Karhuperheen uimaretki

Takametsien mies

6

828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kairalta

Hieno tilanne, mutta emokarhu pentujensa kanssa on vaarallinen ihmiselle. Tässä näköjään karhu onneksi karttoi kuvaajaa. Mutta onnea, kuka sitten onkaan .

• Takametsien mies

Kuvaaja on hyvin tunnettu erämies Kainuusta; hänellä on paljon tietoa karhujen elintavoista. Hän on itse kaatanutkin ainakin kymmenen karhua, joten ensikertalainen ei tässä ole ollut asialla. Karhuemo kuuluu kuvaustilanteessa olleen lähimmillään noin kuuden metrin päässä kuvaajasta. Kuvaaja ei ollut aseistautunut.

http://www.kauniska.fi/

• Tuleva luonto-opas..

Hurja mies. itellä olis tullu löysät housuun tossa vaiheessa. :)

Missäköhän päin tää on kuvattu? Metsä ei näytä hirveen karulta, koivujakin löytyy.
      Oisko etelä-karjala tai jotain? Olisi hienoa nähdä joskus karhu luonnossa, mutta täällä etelässä se ei taida olla todennäköista, jos nyt yleensäkää missään. Sen verran harvinainen peto on kyseessä.

• Takametsien mies

Kainuussa, hyvin lähellä Venäjän rajaa..

• huomasi miten viisas karhu oli, heti huomattuaan ihmisen käänsi kokkansa eli kuononsa takaisin ja vei pennut mukanaan. Tosin olisin todella arvellut jäädä kuvaamaan jos olisin ollut kuvaajan paikalla ellei sitten olisi ollut 1000 mm putkea ja satojen metrien etäisyyttä. Vai oliko tuo mökin ikkunasta kuvattu?

• karhujen opettaja
        Työeläkeläinen kirjoitti:

huomasi miten viisas karhu oli, heti huomattuaan ihmisen käänsi kokkansa eli kuononsa takaisin ja vei pennut mukanaan. Tosin olisin todella arvellut jäädä kuvaamaan jos olisin ollut kuvaajan paikalla ellei sitten olisi ollut 1000 mm putkea ja satojen metrien etäisyyttä. Vai oliko tuo mökin ikkunasta kuvattu?

Kyseinen karhu vaikutti varsin tutulta ja siksipä luulen, että kyseessä oli vain normaalia itsesuojeluvaistoa karhun osalta. Tapasin kyseisen otson pari vuotta takaperin ollessani eräretkellä metsässä. Karhu oli haistanut mukanani olleen kokonaisena kuivatun hirven ruhon ja ajatteli kaiketi ottavansa sen itselleen. Jouduin hapettamaan mokomaa mesikämmentä pariin otteeseen ennenkuin "viesti" meni perille. Lopuksi annoin pari isällistä litsaria ja vein karhun lompsasta kaikki setelit. Loppui keuliminen vähäksi aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      156
      6848
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4058
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      45
      3326
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      132
      3114
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2896
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2206
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2003
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      52
      1958
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1816
    Aihe