutukset ovat olleet vähäisiä.
Jatkan lääkkeen syömistä vuoden verran, toivottavasti saan sitten lopetettua ja olo paranee pysyvästi. Minulla on toisen kerran masennuskohtaus, aiempi oli jotain viitisen vuotta sitten.
Iloista kesää myös kaikille!!!!!! - lisäksi
dsdgsgrwey kirjoitti:
Opamax jännitykseen ja ahdistukseen.Se kyllä auttaa
ja otan sitä ihmisten keskuuteen mentäessä.
Mutta sitä annetaan vain 30 tabletin annoksina.
Olen ottanut 1/pv iltapäivällä,aamulla Cipralex 20
yhden tabletin - kaisa 16
lisäksi kirjoitti:
Opamax jännitykseen ja ahdistukseen.Se kyllä auttaa
ja otan sitä ihmisten keskuuteen mentäessä.
Mutta sitä annetaan vain 30 tabletin annoksina.
Olen ottanut 1/pv iltapäivällä,aamulla Cipralex 20
yhden tabletinOlen syönyt kolme päivää ko.lääkettä,ja hakenut tietoa....
Onko totta että tähänkin "jää"koukkuun?
Sitä en halua vaan saada palikat kohdalleen ja unohtaa työ paikalta saadun masennuksen ja ahdistuksen ja sitten lopettaa kun siltä tuntuu että kaikki on ookoo.Kiitos jos joku valaisee asiaa. - JJ
epäilijä kirjoitti:
Onko kellään vastaavaa oiretta, kun mulla!?Olen syönyt lääkettä masennukseen kaksi ja puoli vuotta..ei ole mielestäni auttanut, vaikka annos nostettu jo maksimiin..
Iloista kesää ja voimia kaikille! :)Olen itse juuri lopettamassa Cipralexin käytön n 10 kk:n käytön jälkeen, yleistyneen ahdistuneisuuden hoitoon.
Pahin sivuvaikutus minulla on ollut juuri tuo painonnousu, lähemmäs 20 kg. Se myös on yksi syy miksi haluan lopettaa Cipralexin käytön. On juuri samanlainen pöhöttynyt olo kuin sinullakin. Mitkään vanhat vaatteet eivät mahdu päälle, tosi masentavaa. Paras siis lopettaa Cipralexin käyttö, ennen kuin käytön sivuvaikutukset johtavat uuteen masikseen...!
Seksihalut ovat olleet minimissä Cipralexin käytön myötä. Lääkärini sanoikin, että miehet eivät halua sitä käyttää, sillä se vie seksikyvyn.
Hyvä kuulla, että sinulta alkoi pöhötys jo viikon aikana häipyä. Itse otan viimeisen pillerin parin päivän päästä, toivottavasti käy yhtä hyvin!
Hyvää jatkoa :-)
JJ - jj:lle epäilijältä
JJ kirjoitti:
Olen itse juuri lopettamassa Cipralexin käytön n 10 kk:n käytön jälkeen, yleistyneen ahdistuneisuuden hoitoon.
Pahin sivuvaikutus minulla on ollut juuri tuo painonnousu, lähemmäs 20 kg. Se myös on yksi syy miksi haluan lopettaa Cipralexin käytön. On juuri samanlainen pöhöttynyt olo kuin sinullakin. Mitkään vanhat vaatteet eivät mahdu päälle, tosi masentavaa. Paras siis lopettaa Cipralexin käyttö, ennen kuin käytön sivuvaikutukset johtavat uuteen masikseen...!
Seksihalut ovat olleet minimissä Cipralexin käytön myötä. Lääkärini sanoikin, että miehet eivät halua sitä käyttää, sillä se vie seksikyvyn.
Hyvä kuulla, että sinulta alkoi pöhötys jo viikon aikana häipyä. Itse otan viimeisen pillerin parin päivän päästä, toivottavasti käy yhtä hyvin!
Hyvää jatkoa :-)
JJItse lopetin myös juuri tuon lihomisen takia ja nestepöhö on lähtenyt hurjasti laskemaan!Noin kovan painonnousun jälkeen (siis mitä itselleni tuli) ei tietenkään ihan hetkessä muutu luuviuluksi, mutta kyllä myös läheiseni ovat huomanneet, että etenkin kasvot, kädet ja jalat ovat senttejä hoikemmat.
Minäkin masennuin entisestään lihottuani, koska olen vielä nuorempana sairastanut lievää syömishäiröitä ja paino on arka asia.
Mullakaan ei mahtunut tänä kesänä viimekesän uusista kamppeista yksikään päälle ja kyllähän se vähän alakuloon veti. :) varsinkin kun sitten erinäisten vastoinkäymisten lisäksi mies ilmoitti päivässä, että vaihtoi 10v.suhteen jälkeen nuorempaan ja laihempaan..murr.. :)
Koitan ainakin, jos syy löytyy tosiaaan lääkkeistä, kun eripuolilta nettiä olen sellaisesta lukenut.
Tsemppiä sinullekin ja hyvää jatkoa! :)
- qqq,qqq
mulla tuli 54 kiloo puolessa vuodessa ja arvaat kai kuinka ähky olo on.
- tonnikeiju
Sulle on tullut noin paljon painoa? minä lihoin lääkkeen aloituksen jälkeen 25 kg, mutta lopetin samaan aikaan tupakoinnin. Nyt en tiedä mikä mistäkin johtuu. Mielestäni en syö normaalia enempää. Mutta kiloja vain on kertonut. Minua oudostuttaa se, että cipralexin pitäisi oikeastaan pudottaa painoa kun se virkistää. Onkohan sittenkin niin, että se masennus on se mikä lihottaa?
- yliajettulokki
Siis 54 kg tullut painoa lisää..???
Olen aloittanut puolikkaalla 5g, jotta ei tulisi lääkkeestä pahaa oloa, lisään pikkuhiljaa. - Munkiksiko
yliajettulokki kirjoitti:
Siis 54 kg tullut painoa lisää..???
Olen aloittanut puolikkaalla 5g, jotta ei tulisi lääkkeestä pahaa oloa, lisään pikkuhiljaa.Mä aloitin Ciparalexin käytön n. 1,5kk sitten koska paniikihäirön oireet alkoivat taas voimistumaan, jotka olivat pysyneet kurissa Fevarinillä jo noin kymmenen vuotta sitten. Mainitsin Fevarinin voimakkaista vierotusoireista lääkärilleni ja hän ehdotti Cipralexin aloitusta Fevarinin rinnalla ja Fevarinin hidasta vähentämistä. Oon nyt pienentänyt Fevarin annosta ja en nyt tiedä mistä olot johtuvat, Cipralexistä vai Fevarinin pienentämisestä, mutta seksihalut tuntuvat olevan todella kateissa. Fevarinin en huomannut aiheuttavan mitään muutoksia seksihaluihin, mutta nyt Cipralexin aloituksen jälkeen ei vain kiinnosta, vaikka olen aiemmin ollut seksuaalisesti hyvinkin aktiivinen. Onko nämä tuntemukset olleet muilla jatkuvia vai palaileeko libido kehon tottuessa lääkkeeseen?
Mileiala kohosi aluksi Cipralexin käytön aloittamisen jälkeen huimasti, olin ehkä jopa vähän maaninenkin, mutta nyt on tullut takapakkia ehkä juuri Fevarinin vähentämisen takia. Paniikihäiriö on kyllä rauhoittunut, mutta väsyttää jatkuvasti. - yliajettulokki
Munkiksiko kirjoitti:
Mä aloitin Ciparalexin käytön n. 1,5kk sitten koska paniikihäirön oireet alkoivat taas voimistumaan, jotka olivat pysyneet kurissa Fevarinillä jo noin kymmenen vuotta sitten. Mainitsin Fevarinin voimakkaista vierotusoireista lääkärilleni ja hän ehdotti Cipralexin aloitusta Fevarinin rinnalla ja Fevarinin hidasta vähentämistä. Oon nyt pienentänyt Fevarin annosta ja en nyt tiedä mistä olot johtuvat, Cipralexistä vai Fevarinin pienentämisestä, mutta seksihalut tuntuvat olevan todella kateissa. Fevarinin en huomannut aiheuttavan mitään muutoksia seksihaluihin, mutta nyt Cipralexin aloituksen jälkeen ei vain kiinnosta, vaikka olen aiemmin ollut seksuaalisesti hyvinkin aktiivinen. Onko nämä tuntemukset olleet muilla jatkuvia vai palaileeko libido kehon tottuessa lääkkeeseen?
Mileiala kohosi aluksi Cipralexin käytön aloittamisen jälkeen huimasti, olin ehkä jopa vähän maaninenkin, mutta nyt on tullut takapakkia ehkä juuri Fevarinin vähentämisen takia. Paniikihäiriö on kyllä rauhoittunut, mutta väsyttää jatkuvasti.Cipralex käsketään ottaa aamulla, lääkkeestä tuli huono olla ja väsytti, päätin ottaakin sen illalla kunnes totun siihen, sitten siirryn aamuun, nukun huonon olon ja väsymyksen pois.:)
- kokemusta on..
alussa minulla ainakin ahdistus ja oireet hiukan pahenivat. ilmeni sellasta pään nykimistä, ihan niiku pää olis ollu tosi jumissa. paniikkioireet hiukan jopa pahenivat. siihen otin sitten opamoxia tarvittaessa joka auttoi 100% varmasti ja toi aivan normaalin fiiliksen. kun noin 2kk olin 10mg pilleria ottanut, alkoi lääke todella tuoda täyden tehonsa. vaikutus kyllä alkoi näkyä jo aiemmin mutta se toi mukanaan juuri siis kaikenlaista sivuoiretta. ne kuitenkin pikkuhiljaa katosivat. seksuaalisuuten itsellä ainakaan ei ole ollut mitään vaikutusta jos kuuri kestää vain noin 9-12kk. hiukan lisää hikoilua, tosin sitäkään ei kovin paljoa. ehkä myös aavistus on tullut turvotusta, verrata voi lähinnä oluen juonnin mukana tuomaan pieneen turpoamiseen. painossa tämä ei juuri ole näkynyt. lääkkeen tuomat avut tosin ovat myös aika vaatimattomia, mutta tyhjää parempia kylläkin. vaikuttas aika turvalliselta aineelta tuollasena määränä otettuna. mukaan otin myös tohtori tolosen suosittelemat e-epa kapselit (3 kpl päivässä) karnosiini (3 kpl päivässä). varmaan heitän rahojani kaivoon mutta mistäpä näitä tietää onko ne täyttä humpuukia vai ei.
- kuusi kuukautta ja
painoni on noussut 17 kiloa.Lääkärini tietää kyllä,mutta naureskelee vain ettei se mitään haittaa,jos muuten menee vähän paremmin kuin aiemmin.Painan nyt 97 kiloa.Olen siis naisena ylipainoinen,koska pituuteni on 163 cm.
- Parantuva siipirikko
Haluan sanoa teille kaikille tänne kirjoittaneille, että älkää antako periksi vaikka elämä tuntuisi nyt umpikujalta, ahdistavalta.
Ulospääsy löytyy ja on mahdollista vielä elää ilman mitään lääkkeitä ja paniikkeja, vaikka nyt joutuisitkin käyttämään paljonkin lääkkeitä.
On nimittäin niin että SINÄ et elä täällä maan päällä sattumalta, vaan elämälläsi on tarkoitus ja päämäärä.
On olemassa Jumala joka on kiinnostunut sinusta yksilönä, hän rakastaa sinua ja tahtoo myös poistaa masennuksesi. mutta sinun tulee etsiä Häntä, rukoilla ja hän kyllä kuulee.
Oma elämäni on muuttunut rajusti, uskoon tulon myötä olen päässyt irti ihmispelosta ja paniikkihäiriöstä johon ennen tarvitsin lääkitystä vuosikausia.
Mieheni on myös kärsinyt vakavasta masennuksesta ja joutuu vielä käyttämään lääkitystäkin, mutta uskoon tulon jälkeen hänkin on saanut niin paljon apua Jumalalta että niin psyykkiset kuin fyysisetkin vaivat ovat lievittyneet päivä päivältä - olen varma että pian hänkään ei enää tarvitse mitään lääkitystä, koska hänestä on tullut jo nyt kuin eri mies, valoisa ja rohkea.
Tätä ei saaneet aikaan lääkkeet , vasta Jeesuksen rakkauden ja armon kokeminen on alkanut auttaa meitä ! - Höpöjä höpöilette
Cipralex ei lihota. Päinvastoin se voi viedä ruokahaluja pois ainakin aluksi.
- Joptius
Höpöjä höpöilette kirjoitti:
Cipralex ei lihota. Päinvastoin se voi viedä ruokahaluja pois ainakin aluksi.
Olen syönyt tuota 10 mg/vrk kohta vuoden ajan, ja on auttanut aika hyvin ahdistukseen ja masennukseen. Painoa tullut lisää pari kolme kiloa, pääosin mahan/vyötärön tienoille. Mutta: en halua syödä lääkettä vuositolkulla, joten jos nyt aion lopettaa lääkkeen, niin miten irti? Pitääkö syödä puolta vähemmän 6 kk vai voiko lopettaa kokonaan jo 2-3 kk:n puolikasannoksen (5 mg) ottamisen jälkeen?
- Håmå
Parantuva siipirikko kirjoitti:
Haluan sanoa teille kaikille tänne kirjoittaneille, että älkää antako periksi vaikka elämä tuntuisi nyt umpikujalta, ahdistavalta.
Ulospääsy löytyy ja on mahdollista vielä elää ilman mitään lääkkeitä ja paniikkeja, vaikka nyt joutuisitkin käyttämään paljonkin lääkkeitä.
On nimittäin niin että SINÄ et elä täällä maan päällä sattumalta, vaan elämälläsi on tarkoitus ja päämäärä.
On olemassa Jumala joka on kiinnostunut sinusta yksilönä, hän rakastaa sinua ja tahtoo myös poistaa masennuksesi. mutta sinun tulee etsiä Häntä, rukoilla ja hän kyllä kuulee.
Oma elämäni on muuttunut rajusti, uskoon tulon myötä olen päässyt irti ihmispelosta ja paniikkihäiriöstä johon ennen tarvitsin lääkitystä vuosikausia.
Mieheni on myös kärsinyt vakavasta masennuksesta ja joutuu vielä käyttämään lääkitystäkin, mutta uskoon tulon jälkeen hänkin on saanut niin paljon apua Jumalalta että niin psyykkiset kuin fyysisetkin vaivat ovat lievittyneet päivä päivältä - olen varma että pian hänkään ei enää tarvitse mitään lääkitystä, koska hänestä on tullut jo nyt kuin eri mies, valoisa ja rohkea.
Tätä ei saaneet aikaan lääkkeet , vasta Jeesuksen rakkauden ja armon kokeminen on alkanut auttaa meitä !Oletkos ajatellut, että moni saattaa kokea lähestymistapasi melko luotaantyöntäväksi?
- lääkkeet eivät
Joptius kirjoitti:
Olen syönyt tuota 10 mg/vrk kohta vuoden ajan, ja on auttanut aika hyvin ahdistukseen ja masennukseen. Painoa tullut lisää pari kolme kiloa, pääosin mahan/vyötärön tienoille. Mutta: en halua syödä lääkettä vuositolkulla, joten jos nyt aion lopettaa lääkkeen, niin miten irti? Pitääkö syödä puolta vähemmän 6 kk vai voiko lopettaa kokonaan jo 2-3 kk:n puolikasannoksen (5 mg) ottamisen jälkeen?
lihota yleensä päinvastoin.
itselläni Zoloft joka sertraliini, olen ollut erittäin tyytyväinen käytössä ollut jo 4 vuotta tätä ennen Fluoksetiini joka oli myös vuosia käytössä. Kummassakaan ei mitään sivuvaikutuksia ja paino ei ole 10 vuodessa noussut yhtään, välillä laskenut enemmän välillä vähemmän. - puppupaljastin
lääkkeet eivät kirjoitti:
lihota yleensä päinvastoin.
itselläni Zoloft joka sertraliini, olen ollut erittäin tyytyväinen käytössä ollut jo 4 vuotta tätä ennen Fluoksetiini joka oli myös vuosia käytössä. Kummassakaan ei mitään sivuvaikutuksia ja paino ei ole 10 vuodessa noussut yhtään, välillä laskenut enemmän välillä vähemmän.http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/393695.shtml
Cipralex haittavaikutukset:
Painon nousu - yleinen
Painon lasku - melko harvinainen - cipralex paransi minut
puppupaljastin kirjoitti:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/393695.shtml
Cipralex haittavaikutukset:
Painon nousu - yleinen
Painon lasku - melko harvinainenSyön ko. lääkettä, aluksi lihoin n.10kg, mutta nyt puolivuotta syöneenä paino palasi normaalilukemiin, eli kannattaa jatkaa syömistä. Helpottaa oloa ajan kuluessa, menee n. kk ennenkuin positiivinen vireys pikkuhiljaa palaa, mutta ei kannata lopettaa syömistä vaikka aluksi ilmenee näitä ikäviä oireita. Minulla oli ensimmäinen viikko ihan hirveää migreeniä, teki vain mieli maata pimeässä, päähän sattui ja yökötti. Nyt ne kaikki ovat jääneet pois, ja masentuneisuus sekä raivokohtaukset ovat taaksejäänyttä elämää :)
- Täh?
Heips, itse juuri pohdin tota painon nousua. Lääkeinfossa sanotaan, et ko aine saattaa aiheuttaa ruokahalua/-haluttomuutta ja toisena kohtana on painon nousu.
mietin vain, että mikä sitä painoa siinä lääkkeessä nostaa? Sillä itse poden ruokahaluttomuutta ja silti kun katson peiliin niin tuntuu, että koko ajan turpoan. Mieli on kuitenkin hyvä. Mut varmaan 5 kg tullut kolmen kuukauden aikana. Kurjaa. Pitääpi kysyä lääkäriltä mitä pitäis tehdä. Mut hyvä lääke se on. - konkarubipo
Täh? kirjoitti:
Heips, itse juuri pohdin tota painon nousua. Lääkeinfossa sanotaan, et ko aine saattaa aiheuttaa ruokahalua/-haluttomuutta ja toisena kohtana on painon nousu.
mietin vain, että mikä sitä painoa siinä lääkkeessä nostaa? Sillä itse poden ruokahaluttomuutta ja silti kun katson peiliin niin tuntuu, että koko ajan turpoan. Mieli on kuitenkin hyvä. Mut varmaan 5 kg tullut kolmen kuukauden aikana. Kurjaa. Pitääpi kysyä lääkäriltä mitä pitäis tehdä. Mut hyvä lääke se on.Kaikki lukemani kommentit huojentavat oloani.
Siis lihoo, kuten minä(about 10 kg lääkken aloituksen jälkeen) ja että seksi ei toimi. Jälkimmainen on ollut tosi järkytys. Olen ollut aktiivinen ja kiihkeä, nyt ei jaksa/on vaikea saada orgasmia.
Olen pitkään sairastanut bipolaarihäiriötä. minulla on kaksi tasaavaa lääkitystä ja masennuslääke. Vaihdettuani Cipralexiin mielialani nousi nopeasti. Nyt syön 15 mg päivässä, mutta em kirjoituksissa on hyvinkin kattavasti esitelty lääkkeitten sivuvaikutuksia.
Voimia kaikille... - bgtrytr
konkarubipo kirjoitti:
Kaikki lukemani kommentit huojentavat oloani.
Siis lihoo, kuten minä(about 10 kg lääkken aloituksen jälkeen) ja että seksi ei toimi. Jälkimmainen on ollut tosi järkytys. Olen ollut aktiivinen ja kiihkeä, nyt ei jaksa/on vaikea saada orgasmia.
Olen pitkään sairastanut bipolaarihäiriötä. minulla on kaksi tasaavaa lääkitystä ja masennuslääke. Vaihdettuani Cipralexiin mielialani nousi nopeasti. Nyt syön 15 mg päivässä, mutta em kirjoituksissa on hyvinkin kattavasti esitelty lääkkeitten sivuvaikutuksia.
Voimia kaikille...Minulla Cipralex on hyvin toimiva lääke eikä sivuvaikutuksiakaan ole ollut mitään pahoja edes alussa. Syön 10mg nyt kohta viidettä kuukautta. Ainoa, mitä joskus huomaan on yllättävä hikoilu. Joskus saan eräänlaisia kuumia aaltoja, mutta sekään ei ole niin vakavaa, että häiritsisi elämää. Alussa seksi ei kiinnostanut lähes lainkaan ja tavarakaan ei ollut yhtä tuntoherkkä kuin ennen, mutta jostain syystä nyt olen ikään kuin palaantunut entiselle, vaikka seksi ei ihan yhtä usein olekaan mielessä, mutta sillä nyt ei ole väliä.
- m
Itse olen syönyt lääkettä kuukauden. Alku oli vaikea, olo vaan huononi ja masennus syveni. Myös pahoinvointia ja yöllä heräämistä oli alussa. Nyt olo on jo paljon parempi. Masennus ja ahdistus on helpottanut huomattavasti. Nyt huomaan kuinka epärealistisia omat ajatukset olivat ennen lääkettä. Yritän syödä lääkettä ainakin kevääseen saakka. Voimia kaikille masennuksesta kärsiville.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o4026939Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki494024Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa71684Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava491588Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä
Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t961485Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2601376Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --11311- 991158
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue221096- 631072