Löytyykö muilta samanlaista ongelmaa? Raskausviikkoja vähän päälle 5 ja naama kukkii niin pahasti ettei ikinä! Mihinkään ei kehtaa lähteä kotoa.. Peilissä on niin karmaiseva näky.. Meikkivoiteella saa hieman peitettyä mutta eipä siitä suurta apua ole. Onko muilla kokemuksia kuinka kauan tätä kestää ja mikä voisi auttaa saamaan takaisin hyvän ihoni..?
Raskaus ja finnit
15
26089
Vastaukset
- Apua tarvitseva
Finnejä on paljon enemmän oikealla kasvonpuoliskolla kuin vasemmalla.. Mistähän tämä voisi johtua..?
- sade
Ei kestä kauaa. Itellä oli sama homma, enemmän finnejä ku koskaan.
- rv 13+6
On kyllä aika henkilökohtaista kuinka kauan finnejä tulee, mulla vieläkin sellasia oikein komeita... Vähän rauhoittunut ja onnekseni 99% finneistä ollut selässä ja rinnassa. Hoida aamuin illoin koko ajan, vaikka näyttäisi paremmaltakin!!
- Laura..
rv 13+6 kirjoitti:
On kyllä aika henkilökohtaista kuinka kauan finnejä tulee, mulla vieläkin sellasia oikein komeita... Vähän rauhoittunut ja onnekseni 99% finneistä ollut selässä ja rinnassa. Hoida aamuin illoin koko ajan, vaikka näyttäisi paremmaltakin!!
mulla on iho ollut aina tosi hyvä.. nyt sitten raskauden aikana on tullut finnejä (siskot jne. huomauttelevat jne..) neuvolasta terkkari sanoi, että pahimmassa tapauksessa ongelma jatkuu koko raskauden ajan. suurimmalla osalla hormonitoiminta kuitenkin alkuryöpyn jälkeen rauhottuu ja ihokin tasaantuu.. sitä odotellessa iloista odotusta kaikille. viikkoja 9 1
- tyttönen
olen nyt puolessa välissä raskautta ja vielä on pitkä matka sairaalaan. Mulla ei ole koskaan ollut hirveästi finnejä, mutta kun tulin raskaaksi niin sen jälkeen niitä on piisannut. onneksi naamassa ei ole niitä niin älyttömästi, mutta sitäkin enemmän niitä on yläselässä, hartioissa ja rintakehässä. Kun sitten haluaisin pistää joitain avoinaista päälleni niin en kehtaa kun ihoni näyttää niin karmimvalta. Raskaus on muuten mennyt ihan suht hyvin, ja nyt kun alun pahoinvointikin on ohi niin nautin tästä, nuo finnit vain latistavat aika pahasti, minulla ne ei ole ainakaan vielä lähteneet, päin vastoin, koko ajan tulee uusia..
- äityli
et tällaistakin tapahtuu. Mulla asia nimittäin on aivan päin vastoin. Ennen on tullu finnejä paljonki, varsinki ennen menkkoi, mut nyt raskauden aikana ne ovat jonnekiin hävinneet. Oon miettiny, et varmaa muillaki tapahtuu näin mut näköjään toiste päin!
- äiti 2004
Luin sattumalta tuon sun tekstin. Itselläni akne oli todella paha ja alkoi heti kun tulin raskaaksi. Vasta viikolla 12 kävin ihotautilääkärillä ja se määräsi heti raskaanaolevalle sopivaa antibioottia (erytromysiini). Naama oli kauttaaltaan tulehtunut ja kipeä eikä kyllä ihan itsellään olisi parantunut pahoja arpia jättämättä. Arpia jäi joka tapauksessa ja antibioottia söin muutes kolmisen kuukautta pienellä annoksella. Raskauden puolenvälin jälkeen alkoi tilanne rauhoittuun. Mut yksilöllistä nää kaikki ja oikeesti mun akne oli todellisessa tulehdustilassa.
- Myrmeli
Hei,
Itselläni tilanne on täysin toisenlainen. Kärsin todella kuivasta ihosta, mutta nyt raskauden aikana tilanne on helpottanut ja iho on normalisoitunut! ;) - finnit
Myrmeli kirjoitti:
Hei,
Itselläni tilanne on täysin toisenlainen. Kärsin todella kuivasta ihosta, mutta nyt raskauden aikana tilanne on helpottanut ja iho on normalisoitunut! ;)Itse olen raskauden aikana kärsinyt kanssa finneistä. Niitä on naamassa, kaulassa, rinnassa, käsivarsissa ja selässä. Ei todellakaan mikään hehkeä olo. Terveydenhoitaja sanoi että helpottaa kun ensimmäinen kolmannes ohi, mutta jos tämä on loppuun asti tätä niin voi juma..No ei auta valittaminen, onneksi on hyvät ja peittävät meikkivoiteet keksitty. Kesää vaan odottelen kauhulla kun olisi kiva pukeutua avonaisempiin paitoihin, mutta ei näitä ihanuuksia viitsi kaikille näytellä :) Itse elän toivossa että jossainvaiheessa vielä olen hehkeä odottaja :)
- massukka
finnit kirjoitti:
Itse olen raskauden aikana kärsinyt kanssa finneistä. Niitä on naamassa, kaulassa, rinnassa, käsivarsissa ja selässä. Ei todellakaan mikään hehkeä olo. Terveydenhoitaja sanoi että helpottaa kun ensimmäinen kolmannes ohi, mutta jos tämä on loppuun asti tätä niin voi juma..No ei auta valittaminen, onneksi on hyvät ja peittävät meikkivoiteet keksitty. Kesää vaan odottelen kauhulla kun olisi kiva pukeutua avonaisempiin paitoihin, mutta ei näitä ihanuuksia viitsi kaikille näytellä :) Itse elän toivossa että jossainvaiheessa vielä olen hehkeä odottaja :)
Minulla on tässä kuussa kyllä menkat tulleet,mutta olivat todella niukat. Noh, alavatsassa on ollut semmosta nipistelyä ja outoa tunnetta. Meillä yritetty lasta 6 kk. Nyt mulle on tullu kaulan alueelle ja selkään pieniä finnejä, myös naamassa paljon finnejä. Näin myös unta, että sain tyttövauvan :) toivotaan nyt , että nämä olisivat raskauden merkkejä :)
- massukka
massukka kirjoitti:
Minulla on tässä kuussa kyllä menkat tulleet,mutta olivat todella niukat. Noh, alavatsassa on ollut semmosta nipistelyä ja outoa tunnetta. Meillä yritetty lasta 6 kk. Nyt mulle on tullu kaulan alueelle ja selkään pieniä finnejä, myös naamassa paljon finnejä. Näin myös unta, että sain tyttövauvan :) toivotaan nyt , että nämä olisivat raskauden merkkejä :)
Myös hiukset rasvoittuvat nopeaa ja hikoilen melkolailla. Myös hien haju voimakasta.
- neira
Myrmeli kirjoitti:
Hei,
Itselläni tilanne on täysin toisenlainen. Kärsin todella kuivasta ihosta, mutta nyt raskauden aikana tilanne on helpottanut ja iho on normalisoitunut! ;)että jos kuka kärsii normaalisti kuivasta ihosta ja saa sopivasti lisärasvoitusta raskauden aikana niin tilanne on parempi iholla raskauden aikana.
Jos jollakulla on ns. normaali / rasvainen iho ja tulee näitä tasvoja lisää niin siitähän tulee finnejä liiasta rasvasta. - LAzerblada
neira kirjoitti:
että jos kuka kärsii normaalisti kuivasta ihosta ja saa sopivasti lisärasvoitusta raskauden aikana niin tilanne on parempi iholla raskauden aikana.
Jos jollakulla on ns. normaali / rasvainen iho ja tulee näitä tasvoja lisää niin siitähän tulee finnejä liiasta rasvasta....rupesivat mulla finnit häviämään. Vielä tulee ajoittain, mutta ihon alaiset paiseet ovat melkein hävinneet. Tosin kamalat arvet jäivät... :( Laseri-hoitoihin aion mennä heti kun mahd. Nyt oon viikolla 33.
- kohtis32
Tiedän tunteen! Kun odotin esikoistani, mulle puhkesi raskausajan akne. Kävin kolmella eri ihotautilääkärilläkin, mutta kun raskausaikana ei oikein voi mitään lääkkeitä ottaa... Sain rasvaa, mutta se oli tosi pahasti ihoa kuivattavaa ja tuntui että naama meni vielä pahemman näköiseksi. Paljon oli päiviä, että teki mieli vajota maan alle. :(
Nyt odotan toista lasta, viikolla 17. Tilanne on paljon parempi! Pelkäsin että taas on sama edessä, mutta olin päättänyt, että en enää välitä, kun tiedän että lapsi on sen arvoinen.:) On nytkin finnejä tullut, mutta paljon vähemmän, eikä niin valtavia. Kaulalla ja otsassa on joitakin, olkoot! Tuntuu niin helpolta niellä tämä, kun vertaa edellisen raskauteen, heh.
Eli siis itse en saanut ongelmaan mitään apua. Finnit hävisivät hiljalleen parin kuukauden päästä synnytyksestä. Ja kuten moni muukin raskausajan vaiva, jälkikäteen ajatellen olisin ottanut rakkaan lapseni odotuksen takia vaikka miljoona kertaa pahemmankin vaivan.:) Tsemppiä! On se odotus kaiken arvoista! - nursing88
http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Ruotsalaistutkimus Antibiootti lisää sikiövaurionriskiä/HS20050708SI2YO046bc
Ei erytromysiiniä raskaana oleville. Mielestäni pointtina on että raskaana ei voi syödä ihoon vaikuttavia lääkkeitä per os eli suun kautta. Ainoa vaihtoehto ovat iholle laitettavat voiteet, geelit, jne. jotka ovat aika heikkotehoisia kun kysymys hormoniaknesta. Itse suunnittelen raskautta ja näppylähistoriaa takana, pelkään kanssa pahinta. Ikävää ettei ole mitään lääkettä jos ongelmia tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829