Hei,
Perin juuri moottorittoman 90-luvun alkupuolen Buster RS veneen.Varusteina kuomu yms. peruskamat, ei mitään herkkuja (kaiku tms.).
Olen surffaillut netissä ja etsinyt oikeaa hintaa veneelle. 40hv moottorilla hinnat pyörivät 5000 euron tietämillä. Olen moottorien hintaa harukoimalla päätynyt siihen, että veneen hinta olisi 3200-4000 euroa.
Mitäs viisaammat tietävät?
Buster RS:n hinta
8
1778
Vastaukset
- BF50
Voit hyvin laittaa hinnaksi vaikka 5000 € mutta jos haluat saada sen myydyksi niin 3000 € lienee lähempänä todellisuutta. Tuo on aika "kivikautinen" konstruktio ja jos verrataan niin esim 2010 uusi Buster L maksaa karvan yli 10000 perusmallina. Kyseessä on kuitenkin aivan eri vene (pidempi, leveämpi, paremmalla varustuksella ja rakenteella jne.)
Koneista sen verran että jos uuden 50 hv nelitahtikoneen saa 5000 eurolla niin 20 vuotta vanhan 2-t koneen hinta on tonnin luokkaa. Tai ainakaan itse en yhtään enempää siitä maksaisi.- Silver + Mercury
Näin on. Moottori ja yleiskunto vaikuttaa tuossa ikäluokassa paljon paketin järkevään hintaan.
RS:ssä on puolensa. Vene on omassa mittaluokassaan tilava, kevyt ja kestävä, mutta huonosti kantavan keulan vuoksi kova ja märkä aallokossa. Kuten BF50 kirjoitti, Buster RS on aikansa tuote. Se on kuitenkin suunniteltu jo 80-luvun alkupuolella, joten onhan nykyveneet kirjaimellisesti eri vuosituhannelta. Valmistajien ymmärrys ja osaaminen hydrodynamiikasta ja ajettavuudesta on parantunut huomattavasti. Taitaa olla rahaakin käyttää suunnitteluun eri tavalla kuin 80-luvun Suomessa. - 3 sylinteriä
Silver + Mercury kirjoitti:
Näin on. Moottori ja yleiskunto vaikuttaa tuossa ikäluokassa paljon paketin järkevään hintaan.
RS:ssä on puolensa. Vene on omassa mittaluokassaan tilava, kevyt ja kestävä, mutta huonosti kantavan keulan vuoksi kova ja märkä aallokossa. Kuten BF50 kirjoitti, Buster RS on aikansa tuote. Se on kuitenkin suunniteltu jo 80-luvun alkupuolella, joten onhan nykyveneet kirjaimellisesti eri vuosituhannelta. Valmistajien ymmärrys ja osaaminen hydrodynamiikasta ja ajettavuudesta on parantunut huomattavasti. Taitaa olla rahaakin käyttää suunnitteluun eri tavalla kuin 80-luvun Suomessa.Jep. Yleiskunto vaikuttaa hintaan kovasti. Toisaalta Busten merkkisen veneen saa myös myytyä vielä rahallakin, vaikka se olisi täysi pommi..
- rtyuiopölkjmnhb
3 sylinteriä kirjoitti:
Jep. Yleiskunto vaikuttaa hintaan kovasti. Toisaalta Busten merkkisen veneen saa myös myytyä vielä rahallakin, vaikka se olisi täysi pommi..
kuka maksaa 20 vuotta vanhasta 50hp 2T koneesta tonnin? minä en..
- BF50
rtyuiopölkjmnhb kirjoitti:
kuka maksaa 20 vuotta vanhasta 50hp 2T koneesta tonnin? minä en..
Ainakaan pyyntien perusteella ei lainkaan mahdoton yhtälö (50 hv, 2T, vm 1990, hinta 1000 €).
http://www.nettivene.com/moottori?pfrom=1000&yfrom=1985&yto=1995&pwfrom=30&pwto=75
Tuon ikäiset on aina yksilöitä, ei pelkän iän perusteella voi sanoa paljoakaan. Itsellä on n. 100 tuntia ajettu 4 hv kone mallia -84. Seissyt välillä autotallissa 15 vuotta käyttämättömänä. Tuosta voisi saada 200 € joten pidän ihan suosiolla itselläni. Käyttöarvoa on ihan yhtä lailla kuin 15 vuotta uudemmallakin. - Ei ikinä
BF50 kirjoitti:
Ainakaan pyyntien perusteella ei lainkaan mahdoton yhtälö (50 hv, 2T, vm 1990, hinta 1000 €).
http://www.nettivene.com/moottori?pfrom=1000&yfrom=1985&yto=1995&pwfrom=30&pwto=75
Tuon ikäiset on aina yksilöitä, ei pelkän iän perusteella voi sanoa paljoakaan. Itsellä on n. 100 tuntia ajettu 4 hv kone mallia -84. Seissyt välillä autotallissa 15 vuotta käyttämättömänä. Tuosta voisi saada 200 € joten pidän ihan suosiolla itselläni. Käyttöarvoa on ihan yhtä lailla kuin 15 vuotta uudemmallakin.Ei ole hullu se joka pyytää, vaan....
- BF50
Ei ikinä kirjoitti:
Ei ole hullu se joka pyytää, vaan....
mutta jos koneessa on pyynti 2000 € niin myyjä on sen verran optimistinen että yritäpä vaan tarjota siitä vaikka 700. Ei varmaan lähde sillä hinnalla ja voi olla että on vielä ensi kesänäkin myynnissä "nettohinnalla" 1800 €. Ajattelepa muuten asiaa siltä kantilta että jos sinulla olisi ylimääräisenä hyväkuntoinen -90 mallinen 50 hv Yamaha niin laittaisitko sen myyntiin 600 €:lla jos joku toinen myy vastaavaa (kunto kyseenalainen?) 1500 €:lla?
Yleensä vaan kun moottoria tarvitsee/haluaa niin alle puoli vuottakin tuntuu pitkältä ajalta sopivaa etsiessä. Ja jos valikoima on suppea niin vaihtoehtoina on siis joka ostaa ylihintainen käytetty tai aivan brand new. Jos rahaa ei kuitenkaan ole uuteen niin ollaan pattitilanteessa. 6000 € uusi vai 2000 € käytetty?
Itse olen useinmiten joko ostanut uuden tai ollut kokonaan ostamatta. Tai sitten olen seurannut markkinoita esim. 2 vuotta kunnes on sopiva osunut kohdalle.
- Anonyymi00008
No 5000 saa hyvistä yksilöistä nelitahtiikoneella. Mikäs siinä hyvii vehkeitä kuhan ei liikoja oota.
Varusteet ja traileri vielä kuuluu yleensä tohon 5000 euroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381329
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39926Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14600
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17553Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533