Lokasuojien reunat

Inssi TP

Autossani (-99) lokasuojien reunat ovat alkaneet pikkuhiljaa ruostumaan. Pintaruostetta pääasiassa.
Mikä on paras keino reunuksien siistimiseen? Maalaus lieneen ajan ja rahan hukkaa. (Hionnassa lähtee suojaavat sinkit pinnasta.)
Olen itse alkanut kallistumaan ratkaisuun, jossa ensin pensselöidään lokasuojan reunuksiin kotelosuojaa ja perään musta pintamassa. Kokemuksia kellään?

Toinen ratkaisu voisi olla kovettuva massa, jonka voisi maalata korin väriseksi, jos haluaisi oikein hienostella.

Keskeinen ongelma lokasuojien reunuksien ruostumisessa on pistehitsattujen peltien väliin pesiytyvä ruoste. Sen pysäyttämiseksi olen ajatellut injektoida kotelosuoja-ainetta peltien väliin. Homma onnistuu lääkeruiskulla, johon kiinnittää 12mm kumilevystä rakennetun lokasuojan reunukseen istuvan suulakkeen.

Kokemuksia?

10

7593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 86rw

Mitä hyötyä siitä sinkkikerroksesta on jos on valmiiksi ruostunut? Peltien välissä oleva ruoste on aika paha ja sinne voi kyllä laittaa kotelosuojaa hidastamaan ruostumista mutta ulkopuolen kyllä itse maalaisin kun ruosteet on ensin hiottu pois. Pohjamaaliksi esim. happomaalia joka suojaa ruostumiselta.

• Önsis

kokemukset happomaali käsittelystä. Kaksi vuotta sitten pinnat puhdistettiin vanhasta maalista ja ruosteesta. Nyt sitten laajat alueet ovat kuoriutuneet kokonaan mustasta maalista. (happomaali)

Olen avaajan kanssa samaa mieltä. Lokasuojien reunoihin ei kannata ainakaan maalia tarjota. Ei nimittäin tule kestämään!

• 86rw
        Önsis kirjoitti:

kokemukset happomaali käsittelystä. Kaksi vuotta sitten pinnat puhdistettiin vanhasta maalista ja ruosteesta. Nyt sitten laajat alueet ovat kuoriutuneet kokonaan mustasta maalista. (happomaali)

Olen avaajan kanssa samaa mieltä. Lokasuojien reunoihin ei kannata ainakaan maalia tarjota. Ei nimittäin tule kestämään!

jos oikein tekee. Itse hioin kaikki ruosteet pois ja puhdistin pinnan rasvasta, spraypullolla suihkutin happomaaliin ja sen päälle pintavärin. Hyvin on kestänyt jo 2 vuotta.

• Liian myöhäistä on tehdä enää mitään. Olisi pitänyt jo uutena suojata kunnolla.
      Voithan silti kokeilla, niin uskot.
      Yksi mahdollisuus on hioa ruosteet pois kokonaan, maalata Zingalla (noin 60 euroa kilo) pariin kertaan ja sitten pintamaalaus ja mahdollinen kiveniskusuojaus. Paljon työtä, kallista, tulos erittäin epävarma. Pistehitsisaumojen suojaus on jo pahasti myöhäistä, mutta voihan yrittää. Osaat sitten uuteen autoosi...

Ja ala säästää siihen uuteen autoon...

• Inssi TP

Toisaalta eräs jo paalaimeen päätynyt nousevan auringon maan härveli suojattiin lähes uutena. Palkkeihin porattiin reiät ja niiden suojaus hutiloitiin. Seuraus oli se, että kyseinen autoni piti romuttaa puhkiruostuneiden palkkien vuoksi jo 11 vuoden iässä. Ja oli kallis, hyvin varusteltu iso japsi.

Asioilla on usein myös kääntöpuolensa.

• ruosteeton
        Inssi TP kirjoitti:

Toisaalta eräs jo paalaimeen päätynyt nousevan auringon maan härveli suojattiin lähes uutena. Palkkeihin porattiin reiät ja niiden suojaus hutiloitiin. Seuraus oli se, että kyseinen autoni piti romuttaa puhkiruostuneiden palkkien vuoksi jo 11 vuoden iässä. Ja oli kallis, hyvin varusteltu iso japsi.

kromikaaret mitä yksilöllisesti mersuihin tehdään, vai oliko se penari.

• hähää
        Inssi TP kirjoitti:

Meikäläisen autossapa onkin muoviset lokarkit, ei ruostu... tosin vain edessä.

• _Heikki__

Kuka paaliin menevää koslaa enää alkaa hinkkaamaan. Kyllä se sinne kelpaa ruosteenraiskaamanakin.

• epoksimies

Ruosteet hiomalla pois ja epoksipohjamaali peltiin. Itsellä pitänyt jo 2v. Aiemmin noverox-spraypohjamaalipaletilla tullut jo vuodessa läpi...

• aaaaas
        epoksimies kirjoitti:

Ruosteet hiomalla pois ja epoksipohjamaali peltiin. Itsellä pitänyt jo 2v. Aiemmin noverox-spraypohjamaalipaletilla tullut jo vuodessa läpi...

Sinkkimaalia pohjamaaliksi ja kyllä kestää, laitat sinkkimaalia vähintää kolme kerrosta,mitä usempi kerros sitä parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4145
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2283
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      989
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      844
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      843
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      840
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      765
    10. 35
      754
    Aihe