Vanhat kännimokat hävettää!

Taina P.

En juo kovin useita kertoja vuodessa, mutta joskus menee totaalisen yli ja tulee juotua itsensä todella älyttömään kuntoon.

Asun pienellä paikkakunnalla ja kahtena vuonna peräkkäin olen erehtynyt juomaan erään tapahtuman, joka kerää kaikki kyläläiset ja monet ulkopaikkakuntalaiset muutamaksi päiväksi juhlimaan iltaa ja yötä myöten, aikana itseni todella urpoksi.

Muistan hämärästi, että olen huudellut ihastuksenkohteitteni nimiä sekä kaikenlaisia törkeyksiä, jopa rivouksia ympäri kyliä. Välillä on mennyt filmi poikki, joten sopii miettiä, mitä kaikkea sitä on tullut silloin huudeltua ja tehtyä. Pieni paikkakunta ja kuvatunlainen tapahtuma kun on ollut kyseessä, niin jälkeen päin olen miettinyt, että ketkähän kaikki on sattuneet kuulemaan kaikki hölmöt mölyämiseni. Joukossa voi hyvinkin olla vanhempieni tuttuja, entisiä työnantajia/työkavereita, vanhoja luokkakavereita... kylällä kun kaikki melkein tuntee toisensa ja juorut liikkuu, niin siinä helposti menee oma ja perheen maine.

Olen varmaan useiden silmissä kiltin, ujon ja hiljaisen tytön maineessa, mutta minulla on joskus todella likainen mielikuvitus ja varsinkin kännissä voin heittää todella pervoja tai muuten vaan älyvapaita juttuja kovaan ääneen, niin että kaveritkin välillä järkyttyy ja haukkoo henkeään.

Tapauksista on abouttiarallaa joku vuosi tai kaksi aikaa ja olen välillä ihan vainoharhainen, kun muistot örvellyksistä nousee mieleen. Kylillä liikkuessani mietin, että tuo äidin tuttu siivoojatäti varmaan on kuullut mölyämistäni, koska katsoi minua noin oudosti ja hymähti tai että nuo ihmiset muistaa minut tyttönä, joka huuteli jotain anaaliseksistä keskellä kylää, koska tuijottivat pahasti. Välillä en välitä paskaakaan, mutta esimerkiksi tänään jutut on jostain syystä nousseet ahdistavina mieleen.

Sanokaa jotain lohduttavia sanoja, pliis. :D Kaikkihan on idiootteja kännissä, mutta niinhän se aina tuntuu, että omat mokat on niitä kaikkein pahimpia. Olen yleensä aika hiljainen, rauhallinen, kiltti, arka ja ujo tyttö, joten se vielä lisää nolotuksen määrää potenssiin kymmenen.

Joo, ja tiedän että ei kannata juoda niin paljon ja kännissä olet idiootti ja plaa plaa plaa, joten raivoraittiin voi pitää mölyt mahassaan. Jos on tullut juotua niin on, tehtyä ei saa tekemättömäksi, vaikka haluaisinkin.

88

15886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • been there dont that

      No mä tein näin. Oon tehnyt tälleen jo monta kertaa aiemminkin.

      Aamulla ku oon herännyt niin en oo ollut varma mitä oon tehnyt, tai oikeestaan kelle oon soittanut ja puhunut jotain paskaa joten;

      pitänyt eka puhelinta kiinni useamman päivän

      lopuksi vaihtanut numeron tai hankkinut uuden liittymän, poistanut kaikki "kavereitten" numerot etten voi vahingossakaan soittaa enää kännissä heille.

      viimeksi meni tollaset melkein kaksi vuotta ilman sosiaalista kontaktia, katsotaan monta vuotta nyt menee.

      tällasta se toisilla on, olkaa onnellisia jos teillä ei ole.

      sinänsä vittumaista että taas tämän piti sattua tässä kesän alkaessa, tiedossa tulee olemaan äärimmäisen yksinäinen kesä.

      jotenkin en vain pysty kohtaamaan enää "kavereitani" jolle olen soitellut kännissä koska en muista niistä puheluista mitään. Tämä saa minut äärimmäisen vainoharhaiseksi, kuvittelen päässäni sanoneeni kaikki pahimmat mahdollisimmat jutut jne ja että mua ollaan jo tulossa tappamaan tai jotain vastaavaa.
      toisaalta olisi kiva saada selvitettyä asiat (on täysin mahdollista että en ole edes sanonut mitään typerää, mutta blackoutit aiheuttaa mulla aina hirveät pelkotilat jälkeenpäin), mutta toisaalta, jos saisin varmistuksen pahimmille peloilleni tekisin varmasti itsemurhan.

      • mörköjäeiole

        Jotenkin en vaan pysty kohtaamaan "kavereitani" joille olen soitellut kännissä koska en muista niistä puheluista mitään. Et halua kohdata itseäsi, tekojasi, kaverit ovat tässä sivuseikka. Kohtelet itseäsi väärin, jos mahdollista niin kuvittelet potenssiin 10 kaikki mahdolliset kauheudet mitkä ikinä keksit ja suhtaudut niihin niin kuin SINÄ suhtaudut muiden mokailuihin!

        Peloistasi pääset kun kohtelet ITSEÄSI oikein! Et kuvittele, et oleta mitään vaan rohkeasti soitat kavereillesi ja mieluimmiin hänelle joka on rehellisin, sanoo ja näyttää suoraan mitä ajattelee ja miltä tuntuu! Saat huomata, että siihen ei kuole, voi olla, että hän kenelle soitat on mokannut vielä pahemmin tai ainakin kuvittelee niin tai hän kertoo sinulle, että mitään mokia ei ollut. Että näin, ei kuvittelua, oletuksia, pelkoja vaan rohkeutta ja myönteisyyttä peliin, kyllä se siitä!


      • BenderRodriquez

        Sama vika rahikaisella. Ei taho olla enään kavereita kun kännissä/krapulassa poistaa numeroita vain sen takia ettei tulisi soiteltua. Jälkikäteen kun on tavannut näitä ihmisiä, he ovat nauraneet asialla ja sanoneet ettei mitään hätää ole. No, kumminkin heistä ei ole siltikään kuulunut enää sen jälkeen.


      • keskijuoksun paikkel

        Hik,ovatkoss kaikki kä-kä-kännit sssitten hik yhhhtäpitkiä?


      • .
        mörköjäeiole kirjoitti:

        Jotenkin en vaan pysty kohtaamaan "kavereitani" joille olen soitellut kännissä koska en muista niistä puheluista mitään. Et halua kohdata itseäsi, tekojasi, kaverit ovat tässä sivuseikka. Kohtelet itseäsi väärin, jos mahdollista niin kuvittelet potenssiin 10 kaikki mahdolliset kauheudet mitkä ikinä keksit ja suhtaudut niihin niin kuin SINÄ suhtaudut muiden mokailuihin!

        Peloistasi pääset kun kohtelet ITSEÄSI oikein! Et kuvittele, et oleta mitään vaan rohkeasti soitat kavereillesi ja mieluimmiin hänelle joka on rehellisin, sanoo ja näyttää suoraan mitä ajattelee ja miltä tuntuu! Saat huomata, että siihen ei kuole, voi olla, että hän kenelle soitat on mokannut vielä pahemmin tai ainakin kuvittelee niin tai hän kertoo sinulle, että mitään mokia ei ollut. Että näin, ei kuvittelua, oletuksia, pelkoja vaan rohkeutta ja myönteisyyttä peliin, kyllä se siitä!

        Suomen valtiolla on enemmän velkaa kuin koskaan ennen, nimellishinnoilla mitattuna. Suomi velkaantuu nopeammin kuin koskaan ennen. Sinäkin olet velkaantuneempi kuin koskaan ennen. Suomen maksama korko nousee ennen pitkää – niin sinunkin lainojesi korko. Yhä suurempi osa veroistasi menee velan korkojen maksuun eikä enää hyvinvoinnin rakentamiseen. Suomen huoltosuhde heikkenee nopeasti, ja maksajia on yhä vähemmän. Kuinka kauan tällainen meno voi jatkua?

        Elintasosi on lainaa. Suomen valtio ahmii velkaa ennätysmäärin pitääkseen sinut tyytyväisenä, koska sinä voit äänestää seuraavissa vaaleissa. Hallitus ja oppositio kuvittelevat, että sinä haluat kaiken tässä ja nyt, etkä välitä huomisesta. Kun valtio tuhlaa yli varojensa, sitä kutsutaan kauniisti elvytykseksi. Suomen velkaa lyhentävät – jos pystyvät – tulevat sukupolvet, koska ne eivät voi äänestää seuraavissa vaaleissa. Heiltä ei ole kysytty mitään. Jokainen suomalainen saa syntyessään 274 euron arvoisen äitiyspakkauksen ja reilut 13 000 euroa valtion velkaa – ja kotikunnan velat siihen päälle. Fiksua ja vastuullista?
        http://velkakello.fi/

        Lukekaas:
        http://nwohavaintoja.blogspot.com/

        http://talousdemokratia.blogspot.com/

        http://nwo.11syyskuu.net/

        http://riikkasoyring.blogit.uusisuomi.fi/


      • .
        . kirjoitti:

        Suomen valtiolla on enemmän velkaa kuin koskaan ennen, nimellishinnoilla mitattuna. Suomi velkaantuu nopeammin kuin koskaan ennen. Sinäkin olet velkaantuneempi kuin koskaan ennen. Suomen maksama korko nousee ennen pitkää – niin sinunkin lainojesi korko. Yhä suurempi osa veroistasi menee velan korkojen maksuun eikä enää hyvinvoinnin rakentamiseen. Suomen huoltosuhde heikkenee nopeasti, ja maksajia on yhä vähemmän. Kuinka kauan tällainen meno voi jatkua?

        Elintasosi on lainaa. Suomen valtio ahmii velkaa ennätysmäärin pitääkseen sinut tyytyväisenä, koska sinä voit äänestää seuraavissa vaaleissa. Hallitus ja oppositio kuvittelevat, että sinä haluat kaiken tässä ja nyt, etkä välitä huomisesta. Kun valtio tuhlaa yli varojensa, sitä kutsutaan kauniisti elvytykseksi. Suomen velkaa lyhentävät – jos pystyvät – tulevat sukupolvet, koska ne eivät voi äänestää seuraavissa vaaleissa. Heiltä ei ole kysytty mitään. Jokainen suomalainen saa syntyessään 274 euron arvoisen äitiyspakkauksen ja reilut 13 000 euroa valtion velkaa – ja kotikunnan velat siihen päälle. Fiksua ja vastuullista?
        http://velkakello.fi/

        Lukekaas:
        http://nwohavaintoja.blogspot.com/

        http://talousdemokratia.blogspot.com/

        http://nwo.11syyskuu.net/

        http://riikkasoyring.blogit.uusisuomi.fi/

        Talouselämä kirjoitti kreikkalaisten ja monen muun europiirii pyrkivän valtion vilpillisestä touhusta jo tammikuussa 2005. Mikään ei siis tullut yllätyksenä - kaikki on teatteria.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/article161228.ece#


      • kk

        jätä seuraavalla juhlakerralla puhelin kotiin.


      • been there dont that
        kk kirjoitti:

        jätä seuraavalla juhlakerralla puhelin kotiin.

        no ei se paljoa auta kun join kotona, yksin tietysti.


    • anna mennä vaan

      Nolous häviää, kun opettelet olemaan yhtä rivo myös selvinpäin.

      • Taina P.

        No en opettele. :D
        Joskus joku alatyylinen vitsi menee, mutta ei se mun mielestä ole kauhean kypsää viljellä rivouksia jatkuvasti. Voi olla luotaantyöntyvää ja ties millaisen kuvan ihmiset minusta saisi.


      • tototo
        Taina P. kirjoitti:

        No en opettele. :D
        Joskus joku alatyylinen vitsi menee, mutta ei se mun mielestä ole kauhean kypsää viljellä rivouksia jatkuvasti. Voi olla luotaantyöntyvää ja ties millaisen kuvan ihmiset minusta saisi.

        Hei, et voi elämääsi panikoiden mitä kukakin susta ajattelee. kännissä estot lähtee ja siks noi "patoumat" sun sisällä pääsee vapaaks. mieti jos et välillä purkais niitä, varmaa päässä poksahtais jossai vaiheessa. RELAA TYTTÖ HEI!! tää on vaa elämää. jos huutelit jotai anaaliseksistä so what? tuskin kukaan sitä kauaa jaksaa kelata. sulle itelles se oli elämää suurempi juttu mut ei ihmisiä niin hirveesti kiinnosta, etenkää jossai känni kyläjuhlissa sekoillut tyttönen... eli ota rennommin, tää on vaa elämää ei sen enempää !


    • Marjolijn

      Lopeta juominen, jos et osaa kannissa kayttaytya. Niin minakin tein.

    • Kaikki mokailee

      Suuremmassa kaupungissa on se hyvä puoli että mahdollisuudet siihen että joku tuttu näkisi on todella pienet. Se on vapauttavaa. Mutta tapaukseesi liittyen, huutelu on kuitenkin varmasti tapahtunut aika myöhään, joten todennäköisyys siihen että kuulijatkin ovat olleet päissään on melko suuri. Toisekseen ei ihmiset niin paljon kiinnitä muihin huomiota, kun yleensä on joku omakin juttu kesken. Eri asia jos nyt joka viikonloppu olisit jossain riehumassa.

      Pistä myös sanomisesi oikeisiin mittasuhteisiin, jos se on ollut vain rivoa tai rankkaa läppää, ei siitä nyt kukaan oikeasti jaksa järkyttyä tai sitä muistaa. Kiltitkin tytöt tekee haastettuna vaikka mitä esim. polttareissa, ja se on ihan normaalia. Jos se on ollut jotain aggressiivista uhkailua, niin sitten en kyllä joisi sinuna enää ikinä. Joka tapauksessa luultavasti olet itse ainoa joka tapauksen muistaa tai sitä miettii, stressi pois ja nauti kesästä! :)

      • trelax

        Psah, unohda mokomat jutut. Kaikki sitä joskus kännissä mokailee. Sen takiahan sitä alkoholia nautitaan, että vapautuisi. Minä vain nauran itselleni räkäisesti seuraavana päivän ja annan piut paut muitten mielipiteille asian suhteen. Jos joku jaksaa sinun kännäilyistäsi muiden kanssa keskustella, niin täytyy olla melko tylsää itsellään. Ei nimittäin ole mikään kovin innoittava keskustelunaihe jonkun toisen dokailut.


    • mynstykki

      Ne juhlat ei olis samat ellet sä antais omaa panostasi niissä.Kyllä ne muutkin sekoilee eikä kaikki seuraa sua.

      • Hevonnussija

        Me suomalaiset ollaan ymmärtäväisiä känniläisiä kohtaan: tuskin olet huudellut/tehnyt mitään ns peruuttamatonta. Kyläjuhlissa kuuluukin tumuttaa (tai no, vapaa maa jne.), tuskin olet ainut "mokaillut".


    • paljon nähnyt 50

      1) aika hoitaa, on ainakin minulla hoitanut ja muistot ovat hallistuneet
      2) lopetin tolkuttoman juomisen, enkä ottaessanikaan juo paljon ( < 3kaljaa) ja hauskaa on

      et ole yksin :o), meitä on paljon

    • Neiti Nolo

      Valitettavasti :). Itekin olen kiltin ja hyväkäytöksisen tytön maineessa, mutta annakkos tulee juotua muutama liian väkevä, ni johan alkaa bilehile kuoriutumaan tästä likasta! Sitä tulee sitte tungettua joka pöytään hölisemään omiaan, itkeskelemään tyttöjenvessaan pieleen menneitä miesjuttujaan ja lähettyä puolituttujen matkaan älyvapaille jatkoille. Aamulla ku herää vieraasta kämpästä tai (ei enää parisuhteessa, mutta sinkkuna joskus) vieraasta sängystä, ni hävetys ja vitutus omaa käytöstä kohtaan on suuri. Kauhuissaan alkaa kelailemaan viime illan tapahtumia...

      Juu ja ku sattuu asumaan tuppukylässä isosta kaupungista muuttaneena, ni kaikki varmasti tuntee tämän ulkopaikkakuntalaisen. Rauhottelenki itteäni sillä, että näytän vain suuren maailman mallia :D. Ja että porukat on niin päissään muutki kuin minä, että taitavat jokainen miettiä ihan sitä omaa illankulkua enimmäkseen...

      Mitä sitä turhia ressaamaan, kerran sitä on vain nuori ja elämää täynnä! Se että tajuaa juomisessaan olevan hillitsemisen paikka on jo iso plussa sekin ;)

    • yksi vaan

      Älä niiden jutuista välitä,olen itsekkin asunut, pienellä paikkakunnalla.Sen verran tiedän,yleensä ollaan ikkunoissa,kuin kukkaset.Ja juorutaan naapurin asioita,kun ne tietävät toisten asiat. Paremmin kuin omansa,joten ole huoleti.Sinä tiedät asiasi,paremmin kuin naapurit.Ei se pitäisi heille kuulua,mitä teet.Voimia sulle,elä omaa elämääsi,omalla tavallasi.

    • Ard

      Siinähän sinä menet muiden joukossa, kyllähän joka kylällä pari tämmöistä tapausta on.Yleensä sen verta tottuneitakin heikäläisiin että siinä tunneta muutakun myötähäpeää hiljaisuudessa.

      • maajossuf

        koko juttu.Tavallista kännisen toilailua se vaan oli. Noin pari viikkoa sitä saattaa joku kyläläinen ihmetellä, siinä kaikki. Aina tilalle tulee uusia mielenkiintoisempia juttuja ja vanhat unohtuu!


    • Suhari.

      Tehtyä et todellakaan saa tekemättömäksi ja ihmiset mokomat vielä muistavat tuollaiset mokailut kiusallisen hyvin. Tiedät itse ongelmiisi ratkaisun. Miksi et tee niin kuin hyvä ja oikein olisi, eli lopettaisit juomisen?

      Väittämäsi, että kaikki ovat idiootteja kännissä, ei pidä paikkaansa. Känniläisiä kuskaavana taksisuharina tiedän.

      • kaiken tämän kokenut

        SE pitäs olla mielessä kun tulee ajatukseen,lähempä ottamaan"vähän".
        Kun sitä vähän ottamista ei voi kontroloida,kun otat ensin vähän niin
        saa pikkusen rohkeutta ja sitten sitä ottaa siinä tilassa taas "vähän"
        Jne.jne.Pikkunousussa kun kontroli on jo madaltunut ja tie on auki niin-
        sanotusti.
        Puhun vuosien kokemuksella.On erittäin harvinaista jos joku voi ottaa
        vain lasillisen ja se jää siihen.
        Sittenhän sitä voi ottaa vaikka Jaffaa,ei tuo alkoholi nyt niin hyvää ole,että
        sitä vain maun takia juodaan.
        Ei ota ollenkaan on ainut keino välttää töppäykset sun muut.Minä saan
        häpeän kokemuksia vieläkin vanhoista tekemisistä vaikka en ota enään yhtään alkoholia nykyään.
        Aiheutin paljon tuskaa niin tutuille ja tuntemattomille,enkä saa tehtyä
        tekemättömäksi.
        Halu juoda viinaa on niin kova vietti,että sitä on vaikea voittaa koska melkein kaikki
        juovat nykyään.
        Ole siinä sitten erilainen,poikkeava.
        Viinasta aiheutuvat kulut ovat kansantaloudellisesti aivan käsittämättömän suuret.
        Tämä heijastuu terveydenhuoltoon ja yhteiskunnan rakenteeseen mittavilla kustannuksilla.
        Lähtien vain siitä,että "otan vain ensin vähän".
        On aivan tavallista,että kaupungilla viikonloppuisin ei tahdo enään nähdä
        selviä ihmisiä ollenkaan.
        Ihmiset sekoilee aivan mahdottomasti.
        Eikä siellä tahdo viitsiä liikkuakkaan,ei uskalla,mistä sitä tietää milloin saa kimppuunsa
        jonkun tuntemattoman.
        Kumma ilmiö on myös se,että limja-autoissa ja baareissa nuoret kerskuvat toisilleen edellisen
        viikonlopun töppäyksillä tyyliin"voi v kun tein sitä ja tätä,ja toiset nauravat.
        Ei osata hävetä,tai ei kehdata kun tosiasiassa hävettää ja siinä haetaan
        jonkunlaista hyväksyntää toisilta ja sitä kyllä saadaan,"et usko mitä mulle sattu,voi v jne.
        Olen odottanut sitä kun trendit tulee ja menee milloin juomattomuus tulee trendikkääksi?
        Siitä tulee muoti-ilmiö.Voi olla,että tämä kännäämiskulttuuri on niitä
        ainoita asioita mikä on ja pysyy.
        Ainoa keino on mennä itse itseensä ja ajatella asian hyötyjä ja haittoja,haitat on todella ísoja
        ja hyödyt onko niitä?
        Hölmöin tutkimus pitkään aikaan on se kun ilmoitettiin,että sopiva määrä alkoholia estää naisten
        riskiä sairastua Alzheimerin tautiin.
        Aivan edesvastuuton tutkimus jota ei olisi saanut julkistaa ja pitäneekö edes paikkansa.
        Niin,että lisää vauhtia vaan,naiset kokeilemaan ottaa "sopivasti"
        Toinen hullu asia on viinien mainostus joka paikassa miksi?
        Ja sitten toisaalla puhutaan alkoholin terveydelle aiheuttamista
        haitoista.
        Lapset kun tottuvat,että kotona on aina näkyvillä jonkunlainen pullo,
        joko olutta tai muuta niin siitä tulee niin tavallista,että lapsen
        varttuessa siinä ei ole kynnystä ollenkaan alkaa itse kokeilemaan.
        Te jotka valitatte töppäyksiänne miettikää kokonaan lopettamista,ette menetä
        mitään.Parit syyllistämiset ja haukkumiset muiden taholta,ei muuta.
        Ja jos menetät sen takia kavereita ei sillä ole väliä,saat kyllä tilalle.
        Ja olo senkun paranee ja itseinho häviää.Ja koet olevasi vahva,
        etkä massan mukana menijä.


    • selittelet?

      Kummalliselta kuulostaa tuo, että raittiit ei saa antaa ohjeita ja joka käänteessä olet kertomassa kuinka kiltti tyttö oikeasti olet. Sitä on vaikea selittää enää, kun on kaikki salatut mielensä lokerot paljastanut, sillä jostainhan ne härskiydet kumpuavat. Patoutumia?

      Turh kuvitella, että juhlissa kaikki muutkin ovat niin kännissä, etteivät muista mitään. Itse asiassa suurin osa osaa käyttäytyä ja ne muutamat retkuavat.

