Punkit??

punk90

Voisiko joku suositella minulle, että olisiko punkkipanta parempi kuin ampulli tai toisinpäin? Varsinkin sellaiselle koiralle joka tykkää myös uida. Tarvisiko ostaa mielummin panta, jonka kanssa voi mennä uimaan vai mikä olisi kaikkista paras vaihtoehto teidän mielestänne? Ja minkä merkkistä punkki torjunta "välinettä" suosittelisitte?

9

1600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -jke-

      Ensinnäkin tulee ymmärtää, että punkkipantoja on kahdenlaisia
      a) Yrttipannat - Vihreä pahalle haiseva panta jossa on eteerisiä öljyjä (sitrus, menthol, eucalyptus..) Koska tuotteessa ei ole mitään vaikuttavaa ainetta, sitä saa kaupata eläinliikkeissä ja marketeissa. Yrttipannan tehosta punkkeja vastaan ei ole mitään tieteellistä näyttöä
      b) Scalibor - Lääkeaineeseen perustuva, hajuton, valkoinen apteekeissa ja eläinlääkäreissä myytävä panta. Tuhoaa turkille päässeet punkit ja hyönteiset. Teho tieteellisesti todistettu. Eläinkaupoilla ei myyntilupaa tähän lääkkeeseen rinnastettavaan tuotteeseen.

      Joten unohdetaan suoraan nuo yrttipannat, koska niistä ei mitään hyötyä ole. Vaihtoehdoiksi jää Scalibor-panta tai sitten nämä paikallisvaleluliuoksina annosteltavat aineet. Mitään selvää "mikä on tehokkain" tietoa ei ole olemassa. Kaikissa vaikuttava aine on hyvin samankaltainen. Kaikki nämä ovat vedenkestäviä, kaikkien kanssa voi mennä uimaan. Ainoa ero on tuo annostelutapa. Kumman sitten kokee kätevämmäksi. Itseannostelevan pannan vai sen, että aine valellaan säännöllisin väliajoin koiran turkkiin.
      Itse olen käyttänyt Scalibor-pantaa jo useamman vuoden paljon uivalla noutajalla.

      Suosittelen jotain seuraavista:
      Scalibor
      Exspot
      Bayvantic
      Frontline

      En suosittele:
      Yrttipantoja
      Valkosipulia
      Yrttisuihkeita
      Magneettinauhoja
      Homeopatiaa
      Muita taikauskoon perustuvia "rahat pois idiooteilta" -tuotteita

      • ö.tökkä

      • 12+4

      • häly-häly-häly

        hitto teidän neuvojanne, scalibor-pannan kanssa EI saa mennä uimaan koska sen vaikuttavat aineet ovat myrkyllisiä vesistöjen eläimistölle!!!

        "Panta on kuitenkin
        irrotettava ennen koiran päästämistä uimaan. Vaikuttava aine on haitallinen kaloille, muille vedessä
        eläville eliöille ja mehiläisille."
        Lähde: http://www.scalibor.fi/documents/Scalibor PIL.pdf


      • mielipideasia

        Moi

        Valkosipuli on kyllä liki ilmaista ja homeopatia niin sikahalpaa, että en tajua, millä ilveellä niistä saa kukaan revittyä rahatpoisidiooteilta-juttua. Siihen en ota kantaa, karkottaako ne mitään. En usko mutta kun en viitsi edes kokeilla, en sano mitään.

        Scaliborista olen kuullut huonoa niin kuin muistakin pannoista, eri syistä.
        Joskus punkkipantoihin olen kuullut viitattavan myrkkypantoina. Se ei kertone kovin hyvää. Selittäköön jos joku muistaa paremmin.


        Bayvantic on hyvä.
        Sellaista en ole ikinä kuullut ettäkö lappalaiselle ei suositeltaisi muuta kuin exspottia ja scaliboria. Jos joku yksittäinen ihminen niin sanoo, se on hänen mielipiteensä ehkä perustuen hänen yksittäiseen kokemukseensa hänen yksittäisen koiran perusteella ?

        Exspotistakin olen kuullut ja lukenut joskus nega reaktiota saadun myös lappalaisilla. Koirat ovat yksilöitä.


      • graciel
        mielipideasia kirjoitti:

        Moi

        Valkosipuli on kyllä liki ilmaista ja homeopatia niin sikahalpaa, että en tajua, millä ilveellä niistä saa kukaan revittyä rahatpoisidiooteilta-juttua. Siihen en ota kantaa, karkottaako ne mitään. En usko mutta kun en viitsi edes kokeilla, en sano mitään.

        Scaliborista olen kuullut huonoa niin kuin muistakin pannoista, eri syistä.
        Joskus punkkipantoihin olen kuullut viitattavan myrkkypantoina. Se ei kertone kovin hyvää. Selittäköön jos joku muistaa paremmin.


        Bayvantic on hyvä.
        Sellaista en ole ikinä kuullut ettäkö lappalaiselle ei suositeltaisi muuta kuin exspottia ja scaliboria. Jos joku yksittäinen ihminen niin sanoo, se on hänen mielipiteensä ehkä perustuen hänen yksittäiseen kokemukseensa hänen yksittäisen koiran perusteella ?

        Exspotistakin olen kuullut ja lukenut joskus nega reaktiota saadun myös lappalaisilla. Koirat ovat yksilöitä.

