KYSYMYKSIÄ ÄIDEILLE!!

NeuvoaMurkulle

Olisi muutamia kysymyksiä teille äideille, jotka olette kasvattaneet yhden tai useamman TYTÖN murrosiän yli.

1. Puhuitko hänelle murrosiästä ja mitä silloin tapahtuu? Kysyikö tyttö itse? (menkat, rinnat jne.)

2. Pyysitkö häntä kertomaan menkoista, kun ne alkavat? Kertoiko hän?

3. Ostitko tytölle rintsikat etukäteen vai kysyitkö haluaako hän shopata rintsikat? Vai olitko ihan tuppisuuna, kunnes tyttö esim. kysyi?

4. Oliko teillä hänen murrosiän aikana paljonkin riitoja tai pikku kinastelua?

5. Kertoiko hän tai kysyitkö sinä hänen koulujutuista?

6. Ujostelitko puhua menkoista tai rintsikoista/rinnoista?

7. "Plussa kysymys": Kertokaa nyt, että miten teistä saa selvää :( Itselläni on pikku kinasteluja äidin kanssa (itse niitä aloitan pikku jutuista), ehkä johtuu siitä että en tiedä onko hän todella kiinnostunut minusta/minun jutuista.. Välillä itken helposti, koska olen vähän stressaantunut. Hän ei ole puhunut mitään murrosiästä ja haluaisin rintsikat, mutten uskalla kysyä (pelkään kieltävää vastausta)..

KIITOKSIA KOVASTI ÄIDEILLE, jotka viitsivät vastata!!  

1

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahen teinin äiti

No hellou, ihan ollaan vasta vaiheessa, eli ei vielä yli, mutta kyllä ollaan asioista juteltu silloin kun tytöt on ite ottaneet puheeksi. Siis enempi näinpäin. Että ei mitään virallisia äiti-tytär keskusteluja olla käyty vaan asiat on tulleet esille jossain vaiheessa ja sitte ollaan juteltu niistä. Jutellaan myös koulujutuista joka päivä, yleensä kysyn että miten päivä meni, ja sit jos on ollu jotain spesiaalia ni jutellaan siitä.

Rintsikoista varmaan usein menee silleen, että äidin mielestä ei oo vielä tarpeen mut lapsen mielestä on, ja sun täytyy vaan uskaltaa selittää äidille että miks sun mielestä tarvitsisit sellaiset. Tuskin äiti siitä hermostuu. Ei oo vaan vielä ajatellu sun niitä kaipaavan.

Kinasteluakin on jonkun verran, tai enempi sellaista, miten sen nyt sanoisi, vääntöö. Ei paljon, ainakaan vielä.

Nää on usein sellasia että äiti ei tiedä että lapselle olisi tärkeitä asioita, jos lapsi ei mitenkään ota puheeksi. Eli rohkeasti vaan äidin kanssa juttelemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3966
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2032
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      846
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      764
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      728
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      728
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      712
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      705
    9. 35
      664
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe