Onko kukaan kokeillut glutamaatitonta(lisäaine esim. teollisisssa lihoissa) ruokavaliota astmaan? Onko ollut apua?
Astmaan glutamaatiton ruokavalio
3
480
Vastaukset
- marinaadiliha hyi!
vaiheessa epäiltiin astmaa, mutta se meni ohi. Samoihin aikoihin lopetin glutamaattien käytön, koska mielsin saavani niistä oireita.
En myöskään käytä keinomakeutteita, ja pyrin välttämään lisäaineita muutenkin. Samoin vältän kaikkia ylimääräisiä kemikaaleja, ei puhettakaan suihkuantiperspiranteista (itse asiassa en suostu tukkimaan antiperspiraatin alumiinilla huokosiani olipa roll oninakin), kaiken maailman karseanlemuisista voimakkaista pesuaineista ym. Koska kaikista niistä saan oireita, ja ne ovat usein täysin tarpeettomia. - kysymys,
lopetin kaiken glutamaatin syömisen ja astma tosiaankin helpottui huomattavasti. Nykyisin pärjään vähemmillä lääkkeillä. Siivosin ruokavaliosta myös valkoiset jauhot ja sokerin. Turhat turvotukset lähti samantien.
- tytsy8
minulla todettiin astma vasta 3kk sitten, jolloin oli todella pahana jo. Pidemmällä aikavälillä näkyy miten paranee. En käytä lisäaineita. Myös vähemmän gluteiini-viljoja sekä maitotaloustuotteita. Luomuna kaikki mahdollinen. Olen kasvissyöjä ja lehtivihreän parantava, puhdistava ja korjaava vaikutus on tutkittua ja tämä tehostuu mm. vihersmoothien muodossa. Vältän myös kemikaaleja ja hajuja. Itselle ainakin tupakanhaju, hajuvedet, liikenteen pöly ym.käryt aiheuttavat oireita. En haluaisi käyttää yhtään mitään lääkkeitä. Nyt ei voi olla ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399