        Näistä punkkipannoista sen verran, että tutustukaa ihmiset siihen tuoteselosteeseen mikä niissä on. Useissa käytetään tehoaineena rehellistä hyönteismyrkkyä. Paikallinen eläinlääkäri sanoi näiden myrkkyjen aiheuttavan munuaisten vajaatoimintaa ja maksavaurioita koirille. Ja juu, tämä ei näy ensimmäisenä tai toisena vuotena, vaan viiveellä vaikuttaen. Meillä on kolmella koiralla käytetty yrttipantoja ja hyvin on toimineet (porokoiria). Tänä kesänä aloitettiin jo toukokuun alussa syöttää valkosipulia (kynsinä, raakana) ja punkeista ei harmia ole ollut :). Punkitonta kesää kaikille!


      • graciel
        graciel kirjoitti:

        Näistä punkkipannoista sen verran, että tutustukaa ihmiset siihen tuoteselosteeseen mikä niissä on. Useissa käytetään tehoaineena rehellistä hyönteismyrkkyä. Paikallinen eläinlääkäri sanoi näiden myrkkyjen aiheuttavan munuaisten vajaatoimintaa ja maksavaurioita koirille. Ja juu, tämä ei näy ensimmäisenä tai toisena vuotena, vaan viiveellä vaikuttaen. Meillä on kolmella koiralla käytetty yrttipantoja ja hyvin on toimineet (porokoiria). Tänä kesänä aloitettiin jo toukokuun alussa syöttää valkosipulia (kynsinä, raakana) ja punkeista ei harmia ole ollut :). Punkitonta kesää kaikille!

        ja sama laulu niiden valeluliuosten kanssa, näiden tehoaineiden osalta.


      • porottaja
        graciel kirjoitti:

        Näistä punkkipannoista sen verran, että tutustukaa ihmiset siihen tuoteselosteeseen mikä niissä on. Useissa käytetään tehoaineena rehellistä hyönteismyrkkyä. Paikallinen eläinlääkäri sanoi näiden myrkkyjen aiheuttavan munuaisten vajaatoimintaa ja maksavaurioita koirille. Ja juu, tämä ei näy ensimmäisenä tai toisena vuotena, vaan viiveellä vaikuttaen. Meillä on kolmella koiralla käytetty yrttipantoja ja hyvin on toimineet (porokoiria). Tänä kesänä aloitettiin jo toukokuun alussa syöttää valkosipulia (kynsinä, raakana) ja punkeista ei harmia ole ollut :). Punkitonta kesää kaikille!

        Itse olen laittanut porokoiralleni exspottia, mutta haluaisin kyllä mielummin jotain "luonnonmukaisempaa" punkin torjuntaa. Koirani on isokokoinen uros ja exspottia pitää laittaa kaksi ampullia kerrallaan ja olenkin miettinyt, mitä sellaset kemikaaliannokset saa aikaan pidemmällä aikavälillä. Yrttipantoja ollaan käytetty kissoille, mutta oliskohan niistä tarpeeksi tehoja isolle koiralle....hmmm....
        Pitäiskö valkosipulia syöttää joka päivä? Pitääkö valkosipuli syöttää raakana? Laitan koirani kotiruokaan valkosipulia, mutta en raakana, kun keitän sen puuron ja vihannesten seassa. Olen joskus lukenut valkosipulista, että se vaikuttaisi loisiin myös iholle laitettuna. Kuulostaa varmaan pöhköltä kysymykseltä, mutta oletteko kokeilleet sivellä valkosipulimurskaa suoraan koiran turkille (tai iholle samalla tapaa, kuin exspottikin laitetaan)? No, ehkäpä kokeilen ... eipä siitä taida haittaakaan olla ja kuitenkin koiruus tulee tarkastettua päivittäin.. (toistaiseksi punkkeja ei ole löytynyt!)


      • Graciel
        porottaja kirjoitti:

        Itse olen laittanut porokoiralleni exspottia, mutta haluaisin kyllä mielummin jotain "luonnonmukaisempaa" punkin torjuntaa. Koirani on isokokoinen uros ja exspottia pitää laittaa kaksi ampullia kerrallaan ja olenkin miettinyt, mitä sellaset kemikaaliannokset saa aikaan pidemmällä aikavälillä. Yrttipantoja ollaan käytetty kissoille, mutta oliskohan niistä tarpeeksi tehoja isolle koiralle....hmmm....
        Pitäiskö valkosipulia syöttää joka päivä? Pitääkö valkosipuli syöttää raakana? Laitan koirani kotiruokaan valkosipulia, mutta en raakana, kun keitän sen puuron ja vihannesten seassa. Olen joskus lukenut valkosipulista, että se vaikuttaisi loisiin myös iholle laitettuna. Kuulostaa varmaan pöhköltä kysymykseltä, mutta oletteko kokeilleet sivellä valkosipulimurskaa suoraan koiran turkille (tai iholle samalla tapaa, kuin exspottikin laitetaan)? No, ehkäpä kokeilen ... eipä siitä taida haittaakaan olla ja kuitenkin koiruus tulee tarkastettua päivittäin.. (toistaiseksi punkkeja ei ole löytynyt!)

        Meillä syövät raakana, yksi kynsi per päivä. Ensimmäiset päivät valkosipulin löyhkä oli karmea ja jopa koirien turkki haisi valkosipulilta vaikka sisäisesti sitä nauttivat. Mutta muutaman päivän säännöllisen syötön jälkeen haju hävisi, ja nyt saadaan nauttia hajuttomista ja punkittomista koirista. Näinhän se ihmiselläkin menee, että mitä harvemmin valkosipulia syö, sitä enemmän se haisee hengityksessä. Ulkoisesta käytöstä en tiedä, varmasti karkottaa sekin, mutta mitä tehnee iholle ja turkille? Kertokaa jos kenellä kokemusta :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe