250 - 2T VAI 4T

klemmari112

Joo elikkä pitäs ostella ehkä joskus tässä 250 rossi.
Olen jo ajellut vähän aikaa 125 yampilla ja tietoa on lajista.. Mutta tuottaa ongelmia vähän päättää että nelari vai kakstahtinen... kakstahtinen on helpompi huoltaa ja halvemmat osat varmaankin mutta jotkut sanovat että semmosta on vaikea ajaa.... nelarissa on taas hieman monimutkaisempi kone ja ehkä kalliimmat osat mutta onhan se ehkä enemmän nautittavampi ajaa..ja nelarissa pitää mäntä ja venttiilit tarkistaa/vaihtaa jonkun tuntien välein ja öljyt tietenkin ja suodatin. 2 tahtisessa on vain öljyt ja mäntä
PS: Eikös nelarilla saa ajaa kummiski kauemmin männällä kuin kakstahtisella?
VASTAUKSIA MIELIPITEITÄ JOS VIITTISITTE HEITTÄÄ!

4

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enskapelle

      En tiedä, mitä vaikeaa 250 cc kaksitahtisen ajamisessa voisi olla, jos on ajanut piikillä...

      Nelarin etuja ovat kuitenkin vääntö, tasaisempi tehontuotto ja moottorijarrutus, josta on joskus hyötyä, joskus haittaa. Mäntä kestää yleensä kauemmin kuin kaksitahtisella, mutta voi herranjestas sitä rahanmenoa, jos sattuu hankkimaan jonkun vanhemman Honda CRF 450:n, josta kiertokanki pomppii lohkosta ulos...

      Kysymys on enemmän makuasiasta. 2-t ja 4-t ovat vähän erilaisia ajettavia, mutta kummallakin ehtii. Järkevämpi valinta radalle on 2-t. Siinä säästää selvää rahaa.

      Olen ajanut kauan molemmilla. Nyt on alla Hussen TE 410 nelari, mutta seuraava pyörä taitaa olla kakspuokki kaksitahtinen. Konehommat ovat kumminkin niin paljon helpompia ja halvempia kaksitahtisessa.

      • 11122222222223333333

        on tosi miesten laitteita. sellane tietysti


    • 2222tttt4ttt

      2t on helpompi huoltaa ja remontittulevat halvemmaksi kuin 4t ja 4t tulee helpommin vikaa kuin 2t

    • ????????

      Kuinka niin nelariin tulee helpommin vikaa kuin kakstahtiseen?
      Ajoin 12 vuotta 2 tahtisilla 1-3 vuotta vanhoilla/uusilla. Jatkuvasti sai olla rassaamassa jotain kohtaa.
      Nyt olen ajanut 450 ktm nelarilla kaksi kautta, ei yhtään vikoja. Öljyt ja suodattimet toki vaihdettu.
      Itse jopa nautin nelarilla ajamisesta huomattavasti enemmän, vauhtia on yhtä paljon mutta ei tarvitse vinkuttaa konetta 10000 kierroksilla, vääntö on nelarissa 2 tahtisiin verrattuna aivan huikea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe