ulkomailla passin uusiminen

ninjananja

hei, asun ulkomailla. passin voimassaolopäivä on umpeutumassa syyskuun lopussa. kesällä olen tulossa viikoksi suomeen. kysymys kuuluukin; voinko jättää passihakemuksen suomessa, ja noutaa sen ulkomailla??? koska viikossa tuskin ehdin uutta passiani noutamaan suomessa olon aikana..

kiitos viesteistä!!

8

1400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travel bag

      Yleensa passit uusitaan siella missa asutaan, riippuen maasta se voi kestaa noin 3-4 viikkoa, voi saada kiireellisenakin jos maksaa enemman.
      Ehka soitto Suomen suurlahetystoon maassasi ratkaisee ongelmasi.

    • helppoa on

      sillä passi pitää aina noutaa henk.kohtaisesti poliisinkansliasta. Siis sitä ei postiin laiteta jne. Miksi et nouda sitä kun olet Suomessa? Pasiin saa viikossa.

      • ota selvää ennen

        kun neuvot muita.

        "..... Valmiin passin voi noutaa myös asiamies tai se voidaan pyynnöstä lähettää hakijalle postitse......."


    • passit

      Suomessa saat passin jopa 24 tunnissa. Maksaa tietysti enemmän. Näitä uusia passeja ei voida uusia postitse, vaan on henkilökohtaisesti käytävä suurlähetystössä tai konsulaatissa. Jos kotipaikkakunnaltasi löytyy sellainen, niin kannattaa hoitaa asia siellä, muutoin on varmaankin kätevämpää maksaa ekstraa ja hankkia Suomessa 24 tunnin passi. Soita lähetystöön ja hanki tarkemmat tiedot.

      • ninjaninja

        kiitos vastauksista!! jooo, kattelin hintoja, ni on kaks kertaa halvempaa hankkkia suomesta vaikkapa sen pikapassin, kuin täällä normaali-nopean.. eli selllasen nappaan suomen reissulta mukaa! :)


    • petomilus

      no hei, te vanhojen vuosien keskustelijat!
      mitä sitten jos passi vanhenee ulkomailla lomaillessa?
      jos vanhentuminen tulee virannomaisten tietoon, peritäänkö siitä tuhansien tikit??
      entä jos valehtelisi että on kadottanut passinsa vanhenemisen sijaan?

      • turha valehdella

        Viranomaisilla on kyllä tiedossa, mille ajalle olet passin saanut. Turha valehdella.

        Jokainen fiksu ihminen huolehtii ulkomaille lähtiessään, että passi on voimassa riittävän kauan. Riittävän kauan nimenomaan siksi, että jossain riittää, kun passi on voimassa ja jossain maassa sen pitää olla vielä puoli vuotta voimassa, kun palaa kotimaahan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe