Moro,
aloin keittiöremonttia ja tuli vastaan pienoinen ongelma. Tarvitsisi vaihtaa liesikupu, mutta tuohon ei näköjään käykään mikä tahansa liesikupu.
Nykyinen ohjaa tämän rivitaloasunnon ilmastointikonetta. Liesikuvussa on siis 4 nopeus säätöä ilmastoinnille ja sen saa myös pois päältä siitä. Liesikuvussa on myös säätöventtiili jolla sen saa auki kun tekee ruokaa.
Katselin netistä ja en löytänyt kuin Franken malleja, kuten Kartano 1, joka voisi hoitaa tämän ohjauksen. Niin ja ilmastointi kone on MUH ILMAVA 600. Se on vuodelta -86.
Kysynkin siis että onko markkinoilla muita liesikupujen valmistajia joilta löytyy mallistosta tällaisia, joilla voi ohjata ilmastointikonetta? Ja onko kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta eli pitääköhän tässä huomioida jotain muutakin kun meen vaihtamaan tuon liesituulettimen?
Liesikuvun valinta
11
1504
Vastaukset
- ....höh
Isännöitsijälle, älä utele mutuvastauksia joltain netin huuhaa-keskustelupalstalta.
- dsfdsfdsfsdfsdfsd3
Voinhan mä sillekin tietenkin soittaa, mutta epäilenpä että se nyt kaikkia valmistajia tietää. Jos täältä nyt saisi niitä kokemuksia ja valmistajia tiedoksi niin se auttaisi jonkin verran kun lähden tuonne anti-kiinnostuneille Starkin henkilökunnalle asiasta keskustelemaan...
- TH
dsfdsfdsfsdfsdfsd3 kirjoitti:
Voinhan mä sillekin tietenkin soittaa, mutta epäilenpä että se nyt kaikkia valmistajia tietää. Jos täältä nyt saisi niitä kokemuksia ja valmistajia tiedoksi niin se auttaisi jonkin verran kun lähden tuonne anti-kiinnostuneille Starkin henkilökunnalle asiasta keskustelemaan...
Katso Vallox Design-Line säädinkupu. Lvi-nro 7911165, 7911166 tai 7911230. Meillä vanha vallox myös 4-nopeuksinen. Nämä uudet mallit käyvät, vaikka ovat 3-nopeuksisia, kertoi tehtaan edustaja Asta messuilla.
- TH
TH kirjoitti:
Katso Vallox Design-Line säädinkupu. Lvi-nro 7911165, 7911166 tai 7911230. Meillä vanha vallox myös 4-nopeuksinen. Nämä uudet mallit käyvät, vaikka ovat 3-nopeuksisia, kertoi tehtaan edustaja Asta messuilla.
Unohtui edellisestä viestistä, että toki löytyy se perinteinen liukulasi malli 4-nopeuksinen. Oliskohan ollut PTX -säädinkupu.
- --..--
Meillä oli sama juttu keittiöremontin yhteydessä, valituksi tuli Ilmo-merkkinen säädinkupu.
- Sinirenki
Lapetekilta löytyy liesituulettimia missä on huippuimurin ohjaus. Katso www.lapetek.fi
- dsfdsfdsfsdfsdfsd3
Kiitoksia vastauksista. Tuo Valloxin design-line onkin juuri vähän sellainen mitä hain. Ilmolta en löytänyt kuin niitä malleja joiden päälle tulee kaappi ja kun itellä se jää avonaiseksi niin ehkäpä tuo Valloxin malli olisi paras vaihtoehto.
- 8+16
Vallox oli ennen juuri Muh-ilmava nimisenä.
- voi sopia
löytyy erilaisia malleja mutta pitää teettää se sähköisen säätöventtiilin asennustyö kans
- dsfdsfdsfsdfsdfsd3
Kävin sitten Onnisella kyselees asiasta, kun saisin broidin firman kautta ostettua sieltä halvemmalla tavaraa ja Franken Kartano 1 tai Tender malli pystyy ohjaamaan lto- järjestelmää, joka nyt käsittääkseni on juuri tämä mikä minulla on.
Ei se Onnisen heppu tiennyt asiasta hirveästi, mutta sain Franken edustajan numeron. En vain saanut sitä vielä kiinni joten pitääpä tiedustella yhteensopivuudesta maanantaina. Itse (olen siis melko tietämätön näistä) ymmärtäisin että nämä mallit voisi toimia ilmastoinitkoneeni kanssa muuten mutten tiedä millaiset amppeerit ne kestää, kun Franken esitteessä ei lukenut ja tuo mun vehje näyttäisi olevan 2A pömpeli.
Innostuin tästä kun Valloxin design line maksoi 630e verojen kanssa ja Franken saisi johonkin 300e ja rapiat... - dsfdsfdsfsdfsdfsd3
Joo, tuolla savolla näyttäisi ainakin olevan noita liesikupuja säätöventtiilillä, mutta nettisivujen mukaan heidän liesikuvut ei sisällä itsessään mahdollisuutta ohjata noita ilmanvaihtokoneita. Jos tämän lukee kirjaimellisesti: http://www.savo.fi/index.php?page=421&lang=1&usertype=4
Ne olisivat erillisiä ohjauspaneeleja. Tosin kyllähän tuotakin voisi kysyä jälleenmyyjältä, kun nuo nettisivut on monesti mitä ne on.
Tästä tulikin mieleen että voisin kyllä periaatteessa laittaa mun Valloxin ilmanvaihtokoneen erillisellä muuntajalla johon tulee upotettava etäkäyttöpaneli esim. keittiön valokatkaisimen luokse. Valloxin tuoterepertuaarissa on oikein tällainen laite ja se maksaisi 160 eur. Tosin tuntuu aika kompromissilta, jos kerran kunnon säätökupukin tähän löytyisi. Kuitenkin tällöin voisi käyttää liesikupua jossa on ainoastaan säätöventtiili. Sähkötyöt tietenkin pitäisi tehdä tämän lisäksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178153Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996389Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722569
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402470- 452313
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222186- 1032026
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 481595