Auto on siis chevrolet trans sport -99, 3,4 l, automaatti, bensa. Onkos kellään ollut tämmöistä vikaa? Kun auton käynnistää moottorin ollessa kylmä, tyhjäkäynti on normaali, mutta kun ajaa parikymmentä metriä, niin kierrokset nousee n. 2000 kierrokseen, ja jos pysäyttää niin kierrokset pysyvät edelleen samoissa lukemissa. Kun auton sitten sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin toimii normaalisti seuraavaan kylmäkäynnistykseen saakka. Kiitos vinkeistä.
Trans Sport tyhjäkäynti
11
1904
Vastaukset
- taulai
Jäi mainitsematta, että vikakoodeja ei ollut.
- Chevy -01
Oli omassa viallinen, kierrokset nousi satunnaisesti ja useimmiten palasi normaliksi kun auton käynnisti uudestaan.
- taulai
Chevy -01 kirjoitti:
Oli omassa viallinen, kierrokset nousi satunnaisesti ja useimmiten palasi normaliksi kun auton käynnisti uudestaan.
Tähän trans sportin tyhjäkäynti vikaan auttoi ainakin toistaiseksi, kun irroitti kaasuläpän asentoanturin liittimen ja putsasi sen. Ei tuo miltään likaiselta tosin kyllä näyttänyt, mutta oliskohan se syynä, että tuo jännite taitaa olla vain reilut 5 volttia. Eihän noin pienillä volttimäärillä tarvi olla kummoinen hapettuma.
- taulai
taulai kirjoitti:
Tähän trans sportin tyhjäkäynti vikaan auttoi ainakin toistaiseksi, kun irroitti kaasuläpän asentoanturin liittimen ja putsasi sen. Ei tuo miltään likaiselta tosin kyllä näyttänyt, mutta oliskohan se syynä, että tuo jännite taitaa olla vain reilut 5 volttia. Eihän noin pienillä volttimäärillä tarvi olla kummoinen hapettuma.
Kyllä tähänkin vikaan lopullinen korjaus tuli vasta, kun vaihtoi sen tyhjäkäynnin asentoanturin.
- taulai
taulai kirjoitti:
Kyllä tähänkin vikaan lopullinen korjaus tuli vasta, kun vaihtoi sen tyhjäkäynnin asentoanturin.
Anteeksi ajatusvirhe, siis kaasuläpän asentoanturi.
- chev
Kannattaa puhdistaa joutokäyntisäädin.Voi vika olla siinä et jumittaa.Mulla on samaa vuosimallia transsport.Edellisessä autossa säädin jumitti( opel astra) ja kierrokset oli mitä sattu tyhjäkäynnillä
- tsport -99
onko säädin siinä ilmanottoputken koneen päässä olevat 2 anturia, ylempi vai alempi? Moottori "röpöttää" jo tyhjäkäynnillä, mutta paranee lämmetessään. Vikavalo palaa koetaulussa, ei luettu kuitenkaan koodeja vielä, auto kun meille niin "uusi", mutta entinen omistaja kertoi sen olevan sökönä. Puhui happitunnistimesta, tilasin, mutta sehän oli aivan eri paikkaan eli pakosarjaan.
- chev
tsport -99 kirjoitti:
onko säädin siinä ilmanottoputken koneen päässä olevat 2 anturia, ylempi vai alempi? Moottori "röpöttää" jo tyhjäkäynnillä, mutta paranee lämmetessään. Vikavalo palaa koetaulussa, ei luettu kuitenkaan koodeja vielä, auto kun meille niin "uusi", mutta entinen omistaja kertoi sen olevan sökönä. Puhui happitunnistimesta, tilasin, mutta sehän oli aivan eri paikkaan eli pakosarjaan.
Näyttäis olevan ylempi,koska alempi on kaasuläppäakselin kohdalla(kaasuläppäasentotunnistin).Kannattais lukea vikakoodit niin ei mene arpomiseksi missä vika.
- alldatadiy
chev kirjoitti:
Näyttäis olevan ylempi,koska alempi on kaasuläppäakselin kohdalla(kaasuläppäasentotunnistin).Kannattais lukea vikakoodit niin ei mene arpomiseksi missä vika.
Jos EGR venttiilin välissä on nokinokare niin silloin kans röpöttää. Täällä Forssan seudulla olisi vikakoodinlukulaite, missäs päin suomea auto on?
- Korjaantui
Mulla syttyi Check valo koetaulussa ja luetutin vikakoodit, se antoi 122 ja 1122 koodit ja korjaaja suositteli vaihtamaan TP Sensorin joka sijaitsee ilmanottoputken moottorin päässä ja on se alempi mötikkä. Se maksaa SouthWestTradella 50€ ja pystyy itse vaihtaan jos on näppärät sormet. Vika korjaantui sillä onko se sitten kaasuläpän asentotunnistin vai mikä. Nyt kaasu tottelee poljinta ja kierrokset ovat ok.
- Tyhjäkäyntihävisi
Onko se "se alempi mötikkä" nostettavissa vain pois paikoiltaan tarkistusta varten? Eli onko se vain painettu siihen ilmanottoputkeen kolostaan läpi? Joskus pari vuotta sitten kone piti kierroksia korkealla eli ei palautunut tyhjäkäynti kierroksille. Uudelleen käynnistäminen korjasi ongelman. Vuoden päivät ei ole ollut ko. ongelmaa. Nyt hävisi yllättäen tyhjäkäynti vähäksi aikaa kokonaan. Mutta muutaman kerran vapaalta nopeasti (ennen kuin sammuisi) vaihto D:lle ja ajoa jalka kaasulla. Kun oli pakko ottaa jalka kaasulta.... kone sammui. Nyt tuntuu toimivan ainakin muutaman käynnistyksen ajan normaalisti. Mikä häiriö kyseessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282711- 1372516
- 1352114
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162113Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121834Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161561357Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291182Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo921148Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891142Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381098