Joo elikkä pitäs ostella ehkä joskus tässä 250 rossi.
Olen jo ajellut vähän aikaa 125 yampilla ja tietoa on lajista.. Mutta tuottaa ongelmia vähän päättää että nelari vai kakstahtinen... kakstahtinen on helpompi huoltaa ja halvemmat osat varmaankin mutta jotkut sanovat että semmosta on vaikea ajaa.... nelarissa on taas hieman monimutkaisempi kone ja ehkä kalliimmat osat mutta onhan se ehkä enemmän nautittavampi ajaa..ja nelarissa pitää mäntä ja venttiilit tarkistaa/vaihtaa jonkun tuntien välein ja öljyt tietenkin ja suodatin. 2 tahtisessa on vain öljyt ja mäntä
PS: Eikös nelarilla saa ajaa kummiski kauemmin männällä kuin kakstahtisella?
VASTAUKSIA MIELIPITEITÄ JOS VIITTISITTE HEITTÄÄ!
250 - 2T VAI 4T
4
929
Vastaukset
- Enskapelle
En tiedä, mitä vaikeaa 250 cc kaksitahtisen ajamisessa voisi olla, jos on ajanut piikillä...
Nelarin etuja ovat kuitenkin vääntö, tasaisempi tehontuotto ja moottorijarrutus, josta on joskus hyötyä, joskus haittaa. Mäntä kestää yleensä kauemmin kuin kaksitahtisella, mutta voi herranjestas sitä rahanmenoa, jos sattuu hankkimaan jonkun vanhemman Honda CRF 450:n, josta kiertokanki pomppii lohkosta ulos...
Kysymys on enemmän makuasiasta. 2-t ja 4-t ovat vähän erilaisia ajettavia, mutta kummallakin ehtii. Järkevämpi valinta radalle on 2-t. Siinä säästää selvää rahaa.
Olen ajanut kauan molemmilla. Nyt on alla Hussen TE 410 nelari, mutta seuraava pyörä taitaa olla kakspuokki kaksitahtinen. Konehommat ovat kumminkin niin paljon helpompia ja halvempia kaksitahtisessa.- 11122222222223333333
on tosi miesten laitteita. sellane tietysti
- 2222tttt4ttt
2t on helpompi huoltaa ja remontittulevat halvemmaksi kuin 4t ja 4t tulee helpommin vikaa kuin 2t
- ????????
Kuinka niin nelariin tulee helpommin vikaa kuin kakstahtiseen?
Ajoin 12 vuotta 2 tahtisilla 1-3 vuotta vanhoilla/uusilla. Jatkuvasti sai olla rassaamassa jotain kohtaa.
Nyt olen ajanut 450 ktm nelarilla kaksi kautta, ei yhtään vikoja. Öljyt ja suodattimet toki vaihdettu.
Itse jopa nautin nelarilla ajamisesta huomattavasti enemmän, vauhtia on yhtä paljon mutta ei tarvitse vinkuttaa konetta 10000 kierroksilla, vääntö on nelarissa 2 tahtisiin verrattuna aivan huikea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1372217
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311568En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1461532- 631254
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1411225The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121121Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall226965- 156906
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20809