Olisi muutamia kysymyksiä teille äideille, jotka olette kasvattaneet yhden tai useamman TYTÖN murrosiän yli.
1. Puhuitko hänelle murrosiästä ja mitä silloin tapahtuu? Kysyikö tyttö itse? (menkat, rinnat jne.)
2. Pyysitkö häntä kertomaan menkoista, kun ne alkavat? Kertoiko hän?
3. Ostitko tytölle rintsikat etukäteen vai kysyitkö haluaako hän shopata rintsikat? Vai olitko ihan tuppisuuna, kunnes tyttö esim. kysyi?
4. Oliko teillä hänen murrosiän aikana paljonkin riitoja tai pikku kinastelua?
5. Kertoiko hän tai kysyitkö sinä hänen koulujutuista?
6. Ujostelitko puhua menkoista tai rintsikoista/rinnoista?
7. "Plussa kysymys": Kertokaa nyt, että miten teistä saa selvää :( Itselläni on pikku kinasteluja äidin kanssa (itse niitä aloitan pikku jutuista), ehkä johtuu siitä että en tiedä onko hän todella kiinnostunut minusta/minun jutuista.. Välillä itken helposti, koska olen vähän stressaantunut. Hän ei ole puhunut mitään murrosiästä ja haluaisin rintsikat, mutten uskalla kysyä (pelkään kieltävää vastausta)..
KIITOKSIA KOVASTI ÄIDEILLE, jotka viitsivät vastata!!
KYSYMYKSIÄ ÄIDEILLE!!
1
345
Vastaukset
- Kahen teinin äiti
No hellou, ihan ollaan vasta vaiheessa, eli ei vielä yli, mutta kyllä ollaan asioista juteltu silloin kun tytöt on ite ottaneet puheeksi. Siis enempi näinpäin. Että ei mitään virallisia äiti-tytär keskusteluja olla käyty vaan asiat on tulleet esille jossain vaiheessa ja sitte ollaan juteltu niistä. Jutellaan myös koulujutuista joka päivä, yleensä kysyn että miten päivä meni, ja sit jos on ollu jotain spesiaalia ni jutellaan siitä.
Rintsikoista varmaan usein menee silleen, että äidin mielestä ei oo vielä tarpeen mut lapsen mielestä on, ja sun täytyy vaan uskaltaa selittää äidille että miks sun mielestä tarvitsisit sellaiset. Tuskin äiti siitä hermostuu. Ei oo vaan vielä ajatellu sun niitä kaipaavan.
Kinasteluakin on jonkun verran, tai enempi sellaista, miten sen nyt sanoisi, vääntöö. Ei paljon, ainakaan vielä.
Nää on usein sellasia että äiti ei tiedä että lapselle olisi tärkeitä asioita, jos lapsi ei mitenkään ota puheeksi. Eli rohkeasti vaan äidin kanssa juttelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368