ei sitten millään voi sanoa että tupakka tuoksuu vai mitä mieltä olet?Minä kysyn että minkä vuoksi minun täytyy haistella tupakan savua makuhuoneessa olohuoneessa asunnossani olenkaan.Missä ovat huomaavaiset tupakoijat jotka ottaisivat huomioon tupakoimattomat naapurit.Ja se vielä kun on lääniä pihalla miksi et mene sinne.Onko tuo nyt sitten niin hirveetä mennä ulos.Selität taas kerran eikö niin.Asut sentaan muutaman porrasaskelman päässä ulkoa.Sinne talon taakse savuamaan pidä kuitenkinn. viiden metrin etäisyys talosta ettei talo pala.Vien sinut ensi kerran katsomaan minkälainen on keuhkoahtauma,sinähän et sitä saa etkä myöskään sairastu alkoholismiin vaikka juot joka päivä vai mitä.......Ihanaa tuli kesä ja kohta on syksy.Et ole kyllä paras esimerkki lapsillesi......
haju
15
191
Vastaukset
- kiss_:
ja kenelle annat ohjeita?
Tupakka haisee todella pahalle. Olen alistunut, ei voi muuta kun laki tuon sallii. Teini-ikäinen tyttäreni joskus hermostuu ja läimäsee parvekkeen oven kiinni jotta lasit heläjää minä vain hymähtelen.
Kuulostaa kovin henkilökohtaiselta.
En pidä tupakoinnista ja yritän valita ympäristöni niin etten joudu tekemisiin tupakoivien kanssa.- HTZA
ihmiset ovat saaneet aikaan sen yhteiskunnan, missä sinäkin nyt elät.
Tupaqkalla rauhoittivat hermojaan, paljon meitä nuoremmat miehet, taisteluhaudoissa ja korsuissa.
He kasvattivat myös lapsensa, meidät. Tupakansavussa. Ja niin kasvatimme mekin omamme. Katselimme telkkaristakin, kuinka sääsetä näytti, piipullaan, kartoilta miten ilmat liikkuivat.
Me söimme läskiäkin, kun muuta ei olut.
Me kuolemme kohta, kannattaako meitä enää kiusata?Poltti koko elämänsä paitsi sen viimeisen kuukauden kun oli sairaalassa tajunnan rajamailla (keuhkoahtauma), hänkin aloitti jo silloin kun tupakka oli jopa "terveellistä" eikä sen vaarallisuutta ja haitallisuutta koskaan myöntänyt. Myös me 5 lasta saimme taatusti siitä oman osamme jo kohdussa kun synnyime riippuvaisina (lopetin 26 vuotta sitten kun sain eka lapseni).
Isäni ei koskaan polttanut, kävi molemat sodat, millä lienee hermojaan rauhoitellut kun ei pahemmin ryypännytkään. Toisille se ei vain maistu.
- a.
kauas sinä olisit valmis menemään kahvikupposesi kanssa jos naapurisi ei sietäisi kahvin hajua. Tai olisi peräti allerginen sille?
Vastaa rehellisesti.miks kummassa sun nimmaris on Paratabs????
Ihme ettei vaik Triptyl............
No joo öitä pöitä, ennen näppikseni suoltaa enemmän soopaa!- a.
minttupuu kirjoitti:
miks kummassa sun nimmaris on Paratabs????
Ihme ettei vaik Triptyl............
No joo öitä pöitä, ennen näppikseni suoltaa enemmän soopaa!sinullekin minttus! Pitää tarkistaa paratabit googlelta. Että osaa suhtautua oikein kun tulee vastaan. :)
- t.l.
Vaikka en aloittaja olekaan.
Tuota noin, jaa että kahveenhajulle olis allerginen. Mä en ainakaan juo kahveeta kolmasti tunnissa (2 kertaa päiväs kotona) enkä yöaikaan klo 23.35 - 23.49 - 00.15 - sitten olen jo nukkunut. Tupakan haju on todellakin vihoviimeistä kuumana kesäpäivänä saati sitten yöllä. Näin lämpösillä ilmoilla on pakko pitää ikkunat auki jotta edes jonkinmoisen unen saa. No, sillä alakerran tupakoitsijalla on astma, oli polttamatta vuoden verran ja alotti uudellee. Samoin kävi kahveenjuonnilleni, olin vuoden juomatta ja aloitin uudelleen, heh.
Mä en tykkää parveketupakoinnista.
Hatsa tuolla jo kirjoitteli miten lapsina elettiin ja kasvettiin tupakanhajussa, niin tehtiin ja haistiin myös aivan kamalalle. Tulikin miäleeni - mulla on yks tuttava, hän on todella "hieno" kaikin puolin ulospäin katottuna ammattia ja koulutusta myöden. Mutta se haju niis vaatteis, kun polttaa sisätilois, kun ei viitti mennä ulos polttamaan, on ihan kamala, hyh.
Sainpahan sanottua. - a.
t.l. kirjoitti:
Vaikka en aloittaja olekaan.
Tuota noin, jaa että kahveenhajulle olis allerginen. Mä en ainakaan juo kahveeta kolmasti tunnissa (2 kertaa päiväs kotona) enkä yöaikaan klo 23.35 - 23.49 - 00.15 - sitten olen jo nukkunut. Tupakan haju on todellakin vihoviimeistä kuumana kesäpäivänä saati sitten yöllä. Näin lämpösillä ilmoilla on pakko pitää ikkunat auki jotta edes jonkinmoisen unen saa. No, sillä alakerran tupakoitsijalla on astma, oli polttamatta vuoden verran ja alotti uudellee. Samoin kävi kahveenjuonnilleni, olin vuoden juomatta ja aloitin uudelleen, heh.
Mä en tykkää parveketupakoinnista.
Hatsa tuolla jo kirjoitteli miten lapsina elettiin ja kasvettiin tupakanhajussa, niin tehtiin ja haistiin myös aivan kamalalle. Tulikin miäleeni - mulla on yks tuttava, hän on todella "hieno" kaikin puolin ulospäin katottuna ammattia ja koulutusta myöden. Mutta se haju niis vaatteis, kun polttaa sisätilois, kun ei viitti mennä ulos polttamaan, on ihan kamala, hyh.
Sainpahan sanottua.mahollisuutta. Tai ehkä nelijä.
Ylipuhua naapuri menemään pihalle tupakoimaan.
Muuttaa maalle.
Alkaa itse tupruttelemaan.
Yleisin ratkaisu taitaa olla kärsiminen ja valittaminen? - t.l.
a. kirjoitti:
mahollisuutta. Tai ehkä nelijä.
Ylipuhua naapuri menemään pihalle tupakoimaan.
Muuttaa maalle.
Alkaa itse tupruttelemaan.
Yleisin ratkaisu taitaa olla kärsiminen ja valittaminen?Se on sitten kärsiminen, en valita kuin mitä nyt eilen ehtoolla, sainpas sanottua ees täällä, heh.
Aikoinani pohdin, kun isä tuprutteli ketjussa, että mitä hyötyä laittaa köyhän miehen rahaa savuna ilmaan. Vastausta ei tullut eikä koskaan tule. Tosin saahan sitä kysyä yhes ja toises asias mitä hyötyä jostakin on. Mut silleen. Naapuri on muutoin ihan mukava nuori heppu vaimoineen. Joten sauhutelkoon, vaikka en koskaan sauhuttelusta tuu tykkäämäänkn.
haisee tupakka mutta jotkut sitä vaan vieläkin joutuvat polttamaan. On paljon muutakin, mikä haisee pahalle, hajuvedet, partavedet, ruuanlaiton käryt. On paljon muutakin, mistä kerrostaloasuja joutuu kärsimään. Ehkä jopa valittajan naapuri joutuu kärsimään jostain valittajan aiheuttamasta haitasta. Mutta sehän ei haittaa valittajaa itseään, tuskin hän sitä edes huomaa.
Minä muutin maalle eikä enää tarvitse häiritä naapuria tupakan hajulla. Eikä tarvitse itse enää haistella alakerran naapurin kokkailun valkosipulikäryjä. Ei tarvitse enää kuunnella yläkerran naapurin keskiöistä siivouskolistelua. Ei tarvitse enää kuunnella seinänaapurin kovaäänistä musiikin kuuntelua tai toisen seinänaapurin tappelua tai koiran haukuntaa aamuyöstä.- jlb nn
Aivan väärä paikka valittaa. Uskotko todellakin, että naapurisi lukee tätä palstaa, tunnistaa itsensä ja siirtyy nyt tupakoimaan ulos?
Vai oletko tyhmä? - Hyi olkoon!
pahalle, mutta niin haisee moni muukin asia ja sen kanssa vain on tultava toimeen. Ei tietenkään ole mukava jos hajut tulee omaan huusholliin, mutta on ollut vaan pakko oppia sietämään tuollaisia asioita kun kerran niitä on ja toivoa vaan että mahdollisimman vähän tarvitsisi niitä kestää.
Maailma on täynnä kamalia asioita ja ihmiset keksii lisää, ikävä kyllä!- Eero Nurmi-Nykänen
Heh, olen tehnyt pari aloitusta aiheesta potkupallo ja ympäristöhaitat. Jostain syystä ne on poistettu aina...
Mutta se on totta, se on vähän niin, että ihmisen pitää sopeutua itsekin asioihin. Aika vähän voi puuttua toisten tekemisiin. Ihminen on kuitenkin sopeutuva eläinlaji, ei täällä muuten olisi näin valtaa otettu tällä maapallola, jos sattuis, me voitais olla kotieläimiä jollekin liskoille.
Hullunkuriseksi asian tkeese, että ihminen on muutosvastainen. Ok, joku muutta jonnekin. Sehän on hyvä asia, ihmisen omasta tahdostariippuva. Mutta kun naapurit ei ennen tupakoineet ja uudet kyllä, se on sitten ihmisen tahosta riippumaton muutosasia. Ensimmäinen hyvä, toinen paha. Ihmiselle itselleen.
Nojoo, alan pian taas pallopojaksi. Muutos on tietenkin ulkopuolinen, eli en ole tyytyväinen. Mutta kun aikanaan asunnon osti, tiesi riskin, että naapurinssa oleva pallokenttä voi muuttua tympäsyn aiheeksi. Toistakymmentä vuotta, ei vähäisintäkään ongelmaa.Pari vuotta remontteja siellä, ei mitään kotirahaa enää. Sellaista se on.
Pitääkin lähteä tupakille. Kadulle jonnekin. Omalle pihalleen ei uskalla enää nyt mennä, potkupallo voi tulla polttimoon :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262678
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562157Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241727- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641298- 681293
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891065
- 90989
- 128931