Siedätyshoidosta

*nuhanenä*

Mulla on niin pahat allergiat ettei reseptillä saadut silmätipat, nenäsuihke ja tabletit auta. Miten siedätyhoito toteutetaan, miten siihen pääsee julkisella puolella ja mitä se kustantaa???

11

1165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koivunen71

      Mulla myös on pahat siitepölyallergiat, silmät välillä muurautu umpeen koivun kukinta-aikaan. Pyydä lähete siedätyshoitoon, siitä se etenee veri- ja ihopistokeiden kautta. esim. Hesan seudulla Allergiasairaalassa siedätetään. siedätys alotetaan syksyllä siitepölykauden mentyä.

      Se kestää 3 vuotta.Käsivarteen pistetään koivu-uutetta, jonka pitoisuutta vahvennetaan vähitellen. Ensin käydään noin 15 krt 1-2 vkon välein ja sitten ylläpitovaiheessa noin 4-6 vkon välein. Yksi pistoskerta maksaa muistaakseni 7,5 e. Antihistamiinit ja adrenaliinikynä pitää olla mukana ja pistospäivänä pitää välttää rankkaa liikuntaa ja raskasta fyysistä työtä,kuumaa suihkua ja saunaa. flunssassa ei pistosta oteta.

      kannattaa jutella oman allergilekurin kanssa ja kysellä. Siedätyspaikasta saa vielä kaikki tarkemmat ohjeet. Mulla takana siedätystä 2,5 v ja syksyllä siis loppuu. ikinä ei oo ollu niin helppo kevät ku nyt, (vaikka on hirveet koivupölyt nyt) eli se tosiaan auttaa, suosittelen!

      • Rhino

        siedätyshoito on myös mahdollista.
        Kannattaa ottaa yhteyttä ammattitaitoiseen homeopaattiin.
        Suosittelen.


      • et silleen!!!!11
        Rhino kirjoitti:

        siedätyshoito on myös mahdollista.
        Kannattaa ottaa yhteyttä ammattitaitoiseen homeopaattiin.
        Suosittelen.

        et silleen!!!!!!1


      • Rhino
        et silleen!!!!11 kirjoitti:

        et silleen!!!!!!1

        siedätyshoito tapahtuu homeopaattisten pillereiden avulla.
        Ne sisältävät esim. puiden, heinien tms. siitepölyä.
        Niitä otetaan tietyn kaavan mukaan suun kautta.
        Ei tarvitse pistää.


    • UIPO

      Hei,

      pyydä lääkäriäsi tekemään lähetteen Yliopistolliseen keskussairaalaan esim. Helsingissä HUS:n Allergiasairaalaan. He tekevät vielä allergia testit ja tarvittaessa aloittavat siedätyshoidon. Siihen pitää sitoutua pitkäksi aikaa, mitä tässä edellä kävi ilmi. Kalliimpi vaihtoehto on yksityinen lääkäriasema esim. Mehiläinen, missä pitää kustantaa sekä siedätysaineet, Epipenin ja pistokerrat.

      • jo 30 vuotta

    • calle-59

      olen käynyt vyöhyketerapeutilla.....auttaa, ei tarvi syödä lääkkeitä :)

      • j323

        Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat elää IKUISESTI! Lue Raamattua!


      • Pittsingg
        j323 kirjoitti:

        Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat elää IKUISESTI! Lue Raamattua!

        Itse käyn piikin kautta siedätyksen ottamassa. Aluksi viikon välein käydään kunnes päästään siihen ylläpitoannokseen jonka jälkeen 6vko välein. Nyt minulla on nuo 6vko välit ja siedätetään timoteitä ja koivua.

        Eka vuosi takana ja on alkanut jo auttamaan. Ennen olen tähän aikaan joutunut sairaslomalle koska oireet niin pahat. Nyt olen ottanut ehkä kaksi allergialääkettä koko siitepölykauden aikana (:

        Itselläni lääkäri minut tuohon patisti, minä en koko asiasta ollut koskaan kuullut. Pillereillä joudut itse maksamaan osan kuluista (pillerit maksavat tuhansia) ja omavastuu on n. 800€. Piikityksessä maksan vaan hoitomaksun, eli laskeskelin että onnistun säästämään tuohon verrattuna silti 600-700€. Vuodessa käynnit maksavat kuuden viikon välein alle 100€, jos kerran viikossa niin alle 200€ vielä.

        Puhu lääkärin kanssa niin pääsette valitsemaan sinulle parhaan vaihtoehdon. Varoitan silti, että kuulemma siedätykseen ei hevillä pääse, minulla vain sattui tuuri kun edes tiennyt asiasta.


    • dsgbsvbs

      Olen itse käynyt siedätyshoidon 99-01 ja tuohon aikaan puhuttiin tehon kestävän n. 10 vuotta. Tuolloin tehtyjen, omien arviointieni mukaan oireet vähenivät huomattavasti - mutta koin asian hyvin vaivalloiseksi. Pistoksilla piti käydä 6-8 viikon välein, mukana aina kortisonit, antihistamiinit ja Epipen ja koska siirryin pois Iho-ja allergiasairaalasta omalle terveyasasemalleni, jouduin maksamaan sen siedätyshoitoliuoksenkin itse. Ja se se oli kallis! Nyt kun keuhkolääkäri taas suositteli uutta siedätystä, katsoin häntä ei-niin-mukavalla ilmeellä ja ilmoitin, että muhunhan ei niitä tököttejä pistellä. Mua ei enää kukaan saa mukaan siedätyshoitoon - sen verran suuren piikkikammon ehdin saada sen 3 vuoden aikana.

    • hauhauvuf

      Pakko kommentoida edelliseen; Minäkin käyn siedätyshoidossa (koira-all.), hoitoa jäljellä vuosi, kaksi takana. Ja olen yllättynyt siitä miten vaivatonta kaikki on. Ei mitään muuta kuin kertakäynti 6-8 viikon välein hoitajalla piikillä, allergialääkkeen tosin tällöin pakkaan aina mukaan, mutta se nyt ei ol evaiva eikä mikään.
      Tietysti tähän helppouteen vaikuttanee se, että käyn yksityisellä ja voin lähes itse 'sanella' milloin minulle sopii tulla, eli vastaanottoajat osuvat aina sopivasti työpäivän jälkeen kotimatkalle.
      Ei siis kannata pelästyä vaivalloisuutta ollenkaan. Eikä hintaakaan oikeastaan - se kustantaa yksityisellä vähän alta 2000, mutta se jakaantuu lähes tasan kaikille kolmelle vuodelle, joten sekään ei tunnu pahalle.
      Vuoden päästä hoitoni ja odotus on ohi ja sitten kotiimme voi astella karvatassuhurmuri - vihdoinkin =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe