Tuore video karhuperheen kesäisestä uimaretkestä:
http://www.youtube.com/watch?v=XTSDnW91qms
Video on kuvattu vapaassa luonnossa (ei ole lavastettu tilanne) ja ilman kojua tai muuta naamiointia.
Karhuperheen uimaretki
6
828
Vastaukset
- Kairalta
Hieno tilanne, mutta emokarhu pentujensa kanssa on vaarallinen ihmiselle. Tässä näköjään karhu onneksi karttoi kuvaajaa. Mutta onnea, kuka sitten onkaan .
- Takametsien mies
Kuvaaja on hyvin tunnettu erämies Kainuusta; hänellä on paljon tietoa karhujen elintavoista. Hän on itse kaatanutkin ainakin kymmenen karhua, joten ensikertalainen ei tässä ole ollut asialla. Karhuemo kuuluu kuvaustilanteessa olleen lähimmillään noin kuuden metrin päässä kuvaajasta. Kuvaaja ei ollut aseistautunut.
http://www.kauniska.fi/
- Tuleva luonto-opas..
Hurja mies. itellä olis tullu löysät housuun tossa vaiheessa. :)
Missäköhän päin tää on kuvattu? Metsä ei näytä hirveen karulta, koivujakin löytyy.
Oisko etelä-karjala tai jotain? Olisi hienoa nähdä joskus karhu luonnossa, mutta täällä etelässä se ei taida olla todennäköista, jos nyt yleensäkää missään. Sen verran harvinainen peto on kyseessä.- Takametsien mies
Kainuussa, hyvin lähellä Venäjän rajaa..
huomasi miten viisas karhu oli, heti huomattuaan ihmisen käänsi kokkansa eli kuononsa takaisin ja vei pennut mukanaan. Tosin olisin todella arvellut jäädä kuvaamaan jos olisin ollut kuvaajan paikalla ellei sitten olisi ollut 1000 mm putkea ja satojen metrien etäisyyttä. Vai oliko tuo mökin ikkunasta kuvattu?
- karhujen opettaja
Työeläkeläinen kirjoitti:
huomasi miten viisas karhu oli, heti huomattuaan ihmisen käänsi kokkansa eli kuononsa takaisin ja vei pennut mukanaan. Tosin olisin todella arvellut jäädä kuvaamaan jos olisin ollut kuvaajan paikalla ellei sitten olisi ollut 1000 mm putkea ja satojen metrien etäisyyttä. Vai oliko tuo mökin ikkunasta kuvattu?
Kyseinen karhu vaikutti varsin tutulta ja siksipä luulen, että kyseessä oli vain normaalia itsesuojeluvaistoa karhun osalta. Tapasin kyseisen otson pari vuotta takaperin ollessani eräretkellä metsässä. Karhu oli haistanut mukanani olleen kokonaisena kuivatun hirven ruhon ja ajatteli kaiketi ottavansa sen itselleen. Jouduin hapettamaan mokomaa mesikämmentä pariin otteeseen ennenkuin "viesti" meni perille. Lopuksi annoin pari isällistä litsaria ja vein karhun lompsasta kaikki setelit. Loppui keuliminen vähäksi aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566848
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264058- 453326
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323114- 512896
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432206
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722003Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt521958- 291816