Viime yönä kävellessäni ulkona kuulin yllättävän äänen joka tulu suoraan kohti, vaikken osannut edes sanoa, mistä se tuli. Ääni tuntui pysähtyvän naaman eteen, mutta mitään ei näkynyt missään. Välillä ääni katosi kauemmas. Nyt sitten kuulin tutun äänen tuolta lintuäänisivustolta, ja se osoittautui taivaanvuohen soidinlennoksi. Mutta tekeekö tuo lintu tosiaankin lentonsa vasta yön pimeydessä. Päivisin ääntä ei kuulu, mutta näitä näyttäisi olevan useampia yksilöitä. Asumme suojaisan meren lahden rannalla, jossa on kyllä rantaniittyjä.
Taivaanvuohi
8
625
Vastaukset
- päivälläkin....
Enpä ole yöllä kuunnellutkaan...
- korpikuus
Voi tosiaan laulaa (tai oikeammin syöksyä, sillä ääni tulee pyrstösulista) päivälläkin, mutta tähän aikaan ehkä aktiivisemmin aamu tai iltahämärissä, ehkä aivan yölläkin.
- Pette-ri69
Aika jännää, että kukaan ei ole kylällä kuullut tuota määkimistä aiemmin. Oisko sitten ihan uusi lintu meillä päin. Pelottavakin se oli yön pimeydessä, sillä lintuja oli useita.
- taevasrääkijä
Pette-ri69 kirjoitti:
Aika jännää, että kukaan ei ole kylällä kuullut tuota määkimistä aiemmin. Oisko sitten ihan uusi lintu meillä päin. Pelottavakin se oli yön pimeydessä, sillä lintuja oli useita.
Kyllä ne päivälläkin lentää ja tekee niitä määkiviä syöksyjään.. Mutta illalla ne on liikkeellä ehkä vähän enemmän mitä olen itse niitä seuraillut.
- hp.
taevasrääkijä kirjoitti:
Kyllä ne päivälläkin lentää ja tekee niitä määkiviä syöksyjään.. Mutta illalla ne on liikkeellä ehkä vähän enemmän mitä olen itse niitä seuraillut.
Kysynpä minäkin. Mikä lintu ? Olemus kuin taivaanvuohen.Lentää heinäpellolta matalalla pakoon. Pyrstössä on punertavaa.
- 1+1
hp. kirjoitti:
Kysynpä minäkin. Mikä lintu ? Olemus kuin taivaanvuohen.Lentää heinäpellolta matalalla pakoon. Pyrstössä on punertavaa.
Mitä todenäköisemmin kyseessä on lehtokurppa jolla on kurpista eniten ruskeaa pyrstössä.
- hp.
hp. kirjoitti:
Se oli peltopyy. Munista päätellen. Selvisi ikävällä tavalla.
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/EmbyG_SAiINoyN6CSZtE6w?feat=directlink - mie vua
Pette-ri69 kirjoitti:
Taivaanvuohel on tosiaan vuohimainen möhöttävä tai mähättävä ääni. Todella erikoinen lintumaailmassa. Mäntyharjulla noita kuulee etenkin jokunen kilometri virransalmen tietä etelään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927