Vouti vei ja vie. Miten on mahdollista että vouti vie kilometrikorvaukseni veronpalautuksen muodossa vaikka kilometrikorvaukset eivät ole verotettavaa omaisuutta?
Lain mukaan näin ei väi tehdä? Toiseksi miten on mahdollista että vouti tietää tilini saldon kokonaan? Mistä nämä tiedot saa?
Luin jostain että voi mennä pankkitilille mutta tilin saldoa ei saa tietää? En enää ymmärrä ollenkaan. Ps kaikki varat ovat kuitenkin olleet voudin tiedossa, eli en ole pakoilluty maksuissa.
Kilometrikorvaukset veronpalautuksena
7
2976
Vastaukset
- Jönas
Tililtä viedään suojaosuuden ylittävä saldo. Ei vaikuta mitään, mistä se raha on sinne tullut. Niin se vain on.
Tuo lause "vouti vie kilometrikorvaukseni veronpalautuksen muodossa" menee yli ymmärrykseni. Mitä oikein tarkoitat?- 12+3
vanhemmat laittaisi hätäapua tilille,jos suojaosuuden yli.Eli kaikki menee yleensä.
- höpöttäjä...
Kilometrikorvausta ei missään tilanteessa voi saada veronpalautuksena, joten puhut höpöjä.
- Otto Virtanenko
Osa palkasta päivärahoina niihin ei vouti kyllä pääse.Onnistuu jos työnantaja on "pelimies".
- takaaja1234
työmatkani on 34km per sivu, veroilmoitukseen merkitsen siis kilometrit ja saan palautuksina lähemmäs 1300e. Jonka vouti siis vie vaikka nämä ovat työmatka kuluja joita ei saisi viedä, niitä ei viedä työntekijän palkastakaan jos työnantaja maksaa ne tilin yhteydessä, miksi siis minun kilometrini viedään? Ei ymmärrä.
- ...---...
takaaja1234 kirjoitti:
työmatkani on 34km per sivu, veroilmoitukseen merkitsen siis kilometrit ja saan palautuksina lähemmäs 1300e. Jonka vouti siis vie vaikka nämä ovat työmatka kuluja joita ei saisi viedä, niitä ei viedä työntekijän palkastakaan jos työnantaja maksaa ne tilin yhteydessä, miksi siis minun kilometrini viedään? Ei ymmärrä.
Veroilmoituksessa tehtävä vähennys (työmatkakulut) ja työnantajan maksama kilometrikorvaus ovat kaksi eri asiaa. Ulosotto vie veronpalautuksesi joka tapauksessa, sisältyi summaan työmatkakuluja tai ei.
Mutta jos saat työnantajan maksamia verottomia kilometrikorvauksia palkanmaksun yhteydessä, niitä ei lasketa mukaan ulosmitattavaan palkanosaan. - 19+3
...---... kirjoitti:
Veroilmoituksessa tehtävä vähennys (työmatkakulut) ja työnantajan maksama kilometrikorvaus ovat kaksi eri asiaa. Ulosotto vie veronpalautuksesi joka tapauksessa, sisältyi summaan työmatkakuluja tai ei.
Mutta jos saat työnantajan maksamia verottomia kilometrikorvauksia palkanmaksun yhteydessä, niitä ei lasketa mukaan ulosmitattavaan palkanosaan.Voit vaihtoehtoisesti etukäteen verokortin veroprosenttia arvioidessa ilmoittaa matkakulut ja saada veroprosentin alemmaksi.
Tuloja enemmän -> vouti vie enemmän kuukausittain. Et saa palautuksia -> vouti ei vie niitä..
Ongelma ratkaistu.
Ja sehän tulikin jo selväksi että verotuksen matkakulut ja km-korvaus ovat aivan eri asia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865