Pienet yo-juhlat

tsukinokoi

Onko täällä muita tulevia ylioppilaita, joilla on tulossa pienet juhlat?

Kyllähän se vähän suretti, kun tuossa äsken kutsukortteja kirjoteltiin ja 10 kutsua lähetetään (joista parista äiti tokaisikin, etteivät he ole tulossa kumminkaan). Meidän suku asuu melko erillään toisistaan, ja tiedän kaksii muuta suvusta jotka saavat nyt lakin (ja he asuvat lähempänä suurinta osaa suvusta), joten sinne mieluummin varmasti menevät. No, onhan tästä se hyöty että voin kutsua enemmän kavereita. :)

Pelottaa, ettei mun juhliin tule ketään. Hävettää jo valmiiksi. Kyllä mä tiedän, ettei vieraiden määrä ole niin tärkeä, mutta kyllä se vähän lannistaa kun ei edes tiedä onko ketään tulossa. Kohtalontovereita?

4

3855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaunista.....

Kohtalotoveri on ketjussa "yo-juhlat ilman vieraita"... liekö samalta pajalta... kutsukortit yleensä lähetetään vasta kun tulokset on tullut...

• 2 x laudatur

No kai sitä nyt edes aavistaa miten kävi - itse tiesin ainakin jo kokeiden lähtiessä että läpi meni, eikä yksikään arvosana muuttunut "hovissa".

• 3L+3E:n vanhempi
        2 x laudatur kirjoitti:

No kai sitä nyt edes aavistaa miten kävi - itse tiesin ainakin jo kokeiden lähtiessä että läpi meni, eikä yksikään arvosana muuttunut "hovissa".

Mielestäni sinun pitää kutsua kaikki ketä haluat, että tulevat. Se on sukulaisten oma häpeä jos eivät sitten saavu.
        Meilläkin kirjoitettiin jo kutsut vaikka tulokset ei ole tulleet...lähetetään ne kyllä vasta sitten tulosten saavuttua (ettei kenenkään tarvi nipottaa tuosta, että "tapana lähettää vasta kun tulokset on tulleet")
        Onnea sinulle ja nauti juhlistasi kaikesta huolimatta.

• yo-käävätär
        3L+3E:n vanhempi kirjoitti:

Mielestäni sinun pitää kutsua kaikki ketä haluat, että tulevat. Se on sukulaisten oma häpeä jos eivät sitten saavu.
        Meilläkin kirjoitettiin jo kutsut vaikka tulokset ei ole tulleet...lähetetään ne kyllä vasta sitten tulosten saavuttua (ettei kenenkään tarvi nipottaa tuosta, että "tapana lähettää vasta kun tulokset on tulleet")
        Onnea sinulle ja nauti juhlistasi kaikesta huolimatta.

Suomalaisilla on ihme taipumus, että pitää olla joku "orjallinen sääntö", jota on pakko noudattaa, tai olet jokin epäkelpo olio tms. ikävää.

Eiköhän omiin juhliin saa kutsua milloin itse haluaa, ketä haluaa ja miten haluaa. Jos ei jollekin passaa, voi olla tulematta ja kauhistella ihan itsekseen. Juhlien järjestämisessä on jo pajon puuhaa ja aikainen kutsu on mielestäni ok, tai sitten vaikka edellisenä päivänä kännykällä, jos haluaa yllätysjuhlia ;-)

Jotkut täällä netissä marisevat, ettei mitään kutsua yo-juhliin. Ihan kiva ajatus, mutta miten ihmeessä varaat tarjoiltavaa. 10 vai 60 henkilöä tulossa, lapsia? aikuisia? - Häh?

Eli mun mielestäni juhlat kuin juhlat saavat olla juuri sen näköiset kuin juhlan järjestäjä haluaa. Suomen laki ei tätä seikkaa määrää - heh - ja jos määräisikin, se olisi harvinaisen epäselvä asia, kuten kaikki muutkin päätökset, mistä Suomio on saanut EU:lta nootteja ja sakkoja.

Eli nauttikaa juhlista, isoista jtai pienistä. Itselläni kävi muutama hassu vieras, koska sukua ei ollut lähellä ja oli vähän "orpo fiilis". En päässyt iltajuhliinkaan, kun olin menossa preppauskurssille toiseen kaupunkiin. That's life!

Hengissä kuitenkin ollaan - kirjoitin nääs 1977...heh...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6128
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5587
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2046
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      118
      1639
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1603
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1177
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      988
    Aihe