Tasoristeys onnettomuus.

Ikävää. :(

25

2154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallis risteys

Voimia omaisille joiden lapset on liian aikaisin taivaaseen otetut.
      Toivottavasti sieltä helsingistä saataisiin rahaa näihin maakuntien tasoristeyksien parannuksiin.
      Kallis hinta taas maksettiin vartioimattomasta risteyksestä...

• veikkaanpa vain

alkoholilla ollut osuutta asiaan kun kyseessä kuitenkin nuoria miehiä, kyllä nyt kuka tahansa selvänä osaa katsoa tuleeko junaa vai ei

• Ziizus

Ei kannata veikkailla mitään, ennen kuin viralliset tulokset tulevat
        Nitäpä, jos pojat on huolella katsoneet ettei junaa tule ja ovat lähteneet ylittämään risteyksen...

• kylän muori

Alkolla ei lehtitedon mukaan ollut osuutta asiaan. Eli kuskin virhe tappoi taas kaksi ihmistä ihan turhaan... :( Tasoristeys on kyllä oikeasti "hankala", mutta kyllä sen junan näkee, jos viitsii katsoa kunnolla. Voihan toki olla, että pojat ajoivat reittiä ensimmäistä kertaa ja liian lujaa, eikä ehtineet huomata rataa, ennen kun olivat jo edessä. Se tulee kyllä tosi yllättäen ( etenkin jos ajaa lujaa ) sieltä suunnasta tultaessa, mistä pojat olivat tulossa, eli vesikorvesta päin.
        Kamala juttu, jota ei soisi kenenkään kokevan uhrina eikä omaisena... Osanotto omaisille.

• tarkasti ajoitettu

Juna pysähtyi sen talon kohdalle mihin olivat menossakin:D

• motorhead69

ei kai v.s. ollu kuskina?

• ei.kai
        tarkasti ajoitettu kirjoitti:

Juna pysähtyi sen talon kohdalle mihin olivat menossakin:D

Älä vaan sano, että uhri oli tämä eräs nuorehko "maajussi"...? :(

• mhheri

Osanotot omaisille ja ystäville : <
      Kamalia juttuja..
      Itse menetin isoveljeni puoli vuotta sitten auto-onnettomuudessa. Eihän tätä kellekään toivoisi.

• Kallekollinaaras

Mitäpä jos se limusini jäi jumiin siihen ylitykseen ?

• turhia.kuolemia

Mutta luulisi kuskin tietävän, että näin saattaa käydä tuollasessa "kaltevassa" paikassa, niin miksi ylipäänsä lähteä liian tiukassa välissä sitä tasoristeystä yittämään. Eli ihan kuskin tyhmyydestä tai piittaamattomuudesta johtuen taas menetettiin kaksi ihmistä. Ja kyllä tasoristeyksistä on yleensä varoitusmerkit, joten ei voi sanoa, että tuli "yllättäen".

• Matalaalustainenauto

Jäiköhän pohjastaan kiinni raiteille !?
      Ainakin ylikäytävä näyttää aika jyrkältä nousulta kun katsoin videon jossa auto ylitti sen ylikäytävän.!

• melkovarmaa

jää helposti kiinni jos sopivasti tie kaarellaan varmaan kuljettajan kokemattomuutta ei ajatellut että niin voi käydä eikä junan ääni kuulu autoon sisälle jos vielä sattuu olemaan jokin soitin päällä pienestä kii ja muutaman sattuman summa

• Harrastakaa_ajattelua

Nyt järki käteen! Rapiat seitsemän metriä pitkä auto ei ikinä jää kiinni tasoristeykseen minkään tasoristeyksen jyrkkyyden takia! Suomesta ei löydy yhtään niin jyrkkää tasoristeystä!

• jolp54

Pitäiskö sun harrastaa, ajattelua.. Tai edes loogista ajattelua..? Tai jospa oikein otan suorakulmion käteen ja ruutupaperia ja pyydät jonkun piirtämään sulle havainnon... Vähemmän älykäs ihminen..;)

• melkovarmaa

jos akseliväli 7m ja maavara 20-25cm niin mikä on tien marginaalinen kaarevuus kun ottaa auto kiinni ?? limo ottaa väliin noihin teiden hidateisiinkin kiinni jollei varo ainakin jos autossa on täysi lasti

• Liirum_ja_myöskin_laarum

Miten se varominen estää teiden hidasteisiin kiinniottamisen jos kerta maavara ei riitä?

• Itsestään_selvyys

ota vaan suorakulma ja vielä varmuuden vuoksi astekulmakin...
      Olen samaa mieltä "Harrastakaa_ajattelua" kanssa, ei ole mahdollista.
      Mutta kaikki kotimatemaatikot, jos ette usko niin onhan tässä lähiseudullakin noita vastaavia pitkiä autoja. Pyytäkää sellaisen ajamaan siihen tasoristeykseen ja ottakaa mitta käteen. Sen jälkeen ei tarvi enää teorioida sieltä kotisohvalta!

• Limolimu

Oliko se limusiini se Porissa Kartanossa hallin pihassa majaa pitänyt? Se on kyllä niin pitkä, että voisi jäädäkin kiinni raiteille "mahastaan".

• risteystäkäyttävä

On aivan mahdollista että auto on jäänyt pohjasta kiinni.tasoristeys on todella jyrkkä. Olen itse kulkenut ko risteyksestä useita kymmäniä kertoja joten tiedän millainen paikka on ,viimeksi eilen

• kys.paikasta.ajanut

porista päin tuleva juna tulee takaviistosta tiehen nähden ja puun rungot vielä edessä. jokainen voi mennä esim. pitkällä pakulla paikasta yli niin että on menossa kakkostielle, niin kattoo sivulasista miten se juna näkyy ja kertoo vastauksensa sitte tänne.

• Kävin_ja_katsoin

Hyvin näkyy, on vastaukseni.

• arviointi

Inter-City -juna kulkenee tuossa kohdillakin nopeutta 120 km tunnissa, joten esim. 300 m päässä oleva juna on kohteessa 6-7 sekunnissa? Arviointivirhe ylikäytävän ylittämisessä?

• Kaikkivoipa

Ehkäpä ei arviointivirhe, vaan yltiöpäisyys...

• peipohjal

Kuka ajelee limusiinilla muuten vaan, varsinkin Kokemäki-Harjavalta-alueella!? Nehän on pirun kalliita. Mä luulen että tässä tapauksessa oli jotkut juhlat tyypeillä, tyyliin synttärit tai aikaistettu Halloween tms. ja olivat tilanneet limon. Oli tarkoitus pitää hauska juhlapäivä mutta toisin kävi. Onhan tuo surullista. :(

Nyt sitten ihmiset tarkkana niiden raiteiden lähellä! Odottakaa aina että juna menee ohi ja varmistakaa että mistään suunnasta ei tule mitään. Sitten vasta yli.

Täällä Peipohjassa kun on tuo junarata niin olen useat kerrat nähnyt kuinka punaisen valon palaessa ja puomien ollessa alhaalla porukka menee vaan rohkeasti yli, pujotellen puomien ohi. Jopa autot tehnyt niin! Jos asenne on noin välinpitämätön niin ei ihmekään että vahinkoja sattuu. =(

• Trpel

Nyt taisi olla sunnuntain Sk:ssa ainakin toinen uhreista ns. ristillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe