Plussa-pisteet itselle?!!

plussaa vai bonusta?

Tänään keskustan K-kaupassa oli joukko partiolaisia ruokaostoksilla partionjohtajan (?) kanssa.

Huomioni kiinnittyi siihen, että kun tuli kassalla maksamisen aika niin partionjohtaja antoi plussakorttinsa kassalle ja yksi partiopojista kaivoi kukkarostaan rahat. joilla ostokset maksoi. Partionjohtaja otti siis omalle henkilökohtaiselle plussatililleen pisteet pois poikien ostoksista. Näin sitä toimii "pyyteettömästi" aikuinen ihminen.

23

1408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjköjg

jos ostivat jotain josta sai plussakortilla alennuksen, olisiko lapsen pitänyt sit maksaa enemmän?
      yleensä nää on sellaisia ostoksia jossa yhteisillä rahoilla ostetaan esim sapuskat vaellusta/ retkeä varten.ei siis välttämättä sen yhden lapsen omia rahoja.

• nóllasumma

Mutta eikö se ole niin, että vain tarjouksessa olevat tuotteet saa plussa-kortilla halvemmalla, ja laskun loppusummasta pisteet kertyvät sille kenen korttia käytetään?

• Hilperi

Jos partiojohtaja sai tästä muutaman sentin bonukset, niin mitä sitten. Alennus ja hyöty naperoille oli varmaan suurempi. Todella ahdasmielistä kirjoitella näin "hirveistä" epäkohdista.

• 17

Ne tuotteet joista saa "plussapisteitä" on hinnoiteltu niin korkeiksi, ettei ostajalle mitään säästöä synny vaikka olisi pakallinen kortteja kassalle antaa.

Miksi maksaa tuotteesta tänään korkeaa hintaa, josta saa plussa-pisteitä? Plussa-pisteet rahoitetaan ostajien varoista, niin että saat sen "alennuksen" itseltäsi. Ei kauppa sitä kenellekään ilmaiseksi anna.

• LIDL
        17 kirjoitti:

Ne tuotteet joista saa "plussapisteitä" on hinnoiteltu niin korkeiksi, ettei ostajalle mitään säästöä synny vaikka olisi pakallinen kortteja kassalle antaa.

Miksi maksaa tuotteesta tänään korkeaa hintaa, josta saa plussa-pisteitä? Plussa-pisteet rahoitetaan ostajien varoista, niin että saat sen "alennuksen" itseltäsi. Ei kauppa sitä kenellekään ilmaiseksi anna.

LIDL 70% lihaa ruottalaisissa lihapullissa. citymarketin atria pullissa 15% ja 33% kanannahkaa...
        ei tarvii korttej KUN lidlista ostaa halvalla kunnon ruokaa.

• gggggg1

Halvempi hinta plussakortilla, mutta voisiko ajatella että tuo on työetuus kun hyödyn saa partionjohtaja. Tällöinhän se olisi tuloverotuksen alaista.
      Anyway, mun mielestä tollasessa ei oo mitään väärää. Mitä sitten jos joku saa hyötyä joka ei oo muilta pois?
      Ompa taas katkeraa avautumista. Ketjun aloittajakin on vaan ilmeisen kateellinen. Taidat kuulua vasemmistoon.

• skjösjgö

ei partionjohtaja ole töissä, harrastushan se on =)

• tarkka veronmaksaja
        skjösjgö kirjoitti:

Jos partionjohtaja on omantunnontarkka, hän voi ilmoittaa verotuksessa saaneensa tämän lahjan.
        Näin pieni lahja on verovapaa.

• niin tai sitten näin
        skjösjgö kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla erään S-ryhmän tavaratalon kassa sai potkut, kun otti kortittomien asiakkaiden bonukset omalle tililleen. Eiköhän ne bonukset tai plussat ole tarkoitettu juuri sille, joka laskun maksaa.

• S-kortti / K-kortti
        niin tai sitten näin kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla erään S-ryhmän tavaratalon kassa sai potkut, kun otti kortittomien asiakkaiden bonukset omalle tililleen. Eiköhän ne bonukset tai plussat ole tarkoitettu juuri sille, joka laskun maksaa.

S-ryhmässä taitaa olla aika yleistä, että jos joku perheenjäsen on siellä töissä niin koko suvulle ja lähipiirille haetaan omalla s-kortilla bonukset. Tarkastelu olisi paikallaan miten s-korttia saa yleensä käyttää. Väärinkäyttäjille vain lopputili, kyllä rehellisiäkin työntekijöitä vielä löytyy. On merkillistä, että palkan ohellakin pitää vielä hankkia epärehellisesti lisätuloja. Ihan oikein, bonukset sille joka laskunkin maksaa.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!
        S-kortti / K-kortti kirjoitti:

S-ryhmässä taitaa olla aika yleistä, että jos joku perheenjäsen on siellä töissä niin koko suvulle ja lähipiirille haetaan omalla s-kortilla bonukset. Tarkastelu olisi paikallaan miten s-korttia saa yleensä käyttää. Väärinkäyttäjille vain lopputili, kyllä rehellisiäkin työntekijöitä vielä löytyy. On merkillistä, että palkan ohellakin pitää vielä hankkia epärehellisesti lisätuloja. Ihan oikein, bonukset sille joka laskunkin maksaa.

Saahan ne kaikki perheenjäsenet sen rinnakkaiskortin. Minunkin aikuisella lapsellani on S-rinnakkaiskortti, vaikka asuu eri osoitteessa ja hänen ostoksistaan kertyneet bonukset tulevat minun tililleni. Näin se kuule vaan menee.

K- rinnakkaiskortin taitaa saada käsittääkseni vain samassa taloudessa asuva.

• jiippeekoo

voiks sä antaa mulle sun plussapiste numeron, niin voin pistää sun plussatilille aina mun k-market ostokset. Mä en todella jaksa käyttää mitään säälittäviä kanta-asiakas kortteja oli ne sitten mistä hyvänsä.

• nyk. plussallinen

No ei se nyt kauheen säälittävää oo kun kuukauden välein tulee 10-20 euron eestä plussaseteleitä. Niillä maksaa yhdet ruokaostokset kummasti!

• juupajuuuuu

Kävitkö oikein tarkistamassa että oli partionjohtajan oma kortti, eikä partion yhteiskäytössä oleva?

• P....

Soittakaa poliisille!

• mulle ja

Annetaanko yrityksille, yhdistyksille jne. omat bonus- tai plussakortit?

• hohhhhoijaaaaa
        mulle ja kirjoitti:

Saahan nyt bonuskortin hakea kuka vaan. Vaikka se olisi partionjohtajan nimellä, niin voi olla yhteiskäytössä siltikin.

• Kaupan kassa
        mulle ja kirjoitti:

Plussakortit ja bonuskortit ovat kuluttaja-asiakkaan kortteja. Yritykset ja yhteisöt eivät voi saada niitä eikä plussa- tai bonuskorteilla maksettuja kuitteja saisi olla niiden kirjanpidossa.

• ++++++++++++++++++++
        Kaupan kassa kirjoitti:

Plussakortit ja bonuskortit ovat kuluttaja-asiakkaan kortteja. Yritykset ja yhteisöt eivät voi saada niitä eikä plussa- tai bonuskorteilla maksettuja kuitteja saisi olla niiden kirjanpidossa.

Bonukset saa vaikka maksaa rahalla ja sitte näyttää vaan kortin.

• Maaritti***
        Kaupan kassa kirjoitti:

Höpöhöpö! Et taida ihan olla asiaan perehtynyt. Kyllä meillä ainakin on yhdistyksellä oma bonuskortti (puheenjohtajan nimellä) ja niiden kuitit on kirjanpitäjä hyväksynyt tähänkin asti.

• olet idiootti

älä puutu toisten asioihin jollet tiedä miten asiat meni. olisit voinu ees selvittää saiko pojat mitään hyötyä.. huoh..

• 69996696969

IHAN VITUN SAMA!

• aikaonplussaa
        69996696969 kirjoitti:

IHAN VITUN SAMA!

Kauanko sinulta kesti kirjoittaa tuota syvällistä mielipidettäsi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe