Blue1 ON HUIJARI 1

KRÄÄÄÄK HAU HAU!

Blue1 lupasi maksaa tuhkan takia peruuntuneen ulkomaan lentoni, joka oli silloin eka tuhkapäivänä huuhtikuussa. Kaksi kertaa olen karhunut. Eka kerralla lupasi palauttaa kahden viikon kuluessa. Kaksi viikkoa sitten soitin uudelleen, lupasivat hoitaa viikon sisällä- ja puppua! Rahoja ei vaan ole tullut tililleni! Summa on ainakin minulle suuri lähet 300€. Molemmilla kerroilla ovat selitelleet että kun ruuhkaa ja viimeksi sanoivat että se on jo siirtynyt maksuun mutta tulee viikon sisällä, siis nyt on kulunut jo kaksi viikkoa siitä.

Onko kenelle muille käynyt näin? Yritin jopa lähettää sähköpostilla karhun eikä sekään onnistunut.
Kertokaa jos joku on ollut tai on edelleen samassa tilanteessa tai jos olette onnistuneet saamaan niin kertoisitte kuinka pitää menetellä. Kannataako kääntyä kuluttajasuojan puoleen? Taitaa olla toisaan HUIJARIYHTIÖ.

4

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uyhikyg

      Meinaat että lentoyhtiöillä sitten EI ole ruuhkaa tuon takia...? :D Ja muutenkin tämä haiskahtaa kun monessa viestissä yritetään viljellä tuota HUIJARIYHTIÖ juttua ja jokainen menee yhtälailla pieleen. Taitaa olla sama kaveri asialla.. :D

      Vastaus itse aiheeseen. Eipä paljon tarvitse kuluttaja-asiamiehiä tai omatekoisia karhukirjeitä rustailla koska kulut kyllä korvataan. Mietippä nyt hieman pikku päässäsi ensin kuinka poikkeuksellisesta tapahtumasta on kysymys ja kuinka monta kaltaistasi on jonossa odottamassa sitä että JUURI MINUN RAHAT PITÄÄ OLLA TILILLÄ NYT HETI TAI VIIMEISTÄÄN HUOMENNA!

      • krääk hau hau

        Kiitos sinulle vastauksestasi. Olen ottanut huomioon tässä pienessä päässäni, että pariin kertaan on luvattu maksaa tietyn ajan kuluessa. Muta sinä joka vaikutat viisaalta, etkö lainkaan ihmetteleisi omalla kohdallasi sitä, että jos kaksi kertaa on varmuudella olisi luvattu maksaa rahasi takaisin määräajan kuluessa vaikka tililläsi olisikin vielä katetta, niin etkö todellakaan sinäkin alkaisi epäillä kun rahaa ei kuului? Minulle sanottiin viimekerralla siis kaksivikkkoa sitten, että se on jo laitettu maksuun ja tulee varmasti viikon sisällä!

        Selitän, vaikka en olekaan velkaa sinulle selittelemään mutta ehkäpä joku toinenkin lukee miksi juuri MINUN RAHANI OLISIVAT TÄREIMPIÄ KUIN MUIDEN. Oletkos ajatellut sitä että kun tulot ovat kk/kohden joillakin vain mutaman satasen ja peruuntunutta matkaa jouduin säästämään pari vuotta.
        Eli tuo summa on tosiaan suuri minulle. Nyt olisi tuolle rahalle käyttöä ruokaa ja laskujen maksua varten. No miksi selitän,siksi ettet alkaisi taas huutamaan niin lujaa ja menettäisi malttiaisi. (Ei muuten kannata, se vähentää ikää) niin kerronpa miksi näin kurjasti ovat rahatilanteeni.
        Olen pienituloinen osaeläkeläinen vaikka työurani olikin suhteellisen pitkä. Kela, oletkin ehkä joskus ohimennen kuullut kyseisestä laitoksesta ja sen menettelyitavoista et ne pelaa ns. venäläistä rulettia ihmisten kohdalla. Minukain keikutti viitisen vuotta löysässä narussa tarkoituksen mukaisesti. Näin se onnistui lopulta tiputtamaan osaeläkkeeni pitkäaikaistyöttömän peruspäiväärahaan suuruiseksi! Nyt kuuskymppisenä ei ole enää oikein haluttu työmarkkinoilla niin tuosta lisäansion hankinnasta on kehittynyt selvitymistarina. Lisäksi olen niin jääräpäinen tai pareminkin uupunut ettei jaksa hakea sosiaaliturvaa, ja toisaalta pelkään että menettäväni itsekunnioitukseni ja yritteliäisyyteni ja uskon parempaan huomiseen.

        Kiitos jos jaksoit lukea tarinani, ja etkä ole kovin kateelinen tilanteestani tuon vapaa-ajan suhteen. Vaikka sinua uuvuttaa työnteko niin toivon jaksamista siinä olen ns kokenut itse saman.

        Kuitenkin sen verran älyän asioita, että tulee pikku epäily että Blue1 on menossa konkkaan ja näin yhtiö vetkuttelee maksuissa ja taas kerran maksajana olisivat tavalliset kuluttajat. Toivon että olen väärässä. Mutta sittenkin ihmettelen miksi juuri tätä yhtiötä täällä haukutaan ja miksi ei niin lujaa toisia? Sopisiko vanha sanonta: Se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa? No sorry jos olen väärässä, kun näin olen moittinut yhtiötä huijariksi, halusin provosoida kun vähän ahdistaa noi maksamattomat laskuni.

        Kaikesta huolimatta toivon että yhtiön maine paranee JA MAKSAVAT NE RAHANI PIAN TILILLENI, ja YHTIÖN BLUE 1:tä voisin kiitellä jatkossa kuinka reilu ja hyvä lentoyhtiö on. Niin että kaikenlaiset vaivaiset ja pinituloiseksin voisivat vastaisuudessakin joskus päästä levähtämään kivuistaan hetkeksi AURINKOON.


      • uoyfuolyfg
        krääk hau hau kirjoitti:

        Kiitos sinulle vastauksestasi. Olen ottanut huomioon tässä pienessä päässäni, että pariin kertaan on luvattu maksaa tietyn ajan kuluessa. Muta sinä joka vaikutat viisaalta, etkö lainkaan ihmetteleisi omalla kohdallasi sitä, että jos kaksi kertaa on varmuudella olisi luvattu maksaa rahasi takaisin määräajan kuluessa vaikka tililläsi olisikin vielä katetta, niin etkö todellakaan sinäkin alkaisi epäillä kun rahaa ei kuului? Minulle sanottiin viimekerralla siis kaksivikkkoa sitten, että se on jo laitettu maksuun ja tulee varmasti viikon sisällä!

        Selitän, vaikka en olekaan velkaa sinulle selittelemään mutta ehkäpä joku toinenkin lukee miksi juuri MINUN RAHANI OLISIVAT TÄREIMPIÄ KUIN MUIDEN. Oletkos ajatellut sitä että kun tulot ovat kk/kohden joillakin vain mutaman satasen ja peruuntunutta matkaa jouduin säästämään pari vuotta.
        Eli tuo summa on tosiaan suuri minulle. Nyt olisi tuolle rahalle käyttöä ruokaa ja laskujen maksua varten. No miksi selitän,siksi ettet alkaisi taas huutamaan niin lujaa ja menettäisi malttiaisi. (Ei muuten kannata, se vähentää ikää) niin kerronpa miksi näin kurjasti ovat rahatilanteeni.
        Olen pienituloinen osaeläkeläinen vaikka työurani olikin suhteellisen pitkä. Kela, oletkin ehkä joskus ohimennen kuullut kyseisestä laitoksesta ja sen menettelyitavoista et ne pelaa ns. venäläistä rulettia ihmisten kohdalla. Minukain keikutti viitisen vuotta löysässä narussa tarkoituksen mukaisesti. Näin se onnistui lopulta tiputtamaan osaeläkkeeni pitkäaikaistyöttömän peruspäiväärahaan suuruiseksi! Nyt kuuskymppisenä ei ole enää oikein haluttu työmarkkinoilla niin tuosta lisäansion hankinnasta on kehittynyt selvitymistarina. Lisäksi olen niin jääräpäinen tai pareminkin uupunut ettei jaksa hakea sosiaaliturvaa, ja toisaalta pelkään että menettäväni itsekunnioitukseni ja yritteliäisyyteni ja uskon parempaan huomiseen.

        Kiitos jos jaksoit lukea tarinani, ja etkä ole kovin kateelinen tilanteestani tuon vapaa-ajan suhteen. Vaikka sinua uuvuttaa työnteko niin toivon jaksamista siinä olen ns kokenut itse saman.

        Kuitenkin sen verran älyän asioita, että tulee pikku epäily että Blue1 on menossa konkkaan ja näin yhtiö vetkuttelee maksuissa ja taas kerran maksajana olisivat tavalliset kuluttajat. Toivon että olen väärässä. Mutta sittenkin ihmettelen miksi juuri tätä yhtiötä täällä haukutaan ja miksi ei niin lujaa toisia? Sopisiko vanha sanonta: Se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa? No sorry jos olen väärässä, kun näin olen moittinut yhtiötä huijariksi, halusin provosoida kun vähän ahdistaa noi maksamattomat laskuni.

        Kaikesta huolimatta toivon että yhtiön maine paranee JA MAKSAVAT NE RAHANI PIAN TILILLENI, ja YHTIÖN BLUE 1:tä voisin kiitellä jatkossa kuinka reilu ja hyvä lentoyhtiö on. Niin että kaikenlaiset vaivaiset ja pinituloiseksin voisivat vastaisuudessakin joskus päästä levähtämään kivuistaan hetkeksi AURINKOON.

        Lyhyt vastaus. Tilanteesi on kovin valitettava, yksittäisellä henkilöllä tällainen raha saattaa tuntua lompakossa kovinkin ikävästi enemmän kuin yhtiön kokonaisbudjetissa. Mutta, tilanne ei ole ihan niin yksinkertainen että siellä olisi vastassa Veijo Blue1 joka siirtää SOLOsta ihmisille rahaa ja ne ovat tilillä seuraavana päivänä. Koko tilanne on sen verran poikkeuksellinen että mukana on "muutama" välikäsi (vakuutusyhtiöitä tjsp.) sekoittamassa soppaa ja hidastamassa byrokratiaa. Prosessi on mitä todennäköisimmin jo laitettu sen asiakaspalvelijan toimesta eteenpäin jonka kanssa olet asioinut. Kuten sanottu, kovin valitettavaa yksittäisten asiakkaiden kannalta.

        Pari muuta pointtia:
        "siksi ettet alkaisi taas huutamaan niin lujaa ja menettäisi malttiaisi."
        En menettänyt malttiani lainkaan. Oma KAPSIT POHJASSA KIRJOITUS oli lähinnä leukailua tuolle ensimmäiselle ilmeisen hermot pinnassa kirjoitetulle HUIJARIYHTIÖ vaahtoamiselle.

        "Kuitenkin sen verran älyän asioita, että tulee pikku epäily että Blue1 on menossa konkkaan ja taas kerran maksajana olisivat tavalliset kuluttajat."
        No.. älyät asioita, mutta paasaamisessasi on myös ripaus vainoharhaisuutta mukana. Tuon suuruinen raha tuskin ajaa vielä lentoyhtiötä konkurssiin jos kerran ovat vielä uusimassa laivastoaan.

        "Mutta sittenkin ihmettelen miksi juuri tätä yhtiötä täällä haukutaan ja miksi ei niin lujaa toisia? "
        Et ole sitten ollenkaan lukenut esim tuon "sinivalkoisen yhtiömme" palstoilla käytävää keskustelua siitä että he eivät ole edes luvanneet maksaa rahoja takaisin? Ko. aihe on nostanut melkolailla kansan syvät rivit lentoyhtiöitä vastaan koska totta kaihan heidän pitää maksaa koko sopasta aiheutuneet kulut(?). Itse ihmettelen minkä kannon ja kiven takana vakuutusyhtiöt luuraavat... Tällä palstalla on itseasiassa yllättävän hiljaista.

        "No sorry jos olen väärässä, kun näin olen moittinut yhtiötä huijariksi, halusin provosoida kun vähän ahdistaa noi maksamattomat laskuni. "
        Provosoit ja siitä seurasi myös ensimmäinen kärkkäämpi vastaus.


      • KRÄÄÄÄK HAU HAU!
        uoyfuolyfg kirjoitti:

        Lyhyt vastaus. Tilanteesi on kovin valitettava, yksittäisellä henkilöllä tällainen raha saattaa tuntua lompakossa kovinkin ikävästi enemmän kuin yhtiön kokonaisbudjetissa. Mutta, tilanne ei ole ihan niin yksinkertainen että siellä olisi vastassa Veijo Blue1 joka siirtää SOLOsta ihmisille rahaa ja ne ovat tilillä seuraavana päivänä. Koko tilanne on sen verran poikkeuksellinen että mukana on "muutama" välikäsi (vakuutusyhtiöitä tjsp.) sekoittamassa soppaa ja hidastamassa byrokratiaa. Prosessi on mitä todennäköisimmin jo laitettu sen asiakaspalvelijan toimesta eteenpäin jonka kanssa olet asioinut. Kuten sanottu, kovin valitettavaa yksittäisten asiakkaiden kannalta.

        Pari muuta pointtia:
        "siksi ettet alkaisi taas huutamaan niin lujaa ja menettäisi malttiaisi."
        En menettänyt malttiani lainkaan. Oma KAPSIT POHJASSA KIRJOITUS oli lähinnä leukailua tuolle ensimmäiselle ilmeisen hermot pinnassa kirjoitetulle HUIJARIYHTIÖ vaahtoamiselle.

        "Kuitenkin sen verran älyän asioita, että tulee pikku epäily että Blue1 on menossa konkkaan ja taas kerran maksajana olisivat tavalliset kuluttajat."
        No.. älyät asioita, mutta paasaamisessasi on myös ripaus vainoharhaisuutta mukana. Tuon suuruinen raha tuskin ajaa vielä lentoyhtiötä konkurssiin jos kerran ovat vielä uusimassa laivastoaan.

        "Mutta sittenkin ihmettelen miksi juuri tätä yhtiötä täällä haukutaan ja miksi ei niin lujaa toisia? "
        Et ole sitten ollenkaan lukenut esim tuon "sinivalkoisen yhtiömme" palstoilla käytävää keskustelua siitä että he eivät ole edes luvanneet maksaa rahoja takaisin? Ko. aihe on nostanut melkolailla kansan syvät rivit lentoyhtiöitä vastaan koska totta kaihan heidän pitää maksaa koko sopasta aiheutuneet kulut(?). Itse ihmettelen minkä kannon ja kiven takana vakuutusyhtiöt luuraavat... Tällä palstalla on itseasiassa yllättävän hiljaista.

        "No sorry jos olen väärässä, kun näin olen moittinut yhtiötä huijariksi, halusin provosoida kun vähän ahdistaa noi maksamattomat laskuni. "
        Provosoit ja siitä seurasi myös ensimmäinen kärkkäämpi vastaus.

        Kiva et sulla on asiallinen sävy keskustelussa. Myönnän että kirjoitukseni oli provosoivaa ja "lankesin" tällaiseen, tosin eka kertaa näin rajusti ja aivan ymmärrettävistä syistä kuten olen kertonut.
        Mut ei kuin odottelemaan rahoja ja yrittää uskoa et ne tulee aikanaan.

        "No.. älyät asioita, mutta paasaamisessasi on myös ripaus vainoharhaisuutta mukana." Mitä vainoharhaisuuteen tulee, se ilmaisu mielestäni sopii huonosti itseeni, mutta tätä psygologian termiä nyt liikaakin käytetään tietyssä tarkoituksessa kun halutaan olla pikkuisen ilkeitä. Ehdotankin, että voisit kokeilla kyseistä vainoharhaisuustermiä eli paranoidilmaisua, silloin kun ihmiset pelkäävät ettei kone pysy ilmassa. Itse uskon että Blue1 ei ainakaan sakkaa – eikä ainakaan korkealta.

        Se on puolestaan epätervettä ja epä-älyllistä käyttäytymistä jos ihminen ei opi huonoista kokemuksistaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe