Mitä etuuksia menetän kun menen naimisiin?

Zein 86

Naimisiin menossa ja tässä olen miettinyt että mitä etuuksia menee. nyt olen yh-äippä ja minulla on kaksi alaikäistä poikaa. pojat saavat perhe eläkettä, mieheni kuoltua. vaikuttaako naimisiin meno niihin? sen tiedän että yksinhuoltaja korotukset lähtee. mutta mihin muuhun se vaikuttaa? Entä jos olen naimisissa mutta miehelläni ei ole osoite samaan paikkaan kuin minulla. vaikuttaako se mihinkään? Mitä kaikkia minun pitäisi ottaa huomioon. tämä on uusi asia minulle.. auttaisiko joku ja kertoisi niin ei tarvisi tämmösiä miettiä... asia on minulle uusi juttu...

8

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "oikeusvaltio"

      Naimisiin ei kannata mennä eikä edes avoliittoon. Yhteiskunta tukee sitä, että asutte virallisesti eri osoitteissa vaikka sitten käytännössä olisittekin suurimman osan aikaa vaikka miehen asunnolla.

      Yhteenmuutto voi viedä niin poikien perhe-eläkkeet kuin sinun kaikki tulosi jos et ole töissä, riippuen puolisosi tuloista.

      • ;-)

        pojilta muka menee perhe-eläke jos äiti avioituu uudelleen? En oikeen usko tohon.

        Ilmeisesti ette asu yhdessä kun saat edelleen yksinhuoltajakorotusta, sitähän sä et vois saada jos asutte miehen kanssa jo yhdessä...
        Mitä muita etuuksia sitä voi olla, asumistuki.

        kysymyksesi synnyttää hauskan mielikuvan; jonka piiräisin sarjakuvaksi jos osaisin. Eli mies kosii romanttisesti polvillaan, jolloin nainen vastaa "öööö emmä tiedä, mä kysyn eka kelasta".


      • zein 86
        ;-) kirjoitti:

        pojilta muka menee perhe-eläke jos äiti avioituu uudelleen? En oikeen usko tohon.

        Ilmeisesti ette asu yhdessä kun saat edelleen yksinhuoltajakorotusta, sitähän sä et vois saada jos asutte miehen kanssa jo yhdessä...
        Mitä muita etuuksia sitä voi olla, asumistuki.

        kysymyksesi synnyttää hauskan mielikuvan; jonka piiräisin sarjakuvaksi jos osaisin. Eli mies kosii romanttisesti polvillaan, jolloin nainen vastaa "öööö emmä tiedä, mä kysyn eka kelasta".

        no joo. heh.. niinkinhän tuon voipi ajatella, mut pakkohan se on ajatella miten tulevaisuudessa pärjää, kun ei eurot puissa kasva :( haluan vain että pärjäämme jokainen omillaan "niin sanotusti" Kunhan saa omat menot maksetuksi ja lapsille ruuanpöytään, se on tärkeintä..

        Ja emme asun ns samassa osotteessa niin sanotusti.

        Vaikuttaako avioituminen kotihoidontukeen ja hoitolisiin?


      • yh.345
        zein 86 kirjoitti:

        no joo. heh.. niinkinhän tuon voipi ajatella, mut pakkohan se on ajatella miten tulevaisuudessa pärjää, kun ei eurot puissa kasva :( haluan vain että pärjäämme jokainen omillaan "niin sanotusti" Kunhan saa omat menot maksetuksi ja lapsille ruuanpöytään, se on tärkeintä..

        Ja emme asun ns samassa osotteessa niin sanotusti.

        Vaikuttaako avioituminen kotihoidontukeen ja hoitolisiin?

        Hoitolisän menetät jos miehesi on työssä oleva.
        Asumistuki loppuu.
        Lapsilisästä putoaa pois yh.korotus.

        Miettisin kaksi kertaa menenkö naimisiin tai muutanko miehen kanssa yhteen.


      • zeini 86
        yh.345 kirjoitti:

        Hoitolisän menetät jos miehesi on työssä oleva.
        Asumistuki loppuu.
        Lapsilisästä putoaa pois yh.korotus.

        Miettisin kaksi kertaa menenkö naimisiin tai muutanko miehen kanssa yhteen.

        Sitäpä tässä nyt mietin ja kääntelen ja vääntelen asiota päässäni.. loppujen lopuksi naimisiin meno ei ole minulle tärkeä juttu. En tavalla tai toisella sitä edes arvosta, mutta nykyiselle miehelleni se on iso juttu ja saa ns varmuuden siitä että ei minua menetä.. Olen kokenu todella paljon ja todella vähässä ajassa, niin olen vähän nopea tiettyjen asioden suhteen, ja en oikein uskalla odottaa enää mitään hyvää tulevalta. Lapseni ovat minulle maailman tärkeimmät asiat. Ja ainoa asia minkä pois mennyt mieheni minulle jätti. Ja nämä pojat aijon viedä pitkälle vaikka läpi harmaan kiven. :)


      • ..
        zeini 86 kirjoitti:

        Sitäpä tässä nyt mietin ja kääntelen ja vääntelen asiota päässäni.. loppujen lopuksi naimisiin meno ei ole minulle tärkeä juttu. En tavalla tai toisella sitä edes arvosta, mutta nykyiselle miehelleni se on iso juttu ja saa ns varmuuden siitä että ei minua menetä.. Olen kokenu todella paljon ja todella vähässä ajassa, niin olen vähän nopea tiettyjen asioden suhteen, ja en oikein uskalla odottaa enää mitään hyvää tulevalta. Lapseni ovat minulle maailman tärkeimmät asiat. Ja ainoa asia minkä pois mennyt mieheni minulle jätti. Ja nämä pojat aijon viedä pitkälle vaikka läpi harmaan kiven. :)

        että menettää etuuksia naimisiinmenoa tarvita.Jos muutatte yhteen niin teitä sitten kohdellaan avoparina.
        Toki lapset saavat puoliorvon eläkkeensä pitää.


      • äiti 58 vee
        zeini 86 kirjoitti:

        Sitäpä tässä nyt mietin ja kääntelen ja vääntelen asiota päässäni.. loppujen lopuksi naimisiin meno ei ole minulle tärkeä juttu. En tavalla tai toisella sitä edes arvosta, mutta nykyiselle miehelleni se on iso juttu ja saa ns varmuuden siitä että ei minua menetä.. Olen kokenu todella paljon ja todella vähässä ajassa, niin olen vähän nopea tiettyjen asioden suhteen, ja en oikein uskalla odottaa enää mitään hyvää tulevalta. Lapseni ovat minulle maailman tärkeimmät asiat. Ja ainoa asia minkä pois mennyt mieheni minulle jätti. Ja nämä pojat aijon viedä pitkälle vaikka läpi harmaan kiven. :)

        Miksi ihmeessä menisit naimisiin, jos ette edes aio asua yhdessä? Ja olet muutenkin noin epävarma asiasta? Haloo! Herätys nyt! Joku on miehellä pielessä, jos painostaa ja haluaa "varmistaa" omistuksensa. Maailma on täynnä joka sortin narsistia ja mustasukkaa... Ajattele lapsiasi.


      • Zein86
        äiti 58 vee kirjoitti:

        Miksi ihmeessä menisit naimisiin, jos ette edes aio asua yhdessä? Ja olet muutenkin noin epävarma asiasta? Haloo! Herätys nyt! Joku on miehellä pielessä, jos painostaa ja haluaa "varmistaa" omistuksensa. Maailma on täynnä joka sortin narsistia ja mustasukkaa... Ajattele lapsiasi.

        Ei onneksi ole mustasukkainen tai ns omistavaa laatua.. mies viikot etelässä töissä, helpommin se posti sinne menee kun tänne lappiin missä hän on vkn loput.. Mietin vain että jäänkö hänen tulojenvaraan kokonaan kun aamenet on sanottu... Ja lapsia varsinaisesti ajattelenkin.. on onneksi se mies kuitenki joka kuuluu oikeasti ja virallisesti meidän elämään.. mies on mukava, herkkä ja ihana yleensäkkin kun viitsii matkustaa meidän vuoksi joka vkn loppu monta sataa kilometriä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe