Pienet yo-juhlat

tsukinokoi

Onko täällä muita tulevia ylioppilaita, joilla on tulossa pienet juhlat?

Kyllähän se vähän suretti, kun tuossa äsken kutsukortteja kirjoteltiin ja 10 kutsua lähetetään (joista parista äiti tokaisikin, etteivät he ole tulossa kumminkaan). Meidän suku asuu melko erillään toisistaan, ja tiedän kaksii muuta suvusta jotka saavat nyt lakin (ja he asuvat lähempänä suurinta osaa suvusta), joten sinne mieluummin varmasti menevät. No, onhan tästä se hyöty että voin kutsua enemmän kavereita. :)

Pelottaa, ettei mun juhliin tule ketään. Hävettää jo valmiiksi. Kyllä mä tiedän, ettei vieraiden määrä ole niin tärkeä, mutta kyllä se vähän lannistaa kun ei edes tiedä onko ketään tulossa. Kohtalontovereita?

4

2879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaunista.....

      Kohtalotoveri on ketjussa "yo-juhlat ilman vieraita"... liekö samalta pajalta... kutsukortit yleensä lähetetään vasta kun tulokset on tullut...

      • 2 x laudatur

        No kai sitä nyt edes aavistaa miten kävi - itse tiesin ainakin jo kokeiden lähtiessä että läpi meni, eikä yksikään arvosana muuttunut "hovissa".


      • 3L+3E:n vanhempi
        2 x laudatur kirjoitti:

        No kai sitä nyt edes aavistaa miten kävi - itse tiesin ainakin jo kokeiden lähtiessä että läpi meni, eikä yksikään arvosana muuttunut "hovissa".

        Mielestäni sinun pitää kutsua kaikki ketä haluat, että tulevat. Se on sukulaisten oma häpeä jos eivät sitten saavu.
        Meilläkin kirjoitettiin jo kutsut vaikka tulokset ei ole tulleet...lähetetään ne kyllä vasta sitten tulosten saavuttua (ettei kenenkään tarvi nipottaa tuosta, että "tapana lähettää vasta kun tulokset on tulleet")
        Onnea sinulle ja nauti juhlistasi kaikesta huolimatta.


      • yo-käävätär
        3L+3E:n vanhempi kirjoitti:

        Mielestäni sinun pitää kutsua kaikki ketä haluat, että tulevat. Se on sukulaisten oma häpeä jos eivät sitten saavu.
        Meilläkin kirjoitettiin jo kutsut vaikka tulokset ei ole tulleet...lähetetään ne kyllä vasta sitten tulosten saavuttua (ettei kenenkään tarvi nipottaa tuosta, että "tapana lähettää vasta kun tulokset on tulleet")
        Onnea sinulle ja nauti juhlistasi kaikesta huolimatta.

        Suomalaisilla on ihme taipumus, että pitää olla joku "orjallinen sääntö", jota on pakko noudattaa, tai olet jokin epäkelpo olio tms. ikävää.

        Eiköhän omiin juhliin saa kutsua milloin itse haluaa, ketä haluaa ja miten haluaa. Jos ei jollekin passaa, voi olla tulematta ja kauhistella ihan itsekseen. Juhlien järjestämisessä on jo pajon puuhaa ja aikainen kutsu on mielestäni ok, tai sitten vaikka edellisenä päivänä kännykällä, jos haluaa yllätysjuhlia ;-)

        Jotkut täällä netissä marisevat, ettei mitään kutsua yo-juhliin. Ihan kiva ajatus, mutta miten ihmeessä varaat tarjoiltavaa. 10 vai 60 henkilöä tulossa, lapsia? aikuisia? - Häh?

        Eli mun mielestäni juhlat kuin juhlat saavat olla juuri sen näköiset kuin juhlan järjestäjä haluaa. Suomen laki ei tätä seikkaa määrää - heh - ja jos määräisikin, se olisi harvinaisen epäselvä asia, kuten kaikki muutkin päätökset, mistä Suomio on saanut EU:lta nootteja ja sakkoja.

        Eli nauttikaa juhlista, isoista jtai pienistä. Itselläni kävi muutama hassu vieras, koska sukua ei ollut lähellä ja oli vähän "orpo fiilis". En päässyt iltajuhliinkaan, kun olin menossa preppauskurssille toiseen kaupunkiin. That's life!

        Hengissä kuitenkin ollaan - kirjoitin nääs 1977...heh...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2850
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      111
      2096
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe