Hei eläinystävät!!
Trimmasimme Bichon Frisemme kotona. Tuli haava kaulan alueelle. Koira ei reagoinut huomiotaherättävästi.
Nyt kaulan alueella iso paljas kohta, jota koira raapii kokoajan. Verta ei ole tullut. Koiran kurkussa tuntuu patti. Onkohan se normaalia?
Hain apteekista kutinaa helpottavaa suihketta joka myös desifio ja bebanthen rasvaa. Eläinkaupasta kartion koiran pään ympärille.
Luin täältä jonkun keskustelun sieni-iho ongelmasta, jossa koira raapi ensin paljaaksi kurkkunsa, sitten rintakehänsä leviten kainaloon.
Luin lisäinformaatiota, että vanha kissa voisi kantaa sientä turkissaan oireilematta.
Kissamme kuoli hiljattain (vajaa kuukausi) syynä munuaisten toiminnan lopahtaminen (kuulemma) Kissa oli hyvin sairas läähättäen kieli suusta ulos ja se oli syönyt myös hiekkaa.
Olen hyvin huolestunut koirastani. Onko kokemuksia? kannattaisiko mennä klinikalle vai katsoa jos haava paranisi "kotikonstein"?
Koirani kutiseva kaula
6
947
Vastaukset
- ,.,.,.,.,.,.
Kun koiran iho rupee oireilemaan, ja vielä noinkin pahasti kannatta TOTTAKAI mennä lääkärissä näyttämään! Ja patti voi olla pelkkää rasvaa, mutta silti. Koskaan ei voi tietää mikä on ja minä pelaisin varman päälle ja menisin sinne klinikalle!
- lekurille
Kyllä lääkärille pikimiten! Jos ajattelet säästäväsi kuluissa voi käydä niin että kun pitkität lääkärille menoa tulee vaan kalliimmaksi hoito. Ensin apteekki ostokset jotka voi olla vallan vääriä ja päälle oikea hoito.
Koira kärsii kutinasta! Ajattele miltä itsestä tuntuisi olla kutiseva etkä pysty edes raapimaan. - Mirclll
lekurille kirjoitti:
Kyllä lääkärille pikimiten! Jos ajattelet säästäväsi kuluissa voi käydä niin että kun pitkität lääkärille menoa tulee vaan kalliimmaksi hoito. Ensin apteekki ostokset jotka voi olla vallan vääriä ja päälle oikea hoito.
Koira kärsii kutinasta! Ajattele miltä itsestä tuntuisi olla kutiseva etkä pysty edes raapimaan.Karvattomaan kohtaan kasvoi karvaa ja iho uusiutui leikkaushaavan jäljiltä, joka aiheutti kutinan koiralle. Huh! ei onneks vakavaa. Olisi surunpäivät alkanut jos olisin koirastakin joutunut luopumaan.
- !!!!!!!
Mirclll kirjoitti:
Karvattomaan kohtaan kasvoi karvaa ja iho uusiutui leikkaushaavan jäljiltä, joka aiheutti kutinan koiralle. Huh! ei onneks vakavaa. Olisi surunpäivät alkanut jos olisin koirastakin joutunut luopumaan.
Hienoa!
- villeroy
Mikä voi aiheuttaa turkin kulumista kaulan alueella? Punoitusta ei ole.Jokin aika sitten pidimme 6v sekarotuisella metalli pantaansa(puolikuristava) koko ajan kaulassa,,,,,hetkittäin ehkä pois,esim. lämpimällä ilmalla.Ei raavi oikeastaan,näyttää vain kurjalta.Muuten turkki kiiltää ,on leikkisä.Syö sekä valmisruokaa,että samaa kuin ihmiset.Lisään myös rypsiöljyä ruokaan kiillon vuoksi.Metalli-allergia? Schäfer-ajokoira-uros 6v.Mikä nupsukalla vikana?
- 17+2
Metallipanta ainakin aiheuttaa vähänkään pidempikarvaiselle helposti turkin kulumista. Vaihda pehmustettuun puolikiristävään jonka saa helposti puettua ja riisuttua lenkille lähteissä ja palatessa.
Mutta sitten on olemassa tietysti vakavampikin vaihtoehto, eli koiralla saattaa olla kapi. Meillä sellainen iski tietoisuuteen juuri eilen. Sen oireena tosin on jatkuvasti paheneva kutina jota sitten raavitaan useammistakin paikoista. Meillä alkoi vähitellen keväällä ja nyt alkoi menemään niin jatkuvaksi se raapiminen ja lisäksi tuli pälvikaljua tiettyihin paikkoihin joita hartaasti kraapi. Nyt hoitona stronghold-kuuri ja kaikki koiran tavarat desinfiointiin. Meillä tuon kapin olemassaoloa ei mitenkään koiran muusta olemuksesta edes arvannut kuin siitä liian tiheästä rapsuttelusta ja lopulta pälvilaikuista.
Todennäköisimpänä voisi sanoa että metallipanta on ongelman aiheuttaja, mutta seuraa jos alkaa enemmän rapsuttelemaan ja useammista paikoista, niin sitten ellille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289