Espanjanvesikoirista

Apuaa...

Eli olen harkitsemassa espanjanvesikoiran ostoa ja kyselisin paria juttua:

1. Onko espanjanvesikoiralla aluskarvaa? Jostain luin että se sopii hieman paremmin allergia kotiin.

2. Onko se helppo kouluttaa?

3. Espanjanvesikoirillahan ei taida olla kovaa metsästysviettiä vai?

4. Tykkäävätkö ne uida?

5. Mitä perinnöllisiä sairauksia niillä on?

Juu ja vain asialliset vastaukset kiitos! Vastatkaa edes joku :)))

7

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "joku"
    • Scarlet.
      • aloittajaolen

ei löydy kaikkia, ihan oon kyllä yrittänyt ettiä.

• "joku"
        aloittajaolen kirjoitti:

ei löydy kaikkia, ihan oon kyllä yrittänyt ettiä.

mikä estää rekisteröitymästä harrastajien foorumille ja kysymästä heiltä, siellä lienee se asiantuntemus ja erinomainen kokemus

• Aloittajaolen
        "joku" kirjoitti:

mikä estää rekisteröitymästä harrastajien foorumille ja kysymästä heiltä, siellä lienee se asiantuntemus ja erinomainen kokemus

En kysynyt teiltä siksi että neuvotte johonkin paikaan vaan siksi että voisitte vastata ja kertoa minulle rodusta.Jos heti olisitte vastanneet tähänkin aiheeseen tän voisi poistaa.

• Hilla~
        Aloittajaolen kirjoitti:

En kysynyt teiltä siksi että neuvotte johonkin paikaan vaan siksi että voisitte vastata ja kertoa minulle rodusta.Jos heti olisitte vastanneet tähänkin aiheeseen tän voisi poistaa.

noista jotka eivät osaa lukea ja tulevat vain tänne purkamaan stressiä ;)

Yritän vastata parhaani mukaan:

1.Onko espanjanvesikoiralla aluskarvaa? Jostain luin että se sopii hieman paremmin allergia kotiin.
        -Ei tietääkseni ole (jos on niin sitä on vähän) karvaa ei irtoa ollenkaan. Tiedäthän sen että mikään koira ei ole allergisoimaton :) En kuitenkaan yritä estellä mitenkään kunhan tellä vain on joku joka voisi koiran ottaa jos jollekin oireita tulee. Jos teillä nyt joku edes allerginen on. :) Mekin aiomme testata yhtä rotua mutta se muuttaa sitten minun kanssani toiseen kotiin jos äidilleni oireita tulee.

-Lainaus yhdeltä sivulta: "Se, että sanotaan espanjanvesikoiran olevan helppo kouluttaa, on pikkuisen minusta harhaanjohtavaa... Kyllä, se oppii _nopeasti_ mikä tavallaan tekeekin koulutuksesta helppoa. Mutta vaikeaa on se, että koira oppii ihan yhtä nopeasti myös vääriä tapoja. Ja muistaa oppimansa maailman tappiin asti." Lisäksi luin että ne ovat useimmiten herkkiä elekielelle, se voi olla hyvä ja huono asia.

-Ei ainakaan suuri tai se on hallittavissa jos on.

4. Tykkäävätkö ne uida?
        -Eiköhän se riipu ihan yksilöstä :)

-http://personal.inet.fi/koti/nadador.kennel/terveys.html En jaksa kopioida niin laitan linkin :)

• aloittajatässämoi
        Hilla~ kirjoitti:

noista jotka eivät osaa lukea ja tulevat vain tänne purkamaan stressiä ;)

Yritän vastata parhaani mukaan:

1.Onko espanjanvesikoiralla aluskarvaa? Jostain luin että se sopii hieman paremmin allergia kotiin.
        -Ei tietääkseni ole (jos on niin sitä on vähän) karvaa ei irtoa ollenkaan. Tiedäthän sen että mikään koira ei ole allergisoimaton :) En kuitenkaan yritä estellä mitenkään kunhan tellä vain on joku joka voisi koiran ottaa jos jollekin oireita tulee. Jos teillä nyt joku edes allerginen on. :) Mekin aiomme testata yhtä rotua mutta se muuttaa sitten minun kanssani toiseen kotiin jos äidilleni oireita tulee.

-Lainaus yhdeltä sivulta: "Se, että sanotaan espanjanvesikoiran olevan helppo kouluttaa, on pikkuisen minusta harhaanjohtavaa... Kyllä, se oppii _nopeasti_ mikä tavallaan tekeekin koulutuksesta helppoa. Mutta vaikeaa on se, että koira oppii ihan yhtä nopeasti myös vääriä tapoja. Ja muistaa oppimansa maailman tappiin asti." Lisäksi luin että ne ovat useimmiten herkkiä elekielelle, se voi olla hyvä ja huono asia.

-Ei ainakaan suuri tai se on hallittavissa jos on.

4. Tykkäävätkö ne uida?
        -Eiköhän se riipu ihan yksilöstä :)

-http://personal.inet.fi/koti/nadador.kennel/terveys.html En jaksa kopioida niin laitan linkin :)

Kiitos tosi paljon! Selvensi monta asiaa! Siis veljellä on astma (ei oo koirista mtn tullut) ja itselläni LIEVÄ koira-allergia, meillä on toinen ns' vähä allergisoiva' mutta ei perro.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4598
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4426
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3612
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2987
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2794
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2143
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      117
      1332
    Aihe