Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Teeren pesä.

hoivavietit toimivat

Onnistuin löytämään teeren pesän metsiköstä kuusennäreen alta. Siinä on 4 munaa. Emokananen lähti lipettiin eka kerralla, kun melkein astuin päälle, kun en huomannut. Nyt se taas hautoilee muniaan eikä lähde pois, vaikka katselen parin metrin päästä. Ei myöskään pelkää moottorisahan ääntä, vaikka tein rankakasan viiden metrin päähän. Se on niin maaston värinen, että luottaa suojaväriinsä. Itse pesä on vain pieni syvennys, joka on kuoputettu vanhojen koivunlehtien sekaan. Tämä siis Lopella. Myös keltasirkun pesä löytyi vastaavasti ja siinä on vaan 3 munaa, joita emo ei hylännyt, vaikka sahanpurua oli lentänyt pesään .

4

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpikuus

      Jeps, onneksi linnut eivät lopulta ole kovin arkoja, jotkut joita aikanaan pesältä pyydettiin ovat vielä viime aikoina saattaneet hylätä pesänsä ihmisen käynnistä(esim. huuhkaja), ja useilla lajeilla poikkeuksellisen arat yksilöt voivat pesän hylätä jos ihminen (tai muu peto) osuu liian lähelle. Silti jonkun verran tuhoutumisia varmaan tapahtuu metsänhoitotöiden ja muiden häiriötä aiheuttavien toimien vuoksi, kaikki lajit eivät uskalla palata pesälle kovin helposti jos ihminen on yhä paikalla.

      Itse toissapäivänä säikähdin aikalailla kun puolen metrin päästä edestäni matalasta varvukosta hyppäsi yhtäkkiä teerikana lentoon. Munat olivat pesässä, en jäänyt lukumäärää laskemaan.

    • harrastajametsuri

      Olen odottanut kolme viikkoa että teeri saisihaudonnan valmiiksi ja pääsisin siirtelemään tukit pois parin metrin päästä pesästä. Olenko odotellut turhaan ?

      • Tetrimies

        Teeri hautoo 3,5 viikkoa, joten odotuksesi lienee jo palkittu!


    • sienestäjä kutvoska

      Sääksmäellä tänään 9.8.2012 aamupäivällä kävin sienessä ja mustikassa.
      Kuusen näreen vierestä otin mustikoita ja samassa lintu lähtiti. Huomasin että pesässä oli nelja kirjavaa pienen kananmuna kokoista munaa.
      Vieläköhän poikaset kehityy ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe