Kouvolan dekkaripäivät

dokkari

Oletteko koskaan käyneet Kouvolan dekkaripäivillä?
Onko sellainen tapahtuma, että kannattaa mennä?

16

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thewriter

      ...kannattaa, jos on dekkarien maailmasta kiinnostunut.
      Siellähän on mielenkiintoisia luentoja aiheesta, kirjakauppiaita jne.
      Tietysti, jos olet itse novellisi kilpailuun jättänyt, niin kannattaa mennä palautetilaisuuteen.

      • kannattaa..

        Aika sisäänpäin lämpiävä ja takkuileva tapahtuma. Jotenkin jää vastenmielinen maku.


      • Viimeinen luku
        kannattaa.. kirjoitti:

        Aika sisäänpäin lämpiävä ja takkuileva tapahtuma. Jotenkin jää vastenmielinen maku.

        Jokainen vieras tuo osaltaan lämpöä tapahtumaan. Tänä vuonna mielenkiintoisilta vaikuttavia luennoitsijoita. Menen itse nyt toista kertaa. En tunne muista vieraista vielä ketään. Riittää kun tykkää dekkareista.


      • Joku tommonen
        Viimeinen luku kirjoitti:

        Jokainen vieras tuo osaltaan lämpöä tapahtumaan. Tänä vuonna mielenkiintoisilta vaikuttavia luennoitsijoita. Menen itse nyt toista kertaa. En tunne muista vieraista vielä ketään. Riittää kun tykkää dekkareista.

        "Jokainen vieras tuo osaltaan lämpöä tapahtumaan."
        systeemi siellä on. Vieraat ovat sitä varten, että järjestäjillä on hauskaa.
        Tuolla toisessa paikkaa todettiin, että se on täysin ala-arvoinen tapahtuma. Sääli sillä muutama luento tuntuu mielenkiintoiselta.


      • Höynäytetty
        Joku tommonen kirjoitti:

        "Jokainen vieras tuo osaltaan lämpöä tapahtumaan."
        systeemi siellä on. Vieraat ovat sitä varten, että järjestäjillä on hauskaa.
        Tuolla toisessa paikkaa todettiin, että se on täysin ala-arvoinen tapahtuma. Sääli sillä muutama luento tuntuu mielenkiintoiselta.

        Todella heikko tapahtuma.


    • mummu65

      Olen ensimmäistä kertaa osallistunut dekkarinovellikilpailuun. Novellini pääsi julkaisuun, joten tietenkin menen katsomaan ja kuulemaan dekkarien kirjoittajia ja pokkaamaan kirjani. Erityisesti haluan kuulla palautteen tekstistäni pe. 11.6. klo 14.00. Ohjelmassa on mielenkiintoisia luentoja ja haastatteluja.
      Nähdään Kouvolassa
      Pirkko Oulusta

      • Hyi mummoo

        Olet samaa mössöä kuin ne kouvolalaiset: Pirkko Oulusta. Mitä väliä on sillä, oletko hevonkuusesta vaiko mistäpäin? Mitä se muuten tarkoittaa mistä on? Missä on sattunut syntymään vai missä sillä hetkellä asustaa?

        NNe aina laskee siellä, mistä kaukaa vieraat on, pistää listan kiertämään. Itse en ole siihen koskaan nimeäni kirjoittanut. No en nyt muutamaan vuoteen osallistunutkaan.

        Onko mummu65 ikä vai syntymävuosi? Olet ilmeisesti mummu jo syntyjäsi.


      • Iskä70
        Hyi mummoo kirjoitti:

        Olet samaa mössöä kuin ne kouvolalaiset: Pirkko Oulusta. Mitä väliä on sillä, oletko hevonkuusesta vaiko mistäpäin? Mitä se muuten tarkoittaa mistä on? Missä on sattunut syntymään vai missä sillä hetkellä asustaa?

        NNe aina laskee siellä, mistä kaukaa vieraat on, pistää listan kiertämään. Itse en ole siihen koskaan nimeäni kirjoittanut. No en nyt muutamaan vuoteen osallistunutkaan.

        Onko mummu65 ikä vai syntymävuosi? Olet ilmeisesti mummu jo syntyjäsi.

        Edellisen kirjoittajan olisi ehdottomasti kannattanut osallistua tämän vuoden päiville. Luennoilla käsiteltiin aggressiivisuuden ilmentymiä niin hyvässä kuin pahassakin. Esimerkkejä esitettiin aina joukkoteurastuksesta arkipäivisiin suomalaisiin nuorten tuhaomiin vessoihin. Olisi kaveri saattanut oppia jotain uutta itsestään. Muista pitää hattu päässä auringossa. ;)
        Mika Joensuusta


      • Hyi mummoo
        Iskä70 kirjoitti:

        Edellisen kirjoittajan olisi ehdottomasti kannattanut osallistua tämän vuoden päiville. Luennoilla käsiteltiin aggressiivisuuden ilmentymiä niin hyvässä kuin pahassakin. Esimerkkejä esitettiin aina joukkoteurastuksesta arkipäivisiin suomalaisiin nuorten tuhaomiin vessoihin. Olisi kaveri saattanut oppia jotain uutta itsestään. Muista pitää hattu päässä auringossa. ;)
        Mika Joensuusta

        Niin entä sitten?


      • Iskä70
        Hyi mummoo kirjoitti:

        Niin entä sitten?

        Juo myös nesteitä riittävästi. Muuten tulee huono olo ja voi alkaa koskea päähän ja oksettaa.


      • Hyi mommoo
        Iskä70 kirjoitti:

        Juo myös nesteitä riittävästi. Muuten tulee huono olo ja voi alkaa koskea päähän ja oksettaa.

        Molemmat päät ihan kunnossa.

        Tämän maailman Pirkkomummoista en menisi sanomaan samaa.


    • Fredu1234

      Suomessa on paljon mielenterveydellisiä ongelmia. On ikävää, kun ainut mahdollisuus purkaa omaa pahaa oloa on toisten kiusaaminen keskustelupalstoilla nimimerkin suojista sivaltamalla. Kannattaa muistaa, että poliisi selvittää perustampion nimimerkin suojista suhteellisen vaivatta. Nettikirjoituksista voi joutua ja on jo jouduttu edesvastuuseen.

      Mitä itse tapahtumaan tulee, niin en ole itsekään osallistunut, mutta tänä vuonna kiinnostaisi. Mukana on Joensuu, joka on suorastaan myyttinen hahmo :).

    • Ruubenissa

      Olen ollut pari kertaa, tylsä tapahtuma. Ja se kilpailu sitten....ruumiin on löydyttävä Lahti-Kouvola -väliseltä rataosuudelta. Muuten et pääse siihen julkaisuun.

      Tämä viimeisin voittajanovelli oli jyllä ok, kovin montaa muuta en jaksanut lukea. En osallistunut itse siihen kilpailuun.

      Tuo aiemmin mainittu sisäänlämpiävyys on kyllä ihan tosiasia ja minua häiritsi se. Maailma eipyöri Kouvolan ympärillä eikä sen puoleen minkään muunkaan yksittäisen paikan.

    • Oma kokemus

      Olin viime kesänä ensimmäistä kertaa paikalla. En huomannut mitään sisäänpäinlämpiävyyttä, kirjoista siellä oli kyse, kuten muissakin kirjallisuustapahtumissa.

      Hannu Lauerma puhui todella kiinnostavasti ja realistisesti rikoksista ja niihin liittyvistä asioista. Ja viime vuoden novellikokoelmassa on muutamia ajatuksia herättäviä kirjoituksia, jotka voisivat tapahtua missäpäin Suomea vain. En huomannut kirjoituksissa mitään Lahti-Kouvola meininkiä.
      Eräässä novellissa käsiteltiin koulussa tapahtunutta rikosta, kouluja on joka puolella Suomea ja toisessa oli kyseessä mielenterveysongelmista kärsivät ihmiset. Molemmat kertomukset sopivat hyvin murtuneen mielen teemaan ja nykymaailman menoa kuvaamaan.

    • Ruubenissa

      Rautatiekisassa se ruumis pääsääntöisesti löytyi junasta Lahti-Kouvola -väliltä.

      Teemakilpailussa on aina se ongelma, että tuotokset rupeavat muistuttamaan toisiaan. Ja tuomaristo helposti valitsee keskenään samantyyppisiä kirjoituksia loppusuoralle. Ei ole välttämättä tietoista, saisi kyllä olla.

    • Kilpa-Kalle

      Minkään kirjoituskilpailun säännöissä en ole huomannut mainintaa, että arvosteluraadin sukulaiset tai ystävät eivät saa osallistua.
      Onko siis mahdollista, että joku tällainen henkilö voi voittaa?
      Siis, saa osallistua, koska ei kielletä?
      On arvosteltava, koska osallistuu sääntöjen mukaan kilpailuun?
      Miten tällaiset tapaukset kirjoituskilpailuissa yleensä hoidetaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe