Mulla on niin pahat allergiat ettei reseptillä saadut silmätipat, nenäsuihke ja tabletit auta. Miten siedätyhoito toteutetaan, miten siihen pääsee julkisella puolella ja mitä se kustantaa???
Siedätyshoidosta
11
1193
Vastaukset
- koivunen71
Mulla myös on pahat siitepölyallergiat, silmät välillä muurautu umpeen koivun kukinta-aikaan. Pyydä lähete siedätyshoitoon, siitä se etenee veri- ja ihopistokeiden kautta. esim. Hesan seudulla Allergiasairaalassa siedätetään. siedätys alotetaan syksyllä siitepölykauden mentyä.
Se kestää 3 vuotta.Käsivarteen pistetään koivu-uutetta, jonka pitoisuutta vahvennetaan vähitellen. Ensin käydään noin 15 krt 1-2 vkon välein ja sitten ylläpitovaiheessa noin 4-6 vkon välein. Yksi pistoskerta maksaa muistaakseni 7,5 e. Antihistamiinit ja adrenaliinikynä pitää olla mukana ja pistospäivänä pitää välttää rankkaa liikuntaa ja raskasta fyysistä työtä,kuumaa suihkua ja saunaa. flunssassa ei pistosta oteta.
kannattaa jutella oman allergilekurin kanssa ja kysellä. Siedätyspaikasta saa vielä kaikki tarkemmat ohjeet. Mulla takana siedätystä 2,5 v ja syksyllä siis loppuu. ikinä ei oo ollu niin helppo kevät ku nyt, (vaikka on hirveet koivupölyt nyt) eli se tosiaan auttaa, suosittelen!- Rhino
siedätyshoito on myös mahdollista.
Kannattaa ottaa yhteyttä ammattitaitoiseen homeopaattiin.
Suosittelen. - et silleen!!!!11
Rhino kirjoitti:
siedätyshoito on myös mahdollista.
Kannattaa ottaa yhteyttä ammattitaitoiseen homeopaattiin.
Suosittelen.et silleen!!!!!!1
- Rhino
et silleen!!!!11 kirjoitti:
et silleen!!!!!!1
siedätyshoito tapahtuu homeopaattisten pillereiden avulla.
Ne sisältävät esim. puiden, heinien tms. siitepölyä.
Niitä otetaan tietyn kaavan mukaan suun kautta.
Ei tarvitse pistää.
- UIPO
Hei,
pyydä lääkäriäsi tekemään lähetteen Yliopistolliseen keskussairaalaan esim. Helsingissä HUS:n Allergiasairaalaan. He tekevät vielä allergia testit ja tarvittaessa aloittavat siedätyshoidon. Siihen pitää sitoutua pitkäksi aikaa, mitä tässä edellä kävi ilmi. Kalliimpi vaihtoehto on yksityinen lääkäriasema esim. Mehiläinen, missä pitää kustantaa sekä siedätysaineet, Epipenin ja pistokerrat.- jo 30 vuotta
eli pistoksille vaan. Tukihoito kerran pari vuodessa. Näin olen astmaatikkona selvinnyt keväistä ja kissoista.
Uudet tuulet puhaltaa :
http://www.allergia.com/index.phtml?s=93
- calle-59
olen käynyt vyöhyketerapeutilla.....auttaa, ei tarvi syödä lääkkeitä :)
- j323
Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat elää IKUISESTI! Lue Raamattua!
- Pittsingg
j323 kirjoitti:
Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat elää IKUISESTI! Lue Raamattua!
Itse käyn piikin kautta siedätyksen ottamassa. Aluksi viikon välein käydään kunnes päästään siihen ylläpitoannokseen jonka jälkeen 6vko välein. Nyt minulla on nuo 6vko välit ja siedätetään timoteitä ja koivua.
Eka vuosi takana ja on alkanut jo auttamaan. Ennen olen tähän aikaan joutunut sairaslomalle koska oireet niin pahat. Nyt olen ottanut ehkä kaksi allergialääkettä koko siitepölykauden aikana (:
Itselläni lääkäri minut tuohon patisti, minä en koko asiasta ollut koskaan kuullut. Pillereillä joudut itse maksamaan osan kuluista (pillerit maksavat tuhansia) ja omavastuu on n. 800€. Piikityksessä maksan vaan hoitomaksun, eli laskeskelin että onnistun säästämään tuohon verrattuna silti 600-700€. Vuodessa käynnit maksavat kuuden viikon välein alle 100€, jos kerran viikossa niin alle 200€ vielä.
Puhu lääkärin kanssa niin pääsette valitsemaan sinulle parhaan vaihtoehdon. Varoitan silti, että kuulemma siedätykseen ei hevillä pääse, minulla vain sattui tuuri kun edes tiennyt asiasta.
- dsgbsvbs
Olen itse käynyt siedätyshoidon 99-01 ja tuohon aikaan puhuttiin tehon kestävän n. 10 vuotta. Tuolloin tehtyjen, omien arviointieni mukaan oireet vähenivät huomattavasti - mutta koin asian hyvin vaivalloiseksi. Pistoksilla piti käydä 6-8 viikon välein, mukana aina kortisonit, antihistamiinit ja Epipen ja koska siirryin pois Iho-ja allergiasairaalasta omalle terveyasasemalleni, jouduin maksamaan sen siedätyshoitoliuoksenkin itse. Ja se se oli kallis! Nyt kun keuhkolääkäri taas suositteli uutta siedätystä, katsoin häntä ei-niin-mukavalla ilmeellä ja ilmoitin, että muhunhan ei niitä tököttejä pistellä. Mua ei enää kukaan saa mukaan siedätyshoitoon - sen verran suuren piikkikammon ehdin saada sen 3 vuoden aikana.
- hauhauvuf
Pakko kommentoida edelliseen; Minäkin käyn siedätyshoidossa (koira-all.), hoitoa jäljellä vuosi, kaksi takana. Ja olen yllättynyt siitä miten vaivatonta kaikki on. Ei mitään muuta kuin kertakäynti 6-8 viikon välein hoitajalla piikillä, allergialääkkeen tosin tällöin pakkaan aina mukaan, mutta se nyt ei ol evaiva eikä mikään.
Tietysti tähän helppouteen vaikuttanee se, että käyn yksityisellä ja voin lähes itse 'sanella' milloin minulle sopii tulla, eli vastaanottoajat osuvat aina sopivasti työpäivän jälkeen kotimatkalle.
Ei siis kannata pelästyä vaivalloisuutta ollenkaan. Eikä hintaakaan oikeastaan - se kustantaa yksityisellä vähän alta 2000, mutta se jakaantuu lähes tasan kaikille kolmelle vuodelle, joten sekään ei tunnu pahalle.
Vuoden päästä hoitoni ja odotus on ohi ja sitten kotiimme voi astella karvatassuhurmuri - vihdoinkin =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442