Olen muuttamassa Kouvolaan nyt muutaman kuukauden sisällä. En tiedä kaupungista juuri mitään, kerran olen käynyt :) Mutta voisiko joku kertoa millaista aluetta on esim. Anjala, Inkeroinen ja Myllykoski? Muutenkin haluaisin tietää mahdollisimman paljon eri asuinalueista, esim. minne ei ehdottomasti kannata muutta? Kiitos jo valmiiksi jos joku jaksaisi vastat :)
Muuttamassa Kouvolaan
50
5834
Vastaukset
- lehtomäen toni
Suosittelen ainakin Kouvolasta lehtomäkeä. Siellä on aika rauhallista porukkaa ja naapurit ihan ok. Eskolanmäki on taas spurgujen ja huumeväen aluetta.
- annenna33
Katselen juur netistä vapaana olevia vuokra-asuntoja. Tiedän nyt ainakin etten Eskolanmäestä katsele niitä...
- Perusjunttila
annenna33 kirjoitti:
Katselen juur netistä vapaana olevia vuokra-asuntoja. Tiedän nyt ainakin etten Eskolanmäestä katsele niitä...
Hiljaisia ovat kylät ja kylätiet, keskustassa voi nähdä pari kolme ihmistä jos tarpeeksi kauan jaksaa odotella.Ei välttämättä nuoren menevän ihmisen ykkösvalinta, rauhallisemmasta menosta pitävälle oikein hyvä paikka. Lehto ja Eskolanmäet ovat ainakin poliisien suosiossa, ei kuitenkaan asuinpaikkana.
- auttava
annenna33 kirjoitti:
Katselen juur netistä vapaana olevia vuokra-asuntoja. Tiedän nyt ainakin etten Eskolanmäestä katsele niitä...
Ikuinen tieto on, että Eskolanmäki ja Lehtomäki kärsivät todella nykyisestä/entisestä maineestaan. Tunnetusti alueilla paljon vuokra-asuntoja, joissa ollut ongelmia - mutta ikävän naapurin saattaa saada huonolla tuurilla mistä vain! Jos kaupunkiin haluat, niin sinuna hakisin asuntoa Kaunisnurmelta, Vahterosta tai Sarkolasta. Kaikki lyhyellä etäisyydellä keskustasta, mutta rauhaisampaa. Itse pidän eniten Kaunisnurmesta. Avara´lla on ainakin ihania vuokra-asuntoja entisellä varusmiesalueella (Pilvilinna) - harvoin tosin tarjolla, mutta ikinä ei tiedä! Myllykoski-Inkeroinen alue myös rauhallista ja hyvät bussiyhteydet Kouvolaan. Kokeile ainakin jokakoti.fi osoitetta - siellä ollut ainakin ihan ok asuntoja tarjolla! Toivottavasti löydät ihanan kodin!
- Anonyymi00027
Tuleva Jakomäki
- öö*^^
En varsinaisesti tiedä muista kun ihan Kouvolasta, kun en ole muualla koskaan asunut :)
Mutta koska Kouvolassa ei bussiyhteydet toimi kunnolla on auto aika kiva, varsinkin jos meinaa kauemmaksi muuttaa.
Itse olen asunut tornionmäessä, pikku-palomäessä ja keskustassa ja kaikista olen tykännyt.- tiittal
Muutatko työn perässä vai esim opiskelemaan? Jos tulet siis opiskelemaan Kouvolaan, niin suosittelen kyllä muuttamaan ihan Kouvolan alueelle (jättäisin pois Anjalat, Myllykosket ym, kun ovat pitkän matkan päässä jos päivittäin kulkee). Kuusankoski toki on lähellä Kouvolan keskustaa, mutta kulkuyhteydet ovat aika heikot. Ihan Kouvolassa Käpylä ja Tornionmäki ovat mielestäni mukavaa aluetta, samoin Kaunisnurmi. Ovat lähellä keskustaa ja hintatasoltaan hyvät. Itse asun keskustassa, ja eipä tämä mikään suurkaupunki ole, joten ihan rauhassa saa olla, ei mitään suurempia hälyjä ole.
- annenna
tiittal kirjoitti:
Muutatko työn perässä vai esim opiskelemaan? Jos tulet siis opiskelemaan Kouvolaan, niin suosittelen kyllä muuttamaan ihan Kouvolan alueelle (jättäisin pois Anjalat, Myllykosket ym, kun ovat pitkän matkan päässä jos päivittäin kulkee). Kuusankoski toki on lähellä Kouvolan keskustaa, mutta kulkuyhteydet ovat aika heikot. Ihan Kouvolassa Käpylä ja Tornionmäki ovat mielestäni mukavaa aluetta, samoin Kaunisnurmi. Ovat lähellä keskustaa ja hintatasoltaan hyvät. Itse asun keskustassa, ja eipä tämä mikään suurkaupunki ole, joten ihan rauhassa saa olla, ei mitään suurempia hälyjä ole.
Siirryn täältä lounaissuomesta töihin sinne. Halusin vähän vaihtelua elämään, onneksi onnistui siirto firman sisällä :) Työpaikkani on Inkeroisissa, mutta muutaman päivän netissätutkiskelun jälkeen päätin, että en halua asua siinä kylässä, vaikka pienen ja hurmaavan oloinen paikka onkin. Olen nyt katsonut asuntoja Kouvolan keskustasta, esim. Hallituskadulta, Kauppalankadulta, Puutarhurinkadulta, Kouvolankadulta, Torikadulta, Pajaraitilta ja Jokelantieltä. Huomenna aloitan soittokierroksen ja toivon, että joku asunnoista on vielä vapaana. On hyvä tietää, ettei keskustakaan ole mikään kauhean meluinen paikka asua. Onko Kouvolan ravintolaelämä kuinka vilkasta? Mitkä on ns. ykköspaikkoja nuorelle ihmiselle?
- Ralf
annenna kirjoitti:
Siirryn täältä lounaissuomesta töihin sinne. Halusin vähän vaihtelua elämään, onneksi onnistui siirto firman sisällä :) Työpaikkani on Inkeroisissa, mutta muutaman päivän netissätutkiskelun jälkeen päätin, että en halua asua siinä kylässä, vaikka pienen ja hurmaavan oloinen paikka onkin. Olen nyt katsonut asuntoja Kouvolan keskustasta, esim. Hallituskadulta, Kauppalankadulta, Puutarhurinkadulta, Kouvolankadulta, Torikadulta, Pajaraitilta ja Jokelantieltä. Huomenna aloitan soittokierroksen ja toivon, että joku asunnoista on vielä vapaana. On hyvä tietää, ettei keskustakaan ole mikään kauhean meluinen paikka asua. Onko Kouvolan ravintolaelämä kuinka vilkasta? Mitkä on ns. ykköspaikkoja nuorelle ihmiselle?
Hei! Mikset halusi asua Inkeroisissa? Ajattelin muuttaa sinne lähitulevaisuudessa.
- paskanhajuaina
Inkeroisissa haisee tehdas.
- Anonyymi00030
paskanhajuaina kirjoitti:
Inkeroisissa haisee tehdas.
Eihän sekin kohta lopeteta.
- es kolan mäki
kuin Lehtomäki. Jos ei ole mitään väliä asunnon hinnalla niin muuta ehdottomasti Tornionmäkeen tai vaikkapa Kaunisnurmelle, jos sieltä löytyy. Kellomäkikin on vielä sopivan lähellä keskustaa, mikäli tykkää liikkua. Lehtomäkeen en muuttaisi vaikka henki menisi, niinkuin siellä todennäköisesti menisikin.
Sen sijaan Eskolanmäki on ihan rauhallinen paikka nykyään, jopa Viialankatu.- **
Nuorelle ihmiselle mukavia paikkoja ovat mielestäni Amarillo (night), Redmoon, armas, riviera... lasihelmi aloitteluun... vähän millainesta tykkää. :) Ei Kouvolasta raflat kesken lopu.
- lohitieläinen
lehtomäestä kertovat satuja porukat, jotka tuskin ovat siellä edes käyneet. olen asunut toistakymmentä vuotta, enkä ole joutunut minkäänlaiseen rähinään, saati että hengenmenoa olisi tarvinnut pelätä. sopii tulla katsomaan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa: hiljainen on kylätie!
- annenna
lohitieläinen kirjoitti:
lehtomäestä kertovat satuja porukat, jotka tuskin ovat siellä edes käyneet. olen asunut toistakymmentä vuotta, enkä ole joutunut minkäänlaiseen rähinään, saati että hengenmenoa olisi tarvinnut pelätä. sopii tulla katsomaan mihin aikaan vuorokaudesta tahansa: hiljainen on kylätie!
kai se joka paikkakunnalla on ns "huonoa-aluetta" mikä ei sit kuitenkaan loppuviimein niin huonoa ole... Ihmisille jää semmonen mielikuva, jos jossain on 80-luvulla ollu vähän levotonta niin ihmisille on jäänyt vaan ne ajat mieleen, eikä oo välttämättä nykytilanteesta mitään tietoa...
No jokatapauksessa kiitos kaikille ketkä on vastaillu! Pelasin "varman päälle" ja otin asunnon keskustasta Hallituskadulta...
- Eskolanmäkeläinen
Hei. Olen asunut 20 vuotta Eskolanmäessä ja viihdyn. Omassa talossani on rauhallista eikä spugeja tai muitakaan hörhöjä ikinä ollut. Eskolanmäessä asuu paljon ulkomaalaisia ja huono maine tuli alueella noin 30 vuotta sitten asuneista tosi hörhöistä, jotka on putsattu pois jo yli 20 vuotta sitten. Lehtomäen vuokratalot rauhattomia ja kouvolan spuget on majoitettu nimenomaan lehtomäkeen (utunmäentie, salmentöyryntie). Yleisesti hyvänä pidettyjä alueita ovat Tornionmäki ja Kaunisnurmi. Myllykoskelta Kouvolan keskustaan noin 15 km, Inkeroisista enemmän.
- lohitieläinen
miten sinä tiedät eslolanmäkeläisenä noin hyvin lehtomäen surkeuden :-)? milloin olet viimeksi käynyt?
sekä eskolanmäen että lehtomäen maine on kummasti elävää paskanjauhamista. totta on, että utunmäen - ja salmentöyryntiellä on ollut kaupungin vuokra-asunnoissa spurguja, ja on vieläkin. niin niitä on eskolanmäessäkin, tiedät varmaan talot. mutta se porukka on enimmäkseen hiljaista, ei riehu kaduilla, korkeintaan hoilaa joskus omsaa talosaan kaltaistessa joukossa. vai riehuvatko eskolanmäessä? pikkuhiljaa kuolevat pois.
on niitä alkoholisteja hyväksi asuntoalueeksi ketjussa kehutussa viitakummussakin, mainitaan nyt vaikka jukolantie.
kummassakaan kaupunginosassa ei poliisin mukaan ole mitään manitsemisen arvoista katulevottomuutta, pahoinpitelyjä, ryöstöjä tms. niitä on eniten keskustassa, jonne tietysti nuoret ongelmahuligaanit vaeltavat kauempaakin ryyppäämään ja rähinöimään.
ei se eskolanmäen maine yhtään parane, vaikka kuinka mollaisit lehtomäkeä! - muuttajamyös
lohitieläinen kirjoitti:
miten sinä tiedät eslolanmäkeläisenä noin hyvin lehtomäen surkeuden :-)? milloin olet viimeksi käynyt?
sekä eskolanmäen että lehtomäen maine on kummasti elävää paskanjauhamista. totta on, että utunmäen - ja salmentöyryntiellä on ollut kaupungin vuokra-asunnoissa spurguja, ja on vieläkin. niin niitä on eskolanmäessäkin, tiedät varmaan talot. mutta se porukka on enimmäkseen hiljaista, ei riehu kaduilla, korkeintaan hoilaa joskus omsaa talosaan kaltaistessa joukossa. vai riehuvatko eskolanmäessä? pikkuhiljaa kuolevat pois.
on niitä alkoholisteja hyväksi asuntoalueeksi ketjussa kehutussa viitakummussakin, mainitaan nyt vaikka jukolantie.
kummassakaan kaupunginosassa ei poliisin mukaan ole mitään manitsemisen arvoista katulevottomuutta, pahoinpitelyjä, ryöstöjä tms. niitä on eniten keskustassa, jonne tietysti nuoret ongelmahuligaanit vaeltavat kauempaakin ryyppäämään ja rähinöimään.
ei se eskolanmäen maine yhtään parane, vaikka kuinka mollaisit lehtomäkeä!Tungen tähän samaan ketjuun kyselemään että millaista asuinaluetta on Eräpolku,katselin että VVO:lla olisi siellä ihan kohtuu hintaisia asuntoja,onko hyvä paikka asua?
- ccxxzz
muuttajamyös kirjoitti:
Tungen tähän samaan ketjuun kyselemään että millaista asuinaluetta on Eräpolku,katselin että VVO:lla olisi siellä ihan kohtuu hintaisia asuntoja,onko hyvä paikka asua?
Kuusankosken takamaita, Mäyräkorpiko se nyt on virallisesta nimeltään. Rauhallista ja pitkä matka ihmisten ilmoille, oma auto melkein välttämätön.
- eräpolkut
muuttajamyös kirjoitti:
Tungen tähän samaan ketjuun kyselemään että millaista asuinaluetta on Eräpolku,katselin että VVO:lla olisi siellä ihan kohtuu hintaisia asuntoja,onko hyvä paikka asua?
on ihan hyvää mestaa, lyhyt matka keskustaan ja ryöstetty siwa samalla kadulla. Vähän matkan päässä ala-aste, r-kioski ja kouvola talo et museokortteli, varuskuntaan ei pitkä matka, eikä mäkkärille ja natsisiwaan.
- ex-lahtelainen
Muutin Lahdesta Kouvolaan ja Eskolanmäkeen varoituksista huolimatta. Kouvolasta minulla on pelkästään myönteistä sanottavaa. Mukavat ihmiset, hyvin suunniteltu kaupunkirakenne, kaikki lähellä, pieni, mutta virkeä keskusta ja ihan hyvät ostospaikat. Olin kuullut ennakkoon pelkkää väheksyntää Kouvolasta, mutta minä löysin täältä kotini. Elämä ja asioiden hoitaminen on täällä helppoa, ei ruuhkia, jonottamista jne.
- Koria <3
Koriaa kannattaa kokeilla! Ihanaa asuinaluetta, rauhallisempaa ku oikeessa Kouvolassa. Helvetin hyvät bussiyhteydet Kouvolaan, ja jopa Junalla pääsee myös (3min matka)! Kilometrejä Kouvolan keskustasta Korian "keskustaan" on vajaa 10km. Keskustassa erittäin toimiva S-market ja Siwa. Myös R-kioski löytyy. Paikallinen Pizzeria ja tietenkin kaikkien rakastama KujaKolli! Kymijoen ihanat maisemat ja maalla asumisen ihanat edut. :) Liikuntamahdollisuudet on erittäin hyvät. Halvat vuokrat ja edulliset tontit. Kotkaan ja Lahteen pirun lyhyet matkat. Ja lähellä on myös Korian 24/7 ABC. Ei tässä kylässä oo mitään moitittavaa. Vai keksiikö joku?
- Hl
Missäpäin Korialla on yläaste, lukio tai ammattikoulu?
- Vakkari Höpöttäjä
Hl kirjoitti:
Missäpäin Korialla on yläaste, lukio tai ammattikoulu?
Suosittelen Viitakumpua, vaikka onkin aivan Lehtomäen vieressä. 5.minuuttia kaupunkiin polkupyöräl. Rauhallinen kaupunginosa, mutta kumminkin likettä mukavasti, ettei mikään mummola. Asuu paljon nuoria ihmisiä. Viitakummausta löytyy kauppa (Siwa), ravintola (Kantri). Ainoastaa pieni miinus tulee siintä, että automaattia ei löydy. Tornionmäessä on lähin.
- nuori 32v.
Vakkari Höpöttäjä kirjoitti:
Suosittelen Viitakumpua, vaikka onkin aivan Lehtomäen vieressä. 5.minuuttia kaupunkiin polkupyöräl. Rauhallinen kaupunginosa, mutta kumminkin likettä mukavasti, ettei mikään mummola. Asuu paljon nuoria ihmisiä. Viitakummausta löytyy kauppa (Siwa), ravintola (Kantri). Ainoastaa pieni miinus tulee siintä, että automaattia ei löydy. Tornionmäessä on lähin.
"Nuorelle ihmiselle mukavia paikkoja ovat mielestäni Amarillo (night), Redmoon, armas, riviera... lasihelmi aloitteluun... vähän millainesta tykkää. :) Ei Kouvolasta raflat kesken lopu. "
Ai miten niin nuorelle? Mikä on nuori? - korialainen nainen..
olen asunut korialla 4½v ja täällä on aika hiljaista. Muutin halvan asunnon perässä. Meiltä on keskustaan 1km ja siltä pääsee junalla nopeasti minne vain.
- tgryrrti7
KantaKouvolassa mikä vain paikka paitsi Eskolanmäki ja Lehtomäki. Myllykoskikin ok. Vältä Voikkaata ja Kuusaata. Vähän vajaata porukkaa suurin osa...
- Anonyymi00026
Jälkimyähäisesti
Myllykoski. Puoalikualluta
Inkroineinen. Kaupat sentään jäljellä, röttelöä
Anjala., Pihisee hengissä, mutta Kotkaan pääsee - Anonyymi00028
Loisto paikka! Tänne vaan.
- Anonyymi00029
Vältä kuitenkin saviniemeä, siellähän ei ole mitään hyvää.
- Anonyymi00032
Kirjoitus harjoitus. Kaikkea kannata ottaa tosissaan. Suvun rikkaimmat täälläkin osaavat käyttää hyväkseen asemaansa. Pääset ainakin pakoon sukuasi jostain. Jos sitä johti joku. Ylettömän varakas pohaatta.
- Anonyymi00033
Ajan kuvaa. Joo. Täällä oikein lähiöissä perseaukisuus rehoittaa.
- Anonyymi00034
Vaimo ilmoitti. Nuoruuden rakkaussuhde muuttuu lopulta toisen tapojen tarkkailuksi ja lopulta ei voi ymmärtää miten tuohon ihmiseen on voinut edes rakastua.
- Anonyymi00035
Omaa ympärillään kuluvaa aikaa kannata alkaa lähemmin kuvailemaan. Kun se on aina sitä samaa poliittista paskaa.
- Anonyymi00036
Omituisia aikoja elämme. Tai sitten nykyään joku vanha horo jakaa torinkulmassa bussissaan persettään kaksikymppisille. Rahan ahneudestaan. Pojat tiedä mihin maailmanlaajuiseen pisnekseen munansa ovat sotkeneet.
- Anonyymi00037
Muuten ilman hampaita hymyillyt vuosiin. Luomme uutta. Poistamme vanhan.
- Anonyymi00038
No tietää jos alkaa politiikkaa moittimaan, kukaan ei usko. Tavoitteena on saada kymmenentuhatta uteliasta lukukertaa. Mutta se vaatii ajatusmyllyltä todella paljon muistamista.
- Anonyymi00039
Kuollaan maksaķirrosiin jotain kolmekymppisenä ja tylytetään ymmärtäjäänsä. Maailman julmimmaksi ihmiseksi. LEPOJA VAAN SINNE HAUDAN POHJALLE.
- Anonyymi00040
Tiedä niitten mieltä. Ilmeisesti kokivat oikeaksi pettämättömäksi rakkaudekseen kaikki kohdalleen sattuneet kaksilshkeiset.
- Anonyymi00041
Kaksilahkeiset.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kaksilahkeiset.
On norsun muisti. Ensi kohtaaminen tulevan anopin kanssa. Täällähän onkin jo käynyt sulhaspoikia jonoksi asti. Että osaa tuo ensi aika naisseikailluissa nykyää muistoissa
huvittaa. - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
On norsun muisti. Ensi kohtaaminen tulevan anopin kanssa. Täällähän onkin jo käynyt sulhaspoikia jonoksi asti. Että osaa tuo ensi aika naisseikailluissa nykyää muistoissa
huvittaa.Palaa aina joskus mieleen nuoruus. ,Noitten narsistien kanssa. Luulen että ilaman kokematta heidän riitaisia suhteita en olisi tullut ymmärtämään oman mielen tyyneyttä. Ensikertaa kuulemma heidän sukunsa tyttöjä oli pantu kolmetoìstavuutiaina. Kaikkiin sukuihin sitä on elämänsä aikana tullut sekaantuattua.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Palaa aina joskus mieleen nuoruus. ,Noitten narsistien kanssa. Luulen että ilaman kokematta heidän riitaisia suhteita en olisi tullut ymmärtämään oman mielen tyyneyttä. Ensikertaa kuulemma heidän sukunsa tyttöjä oli pantu kolmetoìstavuutiaina. Kaikkiin sukuihin sitä on elämänsä aikana tullut sekaantuattua.
Tullut nuoruutensa aikana kaikkiin sekaannuttua. Mutta kun kuljetan perässä kuin koditon rakkikoira. Ñiin kukapa sen voi jättää rakkaudettomaksi?
- Anonyymi00045
Elämäni suurin virhe. Romantikkona en ensin ajatellut naisen olevan vain p*llu. Siinä se meni moni tyttö elämästäni ohi. Kertakäyttönä yhden yön panomiesten kertakäyttönä.
- Anonyymi00046
Ei Kouvolaan kannata muuttaa missään tapauksessa.
Korkeat verot ja p**kat palvelut joita kaiken lisäksi koko ajan leikataan. Verorahat upotetaan täysin älyttömiin hankkeisiin ja ylimitoitettuun johtaja-ja päällikömäärään. - Anonyymi00047
Autonraatoni meni tänään katsastuksesta just ja just läpi. Nyt ei ole sukuni palveluitteni kärkkyjillä taas mitään hätää vuoteen.
- Anonyymi00048
Älä muuta. Henkilökohtaisesti elänyt täällä jo seittämänkymmentävuotta, enkä voi uskovani tuntevani täältä ketään. Nekin jotka täällä luulleet tunteneensa toisensa. Harvemmin niitä enään yhdessä näkee. Vähän vanhemmalla kokemuksella.
- Anonyymi00049
Annappas olla. Koskaan Äitini ei joutanut pelastamaan. Minua mistään pulasta. Mutta kun veljeäni oli joutunut pulaan nuorella iällään ajellessaan kännissä. Tarmoa riitti käydä oikeus salissa häntä puolustamassa. Olisi maailman vastenmielisintä periä näiltä nuoruuden muistoilta. Enään yhtään mitään. Aika ennen meitä. Toisaalta kyllä olin itsekkin kaikenlaisissa pulissa nuoruudessani. Nykyään olen kylläkin hyvin kitsas ukko. Varsinkin rahoistani.
- Anonyymi00050
Jollaintavalla syntynyt sukuun, joiden kesken pystynyt keskustelemaan mistään meitä yhdistävistä asioista. Todella mojova tunne ilmeisesti kuolla pois näitten keskeltä, kun suvun parhaat pojat ja tytöt, eivät olekkaan kuolinvuoteen reunalla pitelemässä kädestä kiinni.
- Anonyymi00051
Yli aikaa jo kolmekymmenvuotta siitä kun nykymummot eivät kestäneet olleenkaan. Mummon soittoja yö aikaan. Näin se elämän jatkuvuus kulkee. .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560