      Itse lopetin tuon känniurpoilun aikoja sitten juuri sen takia etten laillasi osaa juoda normaalisti. Näistä riehujista onkin nykyään jopa hyötyä, sillä seuraan juuri heitä ja olen onnellinen, ettei minun enää tarvitse olla kuin he ja voin helpottuneena palata kotiin ja aamuisin muistelen yhä heitä ja mietin miten kamalaa oli olla morkkiskrapulassa.
      Et todellakaan ole ainoa, jos se lohduttaa, mutta juhliin se tuo oman mausteensa ja ohjelmanumeronsa ja voit uskoa, että yleisöä kyllä on. Sen verran uteliaita ihmiset luonnostaan ovat. Olen mokaillut itsekin nuorena ihan oman kiintiöni täyteen, joten tuttua puuhaa ja onneksi menneisyyttä.

      • Kohtuukäyttäjä

        Täytyy olla aika huono itsetunto jos täytyy repiä sille pönkitystä muiden mokailusta. Minua lähinnä säälittää sellaiset hymistelijät, jotka keskittyvät juhlissakin miettimään että montas on nyt otettu ettei vain olla noloja, tai pahempaa, ne jotka keskittyvät selvin päin kyttäämään muiden juomista ja tuntemaan itsensä jotenkin parammiksi. Kannattaisi ehkä pysyä poissa juhlista kokonaan. Itse kuulun niihin jotka ottavat kohtuudella eivätkä häpeile seuraavana aamuna, mutta ymmärrystä riittää myös hieman enemmän ottaneille (tietysti jos jollain on selvä ongelma niin se on kiusallista), ei se elämä niin vakavaa ole. Enemmän säälin niitä tylsimyksiä, jotka eivät osaa relata, eivät selvin päin eivätkä kännissä.


      • rohkeita vaan
        Kohtuukäyttäjä kirjoitti:

        Täytyy olla aika huono itsetunto jos täytyy repiä sille pönkitystä muiden mokailusta. Minua lähinnä säälittää sellaiset hymistelijät, jotka keskittyvät juhlissakin miettimään että montas on nyt otettu ettei vain olla noloja, tai pahempaa, ne jotka keskittyvät selvin päin kyttäämään muiden juomista ja tuntemaan itsensä jotenkin parammiksi. Kannattaisi ehkä pysyä poissa juhlista kokonaan. Itse kuulun niihin jotka ottavat kohtuudella eivätkä häpeile seuraavana aamuna, mutta ymmärrystä riittää myös hieman enemmän ottaneille (tietysti jos jollain on selvä ongelma niin se on kiusallista), ei se elämä niin vakavaa ole. Enemmän säälin niitä tylsimyksiä, jotka eivät osaa relata, eivät selvin päin eivätkä kännissä.

        kaikki ja itsetunto se kännissä vaan kasvaa ja selvät voivat kateellisina katsella sivusta, kun rohkeat ja rempseät riehuvat sydämensä pohjasta. Kummallisinta on, että häpeävät sitä aamulla, ei pitäisi, vaan olla ylpeä siitä, että osaa pitää hauskaa, jota ei selvillä voi koskaan olla!


    • juttu ja sekoilu

      ja jatka elämääsi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Niin ne kaikki muutkin tekevät, jotka mokailevat. :-)

      • kjjsdhdffg

        "jatka elämääsi niinkuin mitään ei olisi tapahtunut"
        Tässäkö resepti töppäyksiin?


      • Anteeksi anto
        kjjsdhdffg kirjoitti:

        "jatka elämääsi niinkuin mitään ei olisi tapahtunut"
        Tässäkö resepti töppäyksiin?

        Eihän niille enää mitään mahda. Tehty on tehty ja tapahtunut. Ei se ole vastuutonta. Pitäisikö rypeä häpeässä tai jAlkapuussa? Jos menee överiksi, niin yrittää irti kokonaan. Kyllä ihmiset ymmärtää. Ja, jos ei ymmärrä, niin asioita vaan välillä sattuu. Syyt voi olla vaikka mitkä pahat olot, jotka ryyppäämiseen ja sika-sekoilun syynä on. Jonne sais selvittyä, niin auttaisi. Ihan turha on syyllistää. Jokaisella on jotain.


    • niin kerta!

      no mietipä miten paljon sinä itse ajattelet muiden kännimokia ja juoruat niistä?
      ehkä jostain pahemmasta jutusta varmaan tulee vähän aikaa supistua, mut sittenpä ne unohtuu.
      ite en ainakaan jaksa päätäni vaivata kovin pitkään toisten töppäilyllä.
      aina tulee uusia juoruja! ;D
      ja eiköhän nämäkin ihmiset kuitenkin tunne sinut. tietävät nyt et "naapurin lissulle" se ei
      alkoholi oikien sovi, ku siitä tulee ihan räävitön. :D

    • awsz

      Sisimmiltään et olekkaan niin kiltti tyttö, älä häpeä, äläkä kadu tekojasi. anna palaa selvinpäinki vaikka edes pikkusen enemmän ku tavallisesti. itsekin nuorempana luulin mokanneeni ja kertoneen kaikki mahdolliset epämielyttävät asiat, mutta tulin siihen tulokseen että aivan sama, ihmisiä me kaikki ollaan. toki jatkossa kannataa ottaa pikkasen vähemmän ettei muisti mee..

    • apostoli mikko

      HEIPPA !
      Kukas se siellä kolkuttelikaan...? Omatuntohan se...Et ole toivoton tapaus, kun tiedät ja tunnistat
      oikean ja väärän ! Et ole paatunut, kuten jotkut paljon "sekoilleet" ihmiset ,menettävät todellisuuden
      tajun...Heitä löytyy sitten ties mistä...sekoilemassa...

      Olen itsekkin ollut nuorena tälläinen sekopää...jottet ole ainoa...mutta TOIVOA SINULLA ON !

      Tiedän taksikuskina, kuinka nimenomaan naisilla alkoholi aiheuttaa sekoamista...rivoudet tulevat ulos...
      Et voi jatkaa kovin pitkään tälläistä seko-elämää...siitä nimittäin tulee lasku aikanaan...!
      Viisainta olisi olla raittiina, koska alkoholi ei sovi oikeasti monellekkaan..moni on lopettanut, kuten minäkin ... ja moni muu..Voihan sitä olla hauskaa selvinkin päin ! Itse liikun uskovien porukassa...
      eikä siellä ole pulloa kellään mukana...eikä kotonakaan...SUOSITTELEN...JA HAUSKAA ON !

      Joku kirjoitti, että kaupungeissa voi sekoilla vapaasti...niinhän taitaa valitettavasti käydäkkin...
      Muistetaanpa kuitenkin Sanan opetus, kuinka Sodoman ja Gomorran kävi...J:La vihastui ja HÄVITTI
      KAUPUNGIT...SYNTIELÄMÄN TÄHDEN ; JOTA NIISSÄ HARJOITETTIIN !
      Aivan samoin nytkin ...Herra näkee ja tietää jokaisen sekoilemisemme.....Hänelle me teemme tiliä !
      Näin kirjoittaa entinen parannuksen tehnyt sekoilija...!

      • velipuivari

        Antaahan sen jumalan olla omissa oloissaan eikä sotketa sitä jokapaikkaan, sen hommahan on armahtaa ja antaa anteeksi. Viinanjuontiin on yksi totuus, viina on viisasten juoma, kukapa sitä muuten ottaskaan, mutta on viisautta tietää rajansa ja jos ei tiedä, ei ota.


      • kdkdjd

        että asia mitä pitäs hävetä on tullut kerskaukseksi jolla selitetään
        pois munauksia ja haetaan tukea niihin ja sitähän kyllä saa kun
        melkein kaiklla on sama tilanne.
        Ei ole muuta keinoa kun,että ei ota sitä ensimmäistä ryyppyä,
        loppu menee hyvin.


      • yleinen
        kdkdjd kirjoitti:

        että asia mitä pitäs hävetä on tullut kerskaukseksi jolla selitetään
        pois munauksia ja haetaan tukea niihin ja sitähän kyllä saa kun
        melkein kaiklla on sama tilanne.
        Ei ole muuta keinoa kun,että ei ota sitä ensimmäistä ryyppyä,
        loppu menee hyvin.

        käytäntö näyttää olevan, että kun on ollut kännissä, niin sen voi sillä selittää, jos ja kun mokailee. Itse olen ajatellut niin, että kännissä kun estot katoavat, tulee ihmisestä ulos se mitä hän oikeasti ajattelee ilman häpeän ja hyvien tapojen rajoituksia. Eli varokaa känniääliöt, kuuntelen juttujanne juuri tältä kantilta, että nyt tuli ulos juuri se mitä et oikeasti uskaltanut tuoda esiin, korostetusti tietenkin, mutta ydin on hiffattu. Juhlissa tämä onkin selvän ihmisen hupia parhaasta päästä ja turha tulla katumapäällä selittelemään. Ja ettäkö selvinpäin olisi muka tylsää ;D


      • ex-viisas
        velipuivari kirjoitti:

        Antaahan sen jumalan olla omissa oloissaan eikä sotketa sitä jokapaikkaan, sen hommahan on armahtaa ja antaa anteeksi. Viinanjuontiin on yksi totuus, viina on viisasten juoma, kukapa sitä muuten ottaskaan, mutta on viisautta tietää rajansa ja jos ei tiedä, ei ota.

        Pah! Viisaas tajuavat olla juomatta pisaraakaan. Kun tarpeeksi kauan säännöllisesti jatkaa, niin rajat alkavat muuttumaan, kunnes lopulta ei ole enää mitään rajaa.


    • ulos.......

      Ei haukku haavaa tee ja jos joku herkkähipiäinen järkyttyy niin siinähän järkyttyy. Jos alkaa kaiken patoomaan sisälle eikä koskaan päästele höyryjään ulos niin sehän vasta sairastuttaa. Kaikki ihmiset ajattelee pääsääntöisesti vain itseään eikä kukaan muista sun mölyämisiä muutamaa sekunttia pidempään.

      Raivoraittiilla voi taas olla muita ongelmia ja hurahdetaan uskontoon piinaten perhettä siellä neljän seinän sisällä ettei kukaan ulkopuolinen ole näkemässä. Ei sellaista ihmistä ole luotukaan jolla ei jotain ongelmia olisi niin että älä ole suotta huolissasi non mitättömästä asiasta. Silloin jos alkaa tulla väkivaltaiseksi viinan voimalla niin pitäisi apua hakea.

      • ex juoppo

        On se kummaa että heti kun raitistuu niin sitten ollaankin uskossa,on saatanan ihmeellistä että jotkut ei tajua että mitta on tullut täyteen,ei viinan juonnissa ole mitään hohdokasta,näitä helvetin juoppoja tulee joka kulmalla vastaan nykyään yritän kiertää ne mahdollisemman kaukaa.Elän tätä päivää ja olen onnellinen kun pää on selvä ja järki juoksee.


    • pyllylleen
    • Jeppatijee

      Hei Dyde!
      Iha tavallista :D
      Meilläkkii vietettää sellasen viikon verra kyläpäiviä ja viikonloppuna meno sit äityy vähä juhlavammaksi.
      Eli oma kylä ja vieraskin kylä paikalla.
      No oha tuota tullu kohellettua niisä pirskeissä ja muuallaki, vaa ku ei sitä kannata jäädä murehtimmaa.
      Ruppee vaa turhaa pelekäämää kanssaihmisiä.
      Itte jos oon kohletanu kamalanki pahasti, ni en tod mee huppuni taakse piiloo, vaa kävelen rinta rottingilla ja seison sanojeni ja tekojeni takana. Jos jottai ärsyttää ja kauhistuttaa nii senkus ärsyttää ja kauhistuttaa.
      Kumma kyllä, kylillä ku oon asunu, muutamia vuosia (5), yksikään ei minua toilailujeni takia ole jättäny :D

    • känniääliö145

      normi settiä :D ei tuommosesta kannata kauaa ressiä kantaa.. ei sitä kukaan muista vuoden parin päästä :D itselläni toimii parhaiten että hommaa uusia morkkiksia tilalle ni ei vanhat enää hävetä :D ja omistan ns. keikkapuhelimen missä on vaan pakollisten kavereiden numerot etten voi soittaa kaikille puolitutuille juovuksissa :D

      • on.

        Itsetunto kohdallaan,silloin ei tarvitse alkoholia,eikä muitakaan huumeita. Tällä ohjeella olen elänyt jo vuosikymmeniä,eikä ole mokia tullut tehtyä eikä niistä ole tarvinnut valitella netissä.


    • Monaron

      on ihan normaalia. Sekoilen selvinpäinkin, joten ei se kännissä kauhean erikoisempaa sitten olekaan. mitä pahaa on siinä, että pistää itsensä peliin (vaikka kännissä) ja tulisi mokattua siinä samalla? Ihmistä, joka mokailee, on helpompaa lähestyä. Tylsimykset, jotka seuraavat vain muiden touhuja, jäävät etäisiksi. Itse menen juhliin pitämään hauskaa.En ole asettanut itselleni mitään rajaa juomiselle. Välillä en juo mitään, välillä liikaa, välillä sopivasti ja joskus jotain näiden vaihtoehtojen välillä. Sanotaan näin, niin kauan, kun et vaaranna omaa tai jonkun toisen henkeä kännissä ollessasi, juominen on ihan jees.

      Mitä nyt oikeiden ystävien kanssa tulee juotua, niin heidän kanssa lähinnä vaan naureskellaan mokailuille. Ja muut sitten? Mitä väliä heillä sitten edes on? Välillä on kyllä mokannut pahasti, kun on kännissä loukannut jota kuta ihmistä, kenen kanssa tulee olemaan vielä tekemisissä, mutta siinä sitten auttaa, että pyytää asiaa aidosti anteeksi. Eikä näitä asioita ikuisesti muisteta.

      Ja mikä syy ottaa elämää niin vakavasti? Ihan turhaa sellainen. AInoastaan siinä mielessä kannattaa rajoittaa alkoholia, ettei terveys kärsi ihan älyttömästi. Mut jos välillä ottaa liikaa, niin siinä vaan kokee jonkinlaisen puhdistautumisen tunteen. Järkeä kannattaa tietenkin käyttää ja kuunnella itseään näissä asioissa.

    • raittiix

      En kehota, enkä ehota mitään, mutta olen ylpeä itsestäni, että en juo.

    • Jos ihmiset tietävät muuten millainen olet, niin ei se suun aukominen sitä miksikään muuta, kunhan ei ota tavaksi että päivittäin.
      Kyllä se nolottaa, jos rupeaa ajattelemaan, tai yrittää ajatella mitä toinen ajattelee. Mutta loppujen lopuksi me ollaan ihmisiä jotka eivät ole täydellisiä humaltuessaan.
      Seksijutut eivät kyllä ole ihan hyvää mainosta, mutta jos ottaa huomioon että tämä yhteiskunta panostaa seksiin ja sen ilmaisemiseen, niin ihan sama se on. Olet tämän yhteiskunnan kasvatti, et sen enempää etkä vähempää. Eihän tässä yhteiskunnassa enää puhutakkaan muuta kuin seksistä ja sen erilaisita ilmenemismuodoista. Tai jos ei puhuta, niin lehdet ja media ovat sitä täynnä.
      vaikea taistella ympäristön vaikutuksia vastaan. Eivät ne ruokottomuudet ole sinusta lähtöisin, vaan joku on jo oivaltanut ne ennen sinua.

      • Jos on töppäillyt, niin sitä ei pidä murehtia vaan siitä on otettava opikseen. Elämä jatkuu!!!!


    • J.J. Purola

      Minusta tämä on juuri niitä suloisimpia piirteitä suomalaisuudessa =) Sen verran on tullut kierrettyä Euroopassa, että tätä kotimaisen kulttuurin piirrettä osaa jo oikein arvostaa: näitä kylien perseet-olalle tyyppisiä kirkastusjuhlia, joissa muutamalta ujoilta ja aralta tytöiltä kuuluukin karata mopo käsistä :)) Olet kuitenkin hoitanut hommasi vasta puolittain. Eikös siellä kuulu myös painella pusikkoon jonkin puolitutun kirvesmiehen tai autonkorjaajan kanssa, johon ei selvin päin vilkaistakaan =D

      • lisäyksenä

        sehän on vain hyvä, että kertoo heti mieltymyksensä pyllyseksiin, sillä liian moni mies ujostelee kysyä sitä pitkänkin seurustelun jälkeen. Suloistahan se vaan on...


      • jokuonnekas
        lisäyksenä kirjoitti:

        sehän on vain hyvä, että kertoo heti mieltymyksensä pyllyseksiin, sillä liian moni mies ujostelee kysyä sitä pitkänkin seurustelun jälkeen. Suloistahan se vaan on...

        Erään kerran järven rannalla pienellä kylällä (en siis itse ollut kyläläisiä) niin törmäsin johonki humalassa olevaan nuoreen neitoseen ja tuli kyllä paneskeltua pitkään ja hartaasti ja kaikkeen kolmeen reikään :) ja kaikkea mahdollista pervoa muutakin tuli tehtyä, kyllä sillä oli likanen mieli kuvitus, ai että, no sen jälkeen en oo tyttöä nähnyt en ees nimeä tiedä


      • Tuurijuoppo

        sanoisin harjoituksen puutteeksi. Kyllähän sitä nyt välillä pitääkin rellestää jotta voi sitten vanhana nauraa partaansa. muutkin tykkää kun ujous karisee ja tytöstä kuoriutuu juhlien seurapiirieläin! Se luo katsos sitä juhlatunnelmaa muillekkin. Heitä huolet pois ja ota rauhassa, ei se elämä niin vakavaa ole. Itse vedän joka viikko rallia ja ei kyllä nuoruuden jälkeen mitään morkkiksista tietoakaan!!! Sitten ehkä huolestuisin jos todella pahaa fyysistä vahinkoa aiheuttaisi. Nauti elämästä kun voit! kuopattuna voi sitten turhista huolehtia...eli opetteleppa uusi suhtautumistapa ja näkökulma kuosaamisehen!


    • lohdutuksen sana

      Älä käytä alkoholipitoisia aineita, jos olet kerran noin tyhmä. Vai oletko niin tyhmä ettet tajua olla ottamattakaan ?

      • että omatunto

        kolkuttaa.On niitä sellaisiakin jotka eivät edes osaa katua mokailujaan!Tai eivät halua.
        Tästä hyvänä esimerkkinä mieheni kaveri,joka erehtyi meillä saunoessaan puhumaan karskisti naisten alistamisesta ja mitätöi minua.Käveli vielä munasillaan ympäri kämppää ja kukkoili.Ei ole sen jälkeen kaverilla ole ollut meille asiaa saunomaan.Eikä hän edes myöhemmin katunut ,nauroi vaan ja totesi että faktapuhettahan se oli,vaikkei muistanut mitään.
        Nykyään hän ihmettelee kun kukaan ei vastaa hänen kännipuheluihinsa viikonloppuna.Saattaa soittaa toistakymmentäkin kertaa öisin ja jättää örinäviestejä mieheni vastaajaan.Plus textiviestit siihen päälle.Kovin on yksinäistä elämänsä.Ihmetellään vaan että kuinka sen vaimo ja lapset ovat vielä kuvioissa mukana kun se niitäkin haukkuu ja alistaa...hmmm...


    • Moca

      Normisettiä, no worry...

    • -----------------

      Hah. Dumbass. Jos kerta ei oo eka (eikä varmaan viimeinenkään tällä menolla), niin eikö silloin kannattais kattoa peiliin ja miettiä omaa suhdettaan alkoholiin? Jollei tiedä missä omat rajat menee. Aika yksinkertaista ja ei tarvi myöhemmin itkeä.

    • saatana sf

      lyö poliisia- kun poliisi tulee tappaan sua- niin lyö sitä ...

      tämä on oikeutemme jumalan kansalaisina - meillä on oikeus lopettaa natsirikolliset!!

    • pööpää69

      ei unohdu ikinä! kymmenen vuotta menny,ei auta, ei unohu,kerran kännissä-aina kännissä,mut se ei kerro mitään minusta,vaan heistä :)

    • Hra Papu

      Monta (liiankin) kertaa tullut mokailtua kännissä (ja joskus selvinpäinkin).
      Tässä vuosien mittaan vaan oppinut,että turha kauheasti märehtiä ja murehtia mokailujansa.Totta kai sitä miettii jälkeenpäin,että nyt kaikki muistaa töpeksinnät ja että ne kaikilla mielessä.
      Ihmiset vaan kaikki ajattelee lähes yksinomaan omia juttujaan,omaa elämäänsä ja omia murheitaan ja mokiaankin. Loppujen lopuksi sun mokailuistas kukaan ei kauhean kiinnostunut vaikka siltä itsestäs tuntuisi,mietipä itse paljonko jonkun muun töppäilyjä muistat kun ihmisen tapaat...
      Siis vaikka joskus muutaman viikon päästä esim.
      Ja Suomessahan kännitöppäilyt kuuluu asiaan,ei niitä niin vakavasti muutenkaan noteerata.

    • Oskari 40 vee

      ja terttujen kera. Se joka ei mogaile kännissä, semmin kuin selvinkään päin, ei arvaa muutenkaan eläissään mitään tehdä. Tai josko kuitenkin, jeesustella täälä anonyymina, että joku sentään uskaltaa olla oma itsensä.

    • Urhos

      Juu moni nyt tekee noin ja syyllistyy enempäänkin. Mutta kuuluu kuitenkin meillä niin kuin asiaan, kännissä voi touhuta ja ei haittaa. Tekee melkein miten vaan niin kannattaa pitää pullo matkassa, niin nauruksi kääntyy.
      Tältä näyttää ja "huvittaakin myös kieltämättä."

    • opiskelijatyttö 22

      Jatka vaan samaa rataa, idioottejahan ne on kaikki muutkin. Alkoholin vikahan se on jos jotain törttöilee, eikä suinkaan oma vika. Ziisus sentään, kuinka vitun typerä voi ihminen olla? Noh, kaltaisiasi on Suomi täynnä, josko se lohduttaa. Ja kannattaa ilman muuta kiskoa kaksin käsin vielä lisää viinaa, että varmasti ne viimeisetkin aivosolut tuhoutuu.

      En ole mikään raivoraitis, välillä menee enemmän, välillä vähemmän. Pari kertaa on menny filmi poikki, niistä on oppinut tietämään omat rajansa ja osaa pitää juomistahdin sellaisena että on kiva känni. Mutta ei toi alkoholilla läträäminen paljon kiinnosta, olis sitä yks kivempi ja terveellisempikin päihde mutta se on vaan laiton. Alkoholin terveysvaikutukset on paljon pahempia ja laajempia kuin yleensä ajatellaan. Aivan totaalisen naurettavaa ja selkärangatonta syyttää alkoholia OMISTA mokailuistaan, mutta se on näköjään hyväksyttävä selitys nykyään vaikka mille.

      • Mä voitin!

        Mun mies aikoinaan veti perseet joka viikonloppu ja haukkui miut ihan pataluhaksi.Ja aina selityksenä se että on niin raskas työ.
        Ja paskat minä miksikään roskasankoksi alkanut!Luulin että tuollaiset purkautumiset olisi ohimeneviä.Ja kun ei ne olleetkaan,minä aloin vain touhuta kotona omia juttuja enkä puhunut sanaakaan enkä ollut näkevinänikään.
        Sitten mies alkoi ilmeisesti heräämään kun kaikki viikonloput menivät niin tylsissä merkeissä ja kun en enää sunnuntaisin suostunut toistamaan hänen loukkauksiaan niin hän alkoi ruikuttamaan,että kerro mulle,kerro mulle mitä mä taas olen sanonut.Enkä kertonut!
        Taisi ihan säikähtää kun sitten kerran kysyi että rakastanko minä enää häntä kun suhtauduin niin nuivasti häneen.Tietysti rakastin,mutta sanoin että en rakasta enkä enää edes pidä hänestä.Siitä alkoi katuvaisen tollon anteeksipyynnöt,ihme kyllä.Nyt ei vedä perseitä kuin harvoin ja osaa pitää suunsa kiinni sopivasti.Meni kai jakeluun,onneksi,ettei tarvinnut alkaa erosotkuihin.


    • ******

      Unohda koko juttu, kai siellä muutkin ovat kännissä ja miettivät samaa. Sinulla kuitenkin harvemmin käy noin, osalla käy joka viikonloppu. Niin se vaan menee, että joskus mokaillaan ja sitä ei kukaan muistele välttämättä mitenkään, että ei kannata stressata.

    • raitisjanuori

      Tää on just tätä et kännääjät käyttäytyy ihan kuin jotenki "hävettäis", tulee itkemään miten on "mokannu kännissä" ja sitte kuitenki seuraavana viikonloppuna aivan sama vanha armoton örvellys-meininki. Siis anna mun kaikki kestää!

      T: Raivoraitis!

    • Jooseppi1234

      Niin kauan kuin viinan juonti on laillista, en aio kännäily töppäyksiä murehtia.
      Jokainen tietää että joillakin juominen ei vain pysy kohtuudessa, oliko se jokin geeni? mutta kuitenkin. Alkohlin juonti on lailistettu tapa tehdä itsestään idiootti, ja ymmärrän hyvin jos kännissä tehdyistä rikkeistä ei tule niin kovaa rangaistusta kuin selvänä tehdystä.

      Oma ratkaisuni olisi sallia kannabis, ja alkoholi kielletyksi. Sillä kannabikseen ei jää koukkuun.

      • Eteenpäin!

        Jätä kovempi prosenttiset pois, niin kyllä se siitä. Ja joku viisas on joskus sanonut: "Että hämmästyisit, jos tietäisit, kuinka vähän ihmiset sinusta puhuvat!" :) Ei ihmiset jaksa vatvoa jonkun kännitörttöilyjä kauaa. Ja edelliseen kommentoin, että kyllä vaan kannabikseen voi jäädä koukkuun! Nähty on ja on siitä tutkimuksiakin, että koukuttaa psyykkisesti, kun pössyttelijä lääkitsee sillä itseään masennusta yms. vastaan, muka.


    • kaiken kokenut

      Kerroit,että et juo usein,mutta silloin kun otat huutelet mitä sattuu ja mietit sitten jälkeen päin mitä on tullut sanotuksi ja tehdyksi.jotenkin tuntuu tutulta,sitä nuorempama kuvittelee liikoja itsestään ja silloin sattuu ja tapahtuu.Nyt ainakin minulla on se vaihe mennyt ja osaa suhtautua oikein ja vaikka ottaa ei anna kaikien sanojen tulla suusta ulos.
      Se mikä olis sinun kannalta kaikkein tärkein asia olisi aiak pysähtyä miettimään ,mikä elämässä mättää ja sen jälkeen löytää ystvä jonka kanssa puhua asioista,purkaa paineet pois,niin ei tarvitsisi huudella juovuksissa.
      Et missään nimessä ole poikkeva ihminen,tälläisiä me jurot suomalaiset olemme ,emme osaa avata suutamme selvinpäin,vaan huudamme tuskaamme ulos kun olemme ottaneet viinaa liikaa.
      Mutta parempi sekin kuin olla sanomatta mitään.

    • xxxxxxxxxxx

      Ei tarvitse ottaa "nokkin", koska kaikki mehän olemma ihmisiä! Kyllä se siitä--kun ei ne muutkaan "muista"mittään! Ja elämä jatkuu................Kaikkea hyvää sinulle ja Hyvää Kesää--täältä Lapista--toivottaapi monta kertaa mokannut Ilmari

    • sfsf

      Jos kännissä mokailu hävettää, silloin ei pidä ottaa viinaa! Jos taas ei hävetä, kannattaa ottaa seuraavankin kerran, kaikki ei mokaile kännissä, mutta känni-ääliöitä kaikki kuitenkin on jurrissa.

    • NightArctica

      Mulla painottuu kännäilyssä oksentamiseen kun olen oksentanut baarin vessaan sekä rautatieasemalle, liika on liikaa ja silloin kun viinaa juo liikaa.

    • HARVA SITÄ TOISEN PERSIELLÄ TULLEEN ISTUU,SANOIN MUUAN MUMMO.
      JOKAISEN YMPÄRISTÖSSÄ ON PIENESTÄ PITÄEN TÄYSIN TÖRPPÖJÄ ESIMERKKEJÄ RIITTÄMIIN.LAPSUUDESTA LÄHTIEN ON OTETTAVA KÄYTTÖÖN AIVAN EHDOTON NOLLALINJA!!!

      AATTOMIA,ANTOISIA,MYÖNTEISIÄ VAIHTOEHTOJA ON NIIM MILJOONITTAIN.
      KYLMÄ POMMAC ON PARAS. SIIHEN SOPPII VAIK VARIKSENNARJAA MAUSTEEKS LAITTAA,KARPALOITAKIN KARKELOIMAAN.
      MUUAN AMERIKKALAINEN JEPPE VAIHTOI NUORUUDESSAAN JUOPPOJUOMAT COCA COLAAN. ON NYT LOPUN IKÄÄNSÄ IKIRAITTIINA 75 VUODEN IKÄÄN ELELLYNNÄ.
      30.5. JUOPPOHULLUILLE AINA RAITISTA HUOMISTA TOIVOTTAEN ikiraitis k mikko

    • mokafilosoohvi

      Kännimokat on kyllä NIIIIIN rankkoja, mutta myös tarpeellisia. Minä uskon, että ihminen tekee kännimokia siksi, että ravistelisi ennenkaikkea itseään ulos omasta jumiutuneesta minäkuvasta. Överiksihän se tuppaa mennä ja häpeä on hurja, mutta parempi sekin, kuin pystyyn kuoleminen. Ja toisaalta on hyvä, että "menettää maineensa", sillä se voi pikkuhiljaa pakottaa siihen, että hakee elämässään niitä itselle oikeita asioita. Niin kauan kuin sinulla on kulissit kunnossa, voit antaa minäkuvasi rakentua ympäristön varaan, mutta jos kunnolla mokaat niin sinun on luotettava vain itseesi ja siitähän se todellinen ihmisyys ja oma tie vasta lähtee rakentumaan.
      Minusta kännimokat on ihan hyvä juttu (tietenkin itselle niitä koskaan soisi...) niin kauan kun ihminen mokailee vain ittiään, eikä ala tekemään muille pahaa.

      • vierestä katsoja

        Toiset ne ei kertakaikkiaan opi. Joka viikonloppu munaavat itsensä kunnon känniääliön tavoin, yleensä maksu on katkera. Pisimmillään perheet on kaksikymmentäkin vuotta touhua katsellut, sitten kun kaikki on män voi miettiä kannattiko?


      • Etunojapunnerrus

        Kännimokat eivät auta mitään, jos niitä ei edes muista jälkeenpäin. Miten kellään voi olla niin paljon patoutumia, että ne pitää huutaa kerran viikossa ulos yleisölle? Ai niin, siksi tietysti, kun tyypillä ei ole selvin päin kykyä puhua yhtään mistään. Säälittävää, säälittävää.


    • KännäilyOnKivaa..hik

      Minkämuotonen piirakka sulla muuten on?

    • fsdafasdfsd

      Eikö sulla ole kavereita sanomaan jotain lohduttavia sanoja, pliis :D

      Joskus nämä keksityt jutu ovat läpinäkyvämpiä kuin toiset. Tämä oli keksityksi jopa harvinaisen huono. Äääh, tsemmpaisitte edes.

    • Kohtuukäyttäjät!

      Tässäkin ketjussa jokunen on ilmoittautunut kohtuukäyttäjäksi ja jopa väitti, että raittiilla on huono itsetunto (?) ja pyysi juomattomat pysymään juhlista pois kyttäämästä. Selvä ihminen nyt vain pysyy kartalla joka tilanteessa ja tekee jopa haluamattaan huomioita myös kännääjistä, sen kummemmin kyyläämättä.

      Ja arvon kohtuukäyttäjät, muistuttaisin, että SUURkulutuksen kerta-annosraja on 6, joten te juotte aina alle sen, bileet kun bileet. Olen ihan liian usein kuullut sössöttävästä suusta selostusta, miten kohtuullista tämän viinanjuonti on ja että on otettu vain "pari". Miksi sitä edes pitää selittää, kun päällepäin jo näkee, että ööveriksi meni, taas.

      • Kohtuukäyttäjä

        "Näistä riehujista onkin nykyään jopa hyötyä, sillä seuraan juuri heitä ja olen onnellinen, ettei minun enää tarvitse olla kuin he ja voin helpottuneena palata kotiin ja aamuisin muistelen yhä heitä ja mietin miten kamalaa oli olla morkkiskrapulassa"

        Ei kukaan mielestäni täällä ole a) haukkunut raittiita huonoitsetuntoisiksi, b) pyytänyt juomattomia pysymään poissa juhlista, joten ethän vääristele sanojani. Kiitos.

        Viesti oli vastaus heille joilla on tarve päteä juomattomuudellaan ja tuntea itsensä ja omat ratkaisunsa paremmiksi kuin toisten. Ohessa suora lainaus tekstiin johon vastaus tuli. Samaa esiintyy uskovaisilla ei-uskovia kohtaan, joillain terveysintoilijoilla lihavia kohtaan jne. Vastustan ahdasmielisyyttä ja syrjintää sen kaikissa muodoissa. Mielestäni jokaisella on oikeus vetää perseet jos siltä tuntuu, kunhan ei sillä satuta muita. Melko alhaista vääristellä toisten viestejä tuolla tavalla. Häpeäisit ja hankkisit vaikka jonkun harrastuksen, niin olisi muuta puuhaa.


    • 12+6

      lopeta kuten minä......................saat elää VAPAUDESSA,,, koska tuon kaltainen elämä --örwellyksineen ,,sitoo sinua niin että meinaat jopa seota ???

      neuvoni on: LOPETA TENUTTAMINEN ja astu raikkaaseen vapauteen:

      Nimimerkki: 45 vuotta juotuani koin vapauden n 6 v sitten JA HYVIN MENEE,,,,,,,,,,,,,,,

    • tunaroin

      Kerran huhannushumussa panin anoppiani. Se tuntui silloin mukavalta mutta nyt en pidä sitä minään hienona hommana.

    • waidmanns heil

      onhan noita samanlaisia kokemuksia mutta ei siinä kannata muuta kun sulkee korvat eikä välittää jos joku kylältä kuittailee siitä mitä edellisenä iltana on tullut sanottua/tehtyä hölmöjä... ja se että aina kylällä tiedetään asiat paremmin kun itse :D

      • lers

        Joo eipä tuonne kylälle vihti ennää mennä. Jos ei ite mokkaa niin joku tullee aukoo.


    • joupsssss

      Olen itse kanssa hiljainen ja ujo ja mietin usein tarkkaan mitä sanon ihmisille. Mutta sitten välillä tulee otettua muutaman liikaa ja alan käyttäytyä estottomasti, päästelen suustani mitä sattuu jne. Jos on jotenkin nolannut itsensä ja sen aamulla jotenkin muistaa on morkkis aivan jäätävä. Saatan vielä suurennella ja pahennella asioita mielessäni kun en muista kunnolla illan tapahtumia. Saattaa kestää viikkoja ennen kuin unohtaa kyseisen kännireissun.
      Tiedän sen ettei kukaan ajattele mun kännisekoilua ja suurin osa kavereistakin vaan nauraa mun muutamille möläytyksille, mutten itse saa rauhaa tekemisiltäni.
      Olen tässä vähennelly juomistani huomattavasti ja se on oikeastaan auttanut, ei ole enää joka vkl jälkeen paskaa oloa. Ehkä liiallinen alkoholin nauttiminen mun psyykkeelle on liikaa.

    • mokahanuri
    • HA HAH

      TURHAA JÄLKEENPÄIN ITKET

    • aaaasdsadasdddsds

      Cool story bro.

    • Vähän liikaa typoja..

      Eli, kaikki mokailee joskus. Olen itsekin tehnyt/ sanonut kännissä kaikenlaista mitä on tullut kaduttua myöhemmin. Osa tempauksista hävettää vielä vuosien päästäkin... Mutta ihmiset unohtavat kännisekoilut aikas nopeasti, eri asia on kuinka pahasti ne jäävät omaan päähän kummittelemaan.

      • BirraCuda

        Semmosta mitä ei muista, ei voi katua! :) Mitenkähän nämä vuosia kännimokailujaan katuvat ihmiset toipuvat sitten selvinpäin töppäilystä, jos kännireissut niin hävettää...


    • A200320140504021118A

      KYLLÄ NAISEN TYKKYY HALU LÄHDEÄ SEURUSTELUUN AVOLIITTON TYTTÖ YSTÄVÄKSI TYTTÖ KAVERIKSI NAIS YSTÄVÄ NAIS KAVERI SURAKKA VELI ITSELLESI SEURUSTELEE AVOLIITTO POIKA YSTÄVÄ POIKA KAVERI MIEHENÄ SURAKKA VELI MIES YSTÄVÄ MIES KAVERI AVOLIITTO VAIMONA EUKKO KULTA ROUVA PUOLISO EMÄNTÄ SURAKKA VELI PARISUHDE PARISSKUNTA RASKAANA VAIMONA SYNNYTTÄÄ TYTTÖPOIKA VAUVA VAIMONA ÄITINÄ SEN LAPSEN MIEHENÄ ISÄNÄ LASTEN TARHA PÄIVÄ KOTI KERHO ESKARI ESIKOULUTYTTÖ ALA ASTEKUMMUNKOULUTYTTÖ 1011121314151617 YLÄASTEKUMMUNKOULUTYTTÖ97 POHJOISAHON KADU 28D9 OUTOKUMPU SURAKKA VELI

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe