Nallo 3 vai Nammatj 3

Telttuus

Uutta vaellustelttaa oon hakemassa ja noista kahdesta taidan valita toisen. Painoero on Nallon hyväksi 600 g (2,4 kg vs. 3,0 kg), mutta Nammatjissa oli aavistuksen parempi jalkatila ja kestävämpi kangas. Ja oon kuullu että Nallon tuuletus on huono. Käyttötarkotus on tunturissa, välillä puurajan yläpuolella, ehkä joskus talvellakin. Ja painosyistä GT-malli ei ole hakusessa.

Mitä mieltä ootte noista kahdesta teltasta? Mitä kokemuksia?

10

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+8
      • on tää

        Mihin tuo perustuu 'ei paras hinta laatu suhteeltaan'. Laadultaan Hille on ylivoimainen ja silloin hinta on ok.


    • Tyttösiili

      erämessuilla, jossa saa messuhintaan telttoja ja niitä pääsee kokeilemaan. Riippuu siitä miten kiire asialla on.

      • Telttuus

        Erämessuile ei ole oikein mahollisuutta päästä ja rielun kuukauden päästä olis eka reissu. Eikä tuo hinta nyt ole mikään suuri tekijä, kunhan teltta on hyvä ja kestävä. Ja nyt tarjouksessa esim tuo Nammatj on 570 e ja se ei mielestäni ole liikaa.

        Mutta minkälaisia kokemuksia teillä on noista? Haluaisin lukea minkälaisia vain mutta erityisesti haluisin kuulla huonoja puolia. Kiitos.


      • Tyttösiili
        Telttuus kirjoitti:

        Erämessuile ei ole oikein mahollisuutta päästä ja rielun kuukauden päästä olis eka reissu. Eikä tuo hinta nyt ole mikään suuri tekijä, kunhan teltta on hyvä ja kestävä. Ja nyt tarjouksessa esim tuo Nammatj on 570 e ja se ei mielestäni ole liikaa.

        Mutta minkälaisia kokemuksia teillä on noista? Haluaisin lukea minkälaisia vain mutta erityisesti haluisin kuulla huonoja puolia. Kiitos.

        http://www.vapaa-aika.com/teltat/retkiteltat/zelt-hobby-3.html

        Tässä pikkuinen helmi !

        Itse olen vasta aloitteleva telttailija mut ideoita riittää halvemmankin teltan käyttöön. Itse en lähtisi teltasta maksamaan kalleimmillaan 120 e enempää, sillä olen kuullut et teltan hinnalla ei oo väliä sillä jokainen päästää rankimmallakin kelillä vedet läpi pohjasta. oikea teltta-alusta maksaa maltaita ja miusta siihen sopisi kasvihuonemuovi 2:n kertaisena niin et muovin kulmat nitoo maljaksi teltalle. maljan reunan korkeus saisi olla 10cm.


      • teippiäteippiä
        Tyttösiili kirjoitti:

        http://www.vapaa-aika.com/teltat/retkiteltat/zelt-hobby-3.html

        Tässä pikkuinen helmi !

        Itse olen vasta aloitteleva telttailija mut ideoita riittää halvemmankin teltan käyttöön. Itse en lähtisi teltasta maksamaan kalleimmillaan 120 e enempää, sillä olen kuullut et teltan hinnalla ei oo väliä sillä jokainen päästää rankimmallakin kelillä vedet läpi pohjasta. oikea teltta-alusta maksaa maltaita ja miusta siihen sopisi kasvihuonemuovi 2:n kertaisena niin et muovin kulmat nitoo maljaksi teltalle. maljan reunan korkeus saisi olla 10cm.

        ...ongelmana ole se että kun teltta on silikonoitua kangasta niin saumoja ei ole voitu teipata??
        Vai muistanko ihan väärin?

        Itse en ostaisi edes alennuksesta telttaa joka voi vuotaa siksi että saumoja ei ole teipattu.


      • Telttuus
        teippiäteippiä kirjoitti:

        ...ongelmana ole se että kun teltta on silikonoitua kangasta niin saumoja ei ole voitu teipata??
        Vai muistanko ihan väärin?

        Itse en ostaisi edes alennuksesta telttaa joka voi vuotaa siksi että saumoja ei ole teipattu.

        Vaikea uskoa, että noin kuuluisan telttamerkin teltat vuotaisivat. Eiköhän nuo tutkimusmatkailijoiden ja monien muiden retkeilijöiden valitsema teltta kestä kovimmatkin sateet ja tuulet. Ei vuotanu lainateltta ainakaan omalla viikon vaelluksella.


      • Vai että ei ole teip
        teippiäteippiä kirjoitti:

        ...ongelmana ole se että kun teltta on silikonoitua kangasta niin saumoja ei ole voitu teipata??
        Vai muistanko ihan väärin?

        Itse en ostaisi edes alennuksesta telttaa joka voi vuotaa siksi että saumoja ei ole teipattu.

        Olet ymmärtänyt asian väärin. Saumojen teippaus on halpisteltan merkki. Se ei kestä. Huipputeltoissa saumoja ei ole koskaan teipattu, koska ei ole tarvinnut tehdä telttaa halvimmalla mahdollisella tavalla.


    • asdasdfsdf

      tyttösiili ei jumalauta sä olet tyhmä..

    • nalmatj

      Nammatjissa (muissakin Hilleissä?) sisäteltta roikkuu löysänä, kiinnitykset venyvät. Hommaa talvihommiin Keron, suorat sisäteltan päädyt ovat paljon mukavammat. Kunnon absidista en luopuisi missään tapauksessa. Kesäreissuilla välttää moni muukin teltta, talvella ahkiolla painoeroilla ei ole oikeastaan mitään merkitystä.

      Ovat laatutelttoja molemmat. Muitakin hyviä varmasti on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe