lisäpitkien kytkentä

hellamies6546456

eli nakkasin honda hrv keulille lisäpitkät mutten saa kytkettyä toimimaan eli kaikki muu kunnossa paitsi pitäis saada releelle pitkistä heräte,mutta niissä on jännitettä vaikka on pelkät ajovalot päällä eli mistä sasin pitkien herätyksen releelle??

15

12833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FGU

      releeseen lampun läheltä siitä piuhasta joka menee pitkälle valolle,käytä Abiko-rosvoliitin.

      • crv4ever

        Sorry, FGU, mutta ei onnistu noin jos HR-V:ssä on samanlainen valokytkentä kuin CR-V:ssä eli erilliset H1-polttimot pitkille ja lyhyille. Tai vaihtoehtoisesti H4-poltin kytkettynä "väärinpäin" eli yhteinen nasta on maadoitettu. Valorele valokytkimen ohjaamana kytkee plussan samalla kertaa sekä lyhyen että pitkän polttimolle (kummallakin puolella oma releensä) ja ohjaus tapahtuu maita kytkemällä. CR-V:ssä palaa lyhyet pitkien kanssa.

        Tässä tapauksessa kytketään lisäpitkien apureleelle 12V pitkien plussapuolelta ja otetaankin ohjaukseen maadoitus pitkien maadoituspuolelta. Eli käytännössä kytket apureleen ohjauksen pitkien rinnalle.

        Huom! Tämä siis olettaen, että kytkentä on samantapainen kuin CR-V:ssä (johon mulla on kaaviot).


      • FGU
        crv4ever kirjoitti:

        Sorry, FGU, mutta ei onnistu noin jos HR-V:ssä on samanlainen valokytkentä kuin CR-V:ssä eli erilliset H1-polttimot pitkille ja lyhyille. Tai vaihtoehtoisesti H4-poltin kytkettynä "väärinpäin" eli yhteinen nasta on maadoitettu. Valorele valokytkimen ohjaamana kytkee plussan samalla kertaa sekä lyhyen että pitkän polttimolle (kummallakin puolella oma releensä) ja ohjaus tapahtuu maita kytkemällä. CR-V:ssä palaa lyhyet pitkien kanssa.

        Tässä tapauksessa kytketään lisäpitkien apureleelle 12V pitkien plussapuolelta ja otetaankin ohjaukseen maadoitus pitkien maadoituspuolelta. Eli käytännössä kytket apureleen ohjauksen pitkien rinnalle.

        Huom! Tämä siis olettaen, että kytkentä on samantapainen kuin CR-V:ssä (johon mulla on kaaviot).

        näin sitä annetaan väärää neuvoa kun ei tiedä. Olen itse hankkimassa lisäpitkät joten olisin huomannut ton homman vasta syksyllä kun teen hommat. Hyvä juttu että tällä palstalla on terävää porukkaa.


      • crv4ever
        FGU kirjoitti:

        näin sitä annetaan väärää neuvoa kun ei tiedä. Olen itse hankkimassa lisäpitkät joten olisin huomannut ton homman vasta syksyllä kun teen hommat. Hyvä juttu että tällä palstalla on terävää porukkaa.

        No en terävyydestä tiedä, mutta kun tutkailin juuri hiljan CR-V:n kytkiksiä, että saisi lampunpesimet pois päältä päiväsaikaan... alunperin ovat tarkoitettu toimimaan VAIN KUN AJOVALOT on päällä ja informaatio automatiikalle on typerästi otettu ajovalojen jännitteestä! Nyt kun ajovalot Suomessa palaa koko ajan, pitää valot pudottaa parkeille jos ei halua ruiskia vettä turhaan lampuille... siinä samassa huomasin, miten tuo valohomma on toteutettu ja kerran aiemmin jossain toisessa autossa tutkittiin samaa kytkentää kaverin kanssa, kun ei alkanut lisäpitkät palaa.


      • FGU
        crv4ever kirjoitti:

        No en terävyydestä tiedä, mutta kun tutkailin juuri hiljan CR-V:n kytkiksiä, että saisi lampunpesimet pois päältä päiväsaikaan... alunperin ovat tarkoitettu toimimaan VAIN KUN AJOVALOT on päällä ja informaatio automatiikalle on typerästi otettu ajovalojen jännitteestä! Nyt kun ajovalot Suomessa palaa koko ajan, pitää valot pudottaa parkeille jos ei halua ruiskia vettä turhaan lampuille... siinä samassa huomasin, miten tuo valohomma on toteutettu ja kerran aiemmin jossain toisessa autossa tutkittiin samaa kytkentää kaverin kanssa, kun ei alkanut lisäpitkät palaa.

        se lampunpesinhomma, säiliön joutuu täyttämään koko ajan.Mistä saisi muuten CRV:n sähkökaavan, vai voiko sinulta ostaa kopion?


      • hondissa kyllä
        FGU kirjoitti:

        se lampunpesinhomma, säiliön joutuu täyttämään koko ajan.Mistä saisi muuten CRV:n sähkökaavan, vai voiko sinulta ostaa kopion?

        Käännetään valot parkeille ja toimii vain tuulilasin pesu.


      • crv4ever
        hondissa kyllä kirjoitti:

        Käännetään valot parkeille ja toimii vain tuulilasin pesu.

        Näin se toimii CR-V:ssäkin - valot parkeille ja pesee vain laseille. Ei vaan viitsisi aina räpsiä ensin valoja parkeille, pestä lasia ja taas valot OFF-asentoon eli normitilaan.

        Mulla on Haynesin manuaalissa olevat 2002-2006 mallien kaaviot. Voisi koittaa vaikka skannata nuo muutamat sivut.


      • tottunut on
        crv4ever kirjoitti:

        Näin se toimii CR-V:ssäkin - valot parkeille ja pesee vain laseille. Ei vaan viitsisi aina räpsiä ensin valoja parkeille, pestä lasia ja taas valot OFF-asentoon eli normitilaan.

        Mulla on Haynesin manuaalissa olevat 2002-2006 mallien kaaviot. Voisi koittaa vaikka skannata nuo muutamat sivut.

        Olen vuosia tehnyt ja jo automaattinen homma. Ennen vältin tekemästä toisen takana ja vastaataan tulijan kohdalla. Nyt pesen missä vaan. Luulkoon, että räpsin. Tosi kivutunta, kun tottuu..
        Parempi olisi tietysti eri katkaisiaja. Suunnitelija ajatellun näin helpompi käyttäjälle..


      • FGU
        tottunut on kirjoitti:

        Olen vuosia tehnyt ja jo automaattinen homma. Ennen vältin tekemästä toisen takana ja vastaataan tulijan kohdalla. Nyt pesen missä vaan. Luulkoon, että räpsin. Tosi kivutunta, kun tottuu..
        Parempi olisi tietysti eri katkaisiaja. Suunnitelija ajatellun näin helpompi käyttäjälle..

        Voitko soittaa minulle niin saat ositteen,se olisi ystvällistä, maksan titenkin sinun menot.
        040-7551229.
        Honda-terveisin


      • kaitsu64
        crv4ever kirjoitti:

        Sorry, FGU, mutta ei onnistu noin jos HR-V:ssä on samanlainen valokytkentä kuin CR-V:ssä eli erilliset H1-polttimot pitkille ja lyhyille. Tai vaihtoehtoisesti H4-poltin kytkettynä "väärinpäin" eli yhteinen nasta on maadoitettu. Valorele valokytkimen ohjaamana kytkee plussan samalla kertaa sekä lyhyen että pitkän polttimolle (kummallakin puolella oma releensä) ja ohjaus tapahtuu maita kytkemällä. CR-V:ssä palaa lyhyet pitkien kanssa.

        Tässä tapauksessa kytketään lisäpitkien apureleelle 12V pitkien plussapuolelta ja otetaankin ohjaukseen maadoitus pitkien maadoituspuolelta. Eli käytännössä kytket apureleen ohjauksen pitkien rinnalle.

        Huom! Tämä siis olettaen, että kytkentä on samantapainen kuin CR-V:ssä (johon mulla on kaaviot).

        Honda cr-v 05 on h7 poltimet pitkissä miten kytketään jos tulee väliin myös katkaisia voiko joku kertoa kiitos


    • 2_"_2

      Onkos kokemuksia lisäpitkien asentamisesta CRV:hen?
      Omaani pitäisi laittaa (vm.2011) ja epäselvää on se, että mistä ottaisin ohjausvirran.
      Osaakos joku auttaa?

    • Vinotintto

      Juu eli muuten kytketään kuin muissakin, mutta releen maa sekä heräte otetaan molemmat rosvoilla lampun johdoista. Silloin pelaa normaalisti.

    • Hosku

      Minä laitoin pitkien umpioihin Xenon-muutossarjan -ei todellakaan tarvitse lisävaloja. Suosittelen

      • jaah

        minkälaiseen cr-v laitoit lisäpitkiin xenon sarjan? minkä tehoset? ja kestääkö umpiot laittaa?


      • Anonyymi
        jaah kirjoitti:

        minkälaiseen cr-v laitoit lisäpitkiin xenon sarjan? minkä tehoset? ja kestääkö umpiot laittaa?

        Kiinnostunut samasta, että vaihtais crv potkät myös xenoneiksi, saisiko lisätietoa. Kiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2569
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      203
      2318
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2262
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      176
      1762
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1288
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe