PISA tutkimuksesta

neiti Tay

Hei!

Olen aatellu tehdä kasvatustieteessä gradun, joka tutkii kansainvälisiä PISA-tuloksia sekä niihin mahdollisesti vaikuttavia indikkaatoreita. Professori ehdotti, kun kysyin aiheesta, että voisin halutessani tutkia vaikka PISA-tuloksien ja maitten säätilojen yhteyksiä.

No nyt sitten tarkastelen korrelaatiota PISA-tulosten ja esim. eri maitten vuotuisten sadepäivien yhteyttä, josko löytyy tilastollista riippuvuutta. Lisäksi mukaan voisi liittää seksikyselyitä ja löytää niistä jotakin mielenkiintoista yhteyttä. Voisin päästä tutkimukseni kanssa jopa alan kansainvälisiin julkaisuihin, jos saisin lopputulemana selville, että esimerkiksi joissakin maissa yläasteelaiset lukemisen sijaan harrastavat seksiä tai itsetyydytystä sadepäivisin.

Muitakin jänniä, mutta tieteeseen perustuvia, päätelmiä voi myöskin aiheesta tehdä ja olenkin nyt haalimassa kesäksi paljon materiaalia useista kansainvälisistä nuorisotutkimuksista!

2

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs dosentti

      Vaikuttaa siltä, että gradustasi tulee kelpo kasvatustieteen lopputyö. Etenkin tuon alan väitöskirjoissa on usein jo etukäteen päätetty lopputulokset, ja haaste onkin kehitellä uskottava tutkimus niiden ympärille.

      "joissakin maissa yläasteelaiset lukemisen sijaan harrastavat seksiä tai itsetyydytystä sadepäivisin."

      Laudatur-tasoa! Muista että pääasia on tieteellisyydessä, eikä kannata välittää vaikka jotkut haukkuisivat humanistiseksi nollatutkimukseksi.

    • Eräs professori

      Kuulostaa hyvältä. Itse opiskelin aikoinaan laskennallista valtiotiedettä ja tein graduni kansanedustajaehdokkaiden valituksi tulemisen korrelaatiosta nenänpään pituuteen vuoden 1999 vaaleissa Helsingin vaalipiirissä. Havaitsin vahvaa korrelaatiota ja seuraavissa vaaleissa olikin valistuneita ehdokkaita jotka antoivat vaalilupauksia mallia Pinokkio. Tämä varmisti heidänkin läpipääsynsä kuten graduni julkaisemisen jälkeen perustettu laskennallisen eduskuntavaalitieteen tutkimusryhmä totesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe