Tekeekö joku muukin itse vauvalle soseet? Onko hyviä reseptejä? Itse teen, koska vauva ei tykkää valmiista kasvis- ja liharuuista ja säästäähän siinä rahaakin. Hedelmä- ja marjasoseet syö kyllä purkista.
Itsetehdyt soseet
4
488
Vastaukset
- allergisen äiti
mä teen itse kasvis/liha ruuat, koska tyttö allerginen perunalle ja bataatille ja niitä on melkein kaikikssa lasten ruuissa. joten pakko tehdä itse.
tässä yksi ruoka mistä meidän tytsy pitää: makaroonia, jauhelihaa ja riisi/maissivelliä, ja ne soseutetaan.
tuosta on tullut neitin lempiruoka. :) - 19+20
Olen tehnyt itse muut paitsi kalaruoat, sillä meidän alueen kaupoissa on huono kalavalikoima eikä oikein tuoretta saa.
Reseptit on sitä sun tätä, eli tapana on laittaa kasviksista vaihtelevasti mitä sattuu ja lisätä siihen sitten tarvittaessa lihat.
Meidän vauva pitää mm. peruna parsakaali bataatti sipuli.. tai sitten peruna porkkana maissi joku muu. Keitettyä makaronia olen lisännyt ruokiin myös joskus paloiteltuna, tai sitten riisiä. Lihat keitän valmiiksi kuutioina, jotka sitten pakastan ja laitan kiehuvien kasvisten sekaan loppuvaiheessa. Lapsi on 7kk ja lihoista on käytetty porsaan sisäfilettä, naudanpaistia, broilerin rintafilettä ja sika-nautajauhelihaa. Fileet ja paistit ovat siksi hyviä, että niissä liha on tasalaatuista. Helppo valmistaa, hienontaa ja ennenkaikkea helppo syödä!!
Myöhemmin voi kokeilla kasvisruoan kanssa kananmunaakin, mutta vielä en ole uskaltanut. - ___
Kertokaahan myös, että miten pakastatte soseet? Millaisissa astioissa?
- erissä
Olen pakastanut pehmytmuovi-jääpalamuoteissa etenkin lihat, joita yhteen ateriaan tarvitaan vain vähän. Ikeasta tosin löysin isompikoloisia (tikkumallisia) muotteja, niihin saattaa laittaa kasviksia.
Minikokoiset minigrip-pussit ovat myös käytössä. Itse koen, että on helpointa pakastaa erikseen eri ruoka-aineet ja sekoittaa sittten sulattaessa erilaisia variaatioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511