Päivä tukholmassa risteily

nennuli123

Missä kannatas käydä tämmösen tollukan lapsiperheen päivän aikana tukholmassa? Kun ei osaa ruotsia kun muutaman sanan, niin osaako siellä mihinkään mennä? Ja jos osaa, niin osaako takaisin laivalle? Onko laivan saunamaailma uima-altaineen auki silloin kun laiva on päivän tukholman satamassa? Auttakaa tyhmää....

8

1314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kait nyt sen tietää

silja ja viking line ovat ihan eri satamissa ja eri ouolella kaupunkia. kummalla on tarkoitus mennä, siitä riipuu paljolti ohjeet ja vinkit.

• Satunnainen matkaaja

Tollukkakin lapsiperhe pärjää Tukholmassa aivan mainiosti, kunhan valitsee laivaksi Viking Linen. Viking linen terminaalista on kävelymatka Djurgårdenin lautalla ja siellä se päivä Tukholmassa menee nopeasti vaikkapa Vasa-museossa tai Skansenin eläintarhassa.

• Monasti matkannut

Toisaalta Silja Linen terminaalista bussi menee ja tulee lyhyen matkan takia joutuisasti ja vaivattomasti itse Djurgårdenin sillan kupeeseen eli jo perille ajatellen Junibackenia ja muita kohteita. Samalta pysäkiltä pääsee myös takaisin Silja terminaaliin noin parinkymmenen minuutin välein iltapäivällä.

Viking Linelta on taas kaksi kilometriä kävelymatkaa siihen Djurgårdenin lautalle...

• mutku mutku
        Monasti matkannut kirjoitti:

Toisaalta Silja Linen terminaalista bussi menee ja tulee lyhyen matkan takia joutuisasti ja vaivattomasti itse Djurgårdenin sillan kupeeseen eli jo perille ajatellen Junibackenia ja muita kohteita. Samalta pysäkiltä pääsee myös takaisin Silja terminaaliin noin parinkymmenen minuutin välein iltapäivällä.

Viking Linelta on taas kaksi kilometriä kävelymatkaa siihen Djurgårdenin lautalle...

niinja mutku siljalla on romenaati siellä laivalla

• Monasti matkannut 2
        Monasti matkannut kirjoitti:

mene Siljan bussilla. Joka ainoa kerta, kun olen niillä mennyt keskustaan olen saanut seistä koko matkan bussissa. Talvella aivan erityisen mielenkiintoista, kun seisot bussissa talvikamppeet päällä ensin odottamassa bussin lähtöä ja sitten vielä Tukholmaan hiki vaaan valuen. Kiitos vaan, mutta ei kiitos.

• useinkin kärsinyt.
        Monasti matkannut 2 kirjoitti:

mene Siljan bussilla. Joka ainoa kerta, kun olen niillä mennyt keskustaan olen saanut seistä koko matkan bussissa. Talvella aivan erityisen mielenkiintoista, kun seisot bussissa talvikamppeet päällä ensin odottamassa bussin lähtöä ja sitten vielä Tukholmaan hiki vaaan valuen. Kiitos vaan, mutta ei kiitos.

alle 2km. siljassa sentää ei juopot kuseksi kintuille kuten viikkarissa

• Äiti ja tytöt

Riippuu tietenkin minkä ikäisiä lapsia teillä on. Meidän tyttölapset tykkää käydä Tukholman keskustassa isoissa HM-tavarataloissa ja kävelykadun kaupoissa. Niissä on parempi valikoima kuin Helsingissä. Adidaksella on myös erittäin hyvä valikoima Tukholmassa. Toinen meidän neitien suosikkikohde on Södermalmin alue, jossa on paljon kirppiksiä ja butiikkeja. Molemmissa ei ehdi kunnolla shoppailla yhden päivän aikana, joten kannattaa etukäteen valita kumpaan menee.

• 9+8

niin ajatte vesibussilla satamasta keskustaan (kesäkaudella). Pois kyydistä voi jäädä joko Djurgårdenilla, jossa on esim. Wasa-laiva, Junibacken, Aquariet, Skansen, Grönä Lund - koko päivän ja helposti enemmänkin saa kulumaan siellä. Tai sitten voi jatkaa keskustaan asti, ja kierressä siellä, kävellä esim. vanhaan kaupunkiin katselemaan kuninkaanlinnaa ja kapeita kujia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2779
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2587
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1592
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1565
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      30
      1222
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26