Anniskelupassi alaikäisenä?

veeepuska

Olen 17 vuotias ja kesätöitä varten tartteisin anniskelupassin, joten onko minun mahdollista suorittaa sitä koska opiskelen alaa, johon kuuluu anniskelupassin suorittaminen, mutta koulussa suorittaminen olisi vasta ensi talvena, mutten silloinkaan ole vielä 18 vuotta. Eli kun kerran koulussa voin suorittaa sen alaikäisenä, niin olisikohan mahdollista nyt jo suorittaa? Koska anniskelupassi kuuluu alani opiskeluun..

8

3254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OikeinTäyspäinen

netistä neiti hyvä tai jostain alan leikkikoulusta kusasa

• veeepuska

Netistä olen yrittänyt etsiä, mutta ei löydy tähän vastausta :)

Vastauksesi tais olla niin turha, että toisten jätä kokonaan kommentoimatta..

• tarvi osta puhua

Tarvi osata kunnolla puhua kirjoitaa ei sitäkän vähää.

Otatteko annoksen vai syöttekö pöytää sanoi minulle eräs "hovimestari"

• 35

Tulipa mieleen että olisiko tässä jokin työharjoittelu tyyppinen kiertotie.... koululla varmaan tietäisivät.

• gjäsgfg

hommata anniskelupassia. Jos olet alaikäinen et saa kuitenkaan työtä jossa tarvitsisit anniskelupassia. Ja ilman passiakin voit tehdä ravintolan muita töitä. Itse asiassa viinan myyntiäkin täysikäiset voivat tehdä ilman passia, riittää että paikalla on vastuuhenkilö jolla passit ja paperit kunnossa.

Eli kärsivällisyyttä, ja ehkä toisen työpaikan etsimistä jos kerta passia vaaditaan!

• veeepuska

Passi ei ole pakollinen työssäni, mutta se tietäisi lisää tunteja :)

• höäh

En nyt ihan ymmärtänyt kysymystä. Jos kysymys oli se että voiko passin suorittaa jossain muualla kuin koulussa, niin ei voi. Siinä on aikaraja ja ns. 'virallinen valvoja' pitää olla paikalla. Ja kyllä sen passin voi alaikäisenä hommata, et vaan voi tarjoilla alkoholia alaikäisenä. Sama juttu kuin ajokortissa. Eli joo, kyllä sen voi suorittaa "ennen aikojaan", sehän on vain erillinen koe.

Kysy vaikka sieltä koulutustasi pääsisitkö suorittaan sen vaikka vanhempien opiskelijoiden kanssa. Jotainhan se koe tietty maksaa aina (40-50€), uusinnat saman verran. Koululle se on nyt yks hailee millonka sun passi on suoritettu, kunhan vaan on suoritettu.

• Anonyymi

Passin voi alaikäisenä hankkia mutta alkoholin tarjoilua ja anniskelua ym et saa siltikää tehdä alaikäisenä. Vasta 18 vuotiaana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe