Mitä voisin tehdä? Mieheni jännittää aivan kaikkia mahdollisia vähänkin sosiaalisia tilanteita. Jos kyläilemme mun vanhempien luona, hän haluaa melko pian pois ja panikoi jo päiviä etukäteen, mitä aiheita on puheenaiheena ja kuinka hän niihin vastaa. Hän ei olisi mielellään halunnut edes lapsellemme ristiäisiä, koska kaikki katsovat juuri häntä ja huomaavat kuinka punaisena hän on.
Tai vaikka jos ollaan kaupassa ja satun ääneen ajattelemaan, mitä pitäisi ostaa, hän pälyilee ympärilleen kuin aropupu. Jos vaikka joku sattuikin kuulemaan mitä me puhuimme. Kaikesta on päästävä pian omaan rauhaan tai sitten on saatava alkoholia. Täysin selvänä on vaikea saada sanaa suusta, jopa omien ystäviensä seurassa.
Koska itse olen varsinainen sosiaalisuuden ruumiillistuma, tämä asia hankaloittaa suuresti yhteiselämäämme. En halua lisätä miehen stressiä mutta haluaisin hänen pystyvän normaaliin kanssakäyntiin edes tuttujen ihmisten kanssa. Mitään terapian tapaista hän ei halua, joten jos on muita neuvoja.
Mies jännittä kaikkea
5
844
Vastaukset
- KevätRouva
Kävin itse akupunktiossa hoidattamassa pelkotilaani ja usko pois, jo yksi kerta riitti. Tuntuu kuin suuri taakka olisi nostettu hartioiltani. Kannattaa varmaan kokeilla, jo yksi kerta riittää kertomaan onko siitä juuri hänelle apua. Tietysti edellyttää, että hän rehellisesti kertoo mihin on tullut apua hakemaan. Voi vaikka etukäteen kirjoittaa paperille, jos epäilee, ettei saa sanaa suustaan itse tilanteessa. Ihminenhän tottuu pieneen epämiellyttävään oloon niin, että kuvittelee sen olevan normaali olotila. Suosittelen lämpimästi!
- Jännittäjä itsekin
Olet siis itse jonkin sortin akupunktuuriyrittäjä ja katsot olevasi oikeutettu mainostamaan oman alasi yritystoimintaa tällä palstalla ihan oikeista ja todellisista ongelmista kärsivien kustannuksella. Häpeä!!
- vesper007
Kuulostaa todella paljon sosiaalisten tilanteiden pelolta. Ekaks sanon et jos se susta tuntuu ikävältä niin miehes evarmasti tuntee olonsa vielä ikävämmäksi, joten pysy miehes tukena. Harva tota häiriötä saa yksikseen kitkettyä pois eli ammattiauttajien paikkeille vaan. Psykiatrille puhumaan ongelmasta, sieltä saa ratkaisuna psykoterapiaa ja lääkkeitä tuohon ongelmaan. Suomi 24 Terveys palstalla on juttua tästä häiriöstä, ja tossa wikipedian linkki.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalisten_tilanteiden_pelko
Lähtekää hoitaa tota ongelmaa kunnolla, vähentää elämäniloa todella paljon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalisten_tilanteiden_pelko- hankkia apua
Onko miehesi työelämässä ja mitenkä hän siellä pärjää.
Jotenkin tuntuu että olisiko hän vaikka masentunut ja sinänsä sosiaalisista peloista en tiedä hänen kohdallaan mutta jospa hänelle tuleekin paniikkikohtauksia.
Alkoholin käyttö saattaa kanssa olla osasyy. - annannanna
hankkia apua kirjoitti:
Onko miehesi työelämässä ja mitenkä hän siellä pärjää.
Jotenkin tuntuu että olisiko hän vaikka masentunut ja sinänsä sosiaalisista peloista en tiedä hänen kohdallaan mutta jospa hänelle tuleekin paniikkikohtauksia.
Alkoholin käyttö saattaa kanssa olla osasyy.Jännittääkö hän myös ihan vaikka kaupungilla kävelyä? Itselläni on ollut samaa vaivaa lapsesta lähtien, ja tuossa noin vuosi sitten tilanne yhtäkkiä vain paheni niin, että yksin kaupungilla kävelykin jännitti. Lääkärille voi mennä ja siellä luultavasti tarjotaan keskusteluapua, ainakin minulle tarjottiin, mutta sitä ei ole mikään pakko ottaa vastaan. Itse kävin vain pari kertaa ja olen syönyt masennuslääkettä melkein vuoden. Vaikka näillä palstoilla jostain syystä ollaankin todella lääkevastaisia, niin itselläni ainaki Cipralex on auttabut todella paljon. Lähes mitään sosiaalisten tilanteiden pelon vaivoja ei ole ollut sen jälkeen kun lääke akoi purra, enkä välitä muiden ihmisten läsnäolosta paskan vertaa, itsetuntokin nousi roimasti. Itselläni oli myös masentuneisